Toon posts:

Geen signaal (poging 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn topic stond hier: Geen signaal (VGA) en die is gelockt, ik ga er vanuit omdat hij hier hoort ondanks dat ik denk dat het meer met mijn moederbord te maken heeft dan met de VGA.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:54:
Lo,
Ik heb mijn moederbord en de andere spullen allemaal binnen, dus 'k ben begonnen met aansluiten. Alles ging prima, ging prima.
Mijn moederbord is een Asus K8S-MX met VGA onboard, daar plugde ik dus mijn monitor in. Geen signaal. Ik zocht op het forum en vond dat ik het moest aanzetten, met een gewone VGA kaart :/ Raar, maar goed, ik deed het. Ik leende een VGA kaart en prikte 'm in m'n PC.
Raad eens? Geen signaal.
Het gaat hier om een nVidea kaart, ik weet niet precies welke, een nog niet al te oud ding (een jaar ongeveer) met 128 MB geheugen.

Iemand enig idee waarom ik geen signaal krijg?
Ik ben er na wat research ook achter gekomen dat hij niet piept bij het aanzetten (ja dat viel me meteen op, ik ben er achter gekomen dat hij dat wél zou moeten doen).
Ik heb 2 reepjes Kingston 512 MB geheugen erin zitten en ik las dat dat problemen kan veroorzaken, dus heb ik er een reepje uitgehaald en alles blijft hetzelfde.
Ook heb ik het geprobeerd zonder mijn geluidskaart.

Nu, enig idee waarom ik geen signaal krijg?

P.S. Als dit topic gelockt wordt, mag ik dan weten waarom?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

maw. je pc wil niet booten, juist?

je geraakt ook niet in het bios natuurlijk!

ben je heel zeker dat alles juist is aangesloten? jumpers ook?

anders is mss het mobo stuk

[ Voor 23% gewijzigd door TetsuoShima op 24-08-2005 13:52 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Alles juist aangesloten, dat denk ik wel ja.
Wacht... *schrik* is het normaal dat mijn S-ATA HD maar met één kabel (de SATA kabel) aan mijn MB zit?
Verder is alles aangesloten, behalve mijn front geluids dingetjes.

Edit volgens het boekje van mijn MB hoef ik de jumpers niet aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:56 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Hoor je de HDD wel opspinnen bij het indrukken van de start knop? Misschien een stomme vraag, maar heb dje de schakelaar van je voeding eigenlijk wel aanstaan?

Over die SATA schijf, die hoeft maar met een kabel aan het mobo gekoppeld te worden, maar er moet uiteraard nog wel een voedingskabel vanaf de voeding erin ;) .

[ Voor 35% gewijzigd door Just_I op 24-08-2005 13:58 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:56:
Hoor je de HDD wel opspinnen bij het indrukken van de start knop? Misschien een stomme vraag, maar heb dje de schakelaar van je voeding eigenlijk wel aanstaan?

Over die SATA schijf, die hoeft maar met een kabel aan het mobo gekoppeld te worden, maar er moet uiteraard nog wel een voedingskabel vanaf de voeding erin ;) .
Hmmm... ik kan geen kabel aan mijn voeding vinden die in mijn HD past (of geen slot in mijn HD waar een voedingsstekker in kan, het is maar hoe je het bekijkt)... dit is mijn eerste S-ATA schijf en ik dacht eigenlijk (omdat ik geen kabel ervoor kon vinden) dat de stroom met die S-ATA kabel werd gegeven...

Zou dat verklaren waarom hij niet piept bij het booten?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zou het denk ik niet verklaren maar s-ata drives hebben een speciale voedings stekker, die moet in dat (brede) slot naast de s-ata connector. Probeer het eens met alleen proc en ram (en onboard video)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch wel meer een topic voor PMG, maar aangezien je eerste topic daar gesloten is move ik hem niet daarheen. Neem even contact op met de mod die je vorige topic gesloten heeft of en op welke manier je een nieuw topic kan openen in PMG :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.