Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:42:
@Leekah: Ben behalve de tarieven en voorwaarden verder ook best tevreden over T-Mobile. Zou nog steeds liever terug gaan naar Telfort (voorheen vanwege EDGE, nu vanwege het KPN-netwerk) maar dat gaat dus nog een jaartje duren. Volgende keer stap ik wél op tijd over.
Wat betreft die dekking en kwaliteit van het KPN netwerk: Maak je geen zorgen. Ik ben in juli overgegaan van Telfort (op KPN net) naar T-Mobile vanwege de problemen met
GPRS die al vanaf het begin van de overgang duurden. Ben erg blij met die keuze (Flex 40 zakelijk: 5 cent p.m., SMS 5 cent., MMS 10 cent. in en buiten de bundel) en dan vooral wat ik nu nog telkens ervaar met Telfort gebruikers: Je belt een minuut of 10 met iemand, het begint te haperen, wordt stil en even later "De verbinding is vanwege radiotechnische redenen verbroken" Terwijl de Telfort gebruiker stil staat in een goed dekkend gebied. Die wordt dus gewoon het netwerk uitgegooid. Ik heb dat met meerdere, maar alleen Telfort gebruikers. Ook laat de gesprekskwaliteit nog wel eens te wensen over.
De dekking van T-Mobile ervaar ik niet als merkbaar minder als KPN, wel is de UMTS dekking nogal gatenkazerig bij T-Mobile. Wat wel hinderlijk is, is dat de handover tussen UMTS en GSM nog wel eens wil falen. Als je dat niet weet kan dat erg vervelend zijn, want het maakt je onbereikbaar totdat je weer uitbelt. Tegenwoordig heb ik m'n toestel GSM only staan, en schakel UMTS/HSDPA alleen in als ik m'n K850 als modem gebruik, scheelt nog standbytijd ook
Het lijkt er trouwens op dat er een correctie op de aangegeven snelheid wordt toegepast. Als ik op rustige momenten een download of speedtest.net test doe, zit ik stabiel op 240-248kbit download, 27-29kbit upload (met PIT+) Vorige week is me door een medewerker meegedeeld dat m'n profiel nog op 192/32 staat (er was nog niets definitief over PIT+ verhoging, behalve dat ie er kwam) , dus er zit wat extra in. Niet dat het erg is, maar ervaren meer mensen dat?
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat