Toon posts:

HDTV voor ongeveer €1000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel gelezen op internet maar ik kom er maar niet uit...het volgende is het geval:

Ik wil een tv die dalijk de XBOX360 in glimmende 720p toestand van me scherm laten spatten, maar ik weet niet meer wat het ik het beste kan aanschaffen. Ik heb me behoorlijk veel verdiept op internet enzo, maar ik blijf flink twijfelen. Op dit moment heb ik het idee dat ik het beste zit met een LCD 26" van samsung, maar ik lees zo vaak "plasma is mooier" of " CRT is toch altijd nog mooier" of " LCD staat nog in de kinderschoenen". Wordt er een beetje moe van omdat de keus alleen maar lastiger wordt.
Ik wil wel eerst wat feiten weten voordat ik naar de winkel ga om allerlei demos te eisen, omdat ik niet met een grote vraagteken in de winkel wil staan. Ik ben graag goed voorbereid met wat ik aanschaf. Maar die "voorbereiding" wil dus maar niet lukken.

Een paar duidelijke vraagjes van mijn kant :) :

- Is een lcd scherm ondertussen al een volwassen opvolger van de ouderwetse tv? *
- Is een lcd de beste keus om dalijk de xbox360 te laten brullen?

Ik hoor graag feiten en niet, " ga naar de winkel en vergelijk". Feiten zijn feiten en we weten allemaal wat een standaard tv voor kwaliteit bied, en ik ben dan ook benieuwd ofdat lcd niet een achteruitgang is.
*Ik weet dat een analoge aansluiting op een lcd niet zo denderend is, maar het gaat me dus vooral om DVD en dalijk de xbox360.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
- Is een lcd scherm ondertussen al een volwassen opvolger van de ouderwetse tv? *
nee, naar mijn mening niet. veel te flets, en best wel ghosting. Maar andere mensen zeggen weer van wel
- Is een lcd de beste keus om dalijk de xbox360 te laten brullen?
ligt eraan hoeveel geld je eraan uitgeeft. Ik denk dat als je een 50 inch lcd tv koopt dat je toch wel veel plezier hebt van je xbox360 ondanks dat het scherm flets is en er ghosting is. maar das natuurlijk geen 1000 euro.
Ik hoor graag feiten en niet, " ga naar de winkel en vergelijk". Feiten zijn feiten en we weten allemaal wat een standaard tv voor kwaliteit bied
oja? weten we dat allemaal? naar mijn insziens verschilt dat nogal (per merk bijvoorbeeld)
en ik ben dan ook benieuwd ofdat lcd niet een achteruitgang is.
dat is hoogst persoonlijk. Ik vind persoonlijk lcd helemaal niet zo mooi. Maar een vriend van mij vind het veel mooier dan plasma (wat ik weer mooier vind dan lcd)
*Ik weet dat een analoge aansluiting op een lcd niet zo denderend is, maar het gaat me dus vooral om DVD en dalijk de xbox360.
en hoe ga je die aansluiten? via scart neem ik aan? en dvd waarschijnlijk via svhs. Dat is gewoon een analoge aansluiting. Wil je het digitaal bekijken zul je met dvi hdmi of component aan moeten komen. Voor zover ik weet zijn er maar een handje vol dvd spelers die dat ondersteunen.

Daarbij moet je lcd dat ondersteunen en dat is ook nog maar de vraag.

feiten zijn inderdaad feiten, maar zwart is niet op elke tv even zwart. Overigens wens ik je veel succes in nederland een lcdtv die 720p component ondersteund te vinden voor onder de 1000 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 27-08-2005 00:44 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zover ik weet zijn er weinig LCD/PLASMA TV's die de native resolutie 1280x720 aankunnen, daarom heb ik ook vorig jaar maar een beamer gekocht, die native 720p wel goed aankan. Laat staan 1080i of 1080p.

[ Voor 49% gewijzigd door tHe_BiNk op 27-08-2005 00:45 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• justice strike
sterker nog volgens mij is er geen enkele plasma die native hdtv resoluties ondersteund

en bijna geen betaalbare lcdtv's die hdtv native doen. en als ze het doen dan is het meestal 720p

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tHe_BiNk schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:43:
Zover ik weet zijn er weinig LCD/PLASMA TV's die de native resolutie 1280x720 aankunnen, daarom heb ik ook vorig jaar maar een beamer gekocht, die native 720p wel goed aankan. Laat staan 1080i of 1080p.
Een beamer is leuk maar deze kan de kwaliteit van een crt lang niet benaderen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Dacht dat de resolutie van 720P 1280x720 was? Meeste lcd tv's ondersteunen dit wel.

Verwijderd

en hoe ga je die aansluiten? via scart neem ik aan? en dvd waarschijnlijk via svhs. Dat is gewoon een analoge aansluiting. Wil je het digitaal bekijken zul je met dvi hdmi of component aan moeten komen. Voor zover ik weet zijn er maar een handje vol dvd spelers die dat ondersteunen.
360 heeft natuurlijk hdtv uitgang, nog onbekend of dit dvi, component of hdmi wordt.
En er ondersteunen HEEL veel dvd spelers component. Zeker met de komst van blue ray wordt dit standaard (of hdmi, of wat dan ook)

Verwijderd

Uhhh, de meeste LCD's zijn native 720p. 1080i is niet per definitie mooier dan 720p (halve fields) en 1080p is geen HDTV standaard.

en FYI de huidige xbox doet ook 720p en 1080i ;)

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:50:
[...]

360 heeft natuurlijk hdtv uitgang, nog onbekend of dit dvi, component of hdmi wordt.
En er ondersteunen HEEL veel dvd spelers component. Zeker met de komst van blue ray wordt dit standaard (of hdmi, of wat dan ook)
ja heel veel in amerika maar hier in nederland vooralsnog een handje vol. daarbij is dvd geen hdtv materiaal. Je zult niet de maximale kwaliteit van je tv gebruiken met hdtv. (zie hdtv topic)

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik weet niet precies waar je woont... maar als je iets van HDTV wil voor 1000 euries.. dan kan ik saturn aanraden... die zit dan wel in duitsland maar heeft wel mooie schermpjes voor weing geld in vergelijking met nederland...

en het is ook zo....

iedereen heeft zun eigen mening / ERVARING...

want zo heb k hier nu een tft staan met 16 ms van meer dan 2 en een half jaar oud en die heeft nooit ghosting of iets... en het beeld is mooi helder... maar miss koop k strx een ander merk en ben ik weer vel tegen tft's dus jah veel reviews enzo lezen op internet denk ik en daar ervaringen van andere mensen uit trekken... en toch in de winkel gaan kijken hoe je het beeld kwaliteit vindt :P sorry :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bulleteater op 27-08-2005 00:56 ]

• justice strike
ik ben eigenlijk van mening dat als je een hdtv koopt, je er een moet kopen die 1080p ondersteund (jaja geen standaard maar wel mooi) dat je maar meteen een htpc erbij moet kopen (en dus gewoon aansluit op dvi) en daar een hdtv tuner inzet. dan ben je niet meer afhankelijk van al die kut aansluitingen en standaarden en ben je gewoon wat flexibeler met de setup.

p.s. ghosting merk je eigenlijk pas als je je scherm een beetje kent. dus na een paar maandjes. Ik dacht eerst ook dat ik een geweldig scherm had. Maar na een paar maandjes zie je pas de gebreken van je scherm

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:56:
ik ben eigenlijk van mening dat als je een hdtv koopt, je er een moet kopen die 1080p ondersteund (jaja geen standaard maar wel mooi) dat je maar meteen een htpc erbij moet kopen (en dus gewoon aansluit op dvi) en daar een hdtv tuner inzet. dan ben je niet meer afhankelijk van al die kut aansluitingen en standaarden en ben je gewoon wat flexibeler met de setup.
Lijkt me niet dat je zoiets voor onder de 1000 euro hebt?

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:56:
ik ben eigenlijk van mening dat als je een hdtv koopt, je er een moet kopen die 1080p ondersteund (jaja geen standaard maar wel mooi)
zit je net te miepen dat we in Nederland geen HDTV uitzendingen hebben, maar moeten we wel de non-standaard 1080p in huis halen omdat dat mooier is...wat is er dan zoveel mooier als we er geen beeld voor hebben ?

p.s. ik heb hier zat HDTV beeld (8>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 01:08 ]

• justice strike
waarvoor denk je dat die htpc dan nodig is :) kun je tenminste films op afspelen en eventueel scalen als dat nodig is.

en ik had het niet over dat er geen hdtv uitzendingen zijn, maar geen hdtv apparatuur (of vrij weinig) das toch een wezenlijk verschil.

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 27-08-2005 01:09 ]

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:08:
waarvoor denk je dat die htpc dan nodig is :) kun je tenminste films op afspelen en eventueel scalen als dat nodig is.

en ik had het niet over dat er geen hdtv uitzendingen zijn, maar geen hdtv apparatuur (of vrij weinig) das toch een wezenlijk verschil.
scalen heel wat anders dan native HDTV.
xbox deed 3 jaar geleden al HDTV, voor de rest ben je vooral aangewezen op HTPC's.
En je wezenlijke verschil is geen wezenlijk verschil als je de apparatuur niet hebt heb je er geen drol aan, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor beeld wat je niet hebt. (lees films)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 01:13 ]

• justice strike
maar het beeld heb je wel, als je een htpc hebt (lees even waarom ik zei dat ik vond dat je eigenlijk een htpc erbij moet kopen)

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:52:
[...]

ja heel veel in amerika maar hier in nederland vooralsnog een handje vol. daarbij is dvd geen hdtv materiaal. Je zult niet de maximale kwaliteit van je tv gebruiken met hdtv. (zie hdtv topic)
Hier ook hoor :z

Ik zeg toch ook niet dat een dvd hd is?
het is echter wel de beste manier om hem component aan te sluiten

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:21:
maar het beeld heb je wel, als je een htpc hebt (lees even waarom ik zei dat ik vond dat je eigenlijk een htpc erbij moet kopen)
omdat je scaled :?

Verwijderd

justice_strike schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:41:
[...]

nee, naar mijn mening niet. veel te flets, en best wel ghosting. Maar andere mensen zeggen weer van wel

[...]

ligt eraan hoeveel geld je eraan uitgeeft. Ik denk dat als je een 50 inch lcd tv koopt dat je toch wel veel plezier hebt van je xbox360 ondanks dat het scherm flets is en er ghosting is. maar das natuurlijk geen 1000 euro.

Daarbij moet je lcd dat ondersteunen en dat is ook nog maar de vraag.

feiten zijn inderdaad feiten, maar zwart is niet op elke tv even zwart. Overigens wens ik je veel succes in nederland een lcdtv die 720p component ondersteund te vinden voor onder de 1000 euro.
Ik denk dat jij een oude LCD hebt gehad (aangezien je er al maanden naar had gekeken ivm ghosting) want de nieuwe lcd's zijn ten eerste absoluut niet flets en hebben ten tweede geen last meer van ghosting (behalve de noname brands misschien).

720p is gewoon hd zoals al eerder gezegd, en een lcd onder de 1000 euro met hdmi is makkelijk te vinden hoor...zeker van 26 inch. Een plasma met 720p is er native inderdaad geloof ik niet eens, de nieuwe pioneer serie gaat dit wel ondersteunen maar daarvan heeft de kleinste (43 inch) een adviesprijs van 3800 euro :)

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:34
Jongen maak je niet druk, ik heb die Samsung LCD en ik durf te wedden dat met een Xbox360 iedere CRT op 480p verbleekt bij mijn beeld op 720p / 1080i. Vergeet CRT's dus maar als goed beeld op digitale sources je belangrijkste criterium is. Zoals kippekop al zegt, fletse schermen / schermen met ghosting zijn bij de nieuwere generaties al vrij zeldzaam. Kijk eens naar schermen als de Samsung LEXXR series of de JVC LT-XXS60, of de nieuwe Sharp's, allemaal geweldig beeld.

Plasma...sja wat moet ik ervan zeggen, ik vind het vaak heel mooie schermen maar ben bang voor het inbrand-probleem (misschien is dat ook allang geen probleem meer) en ze zijn toch iets duurder.

IMHO heeft het ook weinig zin om nu een scherm te kopen wat 1080p ook echt kan weergeven, het duurt nog jaren voordat de sources er zijn, en downscalen van 1080p naar 720p (of 1366x768 wat veel panels zijn) ziet er echt nog steeds prachtig uit. Je betaalt nu twee keer zoveel voor een 1080p scherm, voor dat geld kun je ook nu een 1360x768 scherm kopen en over 3 jaar gewoon een nieuwe met 1080p. Ik draai mn HTPC'tje lekker op 1360x768 en het ziet er geweldig uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:47:
[...]
Een plasma met 720p is er native inderdaad geloof ik niet eens, de nieuwe pioneer serie gaat dit wel ondersteunen maar daarvan heeft de kleinste (43 inch) een adviesprijs van 3800 euro :)
Er zijn zat native 720p plasma's en ik zie ze vanaf 2299 euro. (nog steeds duur tov LCD natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 11:28 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tja, ik zou ook graag een HDTV aanschaffen, maar ik zit er mee dat een LCD altijd een native resolutie heeft, zoals hier al eerder vermeld is. En als je dus een 1080p tv neemt, zullen de 1080i spellen er ontzettend geweldig uitzien, maar bij de 720p spellen moet er geinterpoleerd worden :( En imo ziet interpolatie er altijd vrij rampzalig uit... Of kunnen alle xbox spellen die in 1080 draaien ook in 720 draaien? Dat je dus zelf je reso kan kiezen bij de spellen?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
Goedkoop (voor een 1080i scherm dan) 1080i scherm voor als je daar nog interresse in hebt: Philips 37pf9830

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Verwijderd

Okyah schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:40:
Tja, ik zou ook graag een HDTV aanschaffen, maar ik zit er mee dat een LCD altijd een native resolutie heeft, zoals hier al eerder vermeld is. En als je dus een 1080p tv neemt, zullen de 1080i spellen er ontzettend geweldig uitzien, maar bij de 720p spellen moet er geinterpoleerd worden :( En imo ziet interpolatie er altijd vrij rampzalig uit... Of kunnen alle xbox spellen die in 1080 draaien ook in 720 draaien? Dat je dus zelf je reso kan kiezen bij de spellen?
de resolutie zit in het spel ingebakken, staat je xbox in 720p (en 1080i uitgezet) en ondersteunt het spel 720p dan zal ie in 720p draaien, hetzelfde geld voor 1080i. hdgames.net laat zien welke games hdtv ondersteunen.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien zo'n beetje alle lcd's (enkele uitzonderingen daargelaten) een 1366x768 resolutie hebben vraag ik me af wat ze met een 720p signaal doen. Zwarte balken? Of gaan ze dat proberen op te rekken wat volgens mij alleenmaar heel lelijk kan worden omdat het zo gigantisch dicht bij elkaar ligt.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:34
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:49:
Aangezien zo'n beetje alle lcd's (enkele uitzonderingen daargelaten) een 1366x768 resolutie hebben vraag ik me af wat ze met een 720p signaal doen. Zwarte balken? Of gaan ze dat proberen op te rekken wat volgens mij alleenmaar heel lelijk kan worden omdat het zo gigantisch dicht bij elkaar ligt.
Goede vraag. Om een of andere reden zijn de 1366 panels goedkoper en worden ze daarom en masse geproduceerd. AFAIK doen alle tv's 720p signalen upscalen naar 768p (de mijne iig wel). Lelijk wordt het zeker niet, ik heb heel wat spellen en XBMC op 720p gezien en er is werkelijk niks op aan te merken. Waarschijnlijk als je vlakbij het scherm zit, danwel als je veel tekst hebt, zul je er iets van kunnen zien. Maar goed, voor text gebruik ik de vga-input die 1366x768 gewoon 1:1 mapt :D

• blackd
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:49:
Mijn Loewe Concept (met bovengenoemde paneelresolutie) geeft zowel 720p als 1080i beeld gewoon full screen weer. En dat is echt niet lelijk ;). M'n Denon 1910 kan via DVI zowel 480p, 720p als 1080i weergeven, en deze worden allemaal full screen op m'n TV weergegeven via de HDMI poort.
Alleen past deze niet binnen het budget van het topic.
Kan me niet voorstellen dat er TV's zijn die in 720p alsnog balken weer gaan geven. De JVC die ik ook had bekeken, gaf ook gewoon een HD signaal (via mijn PC) van 1280x720 full screen weer.
Finwe schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:31:
Maar goed, voor text gebruik ik de vga-input die 1366x768 gewoon 1:1 mapt :D
Precies, m'n PC is ook aangesloten op VGA en draait ook die reso, ziet er prima uit. Sommige TV's kunnen echter slechts 1024x768 aan op de VGA aansluiting. Hoewel de handleiding van m'n TV zegt dat de PC ingesteld moet worden op 1024x768, accepteert ie 1366x768 zonder problemen. Mijn TV zou zelfs 1080i bronnen via VGA (voor een set top box, aldus m'n handleiding) moeten accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 27-08-2005 13:48 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:44:
Kan me niet voorstellen dat er TV's zijn die in 720p alsnog balken weer gaan geven. De JVC die ik ook had bekeken, gaf ook gewoon een HD signaal (via mijn PC) van 1280x720 full screen weer.
Een 720p HDTV film die in OAR is geeft wel degelijk balken.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:27:
[...]

Een 720p HDTV film die in OAR is geeft wel degelijk balken.
Ik doel op het feit dat een TV wel/geen balken weer zou moeten geven bij 16:9 materiaal. En volgens mij doelt Oscar Mopperkont daar ook op?

Verwijderd

blackd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:39:
[...]
Ik doel op het feit dat een TV wel/geen balken weer zou moeten geven bij 16:9 materiaal. En volgens mij doelt Oscar Mopperkont daar ook op?
en dat gebeurt dus wel bij OAR in 16:9 (en zo hoort het ook), maar goed hiermee doel ik dus wel op films (en niet op de 1366x768 vs 1280x720)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 14:48 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:46:
en dat gebeurt dus wel bij OAR in 16:9 (en zo hoort het ook), maar goed hiermee doel ik dus wel op films (en niet op de 1366x768 vs 1280x720)
Jij bedoelt dat je een plaatje hebt met een aspect ratio van 2.35:1 of iets dergelijks op een paneel van 16:9 plaatst, en dan zwarte balken boven en onder ziet.

Ik heb het over het al dan niet scalen van een 16:9 beeldje naar de paneelreso 1366x768 ipv 1280x720. Indien dat niet zou gebeuren zou je rondom balken zien (zwart kader), je hebt immers in de hoogte en breedte pixels teveel. Dat lijkt me redelijk dwaas om te doen. Volgens mij bedoelde Oscar Mopperkont dat.

Dat er films zijn met een andere aspect ratio van 16:9 en daardoor alsnog balken te zien zijn op menig breedbeeld TV snap ik, maar daar ging het me dus niet om. Ik heb het dus niet over OAR in 16:9, maar over echt 16:9 materiaal, bijvoorbeeld CSI, of Batman en Chicago zoals in je eerdere link.

Verwijderd

blackd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:01:
[...]
Ik heb het dus niet over OAR in 16:9, maar over echt 16:9 materiaal, bijvoorbeeld CSI,
CSI is toch echt een letterbox formaat
.......laat maar want ik dwaal teveel af.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:55:
[...]
CSI is toch echt een letterbox formaat
.......laat maar want ik dwaal teveel af.
offtopic:
Mijn DVD's zijn anders gewoon 16:9?
Edit: Oh, zal wel per serie verschillen, want serie 2 Las Vegas is gewoon 16:9, anderen 4:3.

[ Voor 22% gewijzigd door blackd op 27-08-2005 17:26 ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

blackd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:01:
Ik heb het over het al dan niet scalen van een 16:9 beeldje naar de paneelreso 1366x768 ipv 1280x720. Indien dat niet zou gebeuren zou je rondom balken zien (zwart kader), je hebt immers in de hoogte en breedte pixels teveel. Dat lijkt me redelijk dwaas om te doen. Volgens mij bedoelde Oscar Mopperkont dat.
Daar doelde ik inderdaad op. Maar ik vond het eerder dwaas om van 1200 naar 1366 te scalen om zo beeldvullend beeld te krijgen. Dat kan toch haast niet mooi worden? Je wilt die hoge resolutie omdat het zoveel scherper is, maar dan krijg je juist dat je bij de randen onscherpte creeert. Dan zie ik denk liever een klein zwart randje. Of dat je in ieder geval de keuze hebt om wel of niet te schalen.

Ik heb het overigens nog nooit gezien hoeveel het scheelt, Finwe merkt immer niks, maar als ik een plaatje neem op mijn computer en ik schaal die een klein beetje groter dan wordt het er niet mooier op. Misschien merk je dat bij bewegende beelden wat minder en omdat je bij LCD redelijk ver van het scherm zit itt een computerscherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-08-2005 17:44 ]

Verwijderd

blackd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Mijn DVD's zijn anders gewoon 16:9?
Edit: Oh, zal wel per serie verschillen, want serie 2 Las Vegas is gewoon 16:9, anderen 4:3.
offtopic:
DVD <> HDTV

There was controversy when CBS released the first season on DVD because it was presented in 1.33:1 while the show was also broadcast in widescreen. CBS paid attention, and they've released CSI: Season 2 in beautiful anamorphic widescreen. The grain found in the first season has been reduced a great deal and the picture looks outstanding. An excellent picture that puts the first season to shame.

Zoals in die link van eerder stond: het mooiste is widescreen, bij fullscreen word er een deel afgekapt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 17:48 ]

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat jij een oude LCD hebt gehad (aangezien je er al maanden naar had gekeken ivm ghosting) want de nieuwe lcd's zijn ten eerste absoluut niet flets en hebben ten tweede geen last meer van ghosting (behalve de noname brands misschien).

720p is gewoon hd zoals al eerder gezegd, en een lcd onder de 1000 euro met hdmi is makkelijk te vinden hoor...zeker van 26 inch. Een plasma met 720p is er native inderdaad geloof ik niet eens, de nieuwe pioneer serie gaat dit wel ondersteunen maar daarvan heeft de kleinste (43 inch) een adviesprijs van 3800 euro :)
ik ben laatst nog in de bcc en mediamarkt gelopen om lcd met plasma te vergelijken. LCD is gewoon flets vergeleken met plasma of crt. Daar valt ook vrij weinig aan te doen, het is iets wat bij die techniek hoort. Zwart is immers nooit echt zwart en dat zie je ook terug in het beeld (met andere kleuren ook)

• justice strike
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:46:
[...]

offtopic:
DVD <> HDTV

There was controversy when CBS released the first season on DVD because it was presented in 1.33:1 while the show was also broadcast in widescreen. CBS paid attention, and they've released CSI: Season 2 in beautiful anamorphic widescreen. The grain found in the first season has been reduced a great deal and the picture looks outstanding. An excellent picture that puts the first season to shame.

Zoals in die link van eerder stond: het mooiste is widescreen, bij fullscreen word er een deel afgekapt.
of er een deel afgekapt word bij fullscreen of niet ligt geheel aan de tv die je hebt. Sommige tv's kunnen het beeld gewoon scalen naar het scherm formaat, en/of smart zoomen.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wij hebben sinds kort een 26" Philis LCD televisie, die erg mooi beeld heeft. Ook schijnt hij HT-tv ready te zijn (logo) De resolutie weet ik even niet maar t gaat om de 26PF5320. Hij was iig rond de 1000euro. Nu goedkoper in webshops. Met mn pc kan ik er heerlijk GTA op spelen, in breedbeeld, heel mooi...

\/\/ vergeleken met anderen heb ik zelf niet dus dat zou heel goed kunnen maar hij past binnen de eisen van de TS vandaar dat ik m noemde \/\/

[ Voor 25% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-08-2005 18:00 ]

Verwijderd

Ik vind de 100 euro goedkopere Samsung 26R51B dan toch veel mooier beeld geven dan die philips van jou maar dat is natuurlijk gewoon een mening.

Verwijderd

justice_strike schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:52:
[...]
of er een deel afgekapt word bij fullscreen of niet ligt geheel aan de tv die je hebt. Sommige tv's kunnen het beeld gewoon scalen naar het scherm formaat, en/of smart zoomen.
1.85:1 of 2.35:1 kan je niet schalen naar fullscreen zonder beeld weg te laten of vreemde verhoudingen te krijgen. DVD's zijn er in 2 vormen wide-screen en fullscreen en daar heeft het dus wel degelijk mee te maken.

Vraag is ook, wil je dit fullscreen zien ? (ik niet,zeker niet als het zo niet bedoeld was.....)
What this boils down to: when there is a choice between a Widescreen and a Full Screen version of a DVD, it's nearly* always best to buy the Widescreen version. This will:

- Preserve the director's artistic vision
- Show the whole picture
- Not show too much of the picture to ruin the movie
- Vote with your dollars to support OAR releases of movies
- Look awesome when you upgrade to HDTV

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 17:59 ]

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Kan iemand hier misschien beantwoorden in hoeverre je op een ouderwetse tv HD-beelden kunt weergeven?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kzag toevallig net in het Mycom TV topique dat het grote model LCD-tv voor 999 eypo over de toonbank gaat. Misschien de moeite waard?

32" LCD TV, resolutie van 1366*768 (HD-ready?)
LG-Philips beeld"buis".

Topique > Click!
Specs van de TV in kwestie > Click!

[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 06-09-2005 11:54 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ik zag net in de Medionshop een 42" plasmascherm met HDTV 720i en 1080p ondersteuning voor 1500€.

Click!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik vreesde al dat het te mooi was om waar te zijn > resolutie van dat plasma-scherm is 852 x 480 ;(
Maarja, voor de niet-zeur-figuren is het misschien wel een mooie aanbieding :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

justice_strike schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:50:
LCD is gewoon flets vergeleken met plasma of crt. Daar valt ook vrij weinig aan te doen, het is iets wat bij die techniek hoort. Zwart is immers nooit echt zwart en dat zie je ook terug in het beeld (met andere kleuren ook)
Blijkbaar heb jij alleen maar oudere generatie LCD's of knaken-LCD's gezien. Wat je zegt is echt zwaar achterhaald. Gaat helemaal niet meer op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1