Asus AX800 Pro (catalyst + java) powercycle?

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Na aanleiding van de topic : [ATI] X800 Catalyst + JAVA = Power CycleI
Begin ik maar weer eens een nieuwe topic omdat mijn probleem ook op dat probleem lijkt maar niet helemaal compleet.

Heb een nieuwe Moederbord gekocht : Asus P4P800 E Deluxe
Heb een nieuwe Voeding gekocht : Coolermaster 550 watts
Ik heb ook nog steeds af en toe het probleem met een instant power off.
Geen van deze producten losten mijn probleem op
Gister kreeg ik een foutmelding op mijn PC dat de videokaart een driver error had.

Ik heb nadat ik dus Windows compleet had geinstalleerd de Mainboard drivers uit de doos geinstalleerd en ook de drivers van de videokaart UIT de doos ook geinstalleerd.

Dus ik had geneens de Asus Enhanced Driver geinstalleerd ofzo, enkel maar de Asus Ati Tool en de drivers.

Nog steeds wanneer ik bijv een game speel, muziek afspeel en programma's afsluit dan reboot mijn pc spontaan en start hij weer bij de bios scherm.(dit is niet altijd het geval, soms duurt het heel kort nadat de pc aanstaat of kan ik een uurtje spelen bijv)

Ik kan soms Need For Speed spelen en 3dMark2001/3/5 cyclen zonder problemen voor uren, defragmenteren en andere applicaties (waarschijnlijk zonder JAVA) gaat zonder problemen.

Ik kom er niet uit, en ik zit zelfs te denken dat het aan me hardeschijf kan liggen.

Wie o Wie heeft nog tips?

[edit] ik heb 3 geheugen module's van Twinmos pc333 512mb DDR per stuk

alle drie apart getest, en ook op dual channel, maakt niet uit hoe het probleem doet zich continue voor, me pc is niet OC'd :D
[edit]

[ Voor 9% gewijzigd door HENNEP op 29-08-2005 12:21 ]

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:22

kaas-schaaf

Beunhaas

Welk geheugen heb je? Kapot geheugen wil dit soort fouten ook wel eens laaten zien. Over p4's weet ik niets dus dat kan iemand anders ff uitzoeken.

Het "return to bios" idee kan een beveiliging van je bios zijn, meestal bij mislukte oc's doen ze dat wel eens.

[ Voor 30% gewijzigd door kaas-schaaf op 29-08-2005 12:14 ]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Zijn er meerdere mensen met dit probleem? ik zit te zoeken op de Asus Site voor forums maar ik kan ze niet vinden....

• PartyFrog
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03-2022
ik heb het probleem ook gehad, bij mij leek het te liggen aan mn moederbord drivers, een msi k8n neo4.. welk mobo heb je?

edit:
Sorry ik lees je andere topic net, probeer dus aub eens de nieuwste moederbord drivers die online staan

[ Voor 34% gewijzigd door PartyFrog op 29-08-2005 16:23 ]

"Legends may sleep but they never die." => Kimble

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
PartyFrog schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:21:
ik heb het probleem ook gehad, bij mij leek het te liggen aan mn moederbord drivers, een msi k8n neo4.. welk mobo heb je?

edit:
Sorry ik lees je andere topic net, probeer dus aub eens de nieuwste moederbord drivers die online staan
Ik heb een Asus P4P800 E Deluxe, met de Intel chipset 865PE

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
zijn er nog enige mensen die dit probleem ook eens eerder hebben ervaren? ik heb heel de internet afgezocht en ik kom inderdaad meldingen tegen van dit probleem maar geen oplossing daarbij.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58

Bever!

3

brakke voeding ofzo?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik heb het volgende gekocht :

Coolermaster 550 watts REAL power ( 1 week oud )
Asus P4P800 E Deluxe ( 1 maand oud )
Asus AX800 Pro VIVO ( 2 maanden oud)
P4 3.00 GHZ 1mb ( 3 maanden oud)
2x Twinmos 512mb DDR 333mhz ( anderhalf jaar oud )
60 IBM+ 80 WD harddisk ( 2 jaar oud )
Soundblaster Audigy ( 2 jaar oud )

Zalman ZMFC1 fan controller : 4 led fans
Revoltec fan controller : 1 vantec tornado fan

Ik heb Windows meerdere keren opnieuw geinstalleerd, compleet up to date.
laatste Catalyst drivers ook geprobeerd, en lukt maar niet om die powercycle probleem op te lossen.

Ik speel bijvoorbeeld BF2, en op gegeven moment verliest ik de internetverbinding, dan ga ik terug naar windows, en dan PATS! reboot mijn pc....

Ik heb het heel vaak met afsluiten van programma's... WoW afsluiten gebeurt ook weleens een powercycle en zelfs met skype.....

Ik word hopeloos hiervan en ik zoek echt naar een oplossing, want bijna alle onderdelen zijn nieuw, en het probleem doet zich nog steeds voor.
Pagina: 1