Ik ben deze week overgestapt van Windows naar Mac en ben dus net lekker aan de slag met mijn nieuwe Macmini. Als IT-er ben ik erg bedreven in Windows maar merk dat ik in OSX Tiger nog veel kennis tekort kom. De meeste dingen krijg ik wel voor elkaar
maar ik mis basiskennis van bijvoorbeeld:
- het bestandssysteem: hoe werkt deze en hoe zit deze in elkaar; (ben bang dat het een rommeltje wordt)
- hoe je moet omgaan met nieuwe applicaties en hoe ze juist te installeren
- apple-sneltoetsen en truukjes
- etc etc etc....
Uiteraard maak ik veel gebruik van de search in dit forum en heb ook gezocht naar goede boeken die mij kunnen helpen wegwijs te worden in OSX Tiger. Ik vind ze alleen wel behoorlijk duur en kan niet goed de kwaliteit inschatten. En na het goed doorlezen van de regels van dit appletalk-forum en het echt heel goed zoeken in dit forum naar het antwoord op mijn vraag kon ik niets vinden dus daarom bij deze de vraag:
hoe kan ik het snelste de basisbeginselen en meer onder de knie krijgen van het OSX Tiger besturingsysteem?
Welke info heeft mij al wel goed geholpen?:
- Dit forum op tweakers;
- net gevonden: http://www.macmiep.nl/
Wie o wie kan mij helpen?
- het bestandssysteem: hoe werkt deze en hoe zit deze in elkaar; (ben bang dat het een rommeltje wordt)
- hoe je moet omgaan met nieuwe applicaties en hoe ze juist te installeren
- apple-sneltoetsen en truukjes
- etc etc etc....
Uiteraard maak ik veel gebruik van de search in dit forum en heb ook gezocht naar goede boeken die mij kunnen helpen wegwijs te worden in OSX Tiger. Ik vind ze alleen wel behoorlijk duur en kan niet goed de kwaliteit inschatten. En na het goed doorlezen van de regels van dit appletalk-forum en het echt heel goed zoeken in dit forum naar het antwoord op mijn vraag kon ik niets vinden dus daarom bij deze de vraag:
hoe kan ik het snelste de basisbeginselen en meer onder de knie krijgen van het OSX Tiger besturingsysteem?
Welke info heeft mij al wel goed geholpen?:
- Dit forum op tweakers;
- net gevonden: http://www.macmiep.nl/
Wie o wie kan mij helpen?