Nieuw gebouwde PC wil niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Padma
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 20:50
Voor mijn vriendin had/heb ik een schitterende compu samengesteld. Nu heb ik alles gisteren in elkaar gezet, maar helaas hij wil niet starten. Hij geeft een lange piep af die hij blijft herhalen. Nu dacht ik aan het geheugen direct, doordat ik wat goedkoop geheugen heb gekocht.

Ik heb 2 reepjes van 512mb ddr-400 PC3200 van het merk Powermemory.Deze heb ik op meerdere manieren op het mobo geprikt zonder resultaat.

Vervolgens heb ik uit mijn eigen compu een reepje 512 Vdata ddr-400 PC 3200 gepakt en deze erin gedaan. Ook zonder resultaat.

Nu dacht ik dat wellicht de videokaart het kon zijn. Deze heb ik eruit gehaald en opnieuw gestart.Dezelfde piep bleef zich herhalen. Nu weer terug gezet en nog ene keer geprobeerd zonder resultaat.

Heeft iemand nog suggesties, en of andere ideeen.

Systeem

Mobo: Gigabyte K8NF-9
Videoplank: Asus extreme N6600GT 256 mb PCI-E
Geheugen: 2 x Powermemory ddr-400 512MB
Behuizing: Antec SLK2650
Voeding: 350W Smartpower (antec)
HD: 200gig maxtor SATA
(afgewisseld uit wanhoop met een 200gig IDE van maxtor)

Niets is zo leuk als niks doen terwijl er een stapel werk op je ligt te wachten

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, er zit geen proc. in ;)

heb je de extra 4 polige 12v kabel ook aangesloten voorr de voeding van je cpu :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Padma
Ja das een goede, wel een enigszins belangrijk onderdeel.

Er zit een AMD64 3200 (Venice) in.

De 12 volt stekker zit erin, ik heb ook nog een keer losgehaald en weer opnieuw erin gedaan. Maar als de 12 volt stekker er niet in zit dan geeft hij toch geen lange piepen?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Kijk even in het boekje wat dit inhoud die lange piep. Maar heb je niet zo'n USB ding met lichtjes erop dat je weet waar het probleem zit...?

[ Voor 11% gewijzigd door MasterMike op 31-07-2005 10:24 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Padma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:22:
Ja das een goede, wel een enigszins belangrijk onderdeel.

Er zit een AMD64 3200 (Venice) in.

De 12 volt stekker zit erin, ik heb ook nog een keer losgehaald en weer opnieuw erin gedaan. Maar als de 12 volt stekker er niet in zit dan geeft hij toch geen lange piepen?
sommige borden wel.
als de 20/24 pins er wel inzit maar de 4 pins niet geeft mijn mobo ook geluid ;)
je bios/cmos ook al een x gereset ?
cpu koeler op de goede aansluiting ?
cpu en koeler er goed op ?

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uit de handleiding (http://europe.giga-byte.c...anual/manual_k8nf-9_e.pdf) haal ik het volgende:

AWARD BIOS Beep Codes

1 short: System boots successfully
2 short: CMOS setting error
1 long 1 short: DRAM or M/B error
1 long 2 short: Monitor or display card error
1 long 3 short: Keyboard error
1 long 9 short: BIOS ROM error
Continuous long beeps: DRAM error
Continuous short beeps: Power error

Er staan ook codes in voor het AMI BIOS, maar omdat daar geen lange pieptoon bij staat neem ik aan dat het Gigabyte mobo een AWARD BIOS heeft. In dat geval zou het dus aan het geheugen liggen. Heb je het geheugen wel in de goede bank(en) geinstalleerd. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat dit problemen kan geven.

edit:
Ik lees weer niet goed:
Ik heb 2 reepjes van 512mb ddr-400 PC3200 van het merk Powermemory.Deze heb ik op meerdere manieren op het mobo geprikt zonder resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Ludewig op 31-07-2005 10:32 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Padma
helaas, ik heb geen usb ding met lichtjes erop. Wat is dat eigenlijk voor unit? klinkt interessant.

Het boekje zegt ook niks over piepjes. Ik weet nog van mijn oude mobo (Asus a7v8nx(, daarvan was het dat een lange piep die zich herhaald het geheugen of videokaart kan zijn.

• MasterMike
Ludewig schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:29:
Uit de handleiding (http://europe.giga-byte.c...anual/manual_k8nf-9_e.pdf) haal ik het volgende:

Er staan ook codes in voor het AMI BIOS, maar omdat daar geen lange pieptoon bij staat neem ik aan dat het Gigabyte mobo een AWARD BIOS heeft. In dat geval zou het dus aan het geheugen liggen. Heb je het geheugen wel in de goede bank(en) geinstalleerd. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat dit problemen kan geven.
Ja klopt was dit ook net aan het lezen heb je al eens geprobeerd met 1 bankje geheugen??

[ Voor 20% gewijzigd door MasterMike op 31-07-2005 10:33 ]

• Padma
Ludewig schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:29:

AWARD BIOS Beep Codes

thanks, ik had het nergens gevonden. Alleen een beetje jammer dat ik nu weet dat het het geheugen is, maar ik zo'n beetje alle mogelijke manieren om het geheugen erin te prikken heb gehad. Kan Gigabyte misschien niet omgaan met bepaalde merken geheugen?

• Padma
@masterMike

Ja met een reepje en van twee verschillende merken. Helaas zonder resultaat.

• Nulkoud
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 13:32
Misschien geen goeie snelheid van je geheugen?

@masterMike
Geef eens wat info over dat USB-ding waar jij het over hebt, ik ben erg benieuwd!

[ Voor 52% gewijzigd door Nulkoud op 31-07-2005 10:35 ]

• Ludewig
  • Niet online
Ik neem aan dat je geen vage instellingen in je BIOS hebt ingesteld. Anders kan je nog proberen om het CMOS even te clearen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Padma
Nulkoud schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:34:
Misschien geen goeie snelheid van je geheugen?
het is PC3200 geheugen, DDR-400. Volgens het boekje moet de mobo dat aankunnen.

• Padma
Ludewig schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:34:
Ik neem aan dat je geen vage instellingen in je BIOS hebt ingesteld. Anders kan je nog proberen om het CMOS even te clearen.
Hmm dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga het direct eens proberen.

• MasterMike
Padma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:37:
[...]

Hmm dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga het direct eens proberen.
Gaf chucky ook wel aan dacht dat je dat al had gedaan :+ Maar de usb unit komt eraan maar denkt niet dat die er is voor je moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mikeh/Tweakers/usbklein.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door MasterMike op 31-07-2005 10:43 ]

Verwijderd

Padma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:32:
thanks, ik had het nergens gevonden. Alleen een beetje jammer dat ik nu weet dat het het geheugen is, maar ik zo'n beetje alle mogelijke manieren om het geheugen erin te prikken heb gehad. Kan Gigabyte misschien niet omgaan met bepaalde merken geheugen?
Dat kan zijn....
Maar probeer zoals gezegd eens met 1 reepje geheugen. En kijk eens in de handleiding exact na hoe je de 2 reepjes in welke slots moet plaatsen want AMD64 systemen zijn daar nogal kieskeurig in ! Het moet echt wel de juiste combinatie zijn (en bij sommgie moederborden is dat niet in de slots met dezelfde kleurtjes, maar in de slots met net de andere kleurtjes. Normaal staat er in de handleiding wel zo'n tabelletje waarin voor elke toepassing de slot-combinatie aangegeven is. Hierbij moet je rekening houden hoeveel MHz je geheugen is, hoeveel MB per latje, ofdat het single sided of double sided is, hoeveel latjes, en ofdat je ze in dual channel wilt gebruiken.
Als dit allemaal niet helpt, kan je altijd eens proberen met andere geheugenlatjes die je van iemand leent, en dan zien of de pc werkt...

Verwijderd

uit de manual van de gigabyte K8NF-9:
Question 5: Sometimes I hear different continuous beeps from computer after system boots up. What do these beeps usually stand for?
Answer: The beep codes below may help you identify the possible computer problems. However,
they are only for reference purposes. The situations might differ from case to case.

AMI BIOS Beep Codes
*Computer gives 1 short beep when system boots successfully.
*Except for beep code 8, these codes are always fatal.
1 beep Refresh failure
2 beeps Parity error
3 beeps Base 64K memory failure
4 beeps Timer not operational
5 beeps Processor error
6 beeps 8042 - gate A20 failure
7 beeps Processor exception interrupt error
8 beeps Display memory read/write failure
9 beeps ROM checksum error
10 beeps CMOS shutdown register read/write error
11 beeps Cache memory bad

AWARD BIOS Beep Codes
het schijnt dus ècht iets met het geheugen te zijn....

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het USB apparaat waar hij het over heeft is een plaatje met twee USB poorten met daarnaast vier ledjes. deze sluit je aan op het moederbord die het ondersteund. de ledjes hebben twee kleuren zodat je via de code kan aflezen wat er mis is met de computer. voor zover ik weet is MSI de enige die dit heeft. ASUS heeft bij veel borden een vrouwenstem en andere fabrikanten een schermpje met twee cijfers waar de errror code op verschijnt.

bij jou mobofabrikant worden de fouten vaak aangegeven met piepjes. Het werkt dus alleen op moederborden die de USB+LED ondersteund en bij deze moederborden zit het er vaak al standaard bij.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• MasterMike
Mento schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:43:
Het USB apparaat waar hij het over heeft is een plaatje met twee USB poorten met daarnaast vier ledjes. deze sluit je aan op het moederbord die het ondersteund. de ledjes hebben twee kleuren zodat je via de code kan aflezen wat er mis is met de computer. voor zover ik weet is MSI de enige die dit heeft. ASUS heeft bij veel borden een vrouwenstem en andere fabrikanten een schermpje met twee cijfers waar de errror code op verschijnt.

bij jou mobofabrikant worden de fouten vaak aangegeven met piepjes. Het werkt dus alleen op moederborden die de USB+LED ondersteund en bij deze moederborden zit het er vaak al standaard bij.
Ja, klopt zo iets dacht ik dus ook al maar toch er nog even bijgezet :9 Maar het lijkt je geheugen te zijn. Maar toch vreemd maarja uit ervaring weet ik dat de amd64 nogal kieskeurig is. Laat nog even weten als je er achter bent wat het is _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door MasterMike op 31-07-2005 10:51 ]

• silitek
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

clear cmos al gedaan?...wat heb je voor voeding?. Mischien en overbodige vraag heb je afstandbusjes gebruikt MOBO.

Tubes....It's what make music music!

• Padma
@Chucky
Mijn excuses dat ik eroverheen heb gelezen.

Algemeen:
Ik ben kennelijk echt scheel, want ik zag op blz 78 van de handleiding idd de uitleg van de piepjes staan.

Even 10 minuten wachten en dan kunnen we zien of het reseten heeft gewerkt.

• Padma
silitek schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:45:
clear cmos al gedaan?...wat heb je voor voeding?. Mischien en overbodige vraag heb je afstandbusjes gebruikt MOBO.
Ik heb een antec voeding smartpower 350Watt. Dat zijn volgens mij best degleijke voedingen.

Voor het MOBO heb ik afstandbusjes gebruikt :-).

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 17:58

yGiDoRp

Sawasdee

Probeer het eens met geheugen van een beter merk (Kingston bijvoorbeeld)

Ik heb al zo vaak gezien met ASUS K8 borden dat ze geen goedkoop geheugen slikken.

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 31-07-2005 10:49 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Ludewig
  • Niet online
Aangezien beide geteste geheugenreepjes van B-merken zijn (misschien wel C :P ), kan het natuurlijk heel goed om een compabiliteitsprobleem gaan. Je hebt verder geen DDR-geheugen in huis van een iets beter merk?

Misschien iets uit dit lijstje :) :
http://www.giga-byte.com/...e/TechnologyGuide_101.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Ludewig op 31-07-2005 10:51 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

ja, het moet haast wel geheugen zijn...bel ff wat rond en vraag een CORSAIR, KINGSTON of TWINMOS reepje te leen. Deze werken zeker ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor een cmos reset hoef je echt niet 10 minuten de batarij eruit te halen hoor ;)
je kan ook gewoon met een schroefendraaier ff de 2 punten verbinden van de clr_cmos.
zit naast de bovenste sata aansluiting.

• Padma
Hhihihi, het zal wel een C merk zijn denk ik. Ik gebruik voor compu's die niet veel hoeven te presteren altijd B of C merken. In mijn eigen compu zit Kingston. Alleen kan ik nu ff niet snel bij mijn eigen compu want die staat in mijn (studenten) kamer.

Ik ga als het CMOS gebeuren niet werkt wel ff terug met de reepjes geheugen naar de winkel en vraa gof ik tegen bijbetaling A kwaliteit geheugen kan halen. Iets duurder maar ja wel de moeite waard als de compu het daarmee doet.

• Padma
chucky666 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:56:
voor een cmos reset hoef je echt niet 10 minuten de batarij eruit te halen hoor ;)
je kan ook gewoon met een schroefendraaier ff de 2 punten verbinden van de clr_cmos.
zit naast de bovenste sata aansluiting.
Hmm ja dat had idd ook gekund. Ik zie het staan in het boekje ook nu je het zegt. Ik ga nu ff kijken of het heeft gewerkt. AUB voor mij duimen :)

Wel geprobeerd zonder resultaat |:( ik ga morgen wel ff naar de winkel en neem direct de hele bak mee. Voor ik geheugen ga omruilen heb ik liever dat ik daar A kwaliteit geheugen erin prik. Weten we direct of het echt het geheugen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Padma op 31-07-2005 11:04 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 23:40

BHQ

Twinmos zal ik van het lijstje 'altijd compitable' halen eik :)

Het is wel gewoon goed mem, maar als het in een kieskeurig systeem moet dan wint toch Kingston etc het :)

• Padma
Ik zal morgen wel even posten of het heeft geholpen. Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 27% gewijzigd door Padma op 31-07-2005 11:06 ]

• Nulkoud
ow, bedoel je dat met een USB-unit. Nee, dat is geen een verlengkabeltje om moederbord ledjes te laten branden achter je pc. Ik dacht een USB-stick achtig iets met probleem-analyse hardware... dat zou wel makkelijk zijn als er zoiets zou bestaan.

Verwijderd

Voor het MOBO heb ik afstandbusjes gebruikt :-).
Die heb je zeker nodig, maar dat gaf bij mij problemen met uit volledig goed inprikken van het geheugen. Het mobo was mssn een beetje doorgebogen waardoor het reepje er toch niet helemaal goed inzat, tertwijl de klemmetjes aan de zijkant wel dicht konden. Ik snapte er toen ook niets van.

Leg met het inprikken van het geheugen het mobo op een isolatiemat (of prop hem eronder als je geen zin hebt het mobo er weer uit te schroeven). Het verbaasde mij ook dat ik behoorlijk hard (maar voorzichtig) moest drukken. maar het reepje schoot toen toch nog een mmtje verder. Als indicatie hoe diep het geheugen in het bankje moet zitten: De gouden contactjes moeten helemaal in het bank je verdwenen zijn.

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:20:
[...]

Die heb je zeker nodig, maar dat gaf bij mij problemen met uit volledig goed inprikken van het geheugen. Het mobo was mssn een beetje doorgebogen waardoor het reepje er toch niet helemaal goed inzat, tertwijl de klemmetjes aan de zijkant wel dicht konden. Ik snapte er toen ook niets van.

Leg met het inprikken van het geheugen het mobo op een isolatiemat (of prop hem eronder als je geen zin hebt het mobo er weer uit te schroeven). Het verbaasde mij ook dat ik behoorlijk hard (maar voorzichtig) moest drukken. maar het reepje schoot toen toch nog een mmtje verder. Als indicatie hoe diep het geheugen in het bankje moet zitten: De gouden contactjes moeten helemaal in het bank je verdwenen zijn.
Ja, dat klopt!!!...heb dat met een MSI boordje meegemaakt. Dat ik daar niet opgekomen ben B)
Wil je het zeker goed doen! Bouw je MOBO ff uit...en probeer hem buiten je kast op het antistatische zakje waar je mobo inzat.

Je heb niks te verliezen 8)

• Nulkoud
silitek schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:40:
[...]

Ja, dat klopt!!!...heb dat met een MSI boordje meegemaakt. Dat ik daar niet opgekomen ben B)
Wil je het zeker goed doen! Bouw je MOBO ff uit...en probeer hem buiten je kast op het antistatische zakje waar je mobo inzat.

Je heb niks te verliezen 8)
anti-statische zakjes zijn geleidend!!!! niet doen dus!! krijg je mooie vonken regen...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nulkoud schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:00:
[...]

anti-statische zakjes zijn geleidend!!!! niet doen dus!! krijg je mooie vonken regen...
Die zijn niet geleidend hoor. Ik heb er ook al wel eens een moederbordje opgelegd en die deed het nog perfect. Om zeker te zijn had ik vooraf nog gemeten met een multimeter of het zakje electriciteit geleidde of niet. Zelfs m'n huid geleid meer :P

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk ook even naar de videokaart, of deze geen externe voeding nodig heeft. Zodra ik de molex op mn XFX 6800 niet aansluit, komt er ook 1 heeeele lange hoge piep uit. Zodra ik de molex aansluit is er niks aan de hand :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• silitek

silitek

Tubes Only

amour021 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:04:
[...]

Die zijn niet geleidend hoor. Ik heb er ook al wel eens een moederbordje opgelegd en die deed het nog perfect. Om zeker te zijn had ik vooraf nog gemeten met een multimeter of het zakje electriciteit geleidde of niet. Zelfs m'n huid geleid meer :P
Dat wou ik ook zeggen ;) ...denk al wat zegt tie nou :?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19
Nulkoud schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:00:
Vandaar dat alle electrisch gevoelige computerapparatuur in die anti-statische zakken worden verpakt/verstuurd 8)7 8)7
Denk toch eens na man voordat je onzin post.

Doe inderdaad eens een lab opstelling. Doet ie het dan nog niet dan kan je kortsluiting door verkeerd inbouwen uitsluiten.

• silitek

silitek

Tubes Only

En nog iets. Voordat je gaat bouwen hou ff de aarde vast van een geaard stopcontact..om je zelf te ontladen. Polsbandje kan ik niet mee werken maar deze truk werkt ook ;)

schoenen met rubber zolen...en vermijd syntetische vloerbeddeking (indien mogelijk)
Raak de contacten niet aan (zeker geheugen)

Tis maar een tip!!...maar zeker niet onbelangrijk

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MEGATRON schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:15:
Vandaar dat alle electrisch gevoelige computerapparatuur in die anti-statische zakken worden verpakt/verstuurd 8)7 8)7
Zo gek is de gedacht van Nulkoud niet hoor!

Op de buitenkant van anti-statische zakjes zit een dun laagje metaal. Hierdoor krijg je een kooi van faraday waardoor de binnenkant van het zakje stralingsloos is. De buitenkant kan prima geleiden, tenzij er nog een extra plastic laag om de buitenkant is de gedaan. Net even nagemeten en bij alle zakjes die ik gemeten heb zit een laagje plastic. Maar voor hetzelfde geld is dit niet gedaan en dan geleidt een anti-statisch zakje dus mooi wel!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19
wwillem : Ik bouw al dik 15 jaar pc's en voordat ik alles inbouw doe ik eerst een lab-opstelling. Ik doe dit altijd op de zak waar het mobo inzit en heb in al die tijd nog nooit iets van geleiding gemerkt of dat er iets daardoor is kapot gegaan. Maar nu gewoon weer ontopic.

Kan natuurlijk ook zijn dat zijn mobo gewoon kapot is en dat hij een doa heeft.

• Nulkoud
MEGATRON schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:15:
[...]

Doe inderdaad eens een lab opstelling. Doet ie het dan nog niet dan kan je kortsluiting door verkeerd inbouwen uitsluiten.
hehe, dimme ja, iedereen kan zich vergissen! Ik zat ff door de war met dat schuimrubber achtige spul waar je moederbord op ligt. Dat zwarte weet je wel. Niet iedereen is zo perfect als jou...

• Padma
silitek schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:54:
ja, het moet haast wel geheugen zijn...bel ff wat rond en vraag een CORSAIR, KINGSTON of TWINMOS reepje te leen. Deze werken zeker ;)
Ik ben net weer terug van mijn studentenkamer en heb daar even 2 reepjes 512mb ddr400 geheugen weggeraust. Nu in de compu geprikt en nee hoor nog niks..... 8)7

Ik had A-Data en TWINMOS geprobeerd.

Ik ga nog even kijken of het mobo niet een klein beetje krom is (al zie ik geen gouden randjes). Ik neem hem morgen mee naar de compu winkel, misschien dat zij hem als doa willen gaan beschouwen. Ik heb volgens mij nu zo'n beetje alles geprobeerd ik wordt heir best wel een beetje verdrietig van :'( (tis voornamelijk mijn ego die de grootste klappen krijgt :) )

:edit: de reepjes zitten er helemaal in.

[ Voor 5% gewijzigd door Padma op 31-07-2005 13:08 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Padma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:58:
[...]

Ik ben net weer terug van mijn studentenkamer en heb daar even 2 reepjes 512mb ddr400 geheugen weggeraust. Nu in de compu geprikt en nee hoor nog niks..... 8)7

Ik had A-Data en TWINMOS geprobeerd.

Ik ga nog even kijken of het mobo niet een klein beetje krom is (al zie ik geen gouden randjes). Ik neem hem morgen mee naar de compu winkel, misschien dat zij hem als doa willen gaan beschouwen. Ik heb volgens mij nu zo'n beetje alles geprobeerd ik wordt heir best wel een beetje verdrietig van :'( (tis voornamelijk mijn ego die de grootste klappen krijgt :) )
Ach, je vriendin vergeef het je wel ;) ...je kunt inderdaad ff terug gaan morgen. Of je waagt nog een poging om de boel in lab-opstelling te testen!. Dan weet je meer. En kun je zeggen dat tie echt D.O.A is

wel ff laten weten morgen he

ook als je bonje heb met je vriendin.................

• Padma
@sillitek

hihihihi, Kom jij mij troosten?

De labopstelling kan ik misschien nog wel proberen.

Dan is het idd echt DOA. Ik heb hiervoornog wel een keer een DOA gehad, maar toen was het echt compleet DOA en niet half zoals bij dit bordje. ik denk dat ze bij de winkel wel coulant zullen zijn, ik heb er intussen al aardig wat zooi vandaan gehaald.

• croontje
  • Laatst online: 23-05 18:04
Heb je nu die molex in uw graka gestoken? Want ik heb dit probleem ook gehad en ik was ook die molex vergeten in de graka te steken :s

• Padma
Croontje schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:26:
Heb je nu die molex in uw graka gestoken? Want ik heb dit probleem ook gehad en ik was ook die molex vergeten in de graka te steken :s
Excuseer ik zag dat ik vergeten was te vermelden dat ik op mijn video kaart geen molexaansluiting heb gezien.

• Padma
De videokaart heeft wel turbocache en spreekt het werkgeheugen aan (athans dat begreep ik ervan) kan dat ook geen vage problemen geven met het werkgeheugen als bijvoorbeeld de videokaart een DOA is?

Zijn er mensen die daarmee ervaring hebben?

Verwijderd

om daar zeker van te zijn (een videokaart die dood is) zou ik hem even in een ander systeem inbouwen :P

Persoonlijk denk ik dat het moederbord gewoon niet werkt..geheugen heb je al uitgebreid getest, cpu kan het ook nog zijn??

probeer alles zo goed mogelijk individueel in een ander systeem te testen..dan pas kan je écht uitsluiten waar de fout precies ligt..

kijk ook eens bij de northbridge (om precies te zijn boven de cpu) het gebeurt heel vaak dat het moederbord daar iets kromtrekt, en met een beetje pech begeeft de hele northbridge het dan..ik heb dit ook gehad met mijn abit sg-71, (aldan niet mijn schuld) en die pc ging wel aan..alleen gaf geen beeld..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk dat het je moederbord is, maar het kan ook de processor zijn. Heb al eens een AMD64 gebouwd die continu geheugenproblemen gaf, uiteindelijk moederbord vervangen, zelfde probleem :?
Processor vervangen en toen was het probleem weg. Ook het oude moederbord werkte weer zoals het hoorde te werken.

Maar dit kan je zelf thuis toch niet testen, dus lijkt het mij het verstandigst om toch eerst een ander moederbord te proberen. Of even vragen of ze het moederbord daar kunnen testen in de winkel.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Padma
Zojuist heb ik er nog kingston geheugen ingehangen. Helaas zonder resultaat.

Ik heb niet de mogleijkheden verder om de aparte onderdelen indivudueel te testen. Een tripje naar de winkel zal dus noodzakelijk zijn.

Ik laat morgen even weten hoe het is afgelopen. Ik zet in op een DOA moederbord. Eignelijk meer HDOA (half dead on arrival).

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

je weet wel dat vaak bij een s939 (in single-channel geheugen opstelling).. je de DIMM vaak in het 3e slot drukt ipv de eerste slot..

ze zijn daar ook kieskeurig in.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Padma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:13:
Mobo: Gigabyte K8NF-9
Videoplank: Asus extreme N6600GT 256 mb PCI-E
Geheugen: 2 x Powermemory ddr-400 512MB
Behuizing: Antec SLK2650
Voeding: 350W Smartpower (antec)
HD: 200gig maxtor SATA
(afgewisseld uit wanhoop met een 200gig IDE van maxtor)
Ik zal je al vast een tip geven als je dat mobo + de SATA Maxtor schijf aan de praat wil krijgen (ik heb namelijk de combi ook).

Het (bekende) probleem bij dit Gigabyte bord is dat de Sata schijf tijdens een koude boot wel wordt herkent maar als je dan een reset doet de schijf niet meer gevonden wordt.

Ga als volgt te werk:
- druk tijdens het booten op F10 ... je komt dan in het nvidia raid gebeuren
- maak een raid 0 array aan met alleen de sata schijf (1 schijf dus) .. raid 0 = stripe
- installeer dan Windows XP maar installeer geen raid drivers door op F6 te drukken .... Windows XP vindt de schijf vanzelf en heeft hiervoor geen drivers nodig

Verwijderd

Twinmos is compatible met bijna alle moederborden die er zijn. :)

Je kan eventueel ook wat ouder geheugen proberen pc2700 (333 mhz) dat werkt ook :)

Voor datzelfde moederbord had ik dual channel twinmos pc3200 . dat werkte gewoon met een enermax 300 watt server voeding.

• Padma
WOEHOE probleem opgelost bij de winkel.

De CPU was een DOA 8)7

Ik moet zeggen dat een CPU als DOA voor mij een van de minst waarschijnlijke oorzaak van het probleem is. :)

Iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Kijk voortaan beter uit m'n doppen.

[ Voor 79% gewijzigd door empheron op 01-08-2005 15:59 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Way2Smart schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:56:
Zitten de geheugen chips aan weerzijden van de module? En zoja, wat staat erop de chips?? Je kunt in ieder geval geheugen kopen dat op de QVL lijst staat.
kijk eens 1 post boven je inplaats van gelijk te blaten B)

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Oi... oeps... had niet gezien dat het topic ondertussen 3 pagina's was ipv 1.... :o
Pagina: 1