Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik ben dus ook een van de gedupeerde mensen met het fan probleem, de fan zoemt flink en ik kan me er goed aan ergeren. Nu heb ik al een hoop van "Het grote Asus A8N-SLI forum" doorgelezen en die Zalman NB47J moet geen probleem veroorzaken wanneer je deze met genoeg airflow er in zit.

Uiteraard ben ik eigenwijs geweest en ben ik naar alternatieven gaan zoeken. Bijna alle northbridge koelers zijn te "zwak" en vallen dus af bij de SLI chipset. Nu kwam ik op de Coolermaster Blue Ice.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/cba7066653cfbe54cdbb96d9849cfbe0.jpg
http://www.coolermaster.c...RT-UCL-L4U1&other_title=0

Deze koeler lijkt mij in eerste instantie geschikter als de zalman, maar hoe zit het met de ruimte?

De ruimte bij je chipset moet voldoen aan de volgende eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/9048ef11a9176f610cfdfa6e2972fcd4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/780195575681f33c4ecbdebddcd959bd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/486eca3828da4b3755365109a8836b12.jpg

Ik heb persoonlijk een enkele Asus EN6600GT er in hangen maar ik heb toch hele erge twijfels of er genoeg ruimte is.

Is er iemand die deze koeler al getest heeft of hem zelfs bij ze SLI mobo erin heb zitten?

P.S.
Bij een DFI lanparty NF4 SLI past deze dus zoiezo.
http://www.coolermaster.c...22b2841c49b976bd44ccc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je inderdaad het topic over dit moederbord hebt doorgenomen, had je waarschijnlijk ook kunnen lezen dat Asus inmiddels erkent dat de standaard meegeleverde fan niet voldoet en wel erg snel te veel lawaai gaat maken. Je kunt dan ook contact met Asus opnemen je moet dan je NAW gegevens bij hun opgeven. Je krijgt vervolgens geheel gratis een nieuwe beter NB fan toegezonden. Deze fan schijnt een stuk beter te zijn dan het oude type.

Voor Asus support NL kun je volgens mij op deze site terecht: http://www.asus.nl/contact/contactindex.htm Ik weet niet precies welk nummer je moet hebben. Bel anders ''en van de NL nummers ze kunnen je altijd doorverbinden en anders zal het nummer ook wel in het A8N SLI topic genoemd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 31-08-2005 11:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Ik heb een a8n-sli deluxe, maar die cooler die jij daar showt gaat volgens mij toch echt niet passen zonder er een stuk af te dremelen of wat dan ook.
Ze hebben het erover dat je rondom 66mm ruimte moet hebben, als ik zo ff kijken naar me boardje heb ik met m'n 7800 maar 40mm ruimte ofzo.
ik ga iig. net zolang nieuwe fannetjes vragen bij asus tot ze een oplossing vinden of eindelijk is goede fannetjes maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memesa
Ik heb nog wat verder gezocht en heb een review gevonden over deze blue ice.

http://www.madshrimps.be/...&artpage=1438&articID=356

En je raad het nooit, hij is getest op een a8n-sli deluxe en hij past _/-\o_

http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8500.jpg
http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8501.jpg

Zo ziet het draaiende er uit:
http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8503.jpg

edit:ik wist niet dat je geen links mocht stelen van de site :)

[ Voor 9% gewijzigd door Memesa op 31-08-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memesa
even een kleine off-topic:

http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8506.jpg

ik zou zweren dat deze fan er anders uit ziet als de mijne en een kwart slag is gedraaid

Mijn cooler ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs4u.com/images/reviews/2004/asus_a8n_sli_deluxe/cooler_sata.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Memesa schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:21:
even een kleine off-topic:

[afbeelding]

ik zou zweren dat deze fan er anders uit ziet als de mijne en een kwart slag is gedraaid

Mijn cooler ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Jij hebt de oude fan nog, die van madshrimps is al de nieuwere vervanger.
Zou zeker wel mooi zijn dat ie past, dan ga ik deze ook binnenkort halen.
Volgende asus fannetje geeft wsl. toch ook wel weer de geest :(
Jammer dat ze geen shot genomen hebben met een SLI opstelling. ik heb een xfx7800 en die heeft een tamelijk brede rand op de kaart zitten en volgens mij zit die toch echt wel in de weg.
Zeker als je SLI wil draaien, en daar ben ik toch wel op uit binnenkort.

[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 31-08-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

De dfi die je ziet is geen nf4 sli volgensmij, lijkt me ook sterk dat die koeler past met 2 kaarten er in.

op de asus past ie ook zo te zien maar niet echt goed te zien met 2 kaarten er in.....

heeft iemand het al gemonteerd, of een goede review gevonden..?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memesa
Rol-Co schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:25:
De dfi die je ziet is geen nf4 sli volgensmij, lijkt me ook sterk dat die koeler past met 2 kaarten er in.

op de asus past ie ook zo te zien maar niet echt goed te zien met 2 kaarten er in.....
Het is zeker wel de Asus a8n-sli maar deze persoon heeft maar 1 VGA kaart geinstalleerd en deze dus niet in SLI opstelling draaien.

Dit is echter ook een Asus geforce 6600gt en mogelijk past deze dus niet bij grotere vga kaarten zoals de 6800 en de 7800.

Edit: oops verkeerd gelezen, je bedoelde de dfi :|
Afbeeldingslocatie: http://www.modthebox.com/reviews/coolermaster/blueice/blueice8.jpg
inderdaad wordt dit vrij krap

[ Voor 14% gewijzigd door Memesa op 31-08-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:31
Ik denk dat het nadeel van de koeler die je erop wil doen upgraden is. Bij mijn NB47J kan ik desnoods een paar pinnetjes verbuigen/wegzagen mocht ik later een grotere/betere videokaart dan mijn 6600GT willen. De NB47J voldoet bij mij iig prima, zolang ik er een 8cm fan vanuit de zijkant op heb gericht. Hij wordt nu lang niet zo warm. Maar zelfs zonder airflow at all heeft mijn mobo het overleefd met dat blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

oude fan : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/fan.jpg
nieuwe fan : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/nfan.jpg

Gewoon ff asus bellen, dit fannetje presteert best en wordt niet echt warm. draait atm @ 3200rpm

[ Voor 10% gewijzigd door prutser001 op 31-08-2005 19:39 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow maten!
Kan iemand mij de de afstand over de gaatjes van de originele koeler, hart op hart, geven aub?
Daar ben ik al HEEL lang naar op zoek namelijk.
zie:
dimensies chipset blokken asus a8m sli en msi k8neo4

edit:
Het lijkt 55mm volgens de onderste foto maar als iemand het me zeker kan zeggen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:48 ]

Verwijderd

Mijn chipsetfan heeft het voor zover ik weet al meer dan een week begeven, misschien al stuk langer want ik zag het pas vorige week toen ik ff alles checkte, hij doet gewoon niks meer... mijn pc werkt nog prima, maar de northbridge is idd erg heet.. kan me vinger er niet eens op leggen..

Zit ff te kijken wat een leuke vervanger is. Ik kan natuurlijk ook een gratis fannetje aanvragen.

Ondertussen game en browse ik lekker door op diezelfde pc 8)

Btw, aangezien ik toch niet zozeer in sli wil gaan werken, dus een 6600gt erbij.. Ik ga niet een 6600 gt erbij kopen voor 200 als er bv een 6800 gt te krijgen is voor 300 die die sli opstelling eruit trekt.

Zou ik eerder gaan voor een 7800 gt maar goed dat terzijde ;)

iig lijkt me dit koelblokje wel interessant, anders misschien die zalman.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:51

Maf

Weet iemand of die coolermaster chipset koeler al verkrijgbaar is in NL? Ik kan het nergens vinden.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
hey jah ik dacht dat ik de 1nige was met een zoemende fan maar dat is dus niet zo ...
de northbirdge fan op mijn mobo zoemt ook zo (een asus a8n-E (g1 sli dus :P))
ik dacht eerst dat het mijn cpu koeler was dus net mijn oude cpu koeler eruit en een coolermaster hyper 48 erin maar het gezoem was dus nog niet weg dus moet wel de north bridge koeler zijn 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
die Blue Ice 2 koeler is nog niet verkrijgbaar, heb ervoor naar CoolerMaster gemaild, en vanaf eind september zou 'ie volop leverbaar zijn.

Toen heb ik maar zolang een passieve Northbridge koeler vanCoolermaster gekocht. Werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
/edit sorry verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door IRCfreAk op 03-09-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik zou totaal iets anders doen.

Zalman blokje erop gooien (kan ook gewoon oude erop laten, alleen fan eraf) en dan een leuke 80MM fan op 1000rpm. Koelt waarschijnlijk nog beter ook en een 80MM op 1000rpm hoef je zeker geen last van te hebben. Moet je wel creatief zijn met de fan vast maken, maar ik heb het vorige week nog gefixed met ducktape :). Zowel van de CPU koeler als van de northbridge de fan eraf gehaald en er creatief een 120MM fan voor de CPU geplakt en een 80MM voor de northbridge. Dag herrie :w

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 03-09-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik moest ook een stukje van mijn Zalman NB47J afzagen om problemen met mij 2 6800 ultra's te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Laatst online: 06:51

Maf

Schop..

Heeft iemand deze fan al ergens langs zien komen?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2868

En volgens de site uit voorraad leverbaar. Dus knock yourself out :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb net een paar weken een A8N-SLI en die nieuwe NB cooler die er op zit maakt een pokke herrie... aangezien dit een nieuwe fan is heeft Asus bellen volgens mij ook niet echt zin.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48

Arfman

Drome!

Ik heb sinds vandaag ook een A8N-SLI Deluxe draaien, heb gelijk dat 1 euro koelertje eraf gesloopt en er een Zalman passieve NB koeling opgezet, lekker stil. Alleen weet ik niet hoe ik de temperatuur van de northbridge kan bekijken met Speedfan oid, iemand een idee ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Everest, speedfan, bios, Asus probe etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:03:
Ik heb sinds vandaag ook een A8N-SLI Deluxe draaien, heb gelijk dat 1 euro koelertje eraf gesloopt en er een Zalman passieve NB koeling opgezet, lekker stil. Alleen weet ik niet hoe ik de temperatuur van de northbridge kan bekijken met Speedfan oid, iemand een idee ?
Als ik me niet vergis is dat de value MB Temperature die je kan lezen in Asus Probe.. en ook in Speedfan trouwens.. staat nu bij mij op zo een 34 graden met de originele koeler (heb het moederbord pas en heb volgens mij wel een goede fan erop staan.. amper geluid.. volgens mij is dat een van de nieuwe die je nu krijgt als je belt voor een vervang fan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:03:
Ik heb dat Zalman blokje er ook op zitten. Hoe je de temperatuur kunt uitlezen weet ik niet, maar m'n systeem draait al sinds maart perfect stabiel op deze manier. Dan mag ik aannemen dat de boel koel genoeg blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
gwn een zalman nb47j nemen joh (met een stille 40mm fan die op je blokje schroeft)
dat heb ik en hij word niet warmer dan 30 c @ full load en idle is die 27 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan toch beter een grotere fan nemen en die langzamer laten draaien? Dan heb je natuurkundig gezien toch minder geluidsproductie of zie/las ik dat verkeerd? :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
andyy schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:28:
gwn een zalman nb47j nemen joh (met een stille 40mm fan die op je blokje schroeft)
dat heb ik en hij word niet warmer dan 30 c @ full load en idle is die 27 graden
En die temperaturen komen uiteraard van een externe thermometer omdat er geen tempsensor in de chipset zit? ;)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet hoe mensen het over een RPM van ~3000 hebben over die fan van Asus..
die van mij gaat togh egt 8000-9000 en maakt egt veel herrie..
heeft het voor mij nut om asus te bellen voor die nieuwe fan?
want als ik naar die plaatjes van prutser kijk dan heb ik wel de nieuwe fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Overigens snap ik sowieso niet waarom o.a. Asus zo'n *$#@! fannetje op de nForce4 chip zet. Dat het overbodig is bewijst Tyan wel door alleen fan-loze heatsinks op alle nForce borden (4 en de identieke 2200) te zetten. Ja, het spul wordt warm (m'n NB47J iig wel, zeker met zo weinig airflow) maar het kan wel wat hebben anders zou élk bord, en zeker het spul wat gericht is op de meer professionele markt, wel voorzien zijn van fan's op deze chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

andyy schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:28:
Maar hoe lees je dat nou uit dan ? Dat was m'n vraag, en de value "MB Temperature" heeft SpeedFan 4.26 nog nooit van gehoord :z

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
bij mij was temp 3 in speedfan gelijk aan de mb temparatuur in asus probe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:06:
Overigens snap ik sowieso niet waarom o.a. Asus zo'n *$#@! fannetje op de nForce4 chip zet. Dat het overbodig is bewijst Tyan wel door alleen fan-loze heatsinks op alle nForce borden (4 en de identieke 2200) te zetten. Ja, het spul wordt warm (m'n NB47J iig wel, zeker met zo weinig airflow) maar het kan wel wat hebben anders zou élk bord, en zeker het spul wat gericht is op de meer professionele markt, wel voorzien zijn van fan's op deze chipset.
Asus heeft met de A8N SLI Premium en de A8N32 ook fanloze Nf 4 borden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm zo te zien past hij, maar past hij ook als je een Zalman V700 op je videokaart hebt zitten.. Heb ook een passieve Zalman op de NB zitten nu en met 2x80mm voorin de lianli heb ik genoeg Airflow maar toch heb ik wel het idee dat hij erg warm wordt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:41:
[...]

Asus heeft met de A8N SLI Premium en de A8N32 ook fanloze Nf 4 borden hoor.
Oh ja joh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Zou wel leuk zijn als Asus die (Premium) fanless heatsink uitleverde aan mensen die problemen hebben met hun bestaande fannetje. Of is het design van het moederbord daar weer te anders van ?.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 07-11-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tranzy schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:45:
Zou wel leuk zijn als Asus die (Premium) fanless heatsink uitleverde aan mensen die problemen hebben met hun bestaande fannetje. Of is het design van het moederbord daar weer te anders van ?.
Asus stuurt je echt geen kompleet nieuw moederbord toe hoor. Als je met Asus belt krijg je wel kosteloos een andere fan toegezonden, welke van een ander type is en voor zover ik gelezen heb beter is dan de vorige (standaard) fan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
_Dune_ schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:41:
[...]

Asus stuurt je echt geen kompleet nieuw moederbord toe hoor. Als je met Asus belt krijg je wel kosteloos een andere fan toegezonden, welke van een ander type is en voor zover ik gelezen heb beter is dan de vorige (standaard) fan.
Duh !

Denk dat je me verkeerd begreep ... ik bedoel dus dat het leuk had geweest als ze ALLEEN de fanless heatsink die OOK op een Premium mobo zit ....op zouden sturen als vervanging van het fannetje.

En wat meer naar boven had ik al gezegd dat ik het nieuwe fannetje al had en dat deze dus ook na 3 weken al lijkt op een straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

_Dune_ schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:41:
Ik heb de nieuwe fan besteld en op de NB zitten sinds 2 maanden. Deze fan draait hier maximaal 5500rpm in tegenstelling tot de 8000-9000rpm van de oude fan. Ik weet niet of dat zo blijft, maar het is nu redelijk stil. :)
Tranzy schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:17:
En wat meer naar boven had ik al gezegd dat ik het nieuwe fannetje al had en dat deze dus ook na 3 weken al lijkt op een straaljager.
Dan vraag ik me af hoeveel rpm dat fannetje draait bij jou.

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2005 10:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
fannetje draait op +- 5400rpm

Dacht eerst dat het mijn GTX was, maar het was plots van de een op de andere dag een verschil in geluid en dat bleek dus de NB fan te zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door Tranzy op 07-11-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:27:
bij mij was temp 3 in speedfan gelijk aan de mb temparatuur in asus probe :P
Bij mij was het Sensor:Temp2 (chip: IT8712F; bus: isa; adres:$290). En die Temp2 waarde in speedfan komt bij mij overeen met Asus Probe (value: MB Temperature). Dus ik neem aan dat dat dus ook de moederbord temperatuur is; dus de northbridge chipset temperatuur. Wat anders he? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:37:
fannetje draait op +- 5400rpm

Dacht eerst dat het mijn GTX was, maar het was plots van de een op de andere dag een verschil in geluid en dat bleek dus de NB fan te zijn.
Mijn chipset fan draait op ongeveer 5625 RPM volgens speedfan (en asus probe) en ik heb er eigenlijk totaal geen last van...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan heb jij vast de nieuwe versie. Maar ook die maakt na een tijdje lawaai. Passief is voor mij dé oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik ga proberen (als de contactsite het tenminste ooit weer doet) het heatpipesyteem van de Premium versie te krijgen, of kopen >:) . Wie weet zijn ze zo gek om ze ook los te verkopen :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af of je er niet een zalman VF700 op kon zetten..?
Bij mijn nforce2 en radeon9700 waterblokjes komt dit wel met elkaar overeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Viel me wel op dat m'n Zalman NB47J net op m'n NB paste, in combinatie met een 7800GTX. Ik kan met de koeling op mijn GTX niks meer, die zit maar een paar mm van de Zalman NB47J af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bravebart schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:06:
Ik ga proberen (als de contactsite het tenminste ooit weer doet) het heatpipesyteem van de Premium versie te krijgen, of kopen >:) . Wie weet zijn ze zo gek om ze ook los te verkopen :9
Dat heb ik ook geprobeerd, helaas niet gelukt :(

Leverde mij wel een probleempje op, ik heb op mijn 6600GT namelijk zo'n Arctic Cooling NV Silencer zitten, en die dingen zijn echt HUGE. Vóór ik die cooler had, had ik er een zalman passief koelblokje op zitten maar die paste dus niet meer :P Eigenlijk paste het alleen met de originele Asus cooler, maar die is nu dus kapot... als vervanging heb ik nu een coolermaster blue ice (1 die kleine dus) er op zitten. Helaas past ook daar mee mijn VGA cooler niet meer, dus heb ik die moeten vervangen door de originele.

Als er ooit iemand in slaagt zo'n Asus premium heatpipecooler te bemachtigen, houd ik me aanbevolen voor een exemplaar.

/edit

Lees zojuist pas het hele topic door... is hier iemand die zo'n nieuw fannetje van Asus zelf kan vergelijken met het oude? En dan gaat het mij voornamelijk om de hoogte (ivm mijn VGA cooler). Als ze even hoog zijn bel ik vandaag nog Asus op voor een nieuw fannetje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:18:
Dan heb jij vast de nieuwe versie. Maar ook die maakt na een tijdje lawaai. Passief is voor mij dé oplossing.
Na de foto's bekeken te hebben van de oude en nieuwe chipset fan heb ik idd de nieuwe fan (die een kwartslag gedraaid is). Ik heb mijn moederbord nog niet zo heel lang en dus voorlopig ook nog geen problemen; hopelijk blijft dit zo :)

Maar ik was toch al aant kijken voor een leuk alternatief en toen zag ik deze:

http://www.ikbenstil.nl/p...e707fcbf116489a44037e815f

Ziet er goed uit en de prijs boeit me niet zo veel maar ben net eens in mijn kast gaan kijken en volgens mij gaat dat ding nooit passen met mijn Asus EN7800GTX.. die videokaart is volgens mij echt veel te lang en zit nu zelfs dus al een heel klein beetje over dat chipset fannetje... dus deze is geen goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:50:
http://www.ikbenstil.nl/p...e707fcbf116489a44037e815f

Ziet er goed uit en de prijs boeit me niet zo veel maar ben net eens in mijn kast gaan kijken en volgens mij gaat dat ding nooit passen met mijn Asus EN7800GTX.. die videokaart is volgens mij echt veel te lang en zit nu zelfs dus al een heel klein beetje over dat chipset fannetje... dus deze is geen goed alternatief?
Nope, gaat niet passen. Zoals ik al zei: met de Zalman NB47J past het nog maar net, dit gaat echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de afmetingen van de koeler 40x40x10 mm

Zou dit een goede oplossing wezen , een massief Blok van koper gieten.
van 40x40x40 dan de pootjes eraan maken om te bevestigen en vervolgens van vlak van de kubus gaten boren met een boring van 5 mm dus dan krijg je 7x7 gaten = 49 gaatjes per ( helemaal erdoorheen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Iedereen zit hier te vertellen dat z'n NB 30 graden wordt..? Bij mijn weten zit er helemaal geen tempsensor op/bij je NB. Dus tenzij je er zelf 1 opplakt kan die temperatuur helemaal niet uitgelezen worden |:(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:37:
[...]

Lees zojuist pas het hele topic door... is hier iemand die zo'n nieuw fannetje van Asus zelf kan vergelijken met het oude? En dan gaat het mij voornamelijk om de hoogte (ivm mijn VGA cooler). Als ze even hoog zijn bel ik vandaag nog Asus op voor een nieuw fannetje.
Ja deze zijn even hoog, ik heb de nieuwe revisie fan en deze is even hoog. Ik heb hem echter eruit gesloopt omdat de koelingseigenschappen voor mij verre van voldeden. Ik heb die fan vervangen door een oude pentium cooler, deze op maat gedremeld en gaatjes ingeboord op de plekken van de pen-plugs (of hoe je ze ook noemt). AS5 erop en ik was klaar. De fan heb ik bevestigd aan de cooler met lijm, ik had geen schroeven voor handen.

By touch kan ik beoordelen dat de pentium cooler beter voldoet dan dat aluminium onding van asus. het is nl een alu plaatje met een fan erop.

Ik heb ook een NV silencer op mijn 6800 en deze past *net* op de combinatie fan en pentium I cooler.

hoop dat je er wat aan hebt groet.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kahm-jai schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:11:
[...]

Ja deze zijn even hoog, ik heb de nieuwe revisie fan en deze is even hoog. Ik heb hem echter eruit gesloopt omdat de koelingseigenschappen voor mij verre van voldeden. Ik heb die fan vervangen door een oude pentium cooler, deze op maat gedremeld en gaatjes ingeboord op de plekken van de pen-plugs (of hoe je ze ook noemt). AS5 erop en ik was klaar. De fan heb ik bevestigd aan de cooler met lijm, ik had geen schroeven voor handen.

By touch kan ik beoordelen dat de pentium cooler beter voldoet dan dat aluminium onding van asus. het is nl een alu plaatje met een fan erop.

Ik heb ook een NV silencer op mijn 6800 en deze past *net* op de combinatie fan en pentium I cooler.

hoop dat je er wat aan hebt groet.
Hmmz ... daar heb ik zeker wel iets aan, straks meteen met Asus bellen dat ik een nieuwe fan wil hebben :P Dat van die P1 koeler ga ik ook nog even verder onderzoeken (al moet ik zeggen dat ik niet zo enorm last heb van oververhitting van mijn NB oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:50:
[...]

Na de foto's bekeken te hebben van de oude en nieuwe chipset fan heb ik idd de nieuwe fan (die een kwartslag gedraaid is). Ik heb mijn moederbord nog niet zo heel lang en dus voorlopig ook nog geen problemen; hopelijk blijft dit zo :)
In hoeverre lost die nieuwe fan de geluidsproblemen op eigenlijk? Ik lees daarover hier op GoT erg verschillende dingen. Kan iemand het verschil in procenten uitdrukken, gewoon op basis van het gehoor? Wat mag ik van de nieuwe fan verwachten ten opzichte van de oude? Is deze bv 20 % stiller, 40%, meer?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
allemaal leuk en aardig, maar een andere oplossing dan de asus fan heb je niet als je een arctic silencer op je vga hebt zitten. of weet iemand toch een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:07:
ik vroeg me af of je er niet een zalman VF700 op kon zetten..?
Bij mijn nforce2 en radeon9700 waterblokjes komt dit wel met elkaar overeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

darklord007 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:04:
allemaal leuk en aardig, maar een andere oplossing dan de asus fan heb je niet als je een arctic silencer op je vga hebt zitten. of weet iemand toch een andere oplossing?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/nForce_silencer320_0606.jpg

XFX 6600GT Extreme Gamers Edition
Arctic NV Silencer 6
CoolerMaster PAC-P01-UK
Heel warm aardappelschilmesje

Taadaa.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:01:
[...]

In hoeverre lost die nieuwe fan de geluidsproblemen op eigenlijk? Ik lees daarover hier op GoT erg verschillende dingen. Kan iemand het verschil in procenten uitdrukken, gewoon op basis van het gehoor? Wat mag ik van de nieuwe fan verwachten ten opzichte van de oude? Is deze bv 20 % stiller, 40%, meer?
Ik heb net een nieuw moederbord met de nieuwe fan en deze maakt een ZEER irritante brom/zoem. Net een week of 4 gebruikt. Verschil weet ik niet want ik heb de oude nooit gehad maar dit MOET opgelost worden want ik wordt er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A8N-E versie,maar NB fans zijn het zelfde.
Na 2 dagen zitten te ergeren aan de NB fan (nieuw type-45 graden gedraaid) heb ik de fan eens op
8 volt gezet en was "redelijk" stil (3500 toeren). Na een paar uur begon het toerental te slingeren in
asus probe en het werd steeds erger. Het is jammer dat je net iets onder de 100 euro betaald voor een moederbord en dan zit er een 50 cent koeler die zoveel ergenis veroorzaakt.
De "heatsink" van de NB is nu een eerste versie dangerden gpu waterblok mounting plate :Z
De eerste versie heeft de slang pilaren aan 1 kant en ik denk dat het ook past op een SLI plank ALS
ze zijn gewaterkoeld.
Ik heb nu weer alleen het geruis van een 120 paps radiator fan op 5volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb al veel verhalen en reviews over de A8N-SLI en A8N-E gehoord en gelezen. Iedereen begint gelijk te roepen dat de fan echt heel veel lawaai maakt. Dat valt me eerlijk gezegd erg tegen van Asus. Het zou voor mij reden zijn om dit moederbord maar gewoon over te slaan en te gaan voor een concurrent. Zeker omdat Asus het in de duurdere ranges laat zien dat het wel gewoon kan zonder NB fan. Een losse NB fan vind ik geen probleem maar dan moet de geluidsoverlast wel onder een bepaalde norm blijven. Zo te horen doet het dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het is ook niet dat ze niet WILLEN (passief) maar het is dat het conflicteerd met de 2 pci-e 16x sloten. (SLI opstelling). Als ze er een hoog passief blok opzetten dan houd dit in dat jij als gebruiker niet meer elke beschikbare cooler en gka kan installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bar-Le-Duc schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:36:
het is ook niet dat ze niet WILLEN (passief) maar het is dat het conflicteerd met de 2 pci-e 16x sloten. (SLI opstelling). Als ze er een hoog passief blok opzetten dan houd dit in dat jij als gebruiker niet meer elke beschikbare cooler en gka kan installeren :)
Dezelfde fan zit ook op de A8N-E waar je geen last hebt van de SLI feature lijkt mij. Bovendien zijn de NB koelblokken die Gigabyte gebruikt ook helemaal niet zo hoog. De heatpipe van de premium was ook gewoon een optie geweest lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
Heb hier het zelfde probleem. Dat kleine fan van asus maakt een irritant geluid zo nu en dan en heb daarom de Swiftech 159-Cu besteld bij http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001008328 en deze krijg ik vandaag binnen.

Meer info op deze site: http://www.swiftnets.com/products/mcx159-CU.asp

En zoals daar op de image getoond moet deze passen op mijn asus a8n-sli deluxe met vid kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCX159-CU/ASUS-A8N-SLI.gif

Greetz

[ Voor 4% gewijzigd door SoulCollector208 op 09-11-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoulCollector schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:45:
Heb hier het zelfde probleem. Dat kleine fan van asus maakt een irritant geluid zo nu en dan en heb daarom de Swiftech 159-Cu besteld bij tweakends.nl en deze krijg ik vandaag binnen.

Meer info op deze site: http://www.swiftnets.com/products/mcx159-CU.asp

En zoals daar op de image getoond moet deze passen op mijn asus a8n-sli deluxe met vid kaart:

[afbeelding]

Greetz
Aha dit is nog eens goed nieuws dus!

Die videokaart ziet er even lang uit als die wat ik heb (een EN7800GTX) en het lijkt dus allemaal te passen. Dit kan dus een goede optie zijn ja. Hij is alleen beetje prijzig he? 35 usd... En je kan blijkbaar alleen in Amerika bestellen? (Ze verzenden dus sowieso ook naar Europa?) Of hoe heb jij dat gedaan? En hoeveel shipping komt er nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:15:
[...]

Aha dit is nog eens goed nieuws dus!

Die videokaart ziet er even lang uit als die wat ik heb (een EN7800GTX) en het lijkt dus allemaal te passen. Dit kan dus een goede optie zijn ja. Hij is alleen beetje prijzig he? 35 usd... En je kan blijkbaar alleen in Amerika bestellen? (Ze verzenden dus sowieso ook naar Europa?) Of hoe heb jij dat gedaan? En hoeveel shipping komt er nog bij?
Ok, ze hebben dus ook international resellers. Ook in Belgie en Nederland dus. Beetje zoeken en dan is er misschien wel een winkel dicht in de buurt te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
Het is wat aan de prijzige kant. Maar na veel onderzoek was voor mij dit de beste oplossing voor mijn pc dan: stil, betrouwbaar, koelend. Ik heb hem hier besteld:

http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001008328

[ Voor 7% gewijzigd door SoulCollector208 op 09-11-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Is dit niet gewoon dezelfde oplossing als die van "Ik ben stil" http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571 of past deze (Wel)/Beter ?

[ Voor 15% gewijzigd door Tranzy op 09-11-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:40
The Legend schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:00:
Iedereen zit hier te vertellen dat z'n NB 30 graden wordt..? Bij mijn weten zit er helemaal geen tempsensor op/bij je NB. Dus tenzij je er zelf 1 opplakt kan die temperatuur helemaal niet uitgelezen worden |:(
Tja, AsusProbe geeft bij mij toch echt 'n temperatuur aan en die lijkt toch verdacht goed te kloppen (veranderd mee met m'n cpu als ik ga gamen en idle zaktie weer vrolijk). Kan zijn dat die sensor ergens anders zit maar lijkt me sterk dat AsusProbe em dan ziet als NB cooler (en hem zo aangeeft).

Het wordt aangegeven met MB en niet NB, ik heb d'r zelf overheen gelezen gok ik 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Leftblank op 09-11-2005 18:25 . Reden: ups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tranzy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:50:
Is dit niet gewoon dezelfde oplossing als die van "Ik ben stil" http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571 of past deze (Wel)/Beter ?
Voor zover ik op internet heb gezien, is dat idd dezelfde.

Verder over die temperatuursensor:
Eerst werd er vanuit gegaan dat ie IN de NB zat, maar dat bleek niet waar. Later werd er gezegd dat deze bij/tussen het geheugen zou zitten, maar dat is ook niet zeker. Er is iemand geweest die op de NB rechtstreeks een dikke fan heeft laten blazen, en toen ging de temperatuur wel iets naar beneden. Volgens hem en een paar anderen ziet de sensor bij de batterij van je moederbord, in de buurt van je NB. Waar hij nou zit, ik weet het niet. Tis óf bij het geheugen, óf bij de NB in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik zit nog steeds te zoeken naar een bevestiging of die IBL cooler zal gaan passen icm een 7800GTX. Zou het liefst een pic willen zien. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Kan je bijna garanderen dat dat niet werkt. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat met een NB47J mogelijk is? Moet deze daarvoor nog worden bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:49:
Kan je bijna garanderen dat dat niet werkt. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat met een NB47J mogelijk is? Moet deze daarvoor nog worden bijgewerkt?
Heb net toevallig een mailtje gestuurd naar Ikbenstil.nl en met de vraag of IBL nF4 gaat passen met een 7800GTX en kreeg als antwoord:
Ja dat past zeker, net aan, maar het past!

Vriendelijke groet,

Marco Bosman
www.ikbenstil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hebben ze foto's? Bewijzen? Of willen ze je gewoon afzetten met een veel te duur product? In hoeverre zijn die mensen te vertrouwen? Heb niet altijd de indruk dat verkopers precies weten wat zeggen. Eerst zien, dan geloven ;). Dus koop hem maar en deel ons je ervaring ;).

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 09-11-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
vond hier een plaatje van een 7800GT Afbeeldingslocatie: http://www.lawboy.co.uk/puter/13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Je kunt ook gewoon de originele koeler er op laten zitten en er een Zalman Fanmate aan hangen. Standaard draait het koelertje ronde de 8000rpm en produceert een hoog zoemend geluid, ik heb hem teruggedraait naar ongeveer de 4000rpm en hij komt nu niet boven mijn Zalman 7000b Al-Cu uit die op 1200rpm draait. Ik heb passieve videokaart koeling dus ja ik heb een stille pc en ja de oplossing die ik gebruik werkt zo goed als geluidloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De standaard koeler laten zitten heeft meer voordelen: je raakt de garantie niet kwijt wat wel het geval is bij het verwijderen van de standaard koeler :)

• The__Virus
Ach, maar je kan zo een vervanger vragen als ie kapot is, die bevestig je en niemand die het ziet. Als zij slechte fans leveren, zouden wij het recht moeten hebben om deze te (laten) vervangen zonder consequenties.

• Tranzy
Nou ik heb hem besteld en zal hem denk ik morgen binnen krijgen ....dus met een beetje mazzel als ik tijd heb ...heb ik morgen het resultaat met een foto. Als het lukt dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Zo hier heb ik wat bewijs dat deze cooler (IBL nF4) dus echt past met een standaard Asus GTX cooler.... En hij is zo lekker stil :9 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/9262/chipset19sw.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/6643/chipset26ww.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/8740/chipset31ke.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/5164/chipset45cx.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/7237/chipset2fj.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Oei, dat zit wel heel erg dicht tegen elkaar. Maar het past inderdaad net :) Is de fan ook echt super veel stiller dan de meegeleverde fan? Draai je hem op 12 Volt of minder nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Veel stiller durf ik je niet te zeggen ..ik had al vrij snel last van de standaard cooler en raakte er zelfs al een beetje gewend aan. 8)7 |:( Ik heb de fan gewoon op dezelfde aansluiting aangesloten als de oude.

Maar nu merk ik pas echt een GROOT verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 15-11-2005 17:06 ]

• Alsem
The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:49:
ik heb de mijne bijgewerkt met een slijptol, ik heb 2 ultra koelers erop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:13:
[...]

[afbeelding]

Arctic NV Silencer 6
CoolerMaster PAC-P01-UK

Taadaa.
is idd een goede oplossing, heb hier toch nog zo'n zalman blok liggen, Maar zou je misschien een foto willen maken waar ik wat meer detail op kan zien? (met flits of iets meer licht) en hoe zijn de temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

darklord007 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:00:
[...]

is idd een goede oplossing, heb hier toch nog zo'n zalman blok liggen, Maar zou je misschien een foto willen maken waar ik wat meer detail op kan zien? (met flits of iets meer licht) en hoe zijn de temperaturen?
Nog meer detail? Wat kan je niet zien dan? Doe je brightness anders wat omhoog, de foto is toch behoorlijk duidelijk?

Foto met flits (bleh) :

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/nforce_silencer600_1811.jpg

Ieuw, er zit stof op nu.

Temps idle : NB heatsink : koud. Video (6600GT) : 43 graden.

En dit is geen Zalman blok.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 18-11-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
op een crt is ie idd wat duidelijker, welkblok is dit dan? want ik heb hier een zalman ZM-NB47J. daar zal ik dan wel wat vanaf moeten halen, omdat ie nogal hoog is, maar voor de rest lijkt mij deze ook wel geschikt voor deze mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat stond toch duidelijk in de originele post..

En dat Zalman blok kan je wel bijwerken zodat het past ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:39:
Zo hier heb ik wat bewijs dat deze cooler (IBL nF4) dus echt past met een standaard Asus GTX cooler.... En hij is zo lekker stil :9 _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor de foto's! Als mijn nb cooler het dus ooit begeeft dan ga ik deze ook kopen want ik heb ook een ASUS EN7800GTX en dit past dus blijkbaar net.

Dit is toch al een hele opluchting! En als straf zou ASUS ons dit moeten betalen omdat ze beter geen 50cent coolertjes hadden geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 11-09 08:26
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:13:
[...]

[afbeelding]

Arctic NV Silencer 6
CoolerMaster PAC-P01-UK

Taadaa.
Noem me een noob maar waar slaat dat aardappelschilmesje op? Heb je dat gebruikt om je blok mee aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Dat is gebruikt om de kunstof behuizing mee door te "snijden" van de arctic cooler.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 21-11-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Tranzy schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:21:
Dat is gebruikt om de kunstof behuizing mee door te "snijden" van de arctic cooler.
Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
andyy in "Koelblok 'modificeren'"
zie mijn post in een ander topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 11-09 08:26
Aha, ik krijg namelijk binnekort ook mijn zalman blokje binnen, en icm met met nv5 silencer gaat dat niet passen. Tenzij ik natuurlijk ga proberen wat jij hebt gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon lekker asus-hotline bellen en binnen een paar dagen je verbeterde goeie fannetje ontvangen.
Heb het zelf ook gedaan en werkt hier perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Een beetje ongelukkig geplaats he ? die NB .
volgens mij is het ook zeer moeilijk die te waterkoelen , omdat je er met de leidingen moeilijk bij komt :(

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:38:
oude fan : [afbeelding]
nieuwe fan : [afbeelding]

Gewoon ff asus bellen, dit fannetje presteert best en wordt niet echt warm. draait atm @ 3200rpm
welk nummer moet je hier voor bellen?, ik kan alleen een nummer vinden van de notebook hotline in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Ik heb ook last van dit probleem en had een mailtje gestuurd naar Asus voor een vervangings fan te vragen lees wat ik kreeg van antwoord:
Dear Friend :
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Maggie and I would be assisting you today.
1 .For the chispet fan problem, please contact your motherboard dealer to replace the new free chispet fan. The new chipset fan runs at lower speed, and is quieter. If the dealer does not have chipset fan for replacement, please ask the dealer to contact the distributor. If you still can not get help, please! inform me. We will do our best to help you ASAP.

2.Also, If you have the Zalman ZM-NB47J Northbridge Cooler static fan, You could use it to replace . Many customers suggest it's cheap and rather good.
Sorry for giving any inconvenience !
Best regards!
2.Also, If you have the Zalman ZM-NB47J Northbridge Cooler static fan, You could use it to replace . Many customers suggest it's cheap and rather good.

Blijkbaar keuren ze deze zalman cooler goed.
Zou dat invloed hebben op je garantie? ook al zeggen ze het bij Asus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Er wordt met geen woord gerept over airflow. Ik heb de zalman koeler erop gehad met weinig tot geen airflow, dit resulteerde (uiteraard) in random crashes. Lijkt me niet dat de NB47J goed genoeg is om zonder goede airflow te werken, gezien "goede airflow" geen defineerbaar begrip is lijkt me het redelijk ondenkbaar dat Asus dit nu ineens toelaat zonder verval van garantie..

Ik heb (zoals eerder in dit topic vermeld) voor 2 euro een zalman fancontroller ertussen die de originele cooler op 5000rpm laat draaien en hij koelt goed + onhoorbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
speedy090 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:27:
Ik heb ook last van dit probleem en had een mailtje gestuurd naar Asus voor een vervangings fan te vragen lees wat ik kreeg van antwoord:

[...]

Blijkbaar keuren ze deze zalman cooler goed.
Zou dat invloed hebben op je garantie? ook al zeggen ze het bij Asus zelf.
Volgens mij vervalt je garantie gewoon vrolijk... Ik heb niet echt het idee dat de mensen die bij Asus support werken echt goed weten waar ze het over hebben. Mij hebben ze eerst 4 keer een compleet raar antwoord gegeven (geen antwoord op de vraag enzo...) en uiteindelijk zeiden ze dat er ook een stillere fan op kon, terwijl ik al 3 keer had gezegd dat ik die al had |:(

Dus ik zou niet blindelings afgaan op wat zo'n helpdesk vrouwtje zegt ;)

Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste