Toon posts:

Zeer lage snelheid op harde schijf experia box

Pagina: 1
Acties:
  • 2.560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf op de experia werkt, maar heel langzaam. De bestanden gaan nog niet eens met 1MB per seconde. Als ik de disk (usb 2.0) op de pc aansluit gaat het veel sneller. Er zit een usb 2.0 aansluiting op de experia en ik heb 100Mb kaartjes. Waar ligt deze extreem lage snelheid dan aan? Bij de helpdesk zo'n dom vrouwtje: ik heb geen idee meneer, dit soort dingen worden niet door ons ondersteund. Ik vraag: weet ook niemand anders het. Nee meneer dit soort dingen worden niet door ons ondersteund.
Net even een testje gedaan. 197MB gaat in 4:47
Dat is dus 197/287=0,67MB per seconde. Dit kan je toch niet snel noemen?
Hetzelfde gebeurt als je hem op de pc aansluit in 10 seconde.
Dat is dus 197/10=19,7MB per seconde.
Ik heb de vraag ook al in het ipb topic gesteld, maar daar wordt er niet op geantwoord. Waarschijnlijk als er twee nieuwe posts over iets anders zijn wordt erover heen gelezen. Er lopen daar veel dingen door elkaar nl.

Verwijderd

Topicstarter
Naar boven ermee!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21

Korakal

Up up up!

wtf is een experia en een ipb? Dat je vraag niet beantwoord wordt heeft waarschijnlijk met dit te maken:
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Overigens, kicken doen we pas na 24 uur ajb.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:06:
wtf is een experia en een ipb? Dat je vraag niet beantwoord wordt heeft waarschijnlijk met dit te maken:

[...]

Overigens, kicken doen we pas na 24 uur ajb.
Dat is de nieuwe dienst van kpn
[rml][ KPN] nieuwe VoIP dienst[/rml]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dan sluit je dus je HD aan op een router (een kpn experiabox) die vervolgens weer met een ethernetaansluiting op je PC zit. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar volgens mij wordt dat ding door siemens gefabriceerd. Wellicht kunnen ze je daar wat verder helpen.

offtopic:
Overigens vind ik het nogal een boute uitspraak over "domme vrouwtjes" op de helpdesk. Daar zitten mensen die je helpen met de diensten die door kpn geleverd worden, je wordt geholpen met de door kpn ondersteunde voorwaarden. Wat jij er verder meer mee kan doen, is leuk voor je, maar de helpdesk kan niet over ALLE mogelijkheden op de hoogte gebracht worden (ja dat kan wel, maar dan kost de helpdesk het dubbele en gaat jouw abonnement met 10 euro omhoog, en dat is niet nuttig voor die 0,001% van de klanten die dat soort dingen gebruikt). Je hebt gewoon een eerlijk antwoord gekregen.

* JvS kan nooit zo goed tegen onterecht gezeik op een verder prima helpdesk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:08:
offtopic:
Overigens vind ik het nogal een boute uitspraak over "domme vrouwtjes" op de helpdesk. Daar zitten mensen die je helpen met de diensten die door kpn geleverd worden, je wordt geholpen met de door kpn ondersteunde voorwaarden. Wat jij er verder meer mee kan doen, is leuk voor je, maar de helpdesk kan niet over ALLE mogelijkheden op de hoogte gebracht worden (ja dat kan wel, maar dan kost de helpdesk het dubbele en gaat jouw abonnement met 10 euro omhoog, en dat is niet nuttig voor die 0,001% van de klanten die dat soort dingen gebruikt). Je hebt gewoon een eerlijk antwoord gekregen.

* JvS kan nooit zo goed tegen onterecht gezeik op een verder prima helpdesk.
Het staat wel uitgelegd, zie vraag 2 http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html
Als je er dan een vraag over hebt kunnen ze je niet helpen. Dan vind ik eigenlijk dat ze je ook moeten kunnen helpen. Als je nou vraagt hoe je de box kan tweaken kan ik me voorstellen dat ze dan geen ondersteuning bieden, maar dit...

En ik zie net dat je zelf bij kpn werkt ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan vind ik eigenlijk dat ze je ook moeten kunnen helpen
Natuurlijk niet, je kan op een helpdesk voor 1,5miljoen klanten toch niet 400 (dure!) technische experts neerzetten die alles weten van USB, ethernet, firewalls, port forwarding, DHCP, werking van DNS, NAT tabellen, Wlan, WPA, WEP, SSID broadcast, andere merken wlan instellen, zero config, bridging, gateways, routing, 10 vgerschillende configuraties van het geleverde modem en dan OOK nog alle mogelijke problemen er mee... Weet je wel hoe fucking veel info dat is? Je zet een helpdesk neer die helpt bij het verkrijgen van de dienst, dus verkrijgen van internet, alleen in de ene config die kpn ondersteunt en daarnaast ondersteun je bij ipb het werkend krijgen van het bellen. Van die twee dingen weet je wel alle problemen OF op te lossen OF door te spelen aan de juiste afdeling, en dat is al een behoorlijke sloot info.

Dat werkt voor elke provider zo. Bij tiscali wordt het draadloze gedeelte van hun wlan modem aan de telefoon helemaal niet ondersteund. KPN biedt geen ondersteuning op wlan adapters van andere merken in combinatie met kpn apparatuur. Op de website van direct-adsl staat hoe je eventueel mail, NAT tabellen en weet ik wat in kan stellen, dat wordt allemaal op de helpdesk niet ondersteund, gewoon omdat dat teveel is en bij ddsl geen mail geleverd wordt en bijna niemand het gebruikt. Dat het op de site staat, is alleen extra service waar je uiteraard geen rechten aan kan of mag ontlenen.

Allemaal heel begrijpelijk en heeft geen reet met "dom" te maken. Je kan niet alles ondersteunen.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 26-08-2005 16:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:25:
[...]
Natuurlijk niet, je kan op een helpdesk voor 1,5miljoen klanten toch niet 400 (dure!) technische experts neerzetten die alles weten van USB, ethernet, firewalls, port forwarding, DHCP, werking van DNS, NAT tabellen, Wlan, WPA, WEP, SSID broadcast, andere merken wlan instellen, zero config, bridging, gateways, routing, 10 vgerschillende configuraties van het geleverde modem en dan OOK nog alle mogelijke problemen er mee... Weet je wel hoe fucking veel info dat is? Je zet een helpdesk neer die helpt bij het verkrijgen van de dienst, dus verkrijgen van internet, alleen in de ene config die kpn ondersteunt en daarnaast ondersteun je bij ipb het werkend krijgen van het bellen. Van die twee dingen weet je wel alle problemen OF op te lossen OF door te spelen aan de juiste afdeling, en dat is al een behoorlijke sloot info.

Dat werkt voor elke provider zo. Bij tiscali wordt het draadloze gedeelte van hun wlan modem aan de telefoon helemaal niet ondersteund. KPN biedt geen ondersteuning op wlan adapters van andere merken in combinatie met kpn apparatuur. Op de website van direct-adsl staat hoe je eventueel mail, NAT tabellen en weet ik wat in kan stellen, dat wordt allemaal op de helpdesk niet ondersteund, gewoon omdat dat teveel is en bij ddsl geen mail geleverd wordt en bijna niemand het gebruikt. Dat het op de site staat, is alleen extra service waar je uiteraard geen rechten aan kan of mag ontlenen.

Allemaal heel begrijpelijk en heeft geen reet met "dom" te maken. Je kan niet alles ondersteunen.
Maar als je mijn reactie leest in het topic over ipb, lees je ook hoe ze mijn vraag herhaalde. Ik vond het gewoon niet vriendelijk.

Hiermee is mijn probleem nog steeds niet opgelosd.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Weet iemand hier nog een oplossing voor?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 22:46

djidee

Mr. Slungel

Enigste wat ik kan vertellen is dat de poort niet echt bedoelt is om een externe HD van x gig's aan te hangen, maar een netwerkprinter. Hoe en waarom weet ik ook niet, maar dat antwoord kreeg ik van mijn leidinggevende. Wel grappig, fancy box (experia), 2 sprietjes voor wifi, nuttigheid van die sprietjes 0.0 ^^

"Mekker, blaat"

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
T'is maar een gokje hoor, maar is de USB poort op die experia box wel USB 2.0? Want 600Kb/s (wat je doorvoersnel dus ongeveer is) lijkt verdomde veel op USB 1(.1) snelheid...

(like I said, gokje ;) )

Gravity sucks...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Uit de FAQ:

1.3 Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting en met welke doorvoersnelheid?

De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is 10 Mbps

PFFF..... "werkt volgens de USB 2.0 standaard"... ja, maar dan wel de laagste doorvoersnelheid daarvan. (Full speed USB 2.0 is nl. 480 Mbps, geen 10 Mbps.)

10 Mbps zou ca. 1,25 megabyte per seconde moeten zijn (nog altijd meer dan de 0,67 megabyte per secode die je haalt) maar dit moet de verklaring zijn.
Een gemiste kans, maar wellicht alleen iets voor tweakers om echt het hoofd over te breken, niet voor het algemene publiek.

[ Voor 13% gewijzigd door pinockio op 17-01-2006 21:01 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05
ik heb ook wel interesse om een hd te gebruiken op de experiabox. Van de week werd ik gebeld door de helpdesk in verband met probleempje met numerweergave maar dat was intussen opgelost. De helpdeskmedewerker vroeg of ik nog meer vragen had, ik vroeg naar het aansluiten van een hd op de usb aansluiting. Zij hebben een aantal merken getest voornamelijk de bekende merken en dat werkte allemaal naar behoren zei hij. Over de snelheid heb ik hem niet gehoord maar ik heb er ook niet naar gevraagd!

Wat ik er mee wil zeggen is dat de usb-aansluiting op de experiabox dus ook voor een hd bedoeld is. dan mag het toch ook wel ondersteund worden.

ik wacht het nog wel even af met een hd te kopen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reactie =>
pinockio schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:57:
Uit de FAQ:

1.3 Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting en met welke doorvoersnelheid?

De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is 10 Mbps

PFFF..... "werkt volgens de USB 2.0 standaard"... ja, maar dan wel de laagste doorvoersnelheid daarvan. (Full speed USB 2.0 is nl. 480 Mbps, geen 10 Mbps.)

10 Mbps zou ca. 1,25 megabyte per seconde moeten zijn (nog altijd meer dan de 0,67 megabyte per secode die je haalt) maar dit moet de verklaring zijn.
Een gemiste kans, maar wellicht alleen iets voor tweakers om echt het hoofd over te breken, niet voor het algemene publiek.
USB 2.0 staat er en geen USB 2.0 Full Speed !!! Flauw maar zo is het nou eenmaal helaas ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 08:36

joker1977

Tweakert

Gebruikte USB-controller chip in de EB ondersteunt maximaal 'rond' de 10 Mbit/seconde.

De gebruikte controller in de EB kan in host-mode gezet worden, dan kun je iig. een HDD aanspreken die je erop aansluit, maar je krijgt er niet meer dan 10 Mbit/s uit.

De USB is primair voor de aansluiting van een printer oid. bedoeld, en niet om een HDD erop aan te sluiten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
nero355 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:48:
/Late reactie =>

[...]

USB 2.0 staat er en geen USB 2.0 Full Speed !!! Flauw maar zo is het nou eenmaal helaas ;)
Wijsneus. Dat is wat ik al zeg. Overigens... als mensen USB 2.0 zien dan verwachten ze een hoge doorvoersnelheid, geen USB 1.1 compatible doorvoersnelheid. Het verkoopargument van USB 2.0 is namelijk niet het protocol, maar de doorvoersnelheid (ook al omdat USB 2.0 compatible externe harddisks backwards compatible zijn)...

[ Voor 9% gewijzigd door pinockio op 19-05-2006 21:02 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 22:13
djidee schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:51:
Enigste wat ik kan vertellen is dat de poort niet echt bedoelt is om een externe HD van x gig's aan te hangen, maar een netwerkprinter. Hoe en waarom weet ik ook niet, maar dat antwoord kreeg ik van mijn leidinggevende. Wel grappig, fancy box (experia), 2 sprietjes voor wifi, nuttigheid van die sprietjes 0.0 ^^
Antenne's hebben geen functie??
De antenne's zijn er in de testfase op gezet vanwege het psychologisch voordeel, daarna hebben ze besloten om als er toch antenne's zijn deze ook maar aan te sluiten, als je de eb openschroeft zijn deze ook verbonden met een printplaat(Dit hoeft niet perse te betekenen dat ze dan ook aangesloten zijn, maar anders zou je wel heel ver gaan om de boel te 'neppen'.)

Just a simple thought....

Verwijderd

Mijn buurman heeft ook een experia, maar de pc draadloos!
Misschien dat die antenne's daarvoor zijn 8)7

Ik heb hem niet losgemaakt en weet dus niet of er intern ook antennes aanwezig zijn, maar daar ga ik niet vanuit.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pinockio schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Wijsneus. Dat is wat ik al zeg. Overigens... als mensen USB 2.0 zien dan verwachten ze een hoge doorvoersnelheid, geen USB 1.1 compatible doorvoersnelheid. Het verkoopargument van USB 2.0 is namelijk niet het protocol, maar de doorvoersnelheid (ook al omdat USB 2.0 compatible externe harddisks backwards compatible zijn)...
Dat mensen USB2.0 zien staan en dan een hoge doorvoer snelheid verwachten is hun fout. USB2.0 heeft nu eenmaal verschillende snelheden. Dit is net als dat mensen bij hardeschijven zien staan S-ATAT II en dan gelijk denken dat de schijf 3.0Gb/sec haalt, maar dit hoeft helemaal niet het geval te zijn. Als er S-ATA II op een schijf staat hoeft het namelijk niet te betekenen dat er een S-ATA300 interface is gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 22:13
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:52:
Mijn buurman heeft ook een experia, maar de pc draadloos!
Misschien dat die antenne's daarvoor zijn 8)7

Ik heb hem niet losgemaakt en weet dus niet of er intern ook antennes aanwezig zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
huh?
Tuurlijk zijn die antenne's daarvoor, waar anders voor?
Intern zijn er dacht ik ook antenne's aanwezig, maar correct me if i'm wrong

[ Voor 19% gewijzigd door Onoffon op 21-05-2006 14:05 ]

Just a simple thought....

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
SilentTears schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:04:
[...]

huh?
Tuurlijk zijn die antenne's daarvoor, waar anders voor?
Intern zijn er dacht ik ook antenne's aanwezig, maar correct me if i'm wrong
Zou behoorlijk nutteloos zijn anders, alleen maar extra kosten.

Ik ben trouwens topicstarter, maar 2e account was geblokkeerd.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1