Toon posts:

Geen signaal (laatste poging)

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lo,
Ik postte mijn topic hier, toen kon het niet omdat hij bij de videoplanken moest, toen postte ik 'm daar en toen moest ik 'm weer terug hier heen zetten.

Hier is het oude topic te lezen. Misschien heb je die al gelezen, om je geheugen even op te frissen: het gaat over een moederbord dat geen signaal via of de onboard VGA of de AGP kaart geeft en niet piept als hij opstart.

Ik heb het ook met alleen CPU en intern geprobeert maar nogsteeds, geen piep, geen signaal.

Enig idee waarom niet?

Dank je.

Als dit topic weer gelockt wordt wil ik graag weten waarom.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:07

Polycom

Poes van goud

Je mobo is dood.

Waarom word je topic gesloten?
omdat je weinig informatie geeft en waarschijnlijk niet de moeite hebt genomen om de te zoeken naar bestaande topics over dit probleem op tweakers. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is mijn MB dood gegaan dan? Hij's net nieuw mate!
En ja, ik heb geresearch'd maar weinig gevonden (alleen heb ik wat dingen kunnen uitsluiten).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 21:39 ]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

wat werkt er wel aan de computer?
hoor je iets ofzo? HDD oid.

veel meer info graag.

Mobo's kunnen ook kapot geleverd zijn, ze kunnen niet alles testen in de fabriek.

[ Voor 33% gewijzigd door Smuggler op 24-08-2005 21:41 ]

9.700Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 75kwh EV(Tesla), sigenergy 54kwh Tibber 2x Easee 22kw + 1x DC25kw Sigenergy

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

gecontroleerd of het interne speakertje goed aangesloten is?

voeding + mobo + CPU+ interne speaker alleen aansluiten en dan booten... piept ie dan is of geheugen kapot, of de memory-interface op je mobo, piept ie dan niet dan is CPU of mobo kapot.

Piept zonder ram wel en met ram niet, dan is meestal het ram of kapot, of niet geschikt voor mobo + CPU combinatie

Piept ie met ram, CPU en mobo, en doet ie niets meer met videokaart... dan is video kaart stuk...

En zo steeds 1 onderdeel meer

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vertel dan het volgende:
Wat heb je uit kunnen sluiten, en op welke manier?
Zoals Smuggler al aangeeft, doet de computer uberhaupt nog iets, gaat hij nog aan? Gaan de fans nog draaien?
Welke specs heb je, oftewel, welke hardware heb je in je computer zitten?
Dat je al 2 keer eerder een topic hebt geopend, waar die gegevens misschien wel in staan, kunnen wij niet ruiken, dus als je snel een antwoord wilt, geef dan zo veel mogelijk (natuurlijk wel nuttige) informatie.
Heb je er wel aan gedacht om de 4-pins powerconnector aan te sluiten indien het een A64 of P4 systeem betreft, de meeste systemen starten niet op als je die stekker er niet in hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik hoor geen HD omdat ik 'm niet kan inpluggen. Iemand in het oude topic vertelde me dat ik ook een draadje van mijn voeding in het slotje naast het S-ATA snoertje moet doen, en er is geen draadje vanaf mijn voeding die daar in gaat (terwijl mijn voeding toch echt gewoon 20 pins is).
Zou dat dan verklaring waarom hij niet piept bij bootup?

Edit:
Hardware?
MB: Asus K8S-MX
CPU: AMD Sempron 2800+ Skt 754 Box 333 FSB L1 128KB
Intern: 2 reepjes Kingston 512MB DDR PC3200 CL3
(HD: Maxtor 160GB SATA 7200RPM 8MB Diamond Max 10)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 21:47 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:38:
Hoe is mijn MB dood gegaan dan? Hij's net nieuw mate!
En ja, ik heb geresearch'd maar weinig gevonden (alleen heb ik wat dingen kunnen uitsluiten).
een nieuw mobo kan DOA zijn (Dead On Arrival)... ook kannie gewoon een productiefoutje hebben waardoor die snel stuk gaat...

anyway
bios reset gedaan?
booten met zo min mogelijk hardware?
hardware getest in een andere PC?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

edit:
meer info staat eral

alles juist aangesloten?
gaan er ledjes branden?
gaat de fan draaien? CPU / voeding

je antwoorden zijn nog steeds te kort....

Als de speaker in de pc zelf niet is aangesloten piept 'ie ook niet.

[ Voor 110% gewijzigd door Smuggler op 24-08-2005 21:51 ]

9.700Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 75kwh EV(Tesla), sigenergy 54kwh Tibber 2x Easee 22kw + 1x DC25kw Sigenergy

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik, echter, dit is wel de eerste keer dat ik mijn PC helemaal zelf in elkaar zet.
Ja, ééntje tussen de 2 (ja ik weet het, maar 2) PCI sloten op het MB
Sorry, dat had ik willen vermelden in mijn vorige post, ja. Beide fans draaien.
Smuggler schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:48:Als de speaker in de pc zelf niet is aangesloten piept 'ie ook niet.
Is ie standaart niet aangesloten? Hoe fix ik dat?

Edit: Ja, het zou dus kunnen zijn dat het probleem niet bij de hardware ligt maar aan de PC speaker, waar zit dat ding en hoe sluit ik 'm aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 21:54 ]

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37
Misschien een stomme vraag hoor maar heb je wel een voeding met s-ata aansluitingen ik dacht dat die anders waren dan voor p-ata harde schijven?

http://awoltering.blogspot.com

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:51:
[...]
Dat denk ik, echter, dit is wel de eerste keer dat ik mijn PC helemaal zelf in elkaar zet.
[...]
Ja, ééntje tussen de 2 (ja ik weet het, maar 2) PCI sloten op het MB
[...]
Sorry, dat had ik willen vermelden in mijn vorige post, ja. Beide fans draaien.
[...]
Is ie standaart niet aangesloten? Hoe fix ik dat?

Edit: Ja, het zou dus kunnen zijn dat het probleem niet bij de hardware ligt maar aan de PC speaker, waar zit dat ding en hoe sluit ik 'm aan?
@ laatste: de speaker zit bij sommige borden vast gesoldeerd op het bord, anderen hebben een aansluiting voor een klein speakertje dat in je systeemkast hangt.
deze hebben een 4 pins stekker, waarvan alleen de buitenste 2 bezet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:56:
@ laatste: de speaker zit bij sommige borden vast gesoldeerd op het bord, anderen hebben een aansluiting voor een klein speakertje dat in je systeemkast hangt.
deze hebben een 4 pins stekker, waarvan alleen de buitenste 2 bezet zijn.
*pakt boekje, zoek "speaker"* dank je.

Edit: Ik kan niks vinden. Zit er wel een PC speaker in?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 22:04 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:42
Beter zoeken :)

Je hebt bij elk moederbord een pin-out van de pinnen op je mobo, waarop je zoal je power-switch, reset-switch, hd-led, power-led, speaker op aan kunt sluiten...
Daar moet je naar zoeken, en als je dat hebt in je kast controleren of er iets aan die speaker aansluiting zit. Is er geen speaker aansluiting dan moet je even kijken of er nergens een onboard speaker/tweeter zit. Die staat ook vaak op de tekening met de indeling van je mobo in je mobo boekje.

edit:
Weet je zeker dat je nergens achter je moederbord een schroefje teveel hebt gezet om je moederbord op te monteren die nu kortsluiting veroorzaakt op een bepaald deel van je moederbord? Ik bedoel die messingkleurige schroefjes waarmee je je mobo op je mobo-plate van je behuizing vastzet.

[ Voor 25% gewijzigd door Gody op 24-08-2005 22:09 ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Breng hem alsjeblieft terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en laat het door mensen met kennis van zaken testen. Voor hetzelfde geld maak je nu meer kapot waardoor je garantie vervalt wegens onachtzaam handelen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gody schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:07:
Beter zoeken :)

Je hebt bij elk moederbord een pin-out van de pinnen op je mobo, waarop je zoal je power-switch, reset-switch, hd-led, power-led, speaker op aan kunt sluiten...
Daar moet je naar zoeken, en als je dat hebt in je kast controleren of er iets aan die speaker aansluiting zit. Is er geen speaker aansluiting dan moet je even kijken of er nergens een onboard speaker/tweeter zit. Die staat ook vaak op de tekening met de indeling van je mobo in je mobo boekje.

edit:
Weet je zeker dat je nergens achter je moederbord een schroefje teveel hebt gezet om je moederbord op te monteren die nu kortsluiting veroorzaakt op een bepaald deel van je moederbord? Ik bedoel die messingkleurige schroefjes waarmee je je mobo op je mobo-plate van je behuizing vastzet.
of de messing busjes helemaal vergeten :+ komt ook wel eens voor :P

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:11:
Breng hem alsjeblieft terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en laat het door mensen met kennis van zaken testen. Voor hetzelfde geld maak je nu meer kapot waardoor je garantie vervalt wegens onachtzaam handelen.
Webwinkel... daarom probeer ik het liever eerst even zelf.

Ik heb hier een klein dingetje gevonden, inderdaad 4 gaatjes op een rij en de twee middelste zijn leeg. Er komen twee snoertjes uit en die leiden naar een heel klein dingetje, zou dit mijn PC speaker kunnen zijn?
Zo ja, ik heb 'm ingeplugd en geprobeert, gebeurt nogsteeds niks.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:15:
of de messing busjes helemaal vergeten :+ komt ook wel eens voor :P
Dat zijn toch die brugjes die je onder je MB doet en waar je de schroeven in doet? Ja, die zitten erin.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MH-Pimm, haal er gewoon iemand bij die er wél verstand van heeft. Via het forum kom je in jouw geval niet verder want het wordt een 'handje-vast-houden-topic' op deze manier.

Je informatie komt in flarden en is dan ook onoverzichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 24-08-2005 22:19 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:18:
MH-Pimm, haal er gewoon iemand bij die er wél verstand van heeft. Via het forum kom je in jouw geval niet verder want het wordt een 'handje-vast-houden-topic' op deze manier.

Je informatie komt in flarden en is dan ook onoverzichtelijk.
Hehe, normaal gesproken halen mensen mij erbij om 'de persoon erbij te halen die er wél verstand van heeft'... Aah, ik ga de hele nacht door proberen tot het me lukt!!één

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Je gaat zowieso niet verder komen zolang je je harde schijf niet van stroom voorziet. Je pc zou echter minimaal het bios moeten laden en derhalve dus ook beeld geven. Doet ie dit niet, dan is er iets niet goed. Aangezien je aangeeft dat hij zowel met de onboard video als met een agpkaart niets doet, zou het misschein je monitor kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Goat schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:26:
Je gaat zowieso niet verder komen zolang je je harde schijf niet van stroom voorziet. Je pc zou echter minimaal het bios moeten laden en derhalve dus ook beeld geven. Doet ie dit niet, dan is er iets niet goed. Aangezien je aangeeft dat hij zowel met de onboard video als met een agpkaart niets doet, zou het misschein je monitor kunnen zijn?
Ja dat snap ik, maar ik wil in ieder geval even een teken van leven.

En, wat voor'n stekker zou er dan in mijn HD moeten gaan?

Verwijderd

begin eens met een zo kaal mogelijke opstelling:
- alle uitbreidingskaarten verwijderen (video geluid etc)
kabels van diskettestations, harde schijven en cd/dvd spelers losmaken van je moederbord
kabels van usb / firewire etc losmaken op je mobo

wat heb je minimaal nodig:
1 videokaart (zat onboard geloof ik, dus de agp kaart kan ook los)
reepje geheugen
processor en koeling
voeding op je mobo
aansluiting van je speaker, powerswitch etc

kijk eens of dat wel werkt ;)

Niet goed genoeg gelezen....

Zitten beide voedingsstekkers op je mobo?
doet hij bij het aanzetten wel iets? beginnen de fans te draaien ? brand er een ledje?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 22:40 ]

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
:+ Met een beetje zoeken zou je dit makkelijk zelf moeten kunnen vinden, maar goed. Je hebt een kabel als deze nodig:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=RIBC99&

Heb je trouwens op je moederbord ook deze
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wliese/k8s-mx_l.jpg

connector van je voeding aangesloten?

[ Voor 6% gewijzigd door Goat op 24-08-2005 22:42 . Reden: Even plaatje gefixet tot groot genoegen van mijn onderburen :P ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
S-ATA schijven hebben tegenwoordig een aparte voedingsaansluiting.
Klop even aan bij de dichtsbijzijnde computerboer om de hoek, en koop een verloopstekkertje van 12V molex naar S-ATA.
Misschien een beetje grof gezegd, maar als je het niet voor elkaar krijgt om de PC-speaker etc. aan te sluiten, snap ik niet waarvoor mensen jou erbij halen als ze wat met hun computer hebben.
Als je je softwarematig prima redt, betekent dat niet automatisch dat je je hardwarematig ook wel zult redden. Om een flauw voorbeeld te geven: Ik kan prima autorijden, maar als ik wat met mijn auto heb, breng ik hem naar de garage.
Of in een quote uit Gone in 60 Seconds: "I can't swim, so I keep my black ass out of the pool".

Oftewel, stap even over je trots heen, en vraag iemand die er nog meer verstand van heeft eens ff of die er naar wil kijken.

Heb trouwens nog niet gelezen of je die extra 4-pins powerconnector die je ter hoogte van de CPU moet aansluiten, wel hebt aangesloten. Zonder dat ding boot die K8S-MX gewoon simpelweg niet.
Als je voeding die aansluiting niet heeft, kun je proberen tot je een ons weegt, maar zul je het apparaat niet aan de gang krijgen zonder een andere voeding of een verloopje.

@ Goat:
Kun je je afbeelding even onderbrengen bij Imageshack ofzo, ik krijg nu telkens zo'n irri login venstertje als ik dit topic open.Mhh, beetje aanpassen terwijl ik mijn post edit... :P

[ Voor 10% gewijzigd door Brede P op 24-08-2005 22:41 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17

markvt

Peppi Cola

Edit: plaatje is al gefixt naar werkende url..

[ Voor 90% gewijzigd door markvt op 24-08-2005 22:40 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Goat schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:38:
Met een beetje zoeken zou je dit makkelijk zelf moeten kunnen vinden, maar goed. Je hebt een kabel als deze nodig:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=RIBC99&

Heb je trouwens op je moederbord ook deze
[afbeelding]

connector van je voeding aangesloten?
Perfect mate, je bent mijn held, dat was 't. Ingeplugd, en toen gaf hij errorpiepjes, maar in ieder geval leeft hij!

Bedankt!

Ik denk dat ik geen hulp meer nodig heb, nogmaals bedankt allemaal!

Ik ga sleutelen.

Verwijderd

Waardeloos topic, maar goed. heb je uberhaupt de 4 pins power connector op het moederbord wel aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:39:
S-ATA schijven hebben tegenwoordig een aparte voedingsaansluiting.
Klop even aan bij de dichtsbijzijnde computerboer om de hoek, en koop een verloopstekkertje van 12V molex naar S-ATA.
Misschien een beetje grof gezegd, maar als je het niet voor elkaar krijgt om de PC-speaker etc. aan te sluiten, snap ik niet waarvoor mensen jou erbij halen als ze wat met hun computer hebben.
Als je je softwarematig prima redt, betekent dat niet automatisch dat je je hardwarematig ook wel zult redden. Om een flauw voorbeeld te geven: Ik kan prima autorijden, maar als ik wat met mijn auto heb, breng ik hem naar de garage.
Of in een quote uit Gone in 60 Seconds: "I can't swim, so I keep my black ass out of the pool".

Oftewel, stap even over je trots heen, en vraag iemand die er nog meer verstand van heeft eens ff of die er naar wil kijken.

Heb trouwens nog niet gelezen of je die extra 4-pins powerconnector die je ter hoogte van de CPU moet aansluiten, wel hebt aangesloten. Zonder dat ding boot die K8S-MX gewoon simpelweg niet.
Als je voeding die aansluiting niet heeft, kun je proberen tot je een ons weegt, maar zul je het apparaat niet aan de gang krijgen zonder een andere voeding of een verloopje.
Mate, je hebt gelijk... softwarematig red ik me goed (en ik denk ook wel beter dan goed), hardware matig ben ik geen pro... maar ik dacht dat een PC inelkaar zetten wel zou gaan...

Ik heb iemand gevraagd naar de molex to S-ATA power ding verloop en ik kan 'm morgen ophalen.

Nogmaals bedankt allen!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:42:
[...]
Perfect mate, je bent mijn held, dat was 't. Ingeplugd, en toen gaf hij errorpiepjes, maar in ieder geval leeft hij!

Bedankt!

Ik denk dat ik geen hulp meer nodig heb, nogmaals bedankt allemaal!

Ik ga sleutelen.
Onzin, die tip van die 4-polige stekker werd vanmiddag al gepost.

BredeP in "Geen signaal (laatste poging)"

ARME AOW’er

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
ach, dat kan wel zijn, maar als MH-Pimm niet weet over welke pin gesproken wordt, wordt het lastiger. Degene die nu een plaatje heeft gefixt is dan een stuk duidelijker.

Maar MH-Pimm, vertel eens, uit pure nieuwsgierigheid: heb je geen handleidingen meegekregen joh? Voor je Moederbord, PC-kast, Voeding, hardeschijf etc? Als je al die onderdelen los bij elkaar koopt, heb je toch genoeg leesvoer om op een IKEA manier je PC in elkaar te schroeven.

En het is priegelwerk en vergrootglas werk, maar iedereen met beetje gezond verstand kan uitvogelen wat de pin-outs zijn voor al die jumpertjes waar je je HD leds, PC bleeper, Turbo switch, Reset switch en Power switch op aan moet sluiten?

Tevens zal er vast vermeld zijn bij de kast/mobo/whatever dat je elke power plug moet gebruiken / aansluiten op het mobo indien mogelijk om problemen te voorkomen?

Waar het op neer komt: RTFM, op het gemakje..... maak kennis met je hardware, kijk er naar, besnuffel het als het ware.... voor je begint met de boel aan te sluiten. Dat had je een hoop uren en ellende bespaard.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

komakeef schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:14:
ach, dat kan wel zijn, maar als MH-Pimm niet weet over welke pin gesproken wordt, wordt het lastiger. Degene die nu een plaatje heeft gefixt is dan een stuk duidelijker.
offtopic:
En dat betekent dat er voortaan ook plaatjes bij een geboden oplossing moeten worden geplaatst omdat de TS niet weet waar hij het over heeft?

Kom op zeg, plaatjes en alle informatie staan in de handleiding. Is die er niet? Geen probleem want die staan on-line bij ASUS.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 24-08-2005 23:19 ]

ARME AOW’er

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Guardian Angel schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

offtopic:
En dat betekent dat er voortaan ook plaatjes bij een geboden oplossing moeten worden geplaatst omdat de TS niet weet waar hij het over heeft?

Kom op zeg, plaatjes en alle informatie staan in de handleiding. Is die er niet? Geen probleem want die staan on-line bij ASUS.
nopez, in weze niet, want zoals je zegt, alles staat al vrij duidelijk (met wat gezond verstand) in de diverse handleidingen...... maar dat riep ik ook al ;) en zo offtopic is het toch niet? Prima opmerking gewoon :duim1:

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

omg, je hebt de handleiding van het moederbord schijnbaar gewoon in de doos laten liggen :/
Als dit topic weer gelockt wordt wil ik graag weten waarom.
Omdat jouw gedrag niet voldoet aan de Algemene gedragsregels (Netiquette) (die je had kunnen/moeten nalezen vóórdat je haastig accoord ging met de [faq]Registratievoorwaarden[/] die jou tevens op de gedragsregels wijst). Je laat maar op geen enkele manier blijken wát je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met behulp van de op het Internet beschikbare naslagwerken.

In de algemene gedragsregels staat dat het wijselijk is om o.a. de FAQ en de overige stickies van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen, voordat je een topic start. Hier in Processors, Mobo's & Geheugen zijn dat dus PMG FAQ resp PMG Beleid. Vooral het laatste was in dit geval zeer relevant, want daarin staat een duidelijke checklist voor een goede voorbereiding van een "Help, mijn PC doet het niet!" topic.

De 4pins 12V molex suggestie die in jouw geval de oplossing was, staat behalve in de handleiding van het moederbord óók nog in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waarnaar het PMG Beleid verwijst. Verder staat in de introductie-gedeelte van de troubleshooter ook het volgende stukje tekst dat hier onmiskenbaar van toepassing is:
Voor de duidelijkheid: dit is geen stap-voor-stap probleemoplosser. Het is meer een kwestie van diverse combinaties uittesten en uitproberen. Met je eigen logica kun je bepaalde oorzaken uitsluiten of er juist aandacht op vestigen. Als je er desondanks nog niet uitkomt, open dan een mooi topic met zoveel mogelijk relevante informatie: wát heb je allemaal al uitgeprobeerd, uitgevonden danwel uitgesloten? Vergeet de systeemspecificaties niet. * BalusC En vergeet vooral niet de handleidingen/specs van je systeem eerst grondig door te pluizen. De meeste fouten worden gemaakt doordat de gebruikers hun bloedeigen systeem simpelweg niet tot in detail kennen. Zie verder ook het PMG Beleid wat betreft het openen van een goed topic.
Het behoeft geen verdere uitleg waarom dit topic óók dicht gaat. En hopelijk begrijp je nu eindelijk waarom hetzelfde voor al jouw vorige topics geldt.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 25-08-2005 08:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.