Toon posts:

[XP] Nieuwe Install XP toch virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb nu 2 maal Windows XP op een geformateerde partitie geinstalleerd. Echter als XP geinstalleerd is en ik ga een virusscanner installeren (AVG Free) dan wordt er direct een virus ontdekt. Ik was de eerste maal al zonder virus/firewall op het internet geweest dus daar zocht ik de oorzaak en had een aantal drivers hiervoor al geinstalleerd.

De volgende keer heb ik het echter anders aangepakt, geformateerd, Win XP SP1 geinstalleerd, AVG Free geinstalleerd, McAffee Personal Firewall geinstaleerd. Hierna ben ik pas mn internet verbinding gaan activeren en wat schetst mijn verbazig na een aantal updates van zowel McAffee als AVG heb ik opeens 'out of the blue' een Trojan Horse op mn pc (orans.sys).

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Verwijderd

virus op een andere partitie dan je op hebt geinstalleerd?

of een virus op je cd ;) maar laten we ervanuit gaan dat je die gekocht hebt :)

iig, het zou geen probleem mogen zijn om eens een complete scan te doen :s

trouwens voor trojans moet je niet avg hebben maar hitman pro

edit: wat een service:
meuktracker

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:10 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
orans.sys is een bestand dat toegevoegd wordt door de W32/Tilebot-J-worm (ook bekend als Backdoor.Win32.SdBot.aad).
Hier staan instructies om het te verwijderen.

Ik kan je aanraden SP2 te installeren, of meteen slipstreamen met je XP CD en opnieuw te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 28-08-2005 15:03 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gebruik je een officiele en dus gekochte windows XP of zit er al een virus op het gecopieerde cdtje? Hetzelfde geldt natuurlijk voor de virusscanners / drivers etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:02:
orans.sys is een bestand dat toegevoegd wordt door de W32/Tilebot-J-worm (ook bekend als Backdoor.Win32.SdBot.aad).
Hier staan instructies om het te verwijderen.

Ik kan je aanraden SP2 te installeren, of meteen slipstreamen met je XP CD en opnieuw te installeren.
Ik heb het bestand nu al verwijderd via Kaspersky Antivirus, ik gebruik inderdaad een gecopieerde cd echter ben wel in het bezit van een orginele licentie :).

McAffee nooit probs mee gehad op mn andere schijf.
AVG Free lijkt me stug dat het virus in dit bestand zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:10 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:08:
[...]
Ik heb het bestand nu al verwijderd via Kaspersky Antivirus
Prima, maar heb je SP2 geïnstalleerd?
Kijk even op de site van Microsoft, of download hem via Windows Update.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 28-08-2005 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:12:
[...]

Prima, maar heb je SP2 geïnstalleerd?
Kijk even op de site van Microsoft, of download hem via Windows Update.
Nee ben hem nu aan het downloaden :).

edit: Geinstalleerd, maar als mn virusscan op dit moment zegt dat er geen virussen meer zijn. Kan ik dan gewoon verder gaan of is het verstandiger om alles weer opnieuw erop te zetten?

edit: Er duikt een nieuw probleem op de installatie is bij elkaar ongeveer 2,4GB, maar er wordt aangegeven dat er 6 GB in gebruik is :? ;(.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 18:44 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:18:
[...]
edit: Er duikt een nieuw probleem op de installatie is bij elkaar ongeveer 2,4GB, maar er wordt aangegeven dat er 6 GB in gebruik is :? ;(.
OM FAQ » Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:18:
edit: Geinstalleerd, maar als mn virusscan op dit moment zegt dat er geen virussen meer zijn. Kan ik dan gewoon verder gaan of is het verstandiger om alles weer opnieuw erop te zetten?
Als je nog heel vroeg in je installatieverhaal zit zou ik altijd opnieuw beginnen als je net een virus infectie hebt gehad :)

Installeren met SP2 is wel het meest verstandige en zou ik zeker in de toekomst doen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Als je nog heel vroeg in je installatieverhaal zit zou ik altijd opnieuw beginnen als je net een virus infectie hebt gehad :)

Installeren met SP2 is wel het meest verstandige en zou ik zeker in de toekomst doen :)
Oke thnx, ga ik daar even mee aan de slag. Ben zeker van plan SP2 te installeren dat is mede 1 van de zaken waarom ik niet alles direct met Ghost 1 op 1 copy van mn oude schijf :).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

Oke thnx, ga ik daar even mee aan de slag. Ben zeker van plan SP2 te installeren dat is mede 1 van de zaken waarom ik niet alles direct met Ghost 1 op 1 copy van mn oude schijf :).
Waarom niet Servicepack 2 slipstreamen in je Windows XP cd :? Ben je iig een stuk veiliger als je na nieuwe install het internet opgaat?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1