[ATI] X800 Catalyst + JAVA = Power Cycle

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Na jaren NVIDIA koper te zijn geweest heb ik gisteren mijn 6600GT vervangen door een X800 Pro. Tot nu toe ben ik verre van blij.

Kortgezegd:

Bij ALLES wat JAVA nodig heeft krijg ik een spontane reboot (met poweroff eerst). Als ik 'restart on errors' uitzet in Windows blijkt in de BSOD dat 'ati3duag.dll' de dader is. Blijkbaar is er een serieus conflict tussen de Java Runtime Environment en de Catalyst drivers (zowel nieuwe 5.7 als oudere).

Iemand ervaring hiermee en/of oplossing ?

Mijn specs:

Intel P4 2.53 Ghz
1024 MB RAM
Asus P4P8X mb
Asus AX800 Pro 256MB DDR3 (AGP)

Alles is up-to-date (Intel Chipset Drivers , windows , bios ..etc .. )

Ook de Omega drivers bieden geen oplossing.

Asus

Verwijderd

welke versie Catalyst heb je? Had ergens gelezen dat je bij deze kaart niet de laatste versie van Catalyst moest gebruiken.

Of heb je dat ook al geprobeerd ?

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

Ik heb zelf meegemaakt dat wanneer ik de laatste catalyst drivers van de ATI site gebruik ,dat bijv mijn 3dmark score zo'n 3000 punten lager ligt.

op de site van Asus zelf heb ik de laatste driver geinstalleerd voor de X800Pro TVD and die werkt zeker goed.

dit is de driver : Asus AX800Pro Driver

ik heb geen idee welke versie catalyst driver dit is namelijk... weet iemand anders dat wel?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Al geprobeerd om Forced AA uit te zetten? Op Rage3d.com/board heb ik daar wel eens iets over gelezen

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Ok, alles up to dat geloof ik wel... maar heb je wel de drivers van nvidia gedeinstalleerd? (is een vaak voorkomende fout)

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Heb het zelf ook gehad met mijn X800XL tot zo'n half uur geleden!
In plaats van de ATI Catalyst gebruik ik nu de Omega drivers, en het
vastlopen en de BSOD's bij Java toepassingen zijn verholpen.
(wel netjes álle ATI drivers verwijderen met tooltje eerst)

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Omega drivers hielpen niet bij mij ... maar heb nu wel waarschijnlijk de oorzaak gevonden:

Oorzaak: de f&@#$%@#%@cking ASUS Enhanced Driver. Ik heb deze erafgemikt ... en al het Java spul werkt weer !!! Dus als het aan mij ligt wordt dit ergens 'sticky' want veel mensen hebben hier last van.

Verder heb ik ook nog even de kaart een eigen powercable gegeven .. hij zat op een molexplug van een kabel waar ook 2 HD's op zaten .. leek me niet stabiel .. (maar dit was niet de oorzaak voor DIT probleem .. want daarna had ik nog steeds problemen met Java).

Verwijderd

Jou probleem lag dus aan de ASUS driver ?
Ah nouja ik heb een Club3d kaart dus logisch dat het daar bij mij niet aan lag. Bij mij was het dus de ATI Catalyst zelf. Wellisht inderdaad handig voor anderen met dit (volgens mij veel voorkomende) probleem !

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
nvidea drivers er al afgepleurd en je 6600 verwijdert uit het hardware lijstje?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1