De voeding van de PC van m'n pa is (voor de 2e keer) doorgefikt. Omdat de PC slechts een half jaar oud is, is hij opgehaald door HP voor reparatie. Zij eisen dat de harde schijf in de computer aanwezig ivm eventuele "testprogramma's", met risico op verlies van data. Echter, de data op die harde schijf is essentieel. Om die reden heb ik een exacte kopie van de harde schijf gemaakt, met Partition Magic, zodat ik die later terug kan zetten als de computer weer terug is. Die kopie staat nu op een aparte partitie op mijn harde schijf.
Het probleem is dat wanneer ik in de documenten wil komen die op die partitie staan, ik een "access denied"-foutmelding krijg. Het gaat dan om de map Documents and Settings\HP_Eigenaar. Andere mappen zijn wel bereikbaar. Is dit een beveiliging van Windows XP? En kan ik, voordat de computer weer terug is, op een-of-andere manier toch die documenten inzien en kopieren? Ik heb reeds geprobeerd de bestanden in MsDos te openen (zonder succes) en om de partitie "active" te zetten (dan weigert Windows compleet op te starten)...
Bij voorbaat dank,
Jelter
Het probleem is dat wanneer ik in de documenten wil komen die op die partitie staan, ik een "access denied"-foutmelding krijg. Het gaat dan om de map Documents and Settings\HP_Eigenaar. Andere mappen zijn wel bereikbaar. Is dit een beveiliging van Windows XP? En kan ik, voordat de computer weer terug is, op een-of-andere manier toch die documenten inzien en kopieren? Ik heb reeds geprobeerd de bestanden in MsDos te openen (zonder succes) en om de partitie "active" te zetten (dan weigert Windows compleet op te starten)...
Bij voorbaat dank,
Jelter