Toon posts:

Draadloze netwerkverbinding valt constant weg

Pagina: 1
Acties:
  • 3.797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn draadloze netwerk. De situatie is als volgt:

We hebben in huis 3 computers die middels een router allemaal internet hebben (gewoon met kabels dus :) ). In een van de pc's (mijn eigen) heb ik een draadloze netwerk kaart van Sitecom (Wireless network PCI card 54g WL-115) om mijn laptop (een Acer Travelmate 8103) op het netwerk en het internet aan te sluiten. Alles werkt in principe prima totdat hij gewoon zomaar uitvalt. Dit is niet locatie afhankelijk! Ik zit nu met mijn laptop naast de pc en nog valt die spontaan uit. Ook valt het mij op dat hij niet hoger komt dan 11 mbps terwijl 54 mbps toch door zowel de laptop als de draadloze netwerk kaart ondersteunt wordt.

Zelf al geprobeert:
Nieuwste Intel drivers op de laptop --- geen verschil
Nieuwste Sitecom drivers --- geen verschil

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe. Ik weet niet zo goed wat voor info ik nog meer moet geven maar dat hoor ik dan wel... Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan proberen om je verificatie uit te zetten, bij mij viel me netwerk ook de uit.

rechtermuisknop Draadloze netwerkverbinding>eigenschappen>draadloze netwerken>eigenschappen> verificatie> IEEE 802.1..... uitvinken

Verwijderd

Topicstarter
netwerk verificatie staat al uit dus dat is het helaas ook niet...

Verwijderd

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar wat voor router is het eigenlijk? Heb je toevallig een Linksys? En valt alleen de draadloze verbinding weg of ligt internet er dan overal uit?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Snelheid van de kaart handmatig al eens op half duplex gezet ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Het is een router van sitecom en alleen de draadloze verbinding valt weg...
Ik ben een n00b wat betreft draadloze netwerken... Hoe zet ik de snelheid handmatig op half duplex...?

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:24:
Ook valt het mij op dat hij niet hoger komt dan 11 mbps terwijl 54 mbps toch door zowel de laptop als de draadloze netwerk kaart ondersteunt wordt.
Even een gekke vraag hoor, maar is de router wel geschikt voor 54 mbps?
Wat je ook kunt proberen is door via het IP Adres of MAC adres in de router aan te geven dat je de laptop toegang verleend aan het netwerk. <-- is dit nou een rare zin of ligt het aan mij? :O

Verwijderd

tinustr schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:53:
[...]

Even een gekke vraag hoor, maar is de router wel geschikt voor 54 mbps?
Wat je ook kunt proberen is door via het IP Adres of MAC adres in de router aan te geven dat je de laptop toegang verleend aan het netwerk. <-- is dit nou een rare zin of ligt het aan mij? :O
VerleenT
Dan klopt het weer ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:44:
Hoe zet ik de snelheid handmatig op half duplex...?
Dat doe je in ieder geval door naar de eigenschappen van je netwerkadapter in apparaatbeheer te gaan. Dan ga je naar tabblad <advanced> en daar heb je eigenschappen staan met een dropdown menu'tje ernaast.. je moet even kijken bij een optie waar je de speed in kunt stellen, daar staan de verschillende duplexen wel bij. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 21:43 . Reden: lelijke typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de snelheid van mijn netwerkadapter op half duplex gezet maar dit heeft ook geen resultaat. Er werd hierboven iets geoppert over mijn router. De router is gewoon een standaard (wired) 10/100 router en staat vrolijk beneden in de meterkast. Van hieruit gaan alle kabels (door de muur) naar de PC's en zo dus ook naar mijn eigen PC waar ik een wireless kaartje in heb gezet. Moet mijn router nu dan ook 54mbps ondersteunen om het draadloze gedeelte van mijn netwerk op 54 mbps te laten lopen?

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 11:52
In het acer travelmate 81xx ervaringen topic wordt er ook gesproken over de verbinding die wegvalt, daar stond bij mijn weten ook de oplossing. Kijk daar eens even.
Ik dacht dat het een patch was van windows update die dit veroorzaakte, bij verwijderen werkte het weer. Details in travelmate topic...

[ Voor 30% gewijzigd door Dikke Foaf op 26-08-2005 13:05 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Er is idd als het goed is een update voor windows XP... En even voor de duidelijkheid voor de rest van de mensen die het nog niet snapten, hij draait dus in ad-hoc mode!

De router heeft er verder niks mee te maken.

Wat je ook nog kan proberen is kijken of er een bios/firmware update is voor je laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat ga ik nu even doen. In het Travelmate forum wordt ook nog gesproken over het veranderen van een kanaal... Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

Wat mij ook opvalt is dat het meegeleverde sitecom programmatje wel gewoon een verbinding aangeeft en het standaard windows icoontje zegt dat er geen verbinding is... De bios update en (zit niet op te letten) nieuwse Intel drivers worden nu gedownload...

Ik word er nu een beetje gek van. Bios was al up to date en ook de Intel drivers waren prima in orde... Nog steeds rare uitvallers en over die patch/update voor windows XP kan ik in het Travelmate 81xx forum niks vinden (maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk...)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 23:21 . Reden: xtra info ]

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 11:52
Patch uninstallen zal oplossing van een ander probleem geweest zijn :)

Beetje beter lezen kan geen kwaad:

"Opletten allemaal

Wie problemen heeft met de stabiliteit van zijn wifi signaal, moet de volgende drivers eens proberen:
http://www-3.ibm.com/pc/s...ent.do?lndocid=MIGR-54956

Dit is een nieuwere versie dan op de Intel site staat. Ik heb er mijn probleem mee opgelost :)
Wel ff de .exe unrarren en tijdens het updaten verwijzen naar de /driver map."

[ Voor 10% gewijzigd door Dikke Foaf op 26-08-2005 23:48 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Er zijn al heel erg veel topic over dit onderwerp maar vooral in dit topic staan erg veel oplossingen:

[WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"

Verwijderd

Topicstarter
Oke, na heel wat geklooi is de situatie nu als volgt:
Ik heb de mee geleverde software van sitecom verwijderd en probeer nu via de standaard windows XP software verbinding te maken, dit lukt echter niet. Ik heb bij zowel de laptop en de desktop (die het internet moet gaan delen) de standaard wizard draadloos netwerk instellen gebruikt, maar ze krijgen geen verbinding met elkaar. Volgens mij zie ik iets heel stoms over het hoofd.. of werkt de Sitecom WL115 gewoon echt niet zonder de mee geleverde software...

-edit-
maxjuh schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:57:
Er zijn al heel erg veel topic over dit onderwerp maar vooral in dit topic staan erg veel oplossingen:

[WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"
Ik heb toen de software er nog op zat dit hele topic doorlopen en alles geprobeert, nu de software eraf is heb ik hier nog niet naar gekeken, ga ik vanavond nog even doen... ik heb al wel alle instellingen weer terug gezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het nu voor elkaar. Ik heb verbinding en ook interneten op de laptop is nu mogelijk :*) . Ik krijg de verbinding echter nog steeds niet hoger dan 11 mbps. Weet iemand hoe ik deze sneller kan krijgen? Ik las in een ander topic dat het te maken kon hebben met een eventuele buurman die gebruikt maakt van een 11 mbps verbinding en dat ik daarom geen 54 mbps verbinding kan krijgen... Het zou kunnen klopen want op sommige momenten zie ik nog drie andere draadloze netwerken in de buurt... Weet iemand misschien een oplossing voor dit laatste deel van mijn probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje...

Verwijderd

Topicstarter
niemand...? :'(

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05-2024

nemesis_

I'm your enemy!

En wat heb je nu ingesteld? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem (niet Ad-hoc trouwens en met een Belkin kaart)

Ook een cookie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard windows software gebruikt en mijn Sitecom kaart geinstalleerd met drivers van de windows update. Toen dus gewoon de standaard draadloze netwerk wizard gebruikt en alles werkt nu, op de snelheid die niet hoger dan 11 mbps wilt na, perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 11:48 ]

Pagina: 1