Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orde en netheid + papst op 3-pin mobo connector

Pagina: 1
Acties:

• L0WriDER
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:26
Hallo,

Heb net zelf eerste pc in elkaar gestoken, maar zit nog met paar "schoonheidsfoutjes". Heb dus gekozen voor papst fans (5x 8412 NGMLV(3:vooraan + 2:achteraan onder) + 2x 3412 NGLE(1x: thermalright XP-90 + 1x achteraan boven)). Op m'n dfi nf4 lanparty ultra mobo zitten 5 3-pins connectoren + 1 voor cpu fan. Er zitten 4 hd's in: 2 sata's en 2 IDE's. Tis eigenlijk beetje puinhoop en wirwar aan draden, die kabeltjes van fans zijn redelijk lang. Zou die connectoren willen afknippen en 3-pin connectoren opsteken en meteen op juiste lengte knippen zodat dat al wat ordelijker ligt. Waar kun je dergelijke connectoren los kopen per stuk en hoeveel volt krijgen de fans dan via mobo connectoren ? Ook is het vreselijk ambetant dat de aansluiting op mobo veel te dicht zit op aansluitingen van hd's (chieftec full tower dragon series). Kortom zootje.Wie heeft die kabelslangen al doeltreffend getemd gekregen of heeft nuttige tips. Dankt euch bij voorbaat ;) .

Tim

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
Ik gebruik vaak krimpkous om om de draden heen te doen. Draden afknippen, op de juiste lengte maken, krimpkous eromheen en de 3 pins connectors weer vastsolderen, vervolgens de krimpkous laten krimpen met een aansteker, alle draadjes perfect geisoleerd en stevig zitten.
En dan met van die plastic clipjes tegen de behuizing aan wegwerken.

Aansluitingen zijn 12v op het mobo, je kunt ook een fan controller kopen zodat je de voltages via een front bracket kunt regelen. Wederom lange draden, maar deze kun je op de bovengenoemde methode ook netjes samenbundelen/wegwerken.

Lijkt me overigens meer iets voor casemodding/electronica

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• L0WriDER
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 15:26
Enig idee waar je losse 3-pin connectoren kunt krijgen ? Kun je dit via bv. velleman catalogus bestellen ? thx

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
Ik knip ze altijd van oude cpu coolers af :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Weet je wel dat je nooit zware fans aan je moederbord moet hangen? Sterker nog, hang bij voorkeur helemaal geen fans aan je moederbord. Nergens voor nodig, 12V haal je veel beter uit een molexstekker dan het door zo'n printplaat vol layers te gaan rukken.

Kabels kan je ook prima bij elkaar binden. Gewoon een paar keer dubbelvouwen en tie-wrap/elastiekje erom. Kijk in mijn PC :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=39280&FotoID=1795

Al zeg ik het zelf, heb ik toch behoorlijk netjes m'n kabels weten weg te werken. En daarvoor heb ik er geen enkele hoeven af te knippen, dat zou toch alleen maar mijn flexibiliteit voor later verkleinen. Ook geen kabelgoten of wat dan ook, gewoon een beetje creatief wegproppen.

Topic lijkt mij trouwens ook meer iets voor Casemodding & Elektronica, dus bij deze een move :

Processors, Mobo's & Geheugen -> Casemodding & Elektronica

Overigens kan je bij Reichelt die 3-pins fanconnectortjes wel bestellen, maar dan betaal je je zuur aan verzendkosten. Je zal moeten wachten tot er weer een Reichelt IA (inkoopacties.net) is denk ik, ik heb ze zelf nooit elders los te koop gezien. Misschien is er op dit moment wel een IA.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03

Casemod: Cubeleon

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Ja, op die plaatsen heb ik ze ook wel gezien, maar normaal heb je er dan geen pinnetjes bij. Bij Eynstein zo te zien nog steeds niet, in die IA zijn de pinnetjes een los product begrijp ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 31-08-2005 17:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Fan aansluitingen op een moederbord zijn gewoon standaard 3-pin polarized headers, bijvoorbeeld te verkrijgen bij futurlec.

Verwijderd

Kan je die snoertjes niet echter de mobo doortrekken, ik heb een Coolermaster Wavemaster, en echt alle kabels kan je perfect achter de mobotray doortrekken. Je hebt de lengte dan wel nodig, maar je kan de restjes er ook mooi achter ''proppen'' :Y) Welke kast heb je? En ik zou echt een fancontroller aanschaffen. 30euries, geen fans op je mobo, en perfect regelbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 14:28 ]

Pagina: 1