Ben nu een level 25 French Navy Officer en hopelijk level 27 vanavond want dan kan ik de Stralsund frigate kopen. Missions doen is trouwens een van de beste manieren om aan geld te kopen. Heb nu al bijna genoeg geld om een level 50 schip te kopen
Leuk spel over het algemeen, maar vind de PVP echt wel magertjes. Het gaat eigenlijk alleen om ganken, want ook al heb je de betere tactics/equipment, dan nog helpt dit niet wanneer plotseling 2 maatjes van je opponent het gevecht joinen. Dus stel je vind een pirate in de PVP areas van jouw level en je valt hem aan (gebeurt in een instance type) dan nog kunnen maatjes heM binnen een minuut nog te hulp schieten door te undocken van een stad of simpelweg van buiten het visuele bereik op de open zee snel naar hem toe te stormen. Recht toeaan PVP zonder ganking tactics vind je alleen bij de gevechten om de steden, maar deze vinden alleen op gezette tijden plaats.
Verder is het ook wel jammer dat alle NPC mission dialogs text-only zijn. Hierdoor valt toch wel wat weg van de immersion factor zoals je die bijv. in Everquest II hebt. Van mijn clan/guild/corp (noemen ze society hier) is er geen een die de dialogs echt leest; het is vooral snel doorklikken en dan de missie selecteren uit je missie journal waardoor er een beknopte samenvatting ("kill 0/5 pirates") rechtsonder verschijnt. Hadden ze hier een tonnetje tegenaan gegooid en voice acting geïmplementeerd, dan weet ik wel zeker dat dit spel stukken hoger in de ranglijsten zou hebben gestaan. Is gewoon zonde, maar wat niet is kan nog worden, want de distributeur (SOE) is dezelfde als die van EQ II...
Maar vat het niet verkeerd op, ik blijf het spel spelen, maar dan vooral vanwege de unieke ervaring (zee combat) en de toch wel geslaagde mix van avatar en schip interactie. Vreemd genoeg geeft het toch wel een bijzondere voldoening = wanneer je na een heftig zeegevecht een schip boordt en vervolgens in third person perspectief de vijandelijke bemanning finaal de pan in hakt.
Zodra ik mijn stralsund heb laat ik weer van me horen
[
Voor 82% gewijzigd door
aeon21 op 12-02-2008 13:27
]