Hoe maak ik van meerdere .vob-files één film?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:31
Hey,

De afgelopen vakantie heeft een kennis van me gefilmd, hij vroeg mij van de 5 kleine dvd-tjes (1,2 Gb geloof ik) een grote film te maken. Hij heeft de film op twee normale dvd's aan mij overhandigd.
Ik heb nu dus 5 mappen met daarin weer andere mappen zoals:
VIDEO_TS
VIDEO_RM
DCIM
en nog een icoon: SystemAllocatedSpace

In VIDEO_TS staan twee.bup, twee .vob en twee .ifo bestanden
In VIDEO_RM staat een .ifo een.dat en een .bup file
DCIM is leeg
en dat andere icoon : ??? niet belangrijk denk ik

Is het mogelijk om van deze 5 kleine film's één grote te maken? zodat ik als ik hem op de PC bekijk gewoon één film heb.

Ik heb al gegoogeld en op got gekeken maar vond geen bruikbare info.

Kun jij me mischien helpen??
B.v.d.

(edit)
De totale grote van deze 5 mappen is 4,95Gb teveel voor één DVD dus (4,7 Gb)
Iemand daar misschien ook een suggestie voor??

[ Voor 10% gewijzigd door Martinique op 25-08-2005 19:25 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27

sphere

Debian abuser

Martinique schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:08:(edit)
De totale grote van deze 5 mappen is 4,95Gb teveel voor één DVD dus (4,7 Gb)
Iemand daar misschien ook een suggestie voor??
Comprimeren met en-/transcoder of een dual layer disc pakken en het daarop fikken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Je zult de DVD's uit elkaar moeten halen en als nieuw wee op moeten bouwen. Je kunt ze uit elkaar halen (demuxen) met VobEdit. Open daarmee steeds het eerste *.VOB bestand en klik op demux. Kies dan, onder het kopje Demux multiple sreams at once in ieder geval voor de video en audio sporen. Het eerste *.VOB bestand is steeds het bestand met de naam die eindigt op een 1 (VTS_xx_1.VOB). Dat kunnen er dus meerder per DVD zijn.
Als je ze dan allemaal gedemuxed hebt, kan je een nieuwe DVD maken met ieder willekeurig authoring programma. Welke je daarvoor kiest, laat ik aan jou over. Er zijn genoeg te vinden waar ook een guide voor beschikbaar is. Als je niet kan kiezen, raad ik je DVDLab aan. Deze is veelzijdig, maar toch eenvoudig.

Ze kleiner maken kan je op de zelfde manier doe als je dat bij een geperste DVD zou doen. Kijk voor meer informatie in DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3].

[ Voor 10% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-08-2005 19:58 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

Er is ook een methode zonder te demuxen ect. kopier alle vobs (dus alleen de vobs, geen ifo's ect) naar 1 dir, hernoem ze naar VTS_01_001.VOB, VTS_01_002.VOB, VTS_01_003.VOB ect. Op de volgorde die jij wilt. Open vobedit, open het 1ste vob file en kies dan voor join clips (hij vraagt nog welk vob-id tussendoor, vul daar een 1 in) Wel even saven in een andere dir....anders gaat het mis...:) Je hebt nu een nieuwe titleset, maar nog geen ifo file enzo, gebruik daar ifoedit voor met de knop "create new ifo files" en klaar is kees...duurt ongeveer 10 min en is dus een wat minder arbeids intensive bewerking als de bovenstaande methode... :)
Als je het nog eens na wilt lezen op www.ifoedit.com staan de gidsen.

edit: daar staan ook vobedit en ifoedit, en met deze methode heb je dus GEEN menu's ect alleen de achter elkaar geplakte filmpjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 25-08-2005 20:25 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
offtopic:
Ik moet weer eens met die programma's aan de slag. Ik wat die optie helemaal vergeten joh. 8)7 .
Gebruik dus vooral de methode die Cavie uitlegt, en ga pas aan die van mij denken als je er wat moois van wilt maken door bijvoorbeeld menu's toe te voegen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik gebruikte laatst VobMerge. Vobs selecteren, op merge drukken en klaar. 2 bestanden van 1 GB aan elkaar mergen kostte me 2 minuten op 1000Mhz.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

DeTeraarist schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:27:
Ik gebruikte laatst VobMerge. Vobs selecteren, op merge drukken en klaar. 2 bestanden van 1 GB aan elkaar mergen kostte me 2 minuten op 1000Mhz.
We leren hier allemaal wat denk ik..... ;) Dit is inderdaad nog makkelijker, alleen moet je nog wel ff ifoedit gebruiken om .IFO file aan te maken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:31
heey mense,

superbedankt, ik ga er nu mee aan de slag.
ik laat nog wel wat horen als het gelukt is
Pagina: 1