Toon posts:

[XP] Installeren op laptop zonder cd-rom&floppy wil niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van een vriend van mij liggen en hij vroeg aan mij om ff xp erop te installeren. De laptop heeft geen cd-rom en floppy drive..
Dus hd eruit in een andere laptop gestopt..
  • format c: /s
  • Daarna heb ik ervoor gezorgd dat hij opstart met cd-rom drivers (Post Poohbear)
  • Vervolgens vanaf de winxp cd de gehele i386 map gekopiërd naar c:\i386
  • Tijdens het kopiëren smartdrv.exe opgesnorkeld.. en na het kopiëren op de c gezet..
Hd weer in oorspronkelijke laptop..
  • Na het opstarten 1.smartdrv.exe 2.winnt.exe
  • Setup begint te lopen..bestanden kopiëren
  • Als allerlaatst vraagt hij om een reset omdat hij uit de ms-dos mode wil, om vervolgens de setup te hervatten, nou dus mooi niet!
  • Bij de hdboot ontbreekt NTLDR :(, dus eigenwijs..hd eruit..in andere laptop vervolgens ntldr vervangen vanaf winxp cd..maar tevergeefs.., ook ntdetect.com..
Het rare is wanneer ik de hd weer terug zette in de andere laptop(niet het probleemgeval dus) ging hij automatisch verder met de setup :?
+ Hd dus niet kapot!

Het probleemgeval: Dell Latitude c610, 256mb 133, primary ide 20gb(FAT32), eth en usb.
Hij boot overigens als eerst de hd..

Mogelijkheden: Bios upgraden? Installeren via image? Tftp?
Kan iemand mij helpen? _/-\o_

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm.. Misschien is de meest handige oplossing om de setup gewoon te laten lopen op de andere laptop.

Als de processor maar hetzelfde is (Intel OF AMD) zoudat ie de juist HAL kernel erop plaatst dan laat je de setup gewoon lopen op de laptop met CD drive

Alles klaar?

HD weer in oude laptop, starten en hardware laten detecteren.

Misschien niet de mooiste oplossing maar waarschijnlijk wel de snelste.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd..als ik hem dan in andere laptop stopt..dan verschijnt er links bovenaan een knipperende cursor.. :( ..volgens mij moet ik een bios update doen..want volgens andere forum's draait de latitude c610 wel WinXp..maar goed ik heb geen floppy..dus dan houd het op..

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
en met het probleem geval booten vanaf netwerk en via daar winxp erop gooien is geen optie?
proberen ergens een cd drive in een externe behuizing op usb te regelen, al weet ik niet of de laptop van usb kan booten.
evt een usb flop drive voor het flashen van die bios
misschien op het moment dat de hdboot niet werkt na eerste deel instal even de boot.ini nakijken.
misschien eens de dell knowlegde base door spitten over hoe het bios van zo'n latitude te flashen, dan wel de support mailen.
als usb boot mogelijk is kan je ook nog overwegen om evt je cardreader en mem kaart van je digicam te gebruiken mits je die hebt natuurlijk, al heb ik geen idee precies hoe je daar een bootable van moet maken.
overigens als je op een andere laptop geinstalleerd heb kan je ook een proberen naar veilige modus te booten, als je die keus al hebt, en voordat je de hd terug plaatst ook ff boot.ini controleren of deze klopt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
topictitel ietsje aangepast zodat je os vooraan tussen [] staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2005 03:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters