Toon posts:

[XP] Documenten op gekopieerde partitie onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De voeding van de PC van m'n pa is (voor de 2e keer) doorgefikt. Omdat de PC slechts een half jaar oud is, is hij opgehaald door HP voor reparatie. Zij eisen dat de harde schijf in de computer aanwezig ivm eventuele "testprogramma's", met risico op verlies van data. Echter, de data op die harde schijf is essentieel. Om die reden heb ik een exacte kopie van de harde schijf gemaakt, met Partition Magic, zodat ik die later terug kan zetten als de computer weer terug is. Die kopie staat nu op een aparte partitie op mijn harde schijf.

Het probleem is dat wanneer ik in de documenten wil komen die op die partitie staan, ik een "access denied"-foutmelding krijg. Het gaat dan om de map Documents and Settings\HP_Eigenaar. Andere mappen zijn wel bereikbaar. Is dit een beveiliging van Windows XP? En kan ik, voordat de computer weer terug is, op een-of-andere manier toch die documenten inzien en kopieren? Ik heb reeds geprobeerd de bestanden in MsDos te openen (zonder succes) en om de partitie "active" te zetten (dan weigert Windows compleet op te starten)...

Bij voorbaat dank,

Jelter

Verwijderd

vreemd, ze zullen niet op read-only ofzo staan neem ik aan?
Is het zo dat je ze niet kan openen, of uberhaupt ook niet kopieren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die hele map niet openen, als ik dat probeer krijg ik de melding "[...] is not accessible. Access denied.". Ik kan de bestanden dus niet eens inzien... En ik heb al geprobeerd met permissions te kloten, maar dat maakt geen verschil.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42

pistole

Frutter

take ownership gedaan?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:17:
Ik kan die hele map niet openen, als ik dat probeer krijg ik de melding "[...] is not accessible. Access denied.". Ik kan de bestanden dus niet eens inzien... En ik heb al geprobeerd met permissions te kloten, maar dat maakt geen verschil.
Je hoeft hem ook niet te openen.. doe es alleen selecteren en knippen/plakken..?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat...? :?
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:21:
[...]

Je hoeft hem ook niet te openen.. doe es alleen selecteren en knippen/plakken..?
Dat werkt helaas ook niet...

Verwijderd

Je kan, als je de map rechtermuisklikt, EIGENSCHAPPEN --> GEAVANCEERD kiezen.. hier kun je ook nog het een en ander aanvinken.
En even je virusscanner uitzetten misschien..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heeft allemaal geen nut, en virusscanners doe ik niet aan.

Ik heb de oplossing gevonden op de website van Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810881

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:51:
Nee dat heeft allemaal geen nut, en virusscanners doe ik niet aan.

Ik heb de oplossing gevonden op de website van Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810881
dat zeg ik; take ownership :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wist niet wat het inhield... Maar bedankt voor de moeite, beiden :-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.