Tele2 20Mb modem tips & tricks

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 253.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Geen matches
_DH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:35:
Als je lekker hoog wilt intrainen zou ik toch een stukje getwiste kabel gaan halen. Een platte kabel heeft vaak erg veel last van overspraak.
Die kabel moet dan weer een heel eind getrokken worden, wat ik liever vermijd. Hoog intrainen hoeft absoluut niet, als-ie maar intraint. De enige reden van de overstap van Versatel Budget naar Tele2 10Mb/s is eigenlijk dat mijn Pa continu naar Classic FM wil kunnen luisteren voor een vast bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen matches
Ik heb hier al eens over gelezen op het Tele2 forum, merk het zelf pas sinds kort (omdat ik daarvoor geen 20mbit had :+), maar de snelheid van de verbinding lijkt met de tijd af te nemen. Als ik een paar dagen internet, valt de snelheid omlaag tot 600-800 kb/s. Trek ik dan de modem uit het stopcontact voor een 10tal seconden en sluit ik het weer aan heb ik (na een minuut of 2 geduldig wachten :P) weer een snelheid van 1350 kb/s.

Ik neem aan dat dit een probleem(/feature? 8)7) van het modem is? Maar ik kon in dit topique niet direct iets vinden, noch in het Tele2 topique. Zijn er mensen die dit probleem delen en is er een wat meer permanente oplossing dan elke dag het modem rebooten? :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb het spul net aangesloten en werkt tot op heden goed (ben nu 3 uur over van 2 mbit naar 20 mbit).
Modem hou ik denk ik maar zoals het nu is, met een switchje eraan. Voldoet voor mijn gebruik denk ik.
Ik zit nu op 1,3 mb per sec. 1,2 KM van de centrale af en door omstandigheden modem niet dichts bij het ISRA.

Ik zal t in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb t nu al gemerkt. Na verloop van tijd wordt de snelheid lager. Stekker eruit, even wachten en gaan met die banaan.

Wat bedoeld _DH met 'hoog intrainen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
Okyah schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:31:
Ik heb hier al eens over gelezen op het Tele2 forum, merk het zelf pas sinds kort (omdat ik daarvoor geen 20mbit had :+), maar de snelheid van de verbinding lijkt met de tijd af te nemen. Als ik een paar dagen internet, valt de snelheid omlaag tot 600-800 kb/s.
Nee geen last van... weet je zeker dat je decoder uit staat als je de metingen verricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Geen matches
scorpion303 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:43:
Nee geen last van... weet je zeker dat je decoder uit staat als je de metingen verricht?
Ik heb geen Compleet pakket maar Super, enkele internet over ADSL en geen telefonie of TV. Staat de decoder dan niet standaard uit? Zo niet, ik kan het ieg niet vinden als ik de router in ga. Voor zover ik weet staat het dus af. Maar mocht je hier meer over weten hoor ik het graag! :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Matched: davolink
_DH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:35:
Als je lekker hoog wilt intrainen zou ik toch een stukje getwiste kabel gaan halen. Een platte kabel heeft vaak erg veel last van overspraak.
Even een update over de afloop: het ging om 17 meter platte kabel, waarbij ik de laatste 7 meter dubbel gebruikte. Heen adsl+tel, aan het einde de splitter en dan terug weer alleen (KPN) tel. In eerste instantie leek alles goed te gaan. Tot er gebeld werd: dan flipte de ADSL verbinding er acuut uit. Om weer te herstellen zodra de telefoon werd neergelegd. Uiteindelijk dus toch maar de Davolink in de meterkast gezet en een draadloze verbinding tot stand gebracht. En een 15-meter netwerkkabel in de meterkast opgehangen voor het geval wireless het een keer begeeft en ik op afstand support moet geven. Dan leggen ze maar even een kabel dwars door de kamer...

Overigens is de default draadloze configuratie natuurlijk naadje: open zonder beveiliging en zonder de SSID te broadcasten. Als je een open DV201AM profiel in je Windows Zero Configuration zet moet je al snel prijs hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Geen matches
Sinds vanochtend internetten wij ook via Tele2 :)
Nooit verwacht dat we bij KPN weg zouden gaan, maar wanneer je internet, telefoon en tv voor 45 euro in de maand kan krijgen (wat ons nu 85 in de maand kost), dan is dat wel de moeite van het proberen waard :P

Ik heb alleen nog wat probleempjes met het configureren van het netwerk hier. Het Tele2 modem mist wat functies die ik eigenlijk wel graag had willen hebben (voornamelijk op het gebied van DHCP, ik heb printers die ik standaard een bepaald ip wil kunnen toewijzen, dat lukt niet met met het Tele2 modem).

Ik heb ook een Asus WL500G deluxe. Ik wil deze dan maar gaan gebruiken als router. Maar ik krijg het tele2 modem niet zo ver dat'ie de asus een IP toewijst (en dat is nodig om de Asus in de DMZ te zetten). Er zijn in dit topic meer mensen die een eigen router gebruiken die in de DMZ van het Tele2 modem staat. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
Raymond schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:29:
ik heb printers die ik standaard een bepaald ip wil kunnen toewijzen, dat lukt niet met met het Tele2 modem).
.. het tele2 modem niet zo ver dat'ie de asus een IP toewijst (en dat is nodi..
Door het dichttimmeren van de router is het niet meer mogelijk om bepaalde vaste ip-adressen aan mac-adressen te koppelen.. Je antwoord op beide vragen is dus het gebruik van vaste ip-adressen. Deze dien je in de verschillende apparaten zelf vast te leggen.. Ieder netwerkapparaat heeft hier mogelijkheden voor...

Vergeet niet om de versatel DHCP range even aan te passen, zodat je vaste adressen niet nog een keertje worden uitgegeven...

[edit[
of je geeft die andere router een vast ip-adres, zet 'm in de DMZ en laat die router alle DHCP-lease's afhandelen... is waarschijnlijk handiger :)

[ Voor 9% gewijzigd door scorpion303 op 18-06-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
scorpion303 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:39:

of je geeft die andere router een vast ip-adres, zet 'm in de DMZ en laat die router alle DHCP-lease's afhandelen... is waarschijnlijk handiger :)
Dit was ik van plan. Maar het vervelende is: Als ik op de asus een vast ip adres instel, wil de tele2 hem niet in de DMZ zetten. En als ik op de asus instel dat hij op zijn WAN poortje via DHCP een ip moet vragen, krijgt hij er niet eentje toegewezen vanaf de Tele2, met als gevolg dat ik hem niet in de DMZ kan zetten.

Daar ligt mijn probleem dus. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn asus router in de DMZ kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Geen matches
Ik dacht dat je in het tele2 modem een DMZ host kan opgeven en dat daar al vast de tekst + invul hokje staat. In dat invul hokje moet je dan het laatste nummer van het vaste IP adres invullen.
192.168.1. [...]

Ziet dat er bij jou anders uit dan?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Dat staat er bij mij ook, idd. Maar als ik daar een ip ingeef dat het modem niet zelf heeft uitgegeven, dan pakt'ie het niet.

Mijn pc heeft nu ip 10.0.0.151 gekregen van het modem, die kan ik probleemloos in de dmz zetten. Mijn asus router heeft ip 10.0.0.150 (die heb ik zelf ingevuld), die kan ik niet in de dmz zetten.
Dus denk ik: Dan laat ik mijn Asus router mooi een ip* krijgen van het tele2 modem en dan zet ik die wel in de DMZ, maar op één of andere manier krijgt mijn asus router geen ip van het tele2 modem.
Ik heb het met meerdere pc's getest: wanneer ik zelf het ip instel, kan ik het op het modem niet in de DMZ of portforwarding zetten, dat werkt alleen met ip's die het modem zelf met dhcp heeft uitgegeven.

*(welk nummertje hij precies krijgt is natuurlijk niet echt belangrijk, 10.0.0.150 is wel handig, omdat er ook een printerserver in zit en meerdere pc's ernaar printen. Dus dan moet ik op een aantal pc's de printerinstellingen wijzigen, maar dat valt wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen matches
Verwar je niet het interne IP-adres van je router (waarop de printende PC's hem benaderen) met het externe IP-adres (dat gebruikt wordt in de communicatie met het modem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Naja, krijg nou tiete 8)7
Nu pikt'ie het opeens wel :)

Dat komt mooi uit, dat wordt dus vanavond alles goed configgen op de Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Geen matches
Wat bedoel je precies met "pakt ie het niet". Geeft het tele2 modem een fout melding?
Of werkt eea dan gewoon niet. En wat werkt er dan niet?

Wat is trouwens je DHCP IP uitgifte range? zit die .150 daar bij in?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik zou sowieso nooit de Asus modem via DHCP een IP adres laten krijgen, maar dat altijd fixed doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Jan-E schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:31:
Verwar je niet het interne IP-adres van je router (waarop de printende PC's hem benaderen) met het externe IP-adres (dat gebruikt wordt in de communicatie met het modem)?
Nope :)
De Asus router kan inderdaad 2 ip adressen hebben: eentje voor de Wan en eentje voor de Lan.
Je kan voor de wan (waarmee ik hem dus aan de tele2 modem wil hangen) aangeven of je zelf een ip adres wilt instellen, of dat die via dhcp toegewezen moet worden. Als ik voor die 2de optie kies, dan krijgt hij van de tele2 modem geen ip adres toegewezen. (waarbij het tele2 ding op de wan poort van de asus is aangesloten).
KnoppenSpook schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:32:
Wat bedoel je precies met "pakt ie het niet". Geeft het tele2 modem een fout melding?
Of werkt eea dan gewoon niet. En wat werkt er dan niet?
Wat is trouwens je DHCP IP uitgifte range? zit die .150 daar bij in?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik zou sowieso nooit de Asus modem via DHCP een IP adres laten krijgen, maar dat altijd fixed doen..
Als ik bij die DMZ instelling een ip adres ingeef en klik op save/apply, dan blijft het vakje leeg (nadat de pagina is gerefreshed. )

Het rare is, dat het nu wel werkt: Ik kan een willekeurig ip adres invoeren (ook adressen die niet in gebruik zijn en die niet in de dhcp range staan) en het werkt. Vanochtend werkte het alleen met adressen die het tele2 modem zelf via dhcp had uitgegeven. En dat had ik uitgebreid getest, vandaar ook mijn vragen hier.
Ik heb geen flauw idee wat er nu is veranderd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Geen matches
De wegen van het Tele2 modem zijn ondoorgrondelijk :D
Vandaar ook dat je er via DMZ een echte router achter wil hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Nou, het werkt helemaal: Asus krijgt via DHCP een ip-adres van het tele2 ding (ga ik nog vastzetten, wel zo handig :P ). Asus staat in de DMZ van de tele2 router.
Zoals je ziet, kan ik internetten :)

En de asus regelt dus mooi het interne netwerk, wat ik nu maar eens netjes ga configgen, zodat het helemaal naar mijn zin is :)

hmmm: ik heb nu alleen nog problemen met azureus. eens ff uitzoeken waar dat door komt.

Edit:
en dat kwam dus, omdat in het tele2 modem die poort nog stond geforward.

Nog een edit: Ik ben niet tevreden met de huidige setup. Het werkt niet zoals het zou moeten. Ik heb te vaak dat een webpagina niet wil laden en wanneer je dan de link nog eens aanklikt, of op refresh drukt, dan staat de webpagina in een 10de van een seconde voor je neus.
Volgens mij gaat er in het verkeer tussen het tele2 ding en de asus router toch af en toe iets mis.

[ Voor 47% gewijzigd door Raymond op 18-06-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Davolink kreng en een Speedtouch 780i modem.
Ik heb de inlog gegevens van mijn tele2 account. ( gebruikersnaam en wachtwoord)

Ik krijg het alleen niet voor mekaar mijn speedtouch werkend te krijgen.
Wil het modem zo transparant mogelijk hebben omdat ik er een 3COM VPN router achter hang om een IPSEC VPN verbinding op te zetten.

Het is me al met alle providers gelukt behalve bij Tele2.
Wordt er niet vrolijk van. Heb ook geprobeerd met deDavolink ( tja krijg je als je ten einde raad bent maar ook dat werkt niet)

Iemand een tip?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik wil ook liever mijn tele 2 verbinding via een speedtouch tot stand hebben ipv met dat davoN00b ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Gewoon DavoLink als DMZ host toepassen...
Zie dit topic en/of andere Tele2 topics!

[ Voor 18% gewijzigd door KnoppenSpook op 29-06-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben ze al aan het uitspitten, kom er alleen niet 1-2-3 uit ja!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Geen matches
Ik wist het al, maar ik blijf me erover verbazen:

Afbeeldingslocatie: http://int.alex-media.nl/private/davo01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://int.alex-media.nl/private/davo02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://int.alex-media.nl/private/davo03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://int.alex-media.nl/private/davo04.jpg

(Ik zat bij een uitzendbureau, even te wachten. Dit is niet het WLAN van het uitzendbureau, lijkt me)

Hoe haalt een provider - een organisatie die als geen ander van security moet weten - het in zijn hoofd om zo'n modem af te leveren. Dát ze een draadloos modem (al is het naar het schijnt een kutding) leveren is mooi, maar zorg dan in ieder geval voor een first-run of iets dergelijks waarbij je de gebruiker verplicht - of in ieder geval nadrukkelijk aanraadt - dat hij/zij zijn draadloos netwerk beveiligt...

Ik heb verder niet kunnen internetten, ontvangst was slecht (regen -O-) en ik werd vrij snel geholpen, daarna niet meer geprobeerd :p

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 29-06-2007 17:52 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Klopt het nog steeds dat het handiger is om er een andere router achter te hangen, het adres wat deze router (in zijn WAN) krijgt toegewezen als DMZ in te stellen, en de router al het forwarding van de poorten e.d. laten doen? Of kan je -het forwarden van de poorten e.d.- ook met gemak werkend instellen op de meegeleverde modem, en is de meerwaarde dat je in de router de beveiliging makkelijker 'beter' kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Geen matches
Never mind, niet goed gekeken.

[ Voor 90% gewijzigd door MartijnA3 op 20-07-2007 17:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 22:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Alex) schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:44:
Hoe haalt een provider - een organisatie die als geen ander van security moet weten - het in zijn hoofd om zo'n modem af te leveren. Dát ze een draadloos modem (al is het naar het schijnt een kutding) leveren is mooi, maar zorg dan in ieder geval voor een first-run of iets dergelijks waarbij je de gebruiker verplicht - of in ieder geval nadrukkelijk aanraadt - dat hij/zij zijn draadloos netwerk beveiligt...
Tele2 legt dit in een meegeleverde handleiding uit en ook op de eigen website.
De modems worden echter niet vooraf 'veilig' ingesteld omdat nieuwe klanten dan de helpdesk gaan bellen omdat hun wlan niet werkt :+
Om diezelfde reden hebben ze wpa-2 ook maar in de menu's uitgeschakeld terwijl het modem dit gewoon ondersteunt 8)7
Nog erger is dat ze niet reageren op verzoeken van klanten om die instelling alsnog toegankelijk te maken, dus wel veiligheid propageren maar vooral niet mogelijk maken |:(
Met een eigen router achter het modem heb je het allemaal zelf in de hand maar het blijft treurig dat dit nodig is natuurlijk ;(
Overigens kan je met een eigen lokale webpage toch wpa-2 instellen :z

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-07-2007 14:00 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen matches
Speedy-Andre schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:58:
De modems worden echter niet vooraf 'veilig' ingesteld omdat nieuwe klanten dan de helpdesk gaan bellen omdat hun wlan niet werkt :+
Jammer alleen dat ze niet weten of ze op hun eigen DV201AM inloggen of op die van hun buren. Bij mij staan er 3 in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:46
Geen matches
Hellow allemaal !

Ik zit met het volgende, ook ik krijg het internet binnen via de modem van Tele2. Altijd goed gegaan ! Amper dc's, dikke prima ! Nu heb ik enkel de laatste weken wel last van het feit dat ik niet kan inloggen met World of Warcraft. Ik kan wel inloggen, hij rolt door, dan wil hij verbinding maken met het spel etc en dan zegt hij dat ik niet kan connecten. Ben ik inmiddels weer in windows dan duurt het toch gauw 5 a 10 min voordat ik weer normaal kan internetten. Dus mijn hele verbinding wordt dicht gegooid. Nu lijkt het mij dat het aan de poort instellingen ligt maar dit leek de Tele2 medewerker niet het geval. Nu ben ik zelf wat gaan kijken/klikken maar ik kom er niet helemaal uit ook al denk ik de juiste poorten ingesteld te hebben. Het werkt echter nog niet

Weet iemand misschien alstublieft waar het aan kan liggen ? Is er iemand met hetzelfde probleem ? Of iemand die weet hoe die poorten wel goed ingesteld moeten worden ?

Please help me out...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geen matches
Ik denk dat WoW teveel connecties aanmaakt waar het modem onder bezwijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:46
Geen matches
Mmm ok,.. en hoe zou ik dat op kunnen lossen dan ? Ik heb namelijk geen idee...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het mogelijk de Versatel modem weer te downgraden. Ik kan me herinneren dat alle functies er standaard inzaten (pppoe instellen, wpa etc etc) -- voordat de modem werd aangesloten op het Tele2 netwerk. Ik krijg deze echter niet meer terug, ook niet met resetten (30sec init-knopje ingedrukt houden).

Wil het modem voor een ander provider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Na een tijd goed gebruik gemaakt van wireless met WPA via de hack zit dat ding vandaag giganitsch te kutten. Als ik ping naar de modem krijg ik dit:

[code]
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=151 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=108 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=53 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=678 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=772 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=599 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=9 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=3 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=7 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=3 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=915 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1951 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=2916 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=3336 ms TTL=64
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=453 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1295 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1433 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1927 ms TTL=64
[/code]

Dit is gewoon de modem, niet eens internet dus. Heb hem al een paar keer gereset maar het blijft knudde. Iemand dergelijke problemen (gehad)? Internet gaat behoorlijk slecht zo.

Blijkt me wireless kaartje te zijn, bij me laptop gaat het pingen prima. never mind dus

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 09-08-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb sinds vorige week ook internet van tele 2 en heb de dv-2020 als modem.
Nu wil ik een poort openen alleen dit lukt me niet.

De link moet geopend worden voor een torrent tracker die ik gebruik waarvoor je een poort moet openen in de firewall om verbinding te kunnen maken en te downloaden. Bij mijn speedtouch ging het altijd makkelijk maar nu wil het niet lukken.

Deze handleiding heb ik gebruikt zonder resultaat:
http://www.portforward.co...link/DV-2020/Utorrent.htm

Kan iemand me ff uitleggen wat ik dan precies moet invullen in het onderste plaatje van die link.

Thx

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kies "Custom Server", typ daar wat in (in het voorbeeld: Utor1). Daaronder, "Server IP Address" dat is het ip-adres van de computer waar je utorrent op heb draaien. Kan je achterhalen met bijv. ipconfig in een dos windowtje.

Zoek in utorrent het poortnr op (ergens bij configuratie in 1 vd opties, zal iets van 51212 ofzo zijn, kan je overigens zelf wijzigen). Deze invullen in zowel external port start en external port end. daarna save/apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:22:
Kies "Custom Server", typ daar wat in (in het voorbeeld: Utor1). Daaronder, "Server IP Address" dat is het ip-adres van de computer waar je utorrent op heb draaien. Kan je achterhalen met bijv. ipconfig in een dos windowtje.

Zoek in utorrent het poortnr op (ergens bij configuratie in 1 vd opties, zal iets van 51212 ofzo zijn, kan je overigens zelf wijzigen). Deze invullen in zowel external port start en external port end. daarna save/apply.
Thx, ik ga het morgen nog eens proberen.

Edit:
Nogmaals bedankt, het is gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeursen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10-2014
Geen matches
Hoi,

weet iemand hoe je wake on lan vanaf het internet werken krijgt op die verzatel router?
Intern lukt het me nl wel, maar als ik van buiten af inlog dan weerkt het helaas niet.

Ik heb meerdere instellingen geprobeerd:

naam: poort: protocol: ip:
WOL 9 9 TCP 9 9 192.168.0.18
wol2 9 9 UDP 9 9 192.168.0.18
wol3 9 9 TCP 9 9 192.168.0.255
wol4 9 9 UDP 9 9 192.168.0.255

Waarom werkt het niet? Iemand een idee?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyvern
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2024

Wyvern

^^

Geen matches
Okyah schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:31:
Ik heb hier al eens over gelezen op het Tele2 forum, merk het zelf pas sinds kort (omdat ik daarvoor geen 20mbit had :+), maar de snelheid van de verbinding lijkt met de tijd af te nemen. Als ik een paar dagen internet, valt de snelheid omlaag tot 600-800 kb/s. Trek ik dan de modem uit het stopcontact voor een 10tal seconden en sluit ik het weer aan heb ik (na een minuut of 2 geduldig wachten :P) weer een snelheid van 1350 kb/s.

Ik neem aan dat dit een probleem(/feature? 8)7) van het modem is? Maar ik kon in dit topique niet direct iets vinden, noch in het Tele2 topique. Zijn er mensen die dit probleem delen en is er een wat meer permanente oplossing dan elke dag het modem rebooten? :D
Ik heb er ook last van. Vlak na reboot is mn downloadsnelheid ongeveer 1,5 MB/s. Gisternacht gereboot, nu is de snelheid 1,4 MB/s. Meestal wordt t uiteindelijk 1,2 MB/s.

Iemand al een oplossing hiervoor?

[ Voor 195% gewijzigd door Wyvern op 23-09-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Geen matches
Is er anno 2007 een manier om mijn voip instellingen + pass te achterhalen en hetzelfde voor de pass + gebruikersnaam voor adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Geen matches
endemion schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 01:58:
Is er anno 2007 een manier om mijn voip instellingen + pass te achterhalen en hetzelfde voor de pass + gebruikersnaam voor adsl?
Dat zou ik ook graag willen weten, wat is die dv 201 een **** modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Simpel antwoord.

NEE

De pass zitten niet in je router maar worden opgevraagd via Tele2.
Hier heeft men al veel tijd ingestoken maar is nog niet gelukt om te omzeilen.
Je kan er een originele firmware inflashen en zodanig de gehele router tot je beschikking te hebben maar alleen kan je deze dan weer niet meer voor Tele2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Laatst online: 21-09 18:53
Geen matches
En wat als je de username en pass nog hebt uit vroegere tijden (toen deze nog uit te lezen waren uit de router). Kan je dan een originele firmware flashen en de modem gebruiken met tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Geen matches
Als ik naar URL ga.
Dan krijg ik soms witte pagina's te zien. Verwel ik gewoon als user/user ingelogt heb.
Ik heb 20Mb adsl van TELE2 (toch versatel?).
Als het nodig is zal ik wel gegevens geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die pagina's zijn uit de modem gesloopt door Tele2.

Dus die zullen nooit werken tenzij Tele2 ze weer in de router zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Geen matches
Jammer, had er graag gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
voor degenen die het nog niet gezien hebben :
De WPA beveiligingsopties voor het tele2 modem zijn sinds kort
ingevoerd met een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:54
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:28:
voor degenen die het nog niet gezien hebben :
De WPA beveiligingsopties voor het tele2 modem zijn sinds kort
ingevoerd met een nieuwe update.
dat had ik nog niet gezien, gelijk even checken. das toch best snel, het modem is pas 4 jaar in gebruik hier! :')

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Mag ik hier ook een vraag je stellen?

Ik gebruik het Davolinkmodem nu al 2 jaar, en heb het volgende probleem met de BEDRADE aansluiting:

Als ik flink aan het down- of uploaden ben,
OF: als ik van mijn ene PC een groot bestand naar de andere PC pomp, dan flikkert de Davolink eruit.

Althans: Draadloos werkt alles nog wel, maar via LAN heb je opeens geen ADSL-verbinding meer.

Wie weet hoe dit komt? En wat er aan te doen is?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat dat aan de Davolink ligt, die de hoeveelheid dataverkeer niet goed aankan... een mogelijke oplossing is een beter routertjeswitchje ertussenzetten, dan heb je dat probleem i.i.g. niet meer bij transfers tussen pc's onderling.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 05-11-2007 17:35 . Reden: router is niet nodig, heb je al in de davolink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Misschien een gare voeding cq. gare hardware. Opzich zou het ding wel afdoende moeten zijn om een beetje data te verplaatsen.
Voor interne transfers kan je er misschien gewoon een switchje tussen zetten (en daar je computers in hangen, switch weer aan de davolink)
Anders ff proberen een nieuwe te regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 14:55
Geen matches
dank voor de tips wat betreft het plaatsen van een switch,

maar die Switch ZIT er al tussen (meerderen geprobeerd) en het effect blijft hetzelfde: UITVAL!

klopt in mijn visie ook wel, want die switch gebruikt natuurlijk gewoon het router-gedeelte van het modem... en dat is klaarblijkelijk brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor mensen die meer over het tele2 modem willen weten :

Neem eens een kijkje op http://forum.alex-media.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoerebink schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:28:

Ik gebruik het Davolinkmodem nu al 2 jaar, en heb het volgende probleem met de BEDRADE aansluiting:

OF: als ik van mijn ene PC een groot bestand naar de andere PC pomp, dan flikkert de Davolink eruit.

Althans: Draadloos werkt alles nog wel, maar via LAN heb je opeens geen ADSL-verbinding meer.

Dank alvast!
Ik heb hier dus ook last van. Gewoon bij het downloaden van grote bestanden met een grote snelheid flikkert ie eruit 8)7 Daar wordt je echt knettergek van.

Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik verdenk die gevallen er ook van dat ze bij hoge data rates uitvallen op temperatuur.
Het zijn ware kacheltjes. Als ze onvoldoende geventileerd worden, kan dat ook leiden
tot storingen.
Onze eerste modem is bij een wat langer telefoongesprek uitgevallen op het telefoniestuk, en
toen bleek deze uiteindelijk dus ook doorgefikt.

Dus, airco in de meterkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Of behuizing eraf halen zodat de warmte er sneller weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oke, kzal eens die behuizing eraf halen..kijken wat dat uit haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

stoerebink schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:28:

Dank alvast!
Vraag gewoon een nieuwe modem aan, monteur die destijds bij mij alles kwam aansluiten vertelde ook al dat er wel eens brakke modems tussen zitten. Eerste modem kreeg ook geen fix, maar hij had extra modems liggen in zn auto en kon zonder problemen de brakke modem bij mij ook omwisselen. 2de kreeg wel meteen een fix. Wellicht dat jij ook brakke versie heb?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tja zou kunnen idd.

Maar het blijft wel vaag dat er dan zo veel mensen last van hebben. Zou eigenlijk niet mogen kunnen he..

tele2...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:07:
tja zou kunnen idd.

Maar het blijft wel vaag dat er dan zo veel mensen last van hebben. Zou eigenlijk niet mogen kunnen he..

tele2...............
Heb het nu al meer als een half jaar en in het begin nog wel eens wat problemen met het wegvallen van wireless. Maar hoop instellingen uitgeflikkerd en er ligt nu goed geisoleerd netwerkdraad. Sindsdien werkt het super.

Alleen het menu op de tv-decoder, das mn enigste punt van ergenis nog. Maar heb nu een tweede box erbij, ff kijken of hier verschil in zit.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:20:
...
Je kan er een originele firmware inflashen en zodanig de gehele router tot je beschikking te hebben maar alleen kan je deze dan weer niet meer voor Tele2 gebruiken.
Hoe kan je de originele firmware inflashen, waar kan je die downloaden? (DV 201)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je moet zelf gaan knutselen en een jtag kabel maken, de router open maken een aan de pc knopen via je jtag kabel naar com1 poort. Verder is hier erg veel te vinden hierover.

Verwijderd

Geen matches
oke, heb in principe alleen WPA nodig en DHCP uitschakelen. heb gelezen dat wpa sinds kort mogelijk is als je de modem kan updaten via een tele2 verbinding. dhcp moet ik nog even uitzoeken dan.

anders maar eens een keer solderen, zal een keer kijken op dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Laatst online: 21-09 18:53
Geen matches
Als je je inlog gegevens van versatel hebt kan je eventueel ook software matig het een en ander flashen. Ook hier geld, zie het alex media forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
voor dat forum is kennelijk linux kennis vereist voordat je toegang krijgt tot het forum (linux is wel erg breed overigens), mijn kennis hierover is beperkt. inloggegevens modem heb ik ook helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geen matches
De reden dat we om Linux-kennis vragen is omdat het hele modem op Linux draait... en ook compilen enzo is het handigste op Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor ;)

Weet iemand hoe ik Serv-U aan het draaien krijg met davolink?
Heb al diverse pogingen gedaan maar kom er niet uit.
Gebruik alleen bekabelde aansluiting.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Dit heeft eigenlijk niets te maken met het Davolink modem, maargoed:

Serv-U
Ga naar <<Local Server>> -> Settings -> Advanced, vul daar bij PASV port range een range in van 5 poorten, bijvoorbeeld 9000-9004.

Ga naar de settings onder je domain, vul daar bij advanced in Allow passive mode data transfers, use ip <Je externe IP adres>

Modem
Vervolgens forward je de poort waarop je de server hebt draaien, en de portrange die je eerder ingevuld hebt. Dit doe je door naar http://192.168.1.1 te navigeren, user/user als credentials invullen. Ga dan naar Advanced setup -> NAT en voeg de eerder genoemde poorten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Geen matches
Weer er iemand of het mogelijk is met deze modem te zorgen dat als ik binnen mijn netwerk mijn externe ip invul dat ik dan niet bij mijn modem uitkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Geen matches
Y0ur1 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:42:
Weer er iemand of het mogelijk is met deze modem te zorgen dat als ik binnen mijn netwerk mijn externe ip invul dat ik dan niet bij mijn modem uitkom?
Je externe ip adres laten forwarden naar je ander intern ip adres?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Geen matches
Y0ur1 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:42:
twee manieren:
via je domeinnaam (als je die hebt)
het hostbestand op je computer aanpassen (windir\system32\drivers\etc\hosts) daarin een regel maken met serverip domeinnaam.

of: via nat-loopback. Wat het modem uit mn hoofd niet ondersteund. Of iig niet in 'versatel' modus. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Geen matches
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:24:
[...]

twee manieren:
via je domeinnaam (als je die hebt)
het hostbestand op je computer aanpassen (windir\system32\drivers\etc\hosts) daarin een regel maken met serverip domeinnaam.

of: via nat-loopback. Wat het modem uit mn hoofd niet ondersteund. Of iig niet in 'versatel' modus. Helaas.
Dat host bestand is leuk maar dan test ik nog steeds niet echt van binnenuit of mijn poorten goed zijn doorgestuurd. Domeinnaam zie ik ook het nut niet van in want die komt dan ook weer bij mijn externe ip uit en dan kom ik intern hier bij mijn modem uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 27-11-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Geen matches
ja dat laatste kan je met een hostfile juist voorkomen!
En poorten van binnenuit kan je niet testen. Ook niet met NAT loopback.

En érg handig dat je ook even van te voren vermeld waar je het voor wil gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Als het gaat om een webserver in je lokale netwerk te testen, kan je een proxyserver invullen bij je internet settings. Er zijn hiervoor genoeg gratis proxyservers te vinden, die vaak niet al te snel zijn, maar om te testen of de poorten goed zijn prima werken. Werkt een proxy niet, is het wel verstandig een of twee andere te proberen (het kan ook aan de proxy liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Laatst online: 31-01-2024
Geen matches
Hallo, even een kort vraagje tussendoor als het kan.

Ik ben mijn inlognaam en wachtwoord kwijt voor het modem. Hoe krijg ik het modem gereset zodat ook deze instellingen eruit zijn. Ik heb al geprobeerd de resetknop lang in te houden, maar dit mag niet baten. Iemand een idee?

Gr. Jammy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jammy959 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:34:
Hallo, even een kort vraagje tussendoor als het kan.

Ik ben mijn inlognaam en wachtwoord kwijt voor het modem. Hoe krijg ik het modem gereset zodat ook deze instellingen eruit zijn. Ik heb al geprobeerd de resetknop lang in te houden, maar dit mag niet baten. Iemand een idee?

Gr. Jammy
Kun je er wel nog mee internetten ?
Indien ja, dan moet de lange reset (knopje ingedrukt houden totdat lampje rood wordt) echt werken
(user,user) omdat het modem dan een oud intern image terugzet. Als dat echt niet mee werkt, moet ie ook echt "dood" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 14:15
Geen matches
Werkt het niet via het menu: "reset to factory defaults"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
je ADSL lampje valt dus uit?! Je internet verbinding moet zich dus opnieuw opbouwen? Uh in het config scherm van de modem staat bij Status WAN opeens geen PASS meer ?

Uh dan misschien je hardware eens nakijken ( nieuwe davolink ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Geen matches
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 28 november 2007 @ 01:06:
ja dat laatste kan je met een hostfile juist voorkomen!
En poorten van binnenuit kan je niet testen. Ook niet met NAT loopback.

En érg handig dat je ook even van te voren vermeld waar je het voor wil gebruiken...
Bij mijn andere modem werkte het anders wel, als ik mijn externe ip invulde kwam ik bij me webserver uit die in mijn netwerk staat, of als ik ftp probeerde kwam ik bij me mijn ftp-server uit van me server, poorten testen kon dus prima.
Met zo'n hostfile ga ik direct met het interne ip naar me server, ik moet via mijn externe ip naar mijn servertje.

Waarvoor ik het wil gebruiken maakt geen drol uit want het gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Laatst online: 31-01-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:43:
[...]

Kun je er wel nog mee internetten ?
Indien ja, dan moet de lange reset (knopje ingedrukt houden totdat lampje rood wordt) echt werken
(user,user) omdat het modem dan een oud intern image terugzet. Als dat echt niet mee werkt, moet ie ook echt "dood" zijn.
Bedankt voor je hulp! Ik moest de reset knop gewoon nog wat langer vast houden:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:47:
Oke, kzal eens die behuizing eraf halen..kijken wat dat uit haalt :P
heeft dit nu gewerkt trouwens (iets meer koeling i.v.m. uitval modem bij hoge data rates)?

Verwijderd

Geen matches
nope, had het eigenlijk ook niet verwacht.

Kga binnekort maar eens ff proberen of het helpt als ik een netwerkkaart in mn computer zet, ipv de ingebouwde te gebruiken ( die std op je moederbord zit). Iemand hier had dat ook gedaan en toen was het probleem bij hem opgelost.. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
ik heb ook wat bereikproblemen met de davolink. Een tip hier was om een metalen ringetje te verwijderen bij de antenne. Nu heb ik het vreemde geval dat zelfs als ik de hele antenne eraf schroef dit geen merkbaar effect geeft op de ontvangststerkte. Dit vind ik wel heel vreemd!
Het metalen ringetje kan ik daarnaast niet vinden. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kan er iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een printerserver moet aansluiten.
het is een sitecom WL-201. (ik ben een leek wat netwerken betreft)

ik heb al alles geprobeerd maar de server kan geen wireless verbinding maken met het netwerk.

ik heb dit ding al 5 maanden in huis, en eigenlijk de moed al opgegeven.

alvast bedankt,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ben nieuw hier op het forum, althans als lid, maar heb een vraag die in dit topic thuis hoort en vandaar dat ik besloten heb om het hier te plaatsen.

In dit topic stond op meerdere plaatsen een link: http://192.168.1.1/ippcfg.html om de printer server op de DV-2020 aan of uit te zetten.
Uitschakelen werkt wel, maar inschakelen wil niet omdat er dan gevraagd word naar de Printernaam alsmede Make en model.

Wat ik hier ook invul, ook de juiste gegevens, niets helpt en bij bevestigen met "save/apply" komt er een pagina met error melding en informatie over servers enz.
Op het Tele2 forum heeft zich iemand aangemeld met een soortgelijk probleem.

Sinds deze instelling is uitgezet is de netwerkprinter onvindbaar terwijl dit goed werkte.
Tele2 gebeld, die me overigens bijzonder vriendelijk te woord stonden, maar die ondersteunen dit soort details niet en konden niet verder helpen.

Is er iemand die ook de juiste informatie weet om dit weer in te schakelen?

Zie graag tips en adviezen! :)

Smiley2008

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Smiley2008

Er heeft zich een firmware update voorgedaan bij Tele2.
Toen werden alle mogelijkheden gewist/geblokkeerd.
De printserver zal niet meer werken met de Davolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:14:
@ Smiley2008

Er heeft zich een firmware update voorgedaan bij Tele2.
Toen werden alle mogelijkheden gewist/geblokkeerd.
De printserver zal niet meer werken met de Davolink.
Bedankt voor deze eerste reactie, tot moment van uitschakelen werkte één en ander perfect.
Kennelijk was de update toen nog niet actief. Waar is meer informatie te vinden over deze update, en wanneer deze heeft plaatsgevonden?

Wat is uitgezet moet toch ook weer aan te zetten zijn?

Zijn er meer gebruikers (Tele2 Compleet) die hier ook problemen mee ondervinden?

Het merkwaardige is dat nu de printer aan mijn switch hangt in plaats van aan de Tele2 modem dat ie ook niet te vinden is. Tele2 modem > Switch > PC > Netwerk printer.
Overige mogelijkheden geprobeerd, Tele2 modem > PC en Tele2 modem > Netwerkprinter (wat altijd goed werkte, werkt nu niet meer)

Smiley2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Aha, nu begint er iets te dagen.
Je hebt het eerst over de printserver die in de router zit en nu een over een printserver via ethernet.

Je kan geen printer direct aansluiten aan de router via USB. Die webpagina op de router voor de
printserver bestaat dus nu niet meer. En het de USB interface is gedeactiveerd door de firmware.

Je kan wel een aparte printserver via ethernet aansluiten aan je router. Je moet wel LAN 3 of 4
gebruiken. De eerste 2 zijn voor de TV decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een admin login voor de davolink router? of alleen user/user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Natuurlijk is er een admin login. Maar alleen Tele2 heeft toegang daarmee.
Die gegevens zijn niet beschikbaar voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb DV201AMR van mijn moeder overgnomen om als WIFI-AP in mijn netwerk te gebruiken.
Hij is dus niet met DSL zijde aangesloten.

Op lanpoort 3 mijn laptop gekoppeld om de configuratie voor WIFI in te gaan.
Ik krijg netjes een ip-adres in de 192.168.1.x reeks

Ga naar http://192.168.1.1
Ik kan echter met user, user, niet in de configuratie komen.
Hij komt wel met het inlogschermpje van de DSLrouter.
Heb het modem al een aantal keer gereset m.b.v. init button, maar geen resultaat. :(
Probleem blijft 't zelfde.

Is er soms een nieuwe combinatie voor de usermode ? of is er nog een andere optie om in te loggen en in de configuratie te komen ?
Als je het hier niet in het forum wilt vermelden dan s.v.p. een PMtje.

Alvast bedankt, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Reset knop al eens voor een langere tijd ingedrukt? 30 sec of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bedankt adenisl,

Je moet het inet-knopje inderdaad veel langer ingedrukt houden dan in de handleiding staat vermeld.
Wachten totdat 't PWR-ledje rood gaat branden, loslaten en nogmaals drukken.

Ik heb nu e.e.a. naar wens kunnen instellen en mijn Wifi AP werkt.

Weet iemand of en hoe je de interne DHCP server kunt uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Die kan je niet uitschakelen. Je kan hem wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het trouwens mogelijk om een originele firmware in het modem te blazen om hem daarna bij een andere provider te gebruiken?

Ik ga namelijk overstappen en heb geen zin om een nieuw modem te kopen, hij bevalt me namelijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:02:
Ik ga namelijk overstappen en heb geen zin om een nieuw modem te kopen, hij bevalt me namelijk prima :)
??? Hij is in bruikleen, gaat een dure grap worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waarom? Ik heb er meerdere :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Meerdere? Ga je een museum beginnen??
Je kan er niks mee. Een andere firmware zal niet lukken.
Dat hebben nu zo veel al geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Om bepaalde redenen heb ik er meer dan 1 gekregen, waarvan er nog 1 nieuw in doos zit. En die heeft dus nog een firmware van 3 jaar terug waarin je kon hacken en prutsen. Zolang ik die niet aan het Versatel/Tele2 lijntje hang wordt ie niet geupdate.

Maar het zijn toch gewoon normale modems waar een firmware voor te krijgen moet zijn? Hoewel Versatel/Tele2 die dingen van afstand update moet dat toch geen invloed hebben als ik de boel aan een andere lijn hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Geen matches
cornfed99111 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:32:
Meerdere? Ga je een museum beginnen??
Je kan er niks mee. Een andere firmware zal niet lukken.
Dat hebben nu zo veel al geprobeerd zonder resultaat.
haha, kijk eens beter in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik heb geen ervaring met zulke "unieke" exemplaren. Zo lang zit ik niet bij de "club".
Er is wel veel meer mogelijk mee, dat wel. Maar ik zou niet zo snel weten waar je een origineel
fabrieks firmware vindt. Op de site van Davolink heb ik zo snel niks gevonden onder de firmware's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Geen matches
[edit] even weg ivm. overleg

@hieronder; ja, alleen bruikbaar voor amr dv201

[ Voor 139% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 06-05-2008 00:55 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste