Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Zwart spuiten frontjes toch wat vragen/problemen

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou ik heb onlangs een zwarte systeemkast gekocht en met de oude witte frontjes ziet het er toch niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/got/casemodding/spuiten/voorkant-kast-klein.jpg

Iig, na wat leeswerk uit de FAQ en hier en daar wat how-to's gelezen maar een poging gewaagd. Toevallig werkt me vriendin op examenafdeling waar men opleidingen geven voor carroseriebouw. Daar heeft ze gevraagd aan leraar spuiten om wat verf te lenen en kreeg het verhaal eerst ontvetten, onderlaag en vervolgens afwerk laag. Prima. Maar zo'n glanzend zwarte afwerklaag vond ik niet echt wat. Vervolgens gaf hij een andere bus mee, die zou volgens hem genoeg moeten zijn om een matte zwarte laag te krijgen.

Bus:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/got/casemodding/spuiten/spuitbus-zwart-klein.jpg

Voordat ik voor het echte werk ging, heb ik even geprobeerd met een oud diskettestation, om niet de echte frontjes te verknoeien. Op zich voor eerste keer ff lastig maar ben toch niet tevreden over resultaat. Dit zijn de pics na de eerste laag:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/got/casemodding/spuiten/diskettestation-alles-klein.jpg

Ik had namelijk eerst de voorkant gespoten, laten drogen en vervolgens omgedraaid en de achterkant gespoten. Een dag laten liggen en wil het net van de krant afhalen en hij bleef plakken :'(

Met de pic als resultaat. Gelukkig een test dus bij het echte werk wil ik dit voorkomen.

- Hoe zorg ik ervoor dat het dus niet blijft plakken.
- Kan ik nu gewoon nog een laag erover doen om de witte plekken (zijn kleine butsjes) zonder dat je dat dan ziet (relief).
- Of moet ik het opschuren?
- Of nieuwe testdiskettestation er aan laten geloven om opnieuw te beginnen?

Op zich ziet het er best cool uit, matte ziet er gelikt uit en één laag lijkt me voldoende als ik niets had laten plakken.

En any more tips are welcome :)

Verwijderd

gewoon ff ophangen aan een ijzerdraatje en dan spuiten

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Of je spuit eerst de achterkant en laat die drogen. Daarna draai je hem om en schuur je de voorkant en maakt hem mooi schoon. Ik denk trouwens dat je meestal de achterkant helemaal niet hoeft te doen.

En idd een ijzerdraadje is handig, alleen moet je dan oppassen met waar je heen spuit :P

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

je moet ook kijken na wat de droog tijd is van de verf en hoe dik spuit je het op ? als je heel dunnentjes doet en steeds paar minuten tussen laat en dan weer een nieuwe dunne laag op spuit droogt het zeer snel op , heb zelf mijn front silver gespoten en pas bij de derde laag begon het wit te verdwijnen van de eigen kunststof, heb het niet eens opgeschuurd heb gewoon wat wasbenzine gebruikt om het schoon te maken en daarna paar keer in dunne laagen elke 10 minuten gespoten tijdens mijn werk uren en 4 uur later toen ik naar huis ging was het droog , aangezien ik op de fiets was :) en de verf zit er nog steeds op na 5 jaar en geen beschadiging of wat dan ook te zien op de verf laag en achter kant is meestals niet belangrijk zorg wel dat de randen goed gedekt zijn maar ook niet te dik opspuiten want dan past het niet goed

• Dani007
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 18:37
Eerst opschuren, daarna primer erop spuiten.
Half uurtje laten drogen en de lak erop spuiten(aan een kant).
Dit 24 uur laten drogen/uitharden. (dit stond bij mij zo op de bus, maar ik gebruikte een metalic-zilver lak)
Daarna weer licht opschuren en opnieuw spuiten en laten drogen/uitharden.
Dit werkte bij mij perfect :9

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 13:25
of je kan ook je cdrom gaan stealthen dat vind ik persoonlijk mooier. Hier vind je een handleiding: http://users.telenet.be/m...mstealht/cdromstealth.htm

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Één laag is niet genoeg.. ziet er misschien wel goed uit, maar het beschadigt erg snel (vooral het knopje als je het een aantal keer gebruikt hebt) dus doe er een laag (kunststof) primer onder en minstens 2 of 3 lagen kleurlak. Werk in hele dunne laagjes, steeds een paar minuten wachten en als je denkt dat het er dik genoeg op zit laat je het 24 uur drogen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Denk ook dat meerdere fijne laagjes beter is.
Wat ik me ook afvraag:
Moet er na het laatste laagje eigenlijk ook geen beschermlaag (bijvoorbeeld vernis) ofzo aangebracht worden??? Ik maak me maar de bedenking dat als je vaak de lade opent en sluit, dat je dan vaak met je vingers aan de verf komt, en datdit niet gaat afgeven aan je vingers... Zou het dan niet beter zijn om ook een soort van beschermlaag aan te brengen als laatste laag? Iemand hier ervaring mee?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:30:
Denk ook dat meerdere fijne laagjes beter is.
Wat ik me ook afvraag:
Moet er na het laatste laagje eigenlijk ook geen beschermlaag (bijvoorbeeld vernis) ofzo aangebracht worden??? Ik maak me maar de bedenking dat als je vaak de lade opent en sluit, dat je dan vaak met je vingers aan de verf komt, en datdit niet gaat afgeven aan je vingers... Zou het dan niet beter zijn om ook een soort van beschermlaag aan te brengen als laatste laag? Iemand hier ervaring mee?
Ja dat moet zeker. Anders heb je veel te snel krassen en gaat het idd misschien wel afgeven. Ik heb hier blanke lak/vernis in een spuitbus.

Casemod: Cubeleon

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

ik heb het een keer gedaan voor mijn destijds griffux. (linuxbak) Ik zou stealthen als ik jouw was, ik had die mogelijkheid niet, maar als je die hebt is het mooier (jouw keuze)
• eerst btje opschuren
• goed ontvetten
• ophangen aan ijzerdraadje
• Primer
• goed laten drogen (24uur voor goed resultaat)
• 1e laag, drogen.
• 2e laag, drogen.
• toplaag, vernis oid (lak). ook weer goed laten drogen

LET WEL, maak de lagen niet te dik om problemen met zakkers, en dat het strax weer niet goed past. suc6

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:09

empy

Rijdt rondjes

hmm, waarom spuit je de achterkant eigelijk, dit zit toch in je drive, is niet te zien en kan er alleen maar voor zorgen dat je frontje niet meer past, toch }:O

en voor de rest, je kan wel met een vernis aan de gang gaan, maar dat zorgt er weer voor dat het toch weer gaat glimmen, en dat wil de TS dus niet hebben :)

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Ik heb de boel:
- schoongemaakt (water en afwasmiddel. borstel)
- goed ontvet met ammonia
- goed laten drogen
en dan mat zwarte celluloselak er over

ging prima.

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:46:
gewoon ff ophangen aan een ijzerdraatje en dan spuiten
Ok, simpel maar waarschijnlijk wel doeltreffend. Alleen moet ik waarschijnlijk wat voorzichtiger spuiten, meer gericht eigenlijk.
brinkdinges schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:58:
Of je spuit eerst de achterkant en laat die drogen. Daarna draai je hem om en schuur je de voorkant en maakt hem mooi schoon. Ik denk trouwens dat je meestal de achterkant helemaal niet hoeft te doen.

En idd een ijzerdraadje is handig, alleen moet je dan oppassen met waar je heen spuit :P
^^^ zie vorige quote. Ga ik zeker proberen.
Dani007 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:16:
Eerst opschuren, daarna primer erop spuiten.
<knip>
Nou dat is nét ff anders. Ik heb van meester spuiter deze bus gekregen, ik denk dat het een soort van primer, maar het schijnt al in 1 keer goed te zijn. Hij kwam eerst ook met primer etc. verhaal maar toen ik zei dat ik het graag matter had gewild kwam hij dus met deze bus en de opmerking dat dit voldoende was.
Demoniac schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:33:
Één laag is niet genoeg.. ziet er misschien wel goed uit, maar het beschadigt erg snel (vooral het knopje als je het een aantal keer gebruikt hebt) dus doe er een laag (kunststof) primer onder en minstens 2 of 3 lagen kleurlak. Werk in hele dunne laagjes, steeds een paar minuten wachten en als je denkt dat het er dik genoeg op zit laat je het 24 uur drogen.
Ok, 1 laag blijkt niet genoeg te zijn, was ook niet de bedoeling. Maar ik zal in ieder geval meerdere lagen doen. Primer was niet nodig volgens de autospuiter.

En de rest over stealthen, dat kan altijd nog toch? Alleen deze kast heeft zware roosters dus die er even op plakken zal ook niet zo goed werken denk ik. Maar dan maakt het iig zeker uit dat de frontjes zwart zijn want het is roostermateriaal van de voorkant.

Ik spuit de achterkant omdat ik eerst bij de bovenkant zag dat ik de randjes aan de onderkant niet helemaal raakte dus was een kwestie van omdraaien en spuiten. Ziet er wel leuker uit maar boeit op zich niet of dat zo netjes is...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

lijm 2 frontjes aan elkaar en maak er een deurtje van als een garage.. ? niks niet spuiten, origineel frontje.

EDIT:

nu verklap ik mijn ideen..

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 26-08-2005 21:06 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik zou je cd/dvd rom toch stealthen. Ik heb dit zelf int zilver gedaan maar CM heeft standaard mooie zwarte alloy frontjes voor.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/891-928G.JPG

Freezinghardware product link

Je floppy drive zou je wel moeten zwart maken aangezien daar geen frontjes voor zijn. Een stealthy frontje geeft toch een wat mooier effect dan wat zwarte verf. :)
Pagina: 1