Ik ben in NT al erg vaak users tegengekomen die problemen hadden met instabiele netwerkverbindingen. Ik doel hierbij speciaal op users met Windows XP, die eigenlijk een redelijk/goed signaal hebben, maar toch herhaaldelijk de medeling:
"Wireless Connection Unavailable"
krijgen. Een zeer vervelend probleem, maar gelukkig is er iets aan te doen. Ik zal hieronder een aantal tips/truuks opsommen. Probeer ze uit en laat weten of het heeft gewerkt! De lijst is gerangschikt op potentieel, meest potentiële bovenaan!
• Update de firmware van jouw Access Point
• Update de drivers van jouw Wireless Netwerk Adapter
• Uncheck "Enable IEEE 802.1x authentication" op tabblad Advanced van Netwerk Adapter
• NIEUWE TIP "Add/Remove Programs" Control Panel, then into "Add/Remove Windows Components". Turn off the check mark next to "Networking Services". Deze werkt bij mij echt perfect!
• NIEUWE TIP MS Knowledge Base Article239924 How to Disable Media Sense for TCP/IP in Windows
• Disable "wireless zero configuration service"
"Wireless Connection Unavailable"
krijgen. Een zeer vervelend probleem, maar gelukkig is er iets aan te doen. Ik zal hieronder een aantal tips/truuks opsommen. Probeer ze uit en laat weten of het heeft gewerkt! De lijst is gerangschikt op potentieel, meest potentiële bovenaan!
• Update de firmware van jouw Access Point
• Update de drivers van jouw Wireless Netwerk Adapter
• Uncheck "Enable IEEE 802.1x authentication" op tabblad Advanced van Netwerk Adapter
• NIEUWE TIP "Add/Remove Programs" Control Panel, then into "Add/Remove Windows Components". Turn off the check mark next to "Networking Services". Deze werkt bij mij echt perfect!
• NIEUWE TIP MS Knowledge Base Article239924 How to Disable Media Sense for TCP/IP in Windows
• Disable "wireless zero configuration service"
[ Voor 23% gewijzigd door mmedia op 22-01-2004 13:06 . Reden: probleem is bij mij toch niet opgelost :( ]