Toon posts:

Weer een ACID Pro 5 vs FLStudio5 topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat er al veel topics en dingen op google te vinden zijn over welke audio software nou beter is. Ik ben momenteel aan het proberen met acid pro 5 en flstudio. Nou heb ik het gevoel dat flstudio een betere synth heeft, en vind ik de interface wat intuitiever, maar aan de andere kant ook minder professioneel er uit zien. De beatmap wizzard van acid pro 5 vind ik wel weer heel fijn... In acid pro kan echter geen drum machine vinden, en flstudio heeft een hele goeie imo.

Nou is mijn vraag aan jullie: zie ik gewoon dingen over het hoofd (bv flstudio heeft ook iets vergelijkbaars als de beatmap wizzard van acid pro, om hele liedjes gemakkelijk te importeren? Als ik namelijk in FLstudio een liedje wil importen krijg ik em gesplitst in ongelofelijk veel kleine wav filetjes) en welke weg kan ik beter inslaan: acid of flstudio?

Of moet ik meteen beginnen met reason en cubase? ik merkte echter dat de nieuwste versie van reason meer een live mixer is dan een loop based mixer zoals acid en flstudio.

Bedankt voor de hulp!

edit: dan nog een vraag;

ik heb momenteel een audigy 2 zs in m'n computer zitten. Prima kaart, maar hij heeft geen midi-ingang. Ik heb hier nou nog een sound blaster live 5.1 kaartje liggen (16bits geloof ik) en die heeft een frontpanel voor een 5.25 inch bay, met oa een midi in. Ik dacht dat het geen probleem zou hoeven zijn, maar ik vraag het toch maar even: kan ik die sound blaster erbij stoppen, en die voor 'bijv flstudio gebruiken, en m'n audigy 2 zs voor films / games? Of krijg ik last van een driver conflict, omdat het alletwee creative kaarten zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:14 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:05:
edit: dan nog een vraag;

ik heb momenteel een audigy 2 zs in m'n computer zitten. Prima kaart, maar hij heeft geen midi-ingang. Ik heb hier nou nog een sound blaster live 5.1 kaartje liggen (16bits geloof ik) en die heeft een frontpanel voor een 5.25 inch bay, met oa een midi in. Ik dacht dat het geen probleem zou hoeven zijn, maar ik vraag het toch maar even: kan ik die sound blaster erbij stoppen, en die voor 'bijv flstudio gebruiken, en m'n audigy 2 zs voor films / games? Of krijg ik last van een driver conflict, omdat het alletwee creative kaarten zijn?
Het mag zelfs geen probleem zijn om de sb live erbij te steken en hiervan enkel de midi in te gebruiken, en dan nog steeds de audigy2 te gebruiken voor het geluid (als je dat wil natuurlijk)

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, dan ga ik dat zo even proberen. Kheb hier namelijk nog m'n ouwe synth staan, speelt toch veeelen malen lekkerder dan die virtuele synhs :)

Is er nog iemand die me kan helpen met m'n eerste vraag? Ik heb nu ook Cubase SX geprobeerd, en weer kom ik eigenlijk erop uit dat er geen goeie drum machine in zit? Of zit ik nou verkeerd?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:19:
Is er nog iemand die me kan helpen met m'n eerste vraag? Ik heb nu ook Cubase SX geprobeerd, en weer kom ik eigenlijk erop uit dat er geen goeie drum machine in zit? Of zit ik nou verkeerd?
Ja. Heel hard verkeerd zelfs. FL Studio, Cubase SX, en in mindere mate ACID zijn programma's die een gastheer zijn voor plugins. Alles wat je er bij krijgt is leuk en extra, maar je gaat me niet vertellen dat Cubase niet geschikt is omdat je niet hebt gehoord van Native Instruments Battery, MicroTonic VST, en Drumkit From Hell.

Heb je dat niet, zoek in vredesnaam dan eens bij www.kvraudio.com en ga eens graven in de plug-ins die daar (vaak al gratis en compleet legaal) te downloaden zijn. De enige beslissende factor voor je keuze zou dan moeten zijn wat je prettiger vindt werken - FL, ACID of SX.

Wat 'beter klinken' betreft van synths... tja, da's nog maar een kwestie van tijd ;).

Overigens heb ik zelf SX (ben min of meer met alleen MIDI-sequencers opgegroeid) en een batterij hardwaresynthesizers. Over een tijdje ga ik eens kijken wat software me te bieden heeft. FL Studio vond ik (in vergelijking met SX) afgrijselijk werken - totaal niet zoals ik werk. Ableton (wat een beetje lijkt op ACID) vond ik zelf wel weer geweldig. Dus, persoonlijke smaak :).

Wat Audigy > SB betreft - wil je serieus aan de gang, dump dan beide apparaten en koop je een goede ASIO-geluidskaart. 2 naast elkaar onder ASIO gaat niet lukken, dus pak alleen de Audigy en de kX of de ASIO4ALL (even Googlen) drivers.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 27-08-2005 14:58 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze nuttige reply!

Ik had inderdaad niet gehoord van die plugins. Ik wist wel dat deze programma's werken met plugins en dat je plugins van bv flstudio kan gebruiken in SX, maar niet dat deze ook gratis ( :9~ ) verkrijgbaar waren.

Ik ga nu een stel tutorial DVD's met Cubase lessen halen en doornemen, zodat ik kan kiezen tussen acid en SX.

Vele dank voor de hulp! _/-\o_

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Dan nog iets - SX is duur. Met SL kom je ook al een heel eind; SX heeft voornamelijk als mooie extra surround sound en tape saturation in de mastering, voor de rest valt 't eigenlijk wel mee. Die features gebruik ik zelf ook niet; tenminste, er zijn genoeg mastering plugins die een beter resultaat geven en je meer laten instellen dan de tape saturation.

[ Voor 32% gewijzigd door Yoozer op 29-08-2005 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, weer een noob vraag, maar welk programma bedoel je met SL :? :o

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Van Cubase zijn verschillende versies. SX en SL :P. (en SE, maar die komt meestal als een soort combinatie-aanbieding ergens bij, bijvoorbeeld Steinberg's Studio Case).

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Wat Audigy > SB betreft - wil je serieus aan de gang, dump dan beide apparaten en koop je een goede ASIO-geluidskaart. 2 naast elkaar onder ASIO gaat niet lukken, dus pak alleen de Audigy en de kX of de ASIO4ALL (even Googlen) drivers.
Dit snap ik niet, mijn audigy 2 zs werkt toch ook met ASIO drivers? En met 2 naast elkaar, bedoel je dan 2 andere (betere) kaarten, of de 2 waar ik het over had (audigy/sb live)? Maakt het dan nog uit welke kaart ik de kX drivers voor gebruik?

Dus, als ik het goed begrijp, kan ik wel 2 kaarten gebruiken (dan moet de één ASIO en de ander kX drivers gebruiken) maar is het beter als ik gewoon een goeie geluidskaart koop met midi in en out etc. ? (is dit vanwege lagere latancy? ik merkte in cubase dat ik met sommige drivers echt enorme latancy had, maar met andere drivers had ik 50 ms, waar ik wel mee kan leven.)

Verwijderd

Topicstarter
schopje

en dan meteen een vraag erbij: zou voor het muziek producen de nieuwe x-fi van creative goed zijn, de elite pro versie dan? Sommige mensen zeggen mij van wel, andere beweren dat ik een kaart moet hebben van 3000 euro. Dat laatste is helaas niet mogelijk, ik ben nog scholier he 8)7 Ik hang niet veel hardware synths aan m'n pc, 1tje in de midi in... voor de rest wil ik gewoon prima geluid en lage latancy. Ik gebruik cubase sx icm plugins.

Hebben jullie aanraders? (ik heb al gezocht op google / forum / waar dan ook, maar ik ben er niet wijzer uit geworden :? )

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
misschien ook interessant om te lezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632166

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:50:
Dit snap ik niet, mijn audigy 2 zs werkt toch ook met ASIO drivers?
Ja, maar die kaart is geschikt voor games en naar muziek luisteren. Voor muziek -maken- niet zozeer (voornamelijk door het sample-rate gerotzooi)
maar is het beter als ik gewoon een goeie geluidskaart koop met midi in en out etc. ? (is dit vanwege lagere latancy? ik merkte in cubase dat ik met sommige drivers echt enorme latancy had, maar met andere drivers had ik 50 ms, waar ik wel mee kan leven.)
Ja, dat is beter. Latency heeft er ook mee te maken; ik zit tussen de 1-4ms afhankelijk van bitrate en kHz. De ASIO-standaard kan maar 1 geluidskaart tegelijk gebruiken om output naar te jagen; ik denk niet dat dat binnenkort gewijzigd wordt. Als je dus 2 geluidskaarten hebt kan Cubase er maar 1 uitkiezen als ASIO-device.

50 ms zuigt nog steeds - op het moment dat je niet meer merkt dat er een VST aan het draaien is (1-4ms), dan zit je goed :) . Zeker als je iemand zoals ik bent die hardwaresynths heeft staan en gewend is dat je gelijk geluid hoort tenzij anders aangegeven (de A van ADSR staat voor "Attack" en kan het geluid langzaam laten aanzwellen) - dan wordt computer-based muziekproductie aantrekkelijk.
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:35:
en dan meteen een vraag erbij: zou voor het muziek producen de nieuwe x-fi van creative goed zijn, de elite pro versie dan?
Nee. Creative maakt kaarten voor gamers, en waarmee je muziek en films kunt bekijken (surround, 3d-sound etc.).
Sommige mensen zeggen mij van wel, andere beweren dat ik een kaart moet hebben van 3000 euro.
Bullshit. Een goede ASIO kaart is er al vanaf 99 euro - een E-mu 0404 (niet hetzelfde als Creative! E-mu is overgekocht) of een M-Audio Audiophile 2496.

Wat het dure spul betreft; die mensen weten niet beter of denken misschien aan ProTools gear en dat is weer een compleet andere klasse. Waar je dan voor betaalt zijn DSP's (geen CPU-belasting bij zware plugins, maar wel weer een ander formaat, dus geen VST) en converters (het goed kunnen omzetten van analoog > digitaal is een kunst).
Hebben jullie aanraders? (ik heb al gezocht op google / forum / waar dan ook, maar ik ben er niet wijzer uit geworden :? )
Hier op GoT valt bijster weinig te vinden - bij elk synth-topic word ik weer enthousiast (synths zijn een passie) maar misschien word je wijzer als je even op www.synthforum.nl zoekt.

[ Voor 35% gewijzigd door Yoozer op 01-09-2005 15:12 ]

Pagina: 1