[WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik ben in NT al erg vaak users tegengekomen die problemen hadden met instabiele netwerkverbindingen. Ik doel hierbij speciaal op users met Windows XP, die eigenlijk een redelijk/goed signaal hebben, maar toch herhaaldelijk de medeling:

"Wireless Connection Unavailable"

krijgen. Een zeer vervelend probleem, maar gelukkig is er iets aan te doen. Ik zal hieronder een aantal tips/truuks opsommen. Probeer ze uit en laat weten of het heeft gewerkt! De lijst is gerangschikt op potentieel, meest potentiële bovenaan!

• Update de firmware van jouw Access Point
• Update de drivers van jouw Wireless Netwerk Adapter
• Uncheck "Enable IEEE 802.1x authentication" op tabblad Advanced van Netwerk Adapter
NIEUWE TIP "Add/Remove Programs" Control Panel, then into "Add/Remove Windows Components". Turn off the check mark next to "Networking Services". Deze werkt bij mij echt perfect!
NIEUWE TIP MS Knowledge Base Article239924 How to Disable Media Sense for TCP/IP in Windows
Disable "wireless zero configuration service"

[ Voor 23% gewijzigd door mmedia op 22-01-2004 13:06 . Reden: probleem is bij mij toch niet opgelost :( ]

Verwijderd

Uncheck "Enable IEEE 802.1x authentication" op tabblad Advanced van Netwerk Adapter
had ik zelf al een keer per toeval ontdekt, maar ik vraag me af hoe veilig dat eigenlijk is.
het heeft iig iets met WEP te maken want er liggen hier ook netwerken zonder WEP, waar die checkbox niet beschikbaar is.

• mmedia
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:38:
[...]
had ik zelf al een keer per toeval ontdekt, maar ik vraag me af hoe veilig dat eigenlijk is. Het heeft iig iets met WEP te maken....
De 802.1X authentication is een extra (betere?) beveilingsmogelijkheid naast de wep-encryptie. De meeste AP en adapters etc. ondersteunen wel WEP (soms niet 128bit), de 802.1X authentication is nog veel minder vaak ondersteund. Misschien verandert dit nog in de toekomst...
meer info

/edit Om nog even op je vraag terug te komen. Dit ondermijnt dus niet de beveiliging via WEP encryptie.

[ Voor 8% gewijzigd door mmedia op 14-01-2004 01:21 ]

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je die 802.1X authentication wel nodig als je WPA (met PSK) gebruikt?
Bij WEP kan ik me voorstellen dat het niet nodig is maar bij WAP twijfel ik toch eigenlijk.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• mmedia
MauritsvanBaerle schreef op 14 januari 2004 @ 01:26:
Heb je die 802.1X authentication wel nodig als je WPA (met PSK) gebruikt?
EAP, EAP-TLS, EAP-MS-CHAP v2, and PEAP authentication

The support that 802.1X provides for Extensible Authentication Protocol (EAP)
Extensible Authentication Protocol (EAP)
An extension to the Point-to-Point Protocol (PPP) that allows for arbitrary authentication mechanisms to be employed for the validation of a PPP connection.
types allows you to choose from several different authentication methods for wireless clients and servers.
bron

Ik denk dat je het dus ook wel nodig hebt voor WPA (PSK)...

[ Voor 4% gewijzigd door mmedia op 14-01-2004 10:05 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:09

JdM

Humbled

Ik wilde nét een topique openen _/-\o_ , ik heb hier dus ook problemen met mijn linksys>>>> wel bereik-geen verbinding, ik ga het straks meteen uitproberen (helaas is de wireless kant van een maat van me die hierachter woont, dus ik moet even wachten tot hij thuis is) als er iets bij staat wat me heeft geholpen edit ik hier gelijk even.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
mmedia schreef op 14 januari 2004 @ 10:03:
[...]

[...]

bron

Ik denk dat je het dus ook wel nodig hebt voor WPA (PSK)...
Dat dacht ik al.

Ik hoopte eigenlijk dat dit dé oplossing was voor mijn probleem. Ik heb een perfect werkend netwerk tussen een Cisco1230b en vier Dell Truemobile 1300 adapters encrypted met WPA-PSK. Alles werkt prima behalve dat het acht minuten (!) duurt voordat de key succesvol is uitgewisseld. Daarna werkt het wel goed. :/

Verwijderd

Titeledit op verzoek :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 18:58
Alleen waneer ik Disable "wireless zero configuration service" doe, dan vindt hij na het opstarten geen draadloos netwerk meer, totdat ik de service weer inschakel.
Dus of dat zo'n goede oplossing is?

• mmedia
helaas dacht ik de oplossing te hebben gevonden, maar sinds vandaag beginnen de problemen weer. Ik heb niks veranderd aan de instellingen van mijn OS, AP, WLAN card :?

edit:
Ik heb het nu toch voor elkaar :). Beetje rigoureuze methode! Ik heb de connection software van de Realtek 8180 geinstalleerd en daarna heb ik in het register de volgende entry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC

verwijderd (wel eerst even exporteren natuurlijk). Dit is de"Wireless Zero Configuration" service btw. Bij mij hielp het disablen van deze service niet, omdat XP 'm naar een reboot toch vrolijk weer starten. Dit werd mede veroorzaakt door de geinstalleerde tool van RealTek. Ik heb nu ook voor het eerst de 128bit encryptie werkend en na een reboot functioneert alles meteen.

[ Voor 68% gewijzigd door mmedia op 25-01-2004 23:56 . Reden: typo ]

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Ik heb een RTL8180 mini wlan kaart in men laptop zitten en ik krijg hem met geen mogelijkheid op men belkin router iemand nog verdere iedeetjes.

Specs

• mmedia
venomous schreef op 26 januari 2004 @ 15:26:
Ik heb een RTL8180 mini wlan kaart in men laptop zitten en ik krijg hem met geen mogelijkheid op men belkin router iemand nog verdere iedeetjes.
Kan je iets specifieker zijn, wat gaat er precies mis?

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Hij vind men router niet hij geeft dus continue aan no connection, en ook met adhoc verbindingen doet ie nog nix.

Specs

• mmedia
venomous schreef op 26 januari 2004 @ 15:45:
Hij vind men router niet hij geeft dus continue aan no connection, en ook met adhoc verbindingen doet ie nog nix.
Kan je denk ik beter de [search=no connection wireless edimax] voor gebruiken of anders een nieuw topic... Deze thread gaat over het probleem met willekeurige "connection unavailable" berichten. Dus wel een wireless verbinding, die om wat voor redenen dan ook soms heel kort wegvallen.

[ Voor 12% gewijzigd door mmedia op 26-01-2004 15:52 ]

Verwijderd

Dit is wat je noemt nou een handig topic! _/-\o_

Ik heb namelijk ook problemen met de connectiviteit;
Soms wel link soms niet, Soms heel lang wel, soms heel lang niet. :+
Maar even serieus, er is echt geen touw aan vast te knopen. 100% link, en floep, na x minuten weg link. En niet meer werkend te krijgen. Een paar uur later toch weer proberen en ja hoor, er is weer link... voor x minuten. :(
Om gek van te worden.

Ik heb mijn accesspoint al omgeruild (ja, goede service!) maar geen verbetering, helaas. :'(

Hardware:
* SMC Barricade 54g Wireless Router
* SMC 54g PCMCIA kaartje
* Windows XP Pro
* Dell latitude C600 (P4 2Ghz).

PCMCIA kaartje kan het niet aan liggen; die doet het bij een access point van een vriend prima...

Ik zie nu net dat ik de Wireless Zero Configuration service gedisabled heb... misschien is dat wel mijn probleem... ga het straks thuis eens even testen. Feedback komt nog. :)

• mmedia
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:55:
Ik zie nu net dat ik de Wireless Zero Configuration service gedisabled heb... misschien is dat wel mijn probleem... ga het straks thuis eens even testen. Feedback komt nog. :)
Let erop, dat "disablen" van deze service niet altijd betekent dat deze service ook daadwerkelijk niet gestart wordt. Bij mij startte de RealTek connection tool de service doodleuk op, ondanks dat ik deze service had gedisabled.

Ik raad je het volgende dan ook aan als je een RealTek 8180 based wireless card hebt (heb ik overigens hierboven ook al beschreven):

+ connection tool van SMC installeren
+ wireless zero configuration service deleten uit je register (stuk rigoureuzer dan disablen). Wel eerst even een export van de register key doen (backup!).
+ wireless connectie is nu alleen nog in te stellen via jouw SMC connection tool (niet meer via de windows xp tool).

voor meer info: [rml]mmedia in "[ WLAN] Oplossingen voor "Connection unav..."[/rml]

[ Voor 43% gewijzigd door mmedia op 27-01-2004 22:03 . Reden: specifieke kaart info toegevoegd ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:47

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik snap niet waarom iedereen wireless zero configuration service van XP eruit gooit...

Software bij m'n WL-300g/WL-100g ASUS setje (Mycom actie :9) is echt 100x erger dan de WinXP service...

de ASUS-ware had telkens "Wireless Connection Unavailable" , vergat voordurend het SSID en kon niet omgaan met static IP adressen |:(

Oplossing: alles van ASUS eraf gedonderd, clean WinXP en WL-100g in het laptoppie...geen probs meer! _/-\o_

strekking van het verhaal: XP is zo slecht nog niet

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 26-01-2004 17:15 . Reden: typo ]

An Explanation of l33t Speak

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:55:
Dit is wat je noemt nou een handig topic! _/-\o_

Ik heb namelijk ook problemen met de connectiviteit;
Soms wel link soms niet, Soms heel lang wel, soms heel lang niet. :+
Maar even serieus, er is echt geen touw aan vast te knopen. 100% link, en floep, na x minuten weg link. En niet meer werkend te krijgen. Een paar uur later toch weer proberen en ja hoor, er is weer link... voor x minuten. :(
Om gek van te worden.

Hardware:
[...]
* Dell latitude C600 (P4 2Ghz).

PCMCIA kaartje kan het niet aan liggen; die doet het bij een access point van een vriend prima...

De Wireless Zero Config uitzetten lijkt me zelden een verbetering eerlijk gezegd. Dan ben je overgeleverd aan de troep van fabrikanten zelf en die zijn meestal een stuk slechter dan de WZC van MS.

Overigens is in jouw geval het waarschijnlijk een probleem met de driver van de Truemobile 1300. Dat is het bij mij in ieder geval wel. Zie: http://forums.us.dell.com...t_network&message.id=3015

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:47

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

MauritsvanBaerle schreef op 26 januari 2004 @ 17:32:
[...]
De Wireless Zero Config uitzetten lijkt me zelden een verbetering eerlijk gezegd. Dan ben je overgeleverd aan de troep van fabrikanten zelf en die zijn meestal een stuk slechter dan de WZC van MS.
Kijk, dat bedoel ik :+

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Ik ben (nu nog wel) van mening dat de de native Wireless Config van XP beter is dan het tooltje behorende bij mijn PCMCIA SMC kaartje. Ik ga dus proberen mijn WLannetje op deze manier werkend te krijgen (met de native Windows XP software).

Dus:

- Wireless Config Service gestart; nog steeds huilen met de pet op.
- SMC tooltje eruit, met de property pages van de WLAN adapter de IEEE 802.1x authentication uitgezet. : nog steeds nix.
De Wireless Zero Config uitzetten lijkt me zelden een verbetering eerlijk gezegd. Dan ben je

overgeleverd aan de troep van fabrikanten zelf en die zijn meestal een stuk slechter dan de WZC van MS.

Overigens is in jouw geval het waarschijnlijk een probleem met de driver van de Truemobile 1300. Dat is

het bij mij in ieder geval wel. Zie: http://forums.us.dell.com...twork&message.id=3015
Dat topic gaat over zo'n mini-pci kaartje en die heb ik niet :)... maar heb toch de Wifi Rollup package van MS gedownload die in dat topic genoemd wordt.

(hier : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;826942)

Resultaat : IMHO nu wel betere config mogelijkheden (ik kan nu wel een SSID opgeven) maar nog steeds geen connectie.

Volgende stap: Router nog maar eens hard resetten... ja hoor, ik heb weer link! :? Toeval? :|

Nu is de vraag hoe lang het nu blijft werken! Ik hoop dat mijn volgende post in dit topic de melding is dat het nog steeds werkt. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 19:37 ]

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:35:

[...]

Dat topic gaat over zo'n mini-pci kaartje en die heb ik niet :)...
OK, mocht je toch nog problemen hebben, sluit het niet uit. Aangezien de driver voor Dell's PCMCIA-card hetzelfde is als voor de mini-PCI versie vermoed ik dat ze beiden dezelfde chipset gebruiken. Dan kunnen ze dus ook hetzelfde probleem hebben.

• mmedia
Buzz_Lightyear schreef op 26 januari 2004 @ 17:07:
Ik snap niet waarom iedereen wireless zero configuration service van XP eruit gooit...
"Iedereen" lijkt me sterk uitgedrukt. Anyway, in mijn geval zorgde de native XP wireless connection tool voor heel veel troubles en door de Wireless Zero Conf. eruit te gooien werkt het bij nu echt meer dan prima (dit geldt voor de RealTek 8180). Blijkbaar gaat die vlieger voor andere kaarten/chipset/merken lang niet altijd op. Dat is goed om te weten!

[ Voor 4% gewijzigd door mmedia op 27-01-2004 21:57 ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Ik heb ook nog regelmatig last van deze problemen en had de meeste genoemde oplossingen al geprobeerd. Vandaag de laatste wijzigingen (op disable "Wireless Zero Configuration-service" na.) gedaan en nu maar hopen dat het niet terug komt.

Ik kwam ook nog het volgende artikel tegen van Microsoft:
Wireless network connection for a preferred wireless access point is unavailable

Misschien als ze hier een fix voor uitbrengen dat er gelijk meer problemen worden opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Regman_XP op 01-02-2004 11:51 ]

• mmedia
Ik heb net Windows XP Service Pack 2 Release Candidate 1 geinstalleerd. Nu maak ik wel weer gewoon gebruik van de wireless zero configuration service. Tot nu toe lijkt het probleem verholpen, ik hou jullie op de hoogte. Andere mensen ook ervaring met SP 2 RC1 op het gebied van wireless connection?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53
mmedia schreef op 23 maart 2004 @ 09:37:
Ik heb net Windows XP Service Pack 2 Release Candidate 1 geinstalleerd. Nu maak ik wel weer gewoon gebruik van de wireless zero configuration service. Tot nu toe lijkt het probleem verholpen, ik hou jullie op de hoogte. Andere mensen ook ervaring met SP 2 RC1 op het gebied van wireless connection?
SP2 heeft bij mij geen problemen verholpen iig :(
Volgens mij is m'n asus WL 300g die ik afgelopen donderdag heb gehaald gewoon gaar. Dat ding is op geen enkele manier te vinden. Alleen op Ad Hoc af en toe.
Als het eenmaal draait dan draait het, maar na elke reboot begint het gedonder weer van voor af aan.

Morgen dat ding maar eens omruilen bij Mycom. Viel me al op dat ik een gebruikte had gekregen, aangezien het SSID standaard niet op 'default' stond, maar op iets heel anders. :/

Edit: Net ff nieuwe utility software gedownload op de site van Asus en het werkt nu wonder boven wonder zoals het hoort. Alleen jammer dat ik nog steeds elke keer met de hand moet connecten.

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 03-04-2004 19:29 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heil aan dit topic _/-\o_

Ik had hetzelfde probleem: uitstekende link kwaliteit maar de verbinding viel om de paar minuten weg met de melding dat er verschillende netwerken gevonden waren en dat ik er eentje moest kiezen (hoewel ik de enigste hier in de buurt ben met een draadloos netwerk). Dan kreeg ik alleen de keuze om met mijn AP/router te verbinden (een US Robotics 8054) en daarna werkte het weer fijn voor een paar minuutjes.

Ik gebruik nu het configuratietooltje van de fabrikant van de wifi kaart (Siemens Gigaset PC Card 11) in de laptop en alles werkt perfect nu.

Verwijderd

ik heb alle bovenstaande zaken geprobeerd (beide nieuwste drivers / firmwares), de authenticatie staat alleen op WEP en ik heb ook Wireless Zero Configuration Service uitgeschakeld en gebruik gemaakt van de bijgeleverde utility.

Niks nakkes nada.

Ik gebruik de Sitecom USB WiFi WL012 en als AP de WL-006/WL-009 Wireless Access Point van Sitecom.

Het probleem is dus dat er iets met de draadloze netwerkkaart lijkt te gebeuren, want 'herstellen' (uit- en inschakelen van de hardware) lijkt een tijdelijke remedie. De AP kan dan weer gevonden worden en het internetten kan weer een paar 100K vooruit.

Iemand enig idee wat er dan nog rest?

[toevoeging:]

Als ik de utility open op het moment dat het probleem zich voordoet zegt ie "Driver Not Loaded".

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 22:23 ]

Verwijderd

ik wil nog wel even omschrijven welke problemen ik hier tegengekomen ben.
De Acer Travelmate van mijn vrouw vond op een gegeven moment de router van één van de buren. Ze kon daar prima op internetten :P maar ik wilde toch dat ie de voorkeur had voor onze eigen router.
Dat lukte dus niet meer! Met geen mogelijkheid kon ik ons eigen wlan laten detecteren en herinstalleren van alle drivers en netwerkverbindingen hielp niet.
Uiteindelijk ben ik in de eventlog gaan snuffelen, en daar stond een foutmelding van de DHCP. Het kwam er op neer dat de laptop een ip-adres in een heel andere range gekregen had dan op onze eigen wlan. Als ik vervolgens naar onze router wilde verbinden 'nam hij dat ip-adres mee' als het ware en werd geweigerd door de dhcp server.
Daarna bleef ik trouwens problemen hebben en uiteindelijk heb ik een recovery gedraaid. Hierna deed hij het beter dan ooit. WEP en ssid invoeren, klaar!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik wil graag nog een oplossing toevoegen wat mijn probleem heeft opgelost. Kwam dus dit tegen:
"Automatische configuratie voor draadloze netwerken uitschakelen
Standaard is automatische configuratie voor draadloze netwerken ingeschakeld in Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2). Bij deze instelling kunt u verbinding maken met een bestaand draadloos netwerk, instellingen voor draadloze netwerkverbindingen wijzigen, nieuwe draadloze netwerkverbindingen instellen en opgeven welke draadloze netwerken u prefereert.

Als u geen Microsoft-software voor configuratie van draadloze netwerken gebruikt, moet u automatische configuratie van draadloze netwerken uitschakelen. U kunt de instellingen op het tabblad Draadloze netwerken alleen wijzigen als u op de computer bent aangemeld als beheerder.
"

Ik verbond dus met het netwerk via Microsoft-software wat standaard in xp zit en via de sofware wat bij mijn Lynksys kaartje zat. Toen heb ik het vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren weggehaald en mijn probleem was gelijk opgelost :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

User error dus.

(sorry dat ik zo bot doe maar) 90% van de "problemen" die hier worden beschreven en de "oplossingen" daarvoor zijn gebruikersproblemen.

Ik bedoel:
NIEUWE TIP "Add/Remove Programs" Control Panel, then into "Add/Remove Windows Components". Turn off the check mark next to "Networking Services". Deze werkt bij mij echt perfect!
WTF?
Hoe wazig wil je het hebben?
Zeg dan gewoon dat je UPnP / GW discovery eens uit moet zetten, als iemand chargen perse wil draaien moet je dat gewoon kunnen doen hoor.
Mja:
This is the same condition in which Windows can detect a link. Whenever Windows detects a "down" state on the media, it removes the bound protocols from that adapter until it is detected as "up" again. There may be situations where you may not want your network adapter to detect this state, and you can configure this by editing the registry.

Met andere woorden: symtoombestrijding, maar nog steeds geen oplossing voor je probleem.

Immers: je merkt het alleen niet meer als je link heel eventjes weg is gevallen want je protocol stack wordt niet unloaded.

Je link is echter nog steeds weggevallen.
Zie overige reacties hier.
Dat vinkje heeft hetzelfde effect trouwens :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

vind je het erg als ik jouw uitleg ook niet helemaal begrijp, bs32?

Overigens is volgens mij bijna elk probleem met netwerken tot 'user-error' terug te herleiden, dus in die zin zou dit hele topic overbodig zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:00:
vind je het erg als ik jouw uitleg ook niet helemaal begrijp, bs32?
Nee hoor :P

maar bekijk die zogenaamde tips eens goed, en controleer wat je nu eigenlijk doet als je ze uitvoert.

lees de bijbehorende Knowledge Base artikelen ook door zodat je ziet wat de oorzaak en gevolgen zijn van een verbroken wireless verbinding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

tsja.... dat weten de meeste mensen niet ;) al moet ik zeggen dat Windhoos daar ook niet erg informatief in is... zie mijn post van 26 januari hierboven. Menige beginnende wlanner komt hier niet zomaar achter.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Probleem: Connectie valt hele tijd 2 á 3 seconden weg en komt weer terug.

Mijn Wireless netwerkverbinding valt vrij vaak weg, laatst zelfs 6x in een uur(!) . Hier word ik langzamerhand een beetje moedeloos van. Ik heb een beetje rondgegoogled en hier wat gelezen, maar ik kan nog niet echt een goede oplossing vinden. Ik heb een U.S. Robotics wireless modem/router in 1 en een lynksys wireless netwerk kaart. De router staat onder in de woonkamer bij de telefoon, mijn pc staat op de 1ste verdieping, hemelsbreed is dit maar 4 á 5 meter.
Wat moet ik hiermee doen, want met gamen/downloaden is dit zeer irritant omdat ik dan van de server wordt gekicked of de download stopt ermee en kan ik weer opnieuw beginnen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan net even anders. Na het opstarten van mijn computer is mijn verbinding 'unavaileble' , maar als ik een repair opdracht geef is de verbinding steevast 'Excellent'.

Mijn vermoeden is dat de computer zo druk bezig is tijdens het opstarten dat de 'handshake' misloopt. Bij een repair-opdracht heeft de computer er wel tijd voor en gaat het dus wel goed.

Dus mijn vraag is of hier iets aan te doen is.
- Kan ik de 'handshake' of het maken van de netwerkverbinding voorrang geven boven andere processen?
- Kan ik het maken van de netwerkverbinding uitstellen totdat het moment dat de computer niet zoveel meer te doen is?
- And if all else fails: Kan ik een batch-opdracht maken die de verbinding disabled en enabled? (Dus via de commandline de device disablen en enablen, zoiets als 'disable wifi'?)

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ik ergerde me ook groen en geel aan de constante verbrekingen.
Het programma wat er bij m'n USR8054 PCI kaartje vertoonde deze kuren niet, maar deed er erg lang over om vrbinding te maken. Na het opstarten van m'n PC had ik de 1e minuut geen verbinding. Onacceptabel dus. Maar nu heb ik het volgende gedaan om het op te lossen:
• Wireless Configuration Service op Automatic gezet
• Batchfile aangemaakt die :
- de Wireless Configuration Service uitzet (net stop WZCSVC)
- de USR wireless utility opstart (start path\file)
• Een service aangemaakt die de batchfile start (zie http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=197) de service is afhankelijk van WZCSVC

Tijdens het opstarten van m'n PC wordt automatisch de Wireless Configuration Service gestart.
Ik heb dan meteen verbinding.
Vervolgens wordt de zelf gemaakte service gestart.
Deze stopt de WZCSVC service, maar ik blijf gedurende een korte tijd verbinding houden.
Binnen die tijd (hoop je) wordt de USR utility gestart die verbinding maakt.
Vervolgens lijkt alles nu goed te gaan :Y)

Zoek wat je niet eerder vond

Pagina: 1