kzit dan met een klein vraagje, ik heb een CoolerMaster Stacker case, zou deze met combinatie van crossflow fan en een zalman blokje goeie temps geven? iemand ervaring?
Gewoon die mail bewaren en meenemen naar de pc-winkel wanneer je garantie gaat claimen. Laat ze dan maar contact met Asus opnemen als ze moeilijk gaan doen.speedy090 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:27:
Ik heb ook last van dit probleem en had een mailtje gestuurd naar Asus voor een vervangings fan te vragen lees wat ik kreeg van antwoord:
[...]
2.Also, If you have the Zalman ZM-NB47J Northbridge Cooler static fan, You could use it to replace . Many customers suggest it's cheap and rather good.
Blijkbaar keuren ze deze zalman cooler goed.
Zou dat invloed hebben op je garantie? ook al zeggen ze het bij Asus zelf.
offtopic:
Rare mail trouwens, lijkt wel zo'n automatisch gegenereerd bericht adhv steekwoorden.
Rare mail trouwens, lijkt wel zo'n automatisch gegenereerd bericht adhv steekwoorden.
kga wss aan de winkel vragen ofdat ik een nieuwe fan kan krijgen,
zoniet zal ik me zo'n zalman kopen
Volgens mij krijgen ze deze vraag zo vaak, dat ze er gewoon en standaard antwoord voor hebben. Ik kreeg namelijk bijna letterlijk dezelfde mailCaponi schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:38:
[...]
Gewoon die mail bewaren en meenemen naar de pc-winkel wanneer je garantie gaat claimen. Laat ze dan maar contact met Asus opnemen als ze moeilijk gaan doen.
offtopic:
Als ze er geen geven, kan je die winkel contact op laten nemen met Asus; sturen zij gratis een nieuwespeedy090 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:41:
kga wss aan de winkel vragen ofdat ik een nieuwe fan kan krijgen,
Zou iemand kunnen reageren op mijn vraag van daarnet? thx
speedy090 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:37:
kzit dan met een klein vraagje, ik heb een CoolerMaster Stacker case, zou deze met combinatie van crossflow fan en een zalman blokje goeie temps geven? iemand ervaring?
Ik vind het nogal ontwijkend taalgebruik mbt garantie in die mail. Daarnaast lijkt me het sterk dat ze er überhaupt garantie op geven als er niet één van hun eigen fans op zit.Bravebart schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:42:
Volgens mij krijgen ze deze vraag zo vaak, dat ze er gewoon en standaard antwoord voor hebben. Ik kreeg namelijk bijna letterlijk dezelfde mail
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ja, ik kan het me ook bijna niet voorstellen..._the_crow_ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:02:
[...]
Ik vind het nogal ontwijkend taalgebruik mbt garantie in die mail. Daarnaast lijkt me het sterk dat ze er überhaupt garantie op geven als er niet één van hun eigen fans op zit.
Omdat je het zo aardig vraagtspeedy090 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:59:
Zou iemand kunnen reageren op mijn vraag van daarnet? thx
[...]
Verwijderd
effe ook een fotoke van mijn systeem posten
mits een paar kleine aanpasingen past alles wel bij elkaar hoor :-)
http://users.pandora.be/byte007/pc%20inside.jpg
Greetz,
Byte
Greetz,
Byte
En loopt hij stabiel ? Lijkt wel redelijk te passen een VF700 en een NB-47jVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:55:
Greetz,
Byte
ik heb airflow (denk ikBravebart schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Omdat je het zo aardig vraagtIk heb geen ervaring met die crossflow fan, maar kan je niet testen hoeveel airflow die fan heeft door ff te voelen met een open kast ? Het hoeft niet hard te waaien, als er maar airflow is...
(specs zie onderschrift)
intake: 2x80mm + 1x120mm
outtake: 1x120mm + 1x80mm + dual fan PSU
[ Voor 3% gewijzigd door speedy090 op 16-01-2006 23:44 ]
Ik heb er zelf ook gewoon zon blauwe zalman NB cooler opzitten, en dat lijkt nu (na aan jaar in gebruik) prima te werken. Heb dan wel wat casefans aan de voor een achterkant van de kast geplaatst, om voor wat airflow in de kast te zorgen...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
zijn er btw meerdere mensen die een arctic silencer hebben gemod zodat er wel een zalman blokje op de NB past?
W3ird_N3rd heeft een arctic silencer mishandeld om een CoolerMaster-blokje (PAC-P01-UK) op te krijgen:darklord007 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:11:
zijn er btw meerdere mensen die een arctic silencer hebben gemod zodat er wel een zalman blokje op de NB past?
W3ird_N3rd in "Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief"
W3ird_N3rd in "Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief"
Volgens mij moet je de blauwe heatsink van Zalman (nb47j) behoorlijk toetakelen, wil het gaan passen icm een arctic silencer.
[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 17-01-2006 15:23 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
jah, daarom was er msschien iemand die dit al gedaan heeft met een zalman blok, en hoe de temps dan zijn
Ik heb een zalman NB47J op mijn ASUS A8N sli moederbord gemaakt en toen ik een zalman VF-700 op mijn videokaart wilde zetten paste dit eerst niet.
Ik heb toen het koelblok 45 graden gedraaid en toen paste de VF-700 er precies naast.
Het voordeel van deze videokaartkoeler is dat deze zorgt voor wat airflow bij de NB.
De temps van de NB:
- met standaard Asus koeler (nieuwe type @6250 rpm) --> 36C
- met Zalman NB47J + standaard videokaartkoeler en weinig airflow --> 47C
- met Zalman NB47J + Zalman VF-700 --> 43C
edit: temperaturen zijn dus MB temperaturen ipv NB.
Deze temperatuur wil ik met een 120mm intake fan nog wat verder omlaag brengen.
Tip: Gebruik voor bevesting van het NB koelblok geen Zalman koelprut, maar AS5 oid.
Ik heb toen het koelblok 45 graden gedraaid en toen paste de VF-700 er precies naast.
Het voordeel van deze videokaartkoeler is dat deze zorgt voor wat airflow bij de NB.
De temps van de NB:
- met standaard Asus koeler (nieuwe type @6250 rpm) --> 36C
- met Zalman NB47J + standaard videokaartkoeler en weinig airflow --> 47C
- met Zalman NB47J + Zalman VF-700 --> 43C
edit: temperaturen zijn dus MB temperaturen ipv NB.
Deze temperatuur wil ik met een 120mm intake fan nog wat verder omlaag brengen.
Tip: Gebruik voor bevesting van het NB koelblok geen Zalman koelprut, maar AS5 oid.
[ Voor 5% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 17-01-2006 20:23 ]
Hoe heb jij de temperatuur gemeten? Ik geloof dit namelijk niet zo. Als je het hebt uitgemeten, zijn de waardes iig fout. Dat je dat even weet...
Waardes uitgelezen met speedfan. Waarom zou dit niet kunnen kloppen?The__Virus schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:24:
Hoe heb jij de temperatuur gemeten? Ik geloof dit namelijk niet zo. Als je het hebt uitgemeten, zijn de waardes iig fout. Dat je dat even weet...
[ Voor 11% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 17-01-2006 18:28 ]
Omdat er, zoals al tig keer verteld is, geen sensor in de NB zit. Verder: welke temp ben je vanuit gegaan?
Foutje, het was dus de MB temperatuur uitgaande van de benaming in de BIOS.
Maar Speedfan geeft bij mij drie temperaturen, namelijk CPU, chipset en MBM (?), waar is deze derde temperatuur dan van?
Maar Speedfan geeft bij mij drie temperaturen, namelijk CPU, chipset en MBM (?), waar is deze derde temperatuur dan van?
Bij mij geeft ie gewoon Temp1 t/m 3 bij de A8N SLI en kan me niet voorstellen dat het veel zal verschillen, maar goed:
Temp1: Socket temperatuur (gemeten vlakbij de CPU)
Temp2: mobotemperatuur (temp vlakbij de CMOS-batterij)
Temp3: CPU-diode temp.: de temperatuursensor van de CPU zelf (dus IN de CPU), maar deze heeft standaard een afwijking, bij mij 15 graden (dit was aan de hoge kant (kon het uitmeten), dus als je dit aanhoudt, zit je altijd goed
).
Temp1: Socket temperatuur (gemeten vlakbij de CPU)
Temp2: mobotemperatuur (temp vlakbij de CMOS-batterij)
Temp3: CPU-diode temp.: de temperatuursensor van de CPU zelf (dus IN de CPU), maar deze heeft standaard een afwijking, bij mij 15 graden (dit was aan de hoge kant (kon het uitmeten), dus als je dit aanhoudt, zit je altijd goed
Verwijderd
Had vroeger ook zo een zalman NB47J blokje op mijn A8N-sli deluxe.
Toen ik er zelf een temp sensor tussen stook, was de temp 50 graden idle en 60 graden stressed.
Onder de 50 graden kwam ie nooit met zelfs 3 casefans.
Nadeel van dit blokje is wel dat je het moet slopen in combinatie met een 7800 GT(x).
En in combinatie met een NV silencer lukt het al helemaal niet meer.
Toen ik er zelf een temp sensor tussen stook, was de temp 50 graden idle en 60 graden stressed.
Onder de 50 graden kwam ie nooit met zelfs 3 casefans.
Nadeel van dit blokje is wel dat je het moet slopen in combinatie met een 7800 GT(x).
En in combinatie met een NV silencer lukt het al helemaal niet meer.
Ik heb een Zalman NB47J op de chipset gezet met daarop een Papst 412/2 Fan... werkt als een trein en is d00dstil.
Ook de Gigabyte 6600GT met silent heatpipe past er prima naast.
Ook de Gigabyte 6600GT met silent heatpipe past er prima naast.
Weet niet of dit hier enigszins thuishoort, maar ik heb een Asus A8N-E i.c.m. de Zalman Heatsink voor de NB. Nu dit is geen probleem bij gebruik van een nVidia GeForce 6600GT, maar recente inkomsten hebben ertoe geleid dat ik wat extra pit in mijn systeem wil pompen en een 7800GT wil aanschaffen. Ik weet dat de GeForce 7 series kaarten langer zijn, en vroeg me af of de 7800GT zal passen i.c.m. de northbridge heatsink van Zalman.
Hoop dat iemand ervaringen heeft hiermee..
Hoop dat iemand ervaringen heeft hiermee..
Ik heb een 6800 GS en eerst met stock koeling paste de NB47J daar gewoon naast, dat wil zeggen gewoon recht gemonteerd. Daarna heb ik de stock koeling vervangen door de Zalman VF-700 en toen paste de NB47J er niet meer naast. De oplossing was de NB47J 45 graden draaien en hierdoor past de videokaart gewoon naast de NB-koeler zonder te hoeven zagen/vijlen/slijpen.
Ik verwacht dat voor je 7800 GT(x) eigenlijk hetzelfde geldt.
Ik verwacht dat voor je 7800 GT(x) eigenlijk hetzelfde geldt.
Verwijderd
lol... zie ik het goed? Een A8N-SLI deluxe en een Coolermaster Centurion 5? Het probleem is wanneer je de NB van zalman op installeerd kan je 1 HDD niet meer uit halen in de kast. Daarom heb ik weer me standaard asus nb koeler opgegooit.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:55:
Greetz,
Byte
Verwijderd
Ik heb deze tip al eens in een ander topic geplaatst, maar ik denk dat hij hier ook weer zinvol kan zijn:
Veel videokaarten hebben 4 montagegaten voor de koeler. De VF700 gebruikt er hier 2 van, en wordt volgens handleiding dan zo gemonteerd dat de waaier dicht in de buurt komt van de NB47.
Monteer je de VF700 echter een kwartslag linksom gedraaid, dan heb je een zee van ruimte: (in dit voorbeeld een 6800GT)
Veel videokaarten hebben 4 montagegaten voor de koeler. De VF700 gebruikt er hier 2 van, en wordt volgens handleiding dan zo gemonteerd dat de waaier dicht in de buurt komt van de NB47.
Monteer je de VF700 echter een kwartslag linksom gedraaid, dan heb je een zee van ruimte: (in dit voorbeeld een 6800GT)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:45 ]
Verwijderd
Quote in Hengelo kreeg een hele doos van de nieuwe fans binnen ter vervanging van de eerste editie. Men heeft over heel de wereld gewoon een berg nieuwe fans gestuurd en als er klachten zijn dient hij kosteloos vervangen te worden onder garantie. Ik heb gelukkig al origineel de nieuwe fan maar de NB had wel mijn specifieke aandacht vanwege een ander probleem.
@Floppus:
Hoe zijn je temps als ik vragen mag en op welke stand heb je de outtake fan staan?
Je hebt geen extra fans voor de airflow of wel?
Hoe zijn je temps als ik vragen mag en op welke stand heb je de outtake fan staan?
[ Voor 5% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 19-01-2006 15:04 ]
Verwijderd
Ik heb deze en andere topics doorgelezen, en ik heb maar weinig concrete informatie gevonden over de IBL nforce4 koeler die ik ter vervanging van de Asus replacement fan wil gaan aanschaffen (behalve dat deze erg stil is). Ik had gehoopt dat het niet nodig zou zijn, maar de replacement fan van Asus begint na een maand in mijn systeem te hebben gezeten erg irritante geluiden te maken tijdens het opstarten en als ik de pc een lange tijd achter elkaar aan heb staan.
Kan iemand die deze koeler heeft mij vertellen hoe de prestaties zijn, en of deze gemakkelijk is te installeren?
IBL nForce4 koeler
Kan iemand die deze koeler heeft mij vertellen hoe de prestaties zijn, en of deze gemakkelijk is te installeren?
IBL nForce4 koeler
Dat is een belachelijk hoge prijs. Deze koeler zijn we al vaker tegengekomen en het is niets anders dan de voorloper van de NB47J (NB32J, dus een maatje kleiner, het cijfer is de hoogte in mm) met een Papst-fan erop. Beter is om dit zelf te doen (dus blokje + evt. fan), kost je minder en je kunt zelf een fan uitkiezen (als je die nodig hebt). Let er ook op dat dit blokje hoger is, waardoor de nieuwste graka's helemaal niet passen, mede omdat het blokje met fan ook niet aan te passen is.
Virus heeft gelijk .... ik heb hem zo gekocht want ik was lui. 
Maar hij is makkelijk te installeren en in hoor hem niet.

Maar hij is makkelijk te installeren en in hoor hem niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Tranzy op 19-01-2006 19:13 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Ben niet zo handig met dingen in elkaar knutselen, dus ik wou voor de kant-en-klare oplossing gaan
Hoe zit het met de temperatuur (gewoon en stressed)?
Vorig jaar heb ik een A8N-SLI 2e hands gekocht en na een weekje begon ook bij deze het lawaai. Tot voor kort had ik de asus ventilator eraf gemikt en zelf een fan op het asus blokje gezet, dit ging prima. Nu deze fan ook lawaai begon te maken heb ik een mail naar asus gestuurd en daar kreeg ik ook te horen dat ik contact op moest nemen met mijn retailer.....mkay, welke retailer?
Dus ik heb een mail terug gestuurd dat ik geen retailer had en de "case" zou doorgezet worden... Ik heb gisteren alvast wel zo'n zalman blokje erop gezet. Dat werkt vast beter dan het asus blok zonder fan.
Y'24
Technical Support Team & ComplainVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:11:
Welk nummer bellen jullie naar asus NL?
Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190
Temperatuur kan je niet meten van je chip ....wel je moederbord ... die is 29 graden. Maar dat verschilt natuurlijk per pc.(check mijn sig voor mijn specs)Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:43:
Ben niet zo handig met dingen in elkaar knutselen, dus ik wou voor de kant-en-klare oplossing gaan![]()
Verwijderd
Sinds kort zoemt mijn NB-fan ook.
Ik heb al zowat alle A8n-SLI gerelateerde topics doorgelezen, maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn oude northbridge cooler moet vervangen.
Ja, bij me nieuwe cooler zit een handleiding hoe ik de nieuwe dr in moet zetten, maar hoe verwijder ik de oude? De fan zit met die zwarte drukpinnetjes zo stevig vast, ik krijg er geen beweging in! (okay, ik heb welliswaar geen brute kracht gebruikt, maar ik ben zo bang om mijn MB te beschadigen)
Heeft iemand voor deze hardware-noob tips om die NB cooler te verwijderen?
@_the_crow_:
dank u, ik ga het meteen proberen!
Ik heb al zowat alle A8n-SLI gerelateerde topics doorgelezen, maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn oude northbridge cooler moet vervangen.
Ja, bij me nieuwe cooler zit een handleiding hoe ik de nieuwe dr in moet zetten, maar hoe verwijder ik de oude? De fan zit met die zwarte drukpinnetjes zo stevig vast, ik krijg er geen beweging in! (okay, ik heb welliswaar geen brute kracht gebruikt, maar ik ben zo bang om mijn MB te beschadigen)
@_the_crow_:
dank u, ik ga het meteen proberen!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 14:44 ]
Wat ik gedaan heb, is die drukpennetjes zo ver mogelijk ingedrukt en dan aan de achterkant het weerhaakje er vanaf geknipt met een tangetje. Als je dit doet moet je wel opletten dat je het pennetje wel redelijk ver doorduwt (niet té hard natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:35:
Sinds kort zoemt mijn NB-fan ook.![]()
Ik heb het weerhaakje gewoon ingedrukt zover als mogelijk en toen met een schroevendraaier ofzo erop gedrukt. Kost iets meer moeite, zo is de cooler in principe nog wel bruikbaar (alleen wat moet je ermee?).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Je kan hem in de klep van een pet inbouwenW3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:10:
Ik heb het weerhaakje gewoon ingedrukt zover als mogelijk en toen met een schroevendraaier ofzo erop gedrukt. Kost iets meer moeite, zo is de cooler in principe nog wel bruikbaar (alleen wat moet je ermee?).
Zonder gereedschap lukt het ook, je houdt er alleen pijnlijke vingers aan over. Gewoon tussen je nagels de twee pinnetjes samendrukken en vervolgens met een vinger van je andere hand het pinnetje door het moederbord heen drukken.
Ik zelf heb de zalman heatsink nu op een ASUS A8N-E zitten.
Klik voor foto
Heb de oude koeler verwijderd door met een tangetje de klipjes naar elkaar toe te drukken, daarna kon ik er een licht tikje op geven en was hij al los.
Het was even krap met mijn zalman vf-700 maar met een beetje buigen paste hij precies
Klik voor foto
Heb de oude koeler verwijderd door met een tangetje de klipjes naar elkaar toe te drukken, daarna kon ik er een licht tikje op geven en was hij al los.
Het was even krap met mijn zalman vf-700 maar met een beetje buigen paste hij precies
Zo wil ik het bij mij ook gaan doen. Ben ik van mijn 2 herriefannetjes af op mijn VGA en op mn northbridge. Twee vliegen in één klapBreaker schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:29:
Ik zelf heb de zalman heatsink nu op een ASUS A8N-E zitten.
Klik voor foto
nog even mijn temps:Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:43:
Ben niet zo handig met dingen in elkaar knutselen, dus ik wou voor de kant-en-klare oplossing gaan![]()

even een p.s.Bravebart schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:35:
[...]
Zo wil ik het bij mij ook gaan doen. Ben ik van mijn 2 herriefannetjes af op mijn VGA en op mn northbridge. Twee vliegen in één klap
Ik had al de nieuwe asus koeler erop toen ik hem kreeg, maar het is toch een kleine verademing hoor toen ik die heb vervangen
Dan heeft t voor mij dus ook geen zin om te gaan klussen met de NB47J, bedankt voor de opmerkingVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:56:
[...]
lol... zie ik het goed? Een A8N-SLI deluxe en een Coolermaster Centurion 5? Het probleem is wanneer je de NB van zalman op installeerd kan je 1 HDD niet meer uit halen in de kast. Daarom heb ik weer me standaard asus nb koeler opgegooit.
Maar: Stel dat je wat van de NB47J afzaagt, dat al geprobeerd?
Verwijderd
Dankjewel voor het posten van de temps!
Ik heb ook die nieuwste koeler erop zitten, maar hij maakt toch een teringherrie in combinatie met zo'n standaard vga-koelertje. Dan is een NB-47J + VF700 een hele verbeteringBreaker schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:18:
[...]
even een p.s.
Ik had al de nieuwe asus koeler erop toen ik hem kreeg, maar het is toch een kleine verademing hoor toen ik die heb vervangenstilte
Verwijderd
Ook ik heb een nieuw type fan op mijn mobo (A8N-SLI): dit is degene die diagonaal gemonteerd is. Helaas maakt ook deze een bijzonder kabaal: draait standaard op 5900 rpm!
Valt mij zwaar tegen voor zo'n relatief duur moederboard.
Heb gebeld met Asus: zij sturen een nieuwe op. Helaas moet ik dan zelf de koeler monteren.
Slechte service ASUS!
Heb gebeld met Asus: zij sturen een nieuwe op. Helaas moet ik dan zelf de koeler monteren.
Slechte service ASUS!
Ik vind het zeer netjes hoor (persoonlijk) wat asus doetVerwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:39:
Ook ik heb een nieuw type fan op mijn mobo (A8N-SLI): dit is degene die diagonaal gemonteerd is. Helaas maakt ook deze een bijzonder kabaal: draait standaard op 5900 rpm!
Slechte service ASUS!
Maar die fan is 3 pins wat je kan doen is simpel een Zalman Fanmate er tussen doen, kan je zelf de toeren bepalen
Wat hij bedoelt, en wat je op zich wel met me eens moet zijn, is dat ASUS in de eerste plaats al een goeie fan had moeten leveren. De service naderhand is snel, maar dat lijkt me niet meer dan logisch na een fout van hun kant.Breaker schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:07:
Ik vind het zeer netjes hoor (persoonlijk) wat asus doet
Diegene die digonaal is gemonteerd is toch de nieuwste ? Heb ik gemist dat er alweer een nieuwe uit is, die nóg stiller is ?Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:39:
Slechte service ASUS!
Prima temps voor standaard coolers hoor....Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:44:
[...]
Dankjewel voor het posten van de temps!Ik heb je pc specs even bekeken, en mijn systeem is ongeveer hetzelfde, alleen heb ik wat minder airflow in mijn kast (standaard koelers op videokaart en processor, 120 mm casefan en de herriemakende nb replacement fan van Asus in een Antec Sonata). De temp van mijn moederbord is ca. 38 C. stressed en 30 C. idle. Ik denk niet dat het plaatsen van de IBL nforce4 koeler kwaad kan voor de temperatuur, of zou ik toch meer airflow nodig hebben?
Ik heb ook een A8N-SLI met een nieuw type koeler en vind dat ie ook een erg irritant geluid maakt op de standaard snelheid (zo rond de 5800 rpm), dat kreng is het meest luidruchtige onderdeel van m'n pc. Ik heb er nu als experiment een Zalman Fanmate 2 tussen gezet en ik vind het geluid pas acceptabel op de allerlaagste stand. Hij draait dan ruim 2000 rpm en ik weet dus niet of dat de chipset genoeg koelt. Op zich gaat het nu al een dag of twee goed en ik heb een behoorlijk goede airflow in m'n kast, want ik heb zowel voor als achter in de case een 120 mm Nexus fan draaien en nog een derde 120 mm Nexus fan op m'n cpu koeler. Bovendien heb ik een Zalman V700 op mijn videokaart zitten en dit zit vlak boven de chipset koeler, dus die blaast volgens mij ook nog wel een beetje over die chipset. Een passief blokje op de northbridge gaat bij mij nooit passen, want die Zalman koeler (op een Asus 7800gt) zit echt vlak boven de chipset koeler.
Ergens heb ik er een beetje ongemakkelijk gevoel bij, want ik kan eigenlijk niet echt goed beoordelen of de chipset nu te heet wordt, maar zolang het nog goed draait, ga ik er maar vanuit dat het ok is... Voor de zekerheid heb ik wel Q-Fan in de bios uitgeschakeld zodat alle fans altijd op maximale snelheid draaien. Dat maakt met die Nexus fans voor het geluid toch niets uit en zo is de airflow in ieder geval altijd zo groot mogelijk.
Ergens heb ik er een beetje ongemakkelijk gevoel bij, want ik kan eigenlijk niet echt goed beoordelen of de chipset nu te heet wordt, maar zolang het nog goed draait, ga ik er maar vanuit dat het ok is... Voor de zekerheid heb ik wel Q-Fan in de bios uitgeschakeld zodat alle fans altijd op maximale snelheid draaien. Dat maakt met die Nexus fans voor het geluid toch niets uit en zo is de airflow in ieder geval altijd zo groot mogelijk.
Ik heb vandaag ook een zalman erop gezet ipv de nieuwere opgestuurde asus fan. Verder heb ik nog een VF700 en een 7700cu. Hier mn temps:

[ Voor 6% gewijzigd door Ranja_Ranja op 27-01-2006 20:38 ]
Tja, maar dan weet je dus nog niet hoe heet de nforce chipset wordt, want die temp staat er niet bij.. Volgens de winkel waar ik m'n pc heb gekocht zou er ook bij mij wel een Zalman blokje in combinatie met een Papst koeler op moeten passen, maar als ik zo kijk hoe dicht de Zalman VF700 op mijn 7800GT op de chipset koeler zit, kan ik me echt niet voorstellen dat zoiets fysiek kan passen.Ranja_Ranja schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:37:
Ik heb vandaag ook een zalman erop gezet ipv de nieuwere opgestuurde asus fan. Verder heb ik nog een VF700 en een 7700cu. Hier mn temps:
[afbeelding]

Hmm bij jou is het een stuk krapper dan bij mij. Ik dacht anders dat de temp van mn mobo de temp van de nforce wasjasjenl schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:14:
[...]
Tja, maar dan weet je dus nog niet hoe heet de nforce chipset wordt, want die temp staat er niet bij.. Volgens de winkel waar ik m'n pc heb gekocht zou er ook bij mij wel een Zalman blokje in combinatie met een Papst koeler op moeten passen, maar als ik zo kijk hoe dicht de Zalman VF700 op mijn 7800GT op de chipset koeler zit, kan ik me echt niet voorstellen dat zoiets fysiek kan passen.
[afbeelding](plaatje clickable voor fullsize)

Ik kan je gerust stellen: Die van mij draait al sinds juli 2005 op 2000 rpm. Met een fancontroller (van sunbeam) heb ik al m'n fans het zwijgen opgelegd. Die Nexus fan is idd lekker stil, heb ik (toevallig?) ookjasjenl schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:11:
Ik heb ook een A8N-SLI met een nieuw type koeler en vind dat ie ook een erg irritant geluid maakt op de standaard snelheid (zo rond de 5800 rpm), dat kreng is het meest luidruchtige onderdeel van m'n pc. Ik heb er nu als experiment een Zalman Fanmate 2 tussen gezet en ik vind het geluid pas acceptabel op de allerlaagste stand. Hij draait dan ruim 2000 rpm en ik weet dus niet of dat de chipset genoeg koelt. Op zich gaat het nu al een dag of twee goed en ik heb een behoorlijk goede airflow in m'n kast, want ik heb zowel voor als achter in de case een 120 mm Nexus fan draaien en nog een derde 120 mm Nexus fan op m'n cpu koeler. Bovendien heb ik een Zalman V700 op mijn videokaart zitten en dit zit vlak boven de chipset koeler, dus die blaast volgens mij ook nog wel een beetje over die chipset. Een passief blokje op de northbridge gaat bij mij nooit passen, want die Zalman koeler (op een Asus 7800gt) zit echt vlak boven de chipset koeler.
Ok, als het al zo lang bij jou goed gaat, heb ik er ook wel vertrouwen inwwillem schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:30:
[...]
Ik kan je gerust stellen: Die van mij draait al sinds juli 2005 op 2000 rpm. Met een fancontroller (van sunbeam) heb ik al m'n fans het zwijgen opgelegd. Die Nexus fan is idd lekker stil, heb ik (toevallig?) ook.
Want het vervangen van die koeler zie ik, mede gezien de situatie die ik hierboven heb geschetst, niet echt zitten..
Ik weet niet hoe dat met condensatoren op je videokaart zit, maar je kan de Zalman een kwartslag draaien. Op mijn kaart (6800Ultra) kan dit en op jouw kaart (7800GT) volgens mij ook.jasjenl schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:14:
Tja, maar dan weet je dus nog niet hoe heet de nforce chipset wordt, want die temp staat er niet bij.. Volgens de winkel waar ik m'n pc heb gekocht zou er ook bij mij wel een Zalman blokje in combinatie met een Papst koeler op moeten passen, maar als ik zo kijk hoe dicht de Zalman VF700 op mijn 7800GT op de chipset koeler zit, kan ik me echt niet voorstellen dat zoiets fysiek kan passen.
[afbeelding](plaatje clickable voor fullsize)
Zelf heb ik nog gewoon de actieve vervangende asus-fan draaien.
Verwijderd
Sorry voor de late reactie; De outttake fan is een 120mm Papst (83CFM) de computer uit. Aan de voorzijde zit voor de HDD's (op foto rechts) nog zo'n zelfde fan die koele lucht vanuit de omgeving over de HDD's naar binnen blaast.SJ_online schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:01:
@Floppus:
Verder zuigt de voeding (Antec NeoPower) ook met zijn 120mm fan warme lucht uit de kast
Temps: (omgeving 20graden)
Koelblokje chipset: 35 graden
Systemtemp (mobo sensor): 32 graden
Koelvinnen VGA koeler: 46 graden (51 graden full load duurtest)
GPU interne tempsensor (2D internet @ stock): 49 graden
CPU (Venice 3500+ @ 2420MHz met koe): 40 graden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:03 ]
Volgens mij niet. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag.Bravebart schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:49:
[...]
Diegene die digonaal is gemonteerd is toch de nieuwste ? Heb ik gemist dat er alweer een nieuwe uit is, die nóg stiller is ?
Het lijkt er inderdaad op dat ik niet de nieuwste fan heb. Ik heb namelijk dezelfde fan als op dit plaatje (de linker welteverstaan). En als ik het fannetje van jasjenl van een paar posts hierboven bekijk is dat inderdaad een andere. Ik weet alleen niet of die veel beter is ofso. Mijne draait op ~5500 toeren en maakt wel herrie maar niet echt zo erg als de eerste versie...r00t schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:26:
[...]
Volgens mij niet. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag.
Die linker fan is ook de fan die ik heb hoor en dat is inderdaad het nieuwe type. Jij hebt dus zo te zien ook al een nieuwe, die inderdaad default op zo'n 5500 toeren draait. Maar ook deze nieuwe vind ik nog te luidruchtig op de normale snelheid. Kleine fannetjes blijven gewoon crap..Bravebart schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:27:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat ik niet de nieuwste fan heb. Ik heb namelijk dezelfde fan als op dit plaatje (de linker welteverstaan). En als ik het fannetje van jasjenl van een paar posts hierboven bekijk is dat inderdaad een andere. Ik weet alleen niet of die veel beter is ofso. Mijne draait op ~5500 toeren en maakt wel herrie maar niet echt zo erg als de eerste versie...
Ow, ik vond dat fannetje van jou er wat anders uitzien. Maar het kan idd wel dezelfde zijn. Ik vind hem ook nog steeds te luidruchtig, dat is inderdaad altijd het probleem met die kleine fannetjes; ik heb ook zo'n herrieding op mijn vga zittenjasjenl schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:04:
[...]
Die linker fan is ook de fan die ik heb hoor en dat is inderdaad het nieuwe type. Jij hebt dus zo te zien ook al een nieuwe, die inderdaad default op zo'n 5500 toeren draait. Maar ook deze nieuwe vind ik nog te luidruchtig op de normale snelheid. Kleine fannetjes blijven gewoon crap..
Welk Asus fannetje is nu eigenlijk de beste?
De oude of de nieuwe?
Ik hoor van beide klachten...
De oude of de nieuwe?
Ik hoor meer klachten van de oude fan. Ik heb nu zelf de nieuwe fan en heb daar tot op heden geen problemen mee gehad. Daarnaast kan je nádat je de nieuwe erop gezet hebt en nog steeds last hebt van de herrie, er óf een fanmate tussen zetten óf een passieve cooler erop zetten.r00t schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:57:
Welk Asus fannetje is nu eigenlijk de beste?
De oude of de nieuwe?
Verwijderd
Ik heb even gebeld met Asus om het probleem onder de aandacht te brengen n.a.v. het advies eerder in deze topic. Het probleem was bekend. Ik kon een mailtje sturen naar: *knip* met daarbij mijn naam, adres gegevens, korte uitleg van het probleem en het serial nummer van het moederbord (staat op de doos of aan de binnenkant van de paralelle poort op de sticker).
Begin van de week maandag een mailtje gestuurd naar Asus en woensdag is de cooler al binnengekomen. Een mooi en stil dingetje. Ik wist alleen niet precies hoe ik die oude cooling moest verwijderen. Na even op google gezocht te hebben bleek dat ik die zwarte pinnetjes met veer van de oude cooling vanuit de achterkant van het moederbord moest verwijderen.
Godverdomme
mijn hele moederbord eruit moeten halen om die pinnetjes te kunnen verwijderen. Uiteindelijk gelukt en ik heb nu alles weer aan de praat. Wel een mooi stil coolertje. Zeker de moeite waard om even met Asus te bellen wat mij betreft. Let wel op dat de zwarte veerpinnetjes op deze nieuwe cooler anders zijn gemonteerd waardoor het coolertje diagonaal op de chipset komt te staan in plaats van er recht boven. Er is daardoor ook wat meer ruimte gekomen tussen de videokaart en de chipset cooler. Goede oplossing dus.
Begin van de week maandag een mailtje gestuurd naar Asus en woensdag is de cooler al binnengekomen. Een mooi en stil dingetje. Ik wist alleen niet precies hoe ik die oude cooling moest verwijderen. Na even op google gezocht te hebben bleek dat ik die zwarte pinnetjes met veer van de oude cooling vanuit de achterkant van het moederbord moest verwijderen.
[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 02-02-2006 13:11 . Reden: Niet rondstrooien met mailadressen van individuele Asus-medewerkers :) ]
Ik ben ook zo'n gedupeerde van zo'n leuk aanlopend fannetje (Asus A8N-SLI) dat een enorme herrie maakt (aanlopen stopt gek genoeg nadat de pc een paar minuten aanstaat...). Ik heb hier al een Zalman ZM-NB47J liggen. Om nou een tripje naar Eindhoven (de winkel) te besparen, wil ik dat zelf inbouwen. Ik zit alleen met één probleem: hoe haal ik die stomme pushpins eruit zonder het hele moederbord eruit te slopen of ze door te knippen?
Stom systeem die pushpins...
Foto?Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:37:
Ik heb even gebeld met Asus om het probleem onder de aandacht te brengen n.a.v. het advies eerder in deze topic. Het probleem was bekend. Ik kon een mailtje sturen naar: *knip* met daarbij mijn naam, adres gegevens, korte uitleg van het probleem en het serial nummer van het moederbord (staat op de doos of aan de binnenkant van de paralelle poort op de sticker).
Begin van de week maandag een mailtje gestuurd naar Asus en woensdag is de cooler al binnengekomen. Een mooi en stil dingetje. Ik wist alleen niet precies hoe ik die oude cooling moest verwijderen. Na even op google gezocht te hebben bleek dat ik die zwarte pinnetjes met veer van de oude cooling vanuit de achterkant van het moederbord moest verwijderen.Godverdomme
mijn hele moederbord eruit moeten halen om die pinnetjes te kunnen verwijderen. Uiteindelijk gelukt en ik heb nu alles weer aan de praat. Wel een mooi stil coolertje. Zeker de moeite waard om even met Asus te bellen wat mij betreft. Let wel op dat de zwarte veerpinnetjes op deze nieuwe cooler anders zijn gemonteerd waardoor het coolertje diagonaal op de chipset komt te staan in plaats van er recht boven. Er is daardoor ook wat meer ruimte gekomen tussen de videokaart en de chipset cooler. Goede oplossing dus.
![]()
Je moet het moederbord er sowieso uithalen.masser120 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:19:
Ik ben ook zo'n gedupeerde van zo'n leuk aanlopend fannetje (Asus A8N-SLI) dat een enorme herrie maakt (aanlopen stopt gek genoeg nadat de pc een paar minuten aanstaat...). Ik heb hier al een Zalman ZM-NB47J liggen. Om nou een tripje naar Eindhoven (de winkel) te besparen, wil ik dat zelf inbouwen. Ik zit alleen met één probleem: hoe haal ik die stomme pushpins eruit zonder het hele moederbord eruit te slopen of ze door te knippen?
Zie o.a. W3ird_N3rd in "Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief"
Ik was ook van plan de combi VF700 + NB47J te nemen, blijkt dat op mijn vga (Sapphire X600 Pro) waarschijnlijk condensatoren in de weg zitten
Kan ik waarschijnlijk alsnog geen passief Zalman blokje nemen aangezien de rest van de vga koelers die er op de markt zijn, niet naar de northbridge toe blazen (zoals de VF700 wel doet). Of zie ik er toevallig één over het hoofd ?
-edit- Mmh, misschien past de VF700 toch wel. Weet iemand toevallig hoe hoog de 'waaier' van de VF700 boven de kaart zweeft ? Ik heb exact dezelfde kaart als op dit plaatje (condensatoren zijn ~12 mm hoog).
Kan ik waarschijnlijk alsnog geen passief Zalman blokje nemen aangezien de rest van de vga koelers die er op de markt zijn, niet naar de northbridge toe blazen (zoals de VF700 wel doet). Of zie ik er toevallig één over het hoofd ?
-edit- Mmh, misschien past de VF700 toch wel. Weet iemand toevallig hoe hoog de 'waaier' van de VF700 boven de kaart zweeft ? Ik heb exact dezelfde kaart als op dit plaatje (condensatoren zijn ~12 mm hoog).
[ Voor 29% gewijzigd door Bravebart op 04-02-2006 22:38 ]
Van de zalman-site:Bravebart schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:08:
Ik was ook van plan de combi VF700 + NB47J te nemen, blijkt dat op mijn vga (Sapphire X600 Pro) waarschijnlijk condensatoren in de weg zitten![]()

Ik heb ook bij mezelf even gemeten en volgens mij zitten die vinnen ongeveer 1cm van de PCB zelf af. Dat is dan ongeveer waar op het rechtse plaatje de rondjes staan.
Owkee, Thnx_the_crow_ schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:30:
[...]
Van de zalman-site:
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb ook bij mezelf even gemeten en volgens mij zitten die vinnen ongeveer 1cm van de PCB zelf af. Dat is dan ongeveer waar op het rechtse plaatje de rondjes staan.
Ff kijken of ik dan maar ga dremelen of bijbuigen
-edit- Of dat ik misschien toch een Arctic Silencer 1/2 neem

[ Voor 6% gewijzigd door Bravebart op 05-02-2006 17:40 ]
wtf ik belde met asus NL... die zeiden bel asus DE want zij zouden wel die chipset fans versturen... Heb in totaal 40 min (2 x gebeld omdat zij 1 keer verbroken...) aan de telefoon gehangen en toen vertelde die gogem dat zij alleen voor oostenrijk en duitsland verzenden... ik moest maar opzoek gaan naar een 3rd party fan... ik vind dat maar vreemd. Ik heb mij deluxe bordje nl 2de hands gekocht en vond het dus niet terecht om dan maar bij en plaatselijke pc boer langs te gaan... Waar hebben jullie de replacement fan van de vernieuwde serie vandaan gehaald?
Verwijderd
Ik heb momenteel zo`n pc staan en wil daarvan ook graag die koeler vervangen.
waar moet ik dan heen bellen? want die informatie kon ik niet vinden
nou ik heb ze nog eens gebeld hier in nederland en toen vertelde iemand anders me dat ik m gewoon bij hem kon aanvragen
asus.nl => contact op nemen => telefoonnummer voor de notebooks bellen

Je kan het best allereerst met de winkel waar je hem gekocht heb contact opnemen. En als dat niet werkt ofso, dan kan je Asus alsnog bellen...Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:09:
Ik heb momenteel zo`n pc staan en wil daarvan ook graag die koeler vervangen.
Technical Support Team
Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
MooiVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:04:
dankje BraveBart
als het goed is komt er eentje mij richting een deze dagen
Ik zat gelijk te kijken welke koeler je op je videokaart had, maar die kon ik zo gauw niet vindenspeedy090 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:44:
Misschien is dit een oplossing voor de mensen met weinig airflow:
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb zelf mijn fan moeten vervangen omdat hij zelfstandig niet meer wou opstarten.
Het fannetje heb ik aangesloten op 7V.
De koelblok voelt warm aan maar niet heet.
Gewoon een ASUS Nvidia 6600GT met BOXED cooler
Verwijderd
Als ik het goed begrijp zijn er in totaal 3 verschillende?
1: http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8506.jpg
2: http://members.chello.nl/j.schmitz3/IMG_3141-small.jpg
3: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/nfan.jpg
Welke is het oudst en welke daarna? :x
En waarom kan ik het beste voor gaan .. zo'n blauw zalman ding (met case coolers) of een fanmate?
Ik trouwens nr 2
1: http://www.madshrimps.be/...hipsetCoo-piotke-8506.jpg
2: http://members.chello.nl/j.schmitz3/IMG_3141-small.jpg
3: http://www.xs4all.nl/~mwbreur/nfan.jpg
Welke is het oudst en welke daarna? :x
En waarom kan ik het beste voor gaan .. zo'n blauw zalman ding (met case coolers) of een fanmate?
Ik trouwens nr 2
Het zijn alledrie dezelfde (de ene heeft alleen een kkleine fan grill), alledrie het nieuwe model. De oude zat namelijk recht op de chip, de nieuwe is gedraaid.
Verwijderd
Oke, en met deze 3 zijn de problemen opgelost? (hoge geluid, dat ze uitvallen ed) ?
of is het toch maar verstandig om om het verwisselen met een blauwe zalman passive blokje? of er een fanmate tussen zetten?
En me laatste vraag, heb je ook een foto van het oude coolertje?
of is het toch maar verstandig om om het verwisselen met een blauwe zalman passive blokje? of er een fanmate tussen zetten?

Da's die van mij.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
dit is ook de oudste en maakt het irritant geluid en is bij mij kapot gegaan
normaal zouden er geen problemen zijn met deze 3 coolers, alleen met het oude type zoals hierbovenVerwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:46:
Oke, en met deze 3 zijn de problemen opgelost? (hoge geluid, dat ze uitvallen ed) ?
Deze chipset heatsink leek me ook heel erg fijn
Nu maar hopen dat hij ooit verkrijgbaar wordt in Nederland
(ik gebruik momenteel een nb47j+asus a8n sli deluxe)

http://www.hardwarexl.com...id=1&limit=1&limitstart=0
Nu maar hopen dat hij ooit verkrijgbaar wordt in Nederland

http://www.hardwarexl.com...id=1&limit=1&limitstart=0
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Verwijderd
Ik heb gister mijn onderdelen binnengekregen voor me nieuwe pc.
* Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W
* Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939
* Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5 (2x1GB) Dual Channel Kit
* SATA II 7200RPM 16MB WD2500KS
* AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. Boxed)
* Arctic Freezer 64 Pro CPU Cooler skt 754.939.940
en vandaag is me xfx 7800 gt binnengekomen.
Alleen ik weet echt niet wat ik met het moederbord moet doen.
Wat zouden jullie doen als je de cooler op de nortbridge hebt?
http://members.chello.nl/j.schmitz3/IMG_3141-small.jpg
fanmate? zalman blauw ding? of deze gewoon zo laten?
want ik heb geen zin dat ik morgenvroeg alles inbouw en dat ik volgende week alles uitelkaar moet halen omdat de northbridge cooler stuk is...
tips anyone??? (morgen kan ik eventueel naar de stad voor een fanmate, of zalman ding als het nodig)
-edit-
Ik zag je post zonet speedy, bedankt.
Maar maken ze ook niet zoveel lawaai? een fanmate zou misschien makkelijk zijn?
* Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W
* Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939
* Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5 (2x1GB) Dual Channel Kit
* SATA II 7200RPM 16MB WD2500KS
* AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. Boxed)
* Arctic Freezer 64 Pro CPU Cooler skt 754.939.940
en vandaag is me xfx 7800 gt binnengekomen.
Alleen ik weet echt niet wat ik met het moederbord moet doen.
Wat zouden jullie doen als je de cooler op de nortbridge hebt?
http://members.chello.nl/j.schmitz3/IMG_3141-small.jpg
fanmate? zalman blauw ding? of deze gewoon zo laten?
want ik heb geen zin dat ik morgenvroeg alles inbouw en dat ik volgende week alles uitelkaar moet halen omdat de northbridge cooler stuk is...
tips anyone??? (morgen kan ik eventueel naar de stad voor een fanmate, of zalman ding als het nodig)
-edit-
Ik zag je post zonet speedy, bedankt.
Maar maken ze ook niet zoveel lawaai? een fanmate zou misschien makkelijk zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 01:09 ]
misschien is het een optie om deze fan http://www.hardwarexl.com...;limit=1&limitstart=0 via een inkoopactie met een paar man te bestellen. dit lijkt me namelijk de enigste goede oplossing voor het nb probleem van de asus sli deluxe
Ik doe mee, als ie geen 50 euro kostdarklord007 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:09:
misschien is het een optie om deze fan http://www.hardwarexl.com...;limit=1&limitstart=0 via een inkoopactie met een paar man te bestellen. dit lijkt me namelijk de enigste goede oplossing voor het nb probleem van de asus sli deluxe

Verwijderd
Zal wel wat kosten ... en je gartantie is weg dan.
Ik haal zometeen een fanmate en die doe ik er tussen.
Ik haal zometeen een fanmate en die doe ik er tussen.
Waar kun je eigenlijk een replacement fan bij Asus vragen? Ik lees dat diverse mensen een nieuwe fan hebben gekregen maar als ik Asus Nederland bel krijg ik te horen dat ze daar geen moederbord support leveren.
De fan op mijn nieuwe A8N-E (met het nieuwe type fan) begint ook al lawaai te maken namelijk
De fan op mijn nieuwe A8N-E (met het nieuwe type fan) begint ook al lawaai te maken namelijk
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als ik dit topic zo doorlees, ben ik echt ontzettend blij, dat ik voor 120€ een tweedehands A8N-SLI Premium heb gekocht.
Die 20 euro dat de Premium duurder is scheelt je weer koppijn en 30 euro voor alternatieve koeling.
Wel netjes dat ASUS vanuit taiwan ofzow toch fannetjes opstuurt.
Kan iemand zich die PI fannetjes nog herrinneren? die maakten ook een pokkeherrie, na een paar maanden.
Offtopic: klotesneeuw
Die 20 euro dat de Premium duurder is scheelt je weer koppijn en 30 euro voor alternatieve koeling.
Kan iemand zich die PI fannetjes nog herrinneren? die maakten ook een pokkeherrie, na een paar maanden.
Droogkloot.
Zo'n Zalman NB koelertje kost max 5 euro, mits je 'n goeie airflow hebt hoort dat genoeg te zijn, dus zoveel scheelt 't niet_AvA_ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:52:
Als ik dit topic zo doorlees, ben ik echt ontzettend blij, dat ik voor 120€ een tweedehands A8N-SLI Premium heb gekocht.