Weer een niet startende computer

Pagina: 1
Acties:

• Padma
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 20:50
Zo na mijn eerste slaris te hebben binnen gekregen dacht ik een nieuwe Uber compu voor mijzelf te bouwen en het debakel van de vorige (zie topic nieuw gebouwde pc wil niet starten) snel te vergeten.

Wel nu zooi gehaald bij dezelfde compu winkel.

AMD athlon 46 bits 3200 XP venice
Asus A8N SKI deluxe
N6600GT videoplank van Asus

Repen ddr400 uit mijn oude compu (werken allemaal)
Nieuwe voeding met 24 pins stekker 500 watt( Dubieus merk maar kan nog niet de oorzaak zijn denk ik van de ellende)

En naar mijn idee de veroorzaker van mijn ellende, de Zalman 7700 CU (kilo aan koper geloof ik)

Bij het erin prikken van de kaarten na installatie van de Zalman begon de ellende. Het viel mij op dat de kaarten niet echt lekker meer tegen de kast aanpasten. Na een mis start heb ik het zooitje weer losgehaald en een kant met kartonnen ringentjes opgehoogt. Dit had een al enigszins goed resultaat. Na installatie van de pci poorten kwam ik erachter dat het nog steeds niet echt paste. Poging drie ging al beter maar de piep van het geheugen probleem blijft.

Alle stekkers inclusief de extra 4 polige stekker (zo eentje die ook op een harde schijf zit maar waarvan ik de naam ff ben vergeten) die de PCI-E bus van de videokaart geloof ik van extra energie voorziet.

Nog werkt het hele zooitje niet en ik geef nu de zalman (of weer een DOA als processor de schuld). Zijn er toevallig mee mensen die zo'n stuk koper op hun mobo hebben geschroeft en vervolgens erachter kwamen dat het hele zooitje te veel is doorgezakt? Ik heb al ff gezocht op het forum maar kon niet echt iets specifieks vinden.

Moet morgen weer de hele dag werken dus ik zal niet zo snel zijn met reageren. (geen internet op werk :'(

Niets is zo leuk als niks doen terwijl er een stapel werk op je ligt te wachten

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Doorzakken door de CPU koeler??? Wat voor kast bouw je dit in dan :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Padma
Nieuw gebouwde PC wil niet starten (vorige topic)

In een coolermaster CMstacker, stevig kastje volgens mij, :P

Ik doel ook meer op het doorzakken van het mobo, hij duw zeg maar een gedeelte naar beneden. En bij het gedeelte van de PCI bussen komt het weer lichtjes omhoog. Dat is wat er volgens mij gebeurd. Als ik de Zalman eraf haal lijkt het effect trouwens blijvend geworden.

[ Voor 51% gewijzigd door Padma op 29-08-2005 23:12 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien een stevige kast, maar je moederbord vind een koeler van dergelijk gewicht minder leuk ;) (918 gram is het trouwens).
Lijkt er inderdaad op alsof het moederbord iets kromtrekt waardoor het bevestigingsdeel van insteekkaarten vanzelfsprekend niet meer helemaal tot aan de kast komt.
Ik neem aan dat je de Zalman-koeler volgens het installatiefilmpje hebt geïnstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 29-08-2005 22:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Padma
Ja helemaal, volgens het filmpje gedaan. Wel niet helemaal ik heb eerst ff de processor en onderkant van het blok ff ontvet.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
wtf :S waarmee heb je het ontvet

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Padma schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:39:

AMD athlon 46 bits 3200 XP venice
(
iets zegt me dat hier iets niet klopt :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb je wel de afstandsbusjes op de juiste plaatsen tussen het moederbord en de kast gedaan?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

haal je mobo eens uit je kast, leg hem op een tafel en plug dan alleen het hoogstnoodzakelijke in (koeler is uiteraard noodzakelijk onderdeel ;) ) en post je bevindingen eens. Wat voor een piep geeft je mobo? Check eens in je mobo-boekie of dat wel je geheugen is.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
Overigens. PCI kaarten die neit goed passen in een CMStacker is ook gewoon een bekend probleem...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Padma
Brand spiritus (met een zacht papieren doekje lichtjes de bovenkant van de processor afgenomen).
XanderH schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:44:
Overigens. PCI kaarten die neit goed passen in een CMStacker is ook gewoon een bekend probleem...
:? Eh niet bij mij, das wel een partij zuur. Het lijkt mij (doe zelf ook aan metaal bewerking ben werktuigbouwer) niet zo gek moeilijk om een mobo plus pci kaarten goed te kunnen laten passen. Ik dacht dat kan alleeen maar het mobo zijn.

Ik had om de boel passend te krijgen al het een en ander aangepast. OA dus de afstand busjes verhoogt. Nu wegens wanhoop en tijd te kort (voor het weekend heb ik hem nodig) Heb ik hem maar ff bij de lokale compushop gebracht om ff te checken op DOA's. Ik heb zelf namelijk geen uitwissel zooi meer om erop te controleren. En vriendin lief wil haar compu ook zelf gebruiken. (dus daar kan ik niks van gebruiken).

Af en toe is het makkelijk om student te zijn (zoals 1 maand geleden, dan heb je ook overdag alle tijd ipv 2 a 3 uurtjes doordeweeks s'avonds)

BTW
Mr. Detonator schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:38:
[...]

iets zegt me dat hier iets niet klopt :)
Dit is de speciale 46 DV edtitie voor mensen met dikke vingers :+

[ Voor 10% gewijzigd door Padma op 30-08-2005 20:25 ]

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Ja mij lijkt het gewoon alsof je geheugen niet lekker is ofzo? Ligt er ook aan wat een piepjes je hoort dat zou ik eerst een even checken. Als je processorkoeler wel vast zit maar niet helemaal recht ofzo dan lijkt het me niet dat het moederbord gaat piepen daardoor tenzij je CPU kabeltjes los zit zeg maar

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
Padma schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:23:
:? Eh niet bij mij, das wel een partij zuur. Het lijkt mij (doe zelf ook aan metaal bewerking ben werktuigbouwer) niet zo gek moeilijk om een mobo plus pci kaarten goed te kunnen laten passen. Ik dacht dat kan alleeen maar het mobo zijn.

Ik had om de boel passend te krijgen al het een en ander aangepast. OA dus de afstand busjes verhoogt. Nu wegens wanhoop en tijd te kort (voor het weekend heb ik hem nodig) Heb ik hem maar ff bij de lokale compushop gebracht om ff te checken op DOA's. Ik heb zelf namelijk geen uitwissel zooi meer om erop te controleren. En vriendin lief wil haar compu ook zelf gebruiken. (dus daar kan ik niks van gebruiken).
Nou bij deze dan. Dat had je in de grotere Stacker topics ook wel kunnen vinden, bijna iedereen heeft er problemen mee. In sommige gevallen past een kaart zelfs niet erin (Dual DVI kaarten bv), maar dat ze scheef zitten is vrij gebruikelijk. :P

Ringetjes eronder kan prima idd, heb ik hier ook.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• __xeno__
  • Laatst online: 25-05 10:42
probeer het inderdaad eens zonder kast, en is je geheugen compatible met je moederbord?
Pagina: 1