Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TTCM] The Tube Casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

Na jarenlang tegen mods aangekeken te hebben, tandenknarsend mezelf afvragend of ik het niet beter kon, jawel, ik kan het beter :P . Na jarenlang onderzoek dat niet altijd door mij persoonlijk verricht is heb ik de perfecte manier gevonden om lucht effectief te verplaatsen, 2 vierkante meters van mijn kamer in beslag te nemen en oh ja, mijn systeempje te koelen :+ .

Dames en heren,

Met (vind ik) terechte trots presenteer ik aan u,

_/-\o_ The Tube _/-\o_ (<-- filmpje! - created by Neok - )

Ik moet zeggen dat de PCM niet het gewenste effect gaf, tijdens het bouwen moesten we vaak voorzichtig zijn want ze heeft inmiddels al twee kranten volledig weggewerkt. (lees: naar binnen gezogen en vervolgens aan kleine stukjes gehakt.)

Het concept was om een pc te bouwen die in feite gebruikt maakt van de 100 procent effectiviteit van de luchtstroom in een windtunnel. Hiermee zou zelfs op lage toeren een luchtstroom ontwikkeld worden die vele malen groter is dan die van een normale case, wat mij de mogelijkheid geeft om ook nog eens een beetje te gaan o/c'en terwijl alles voorzien is van passieve koelingen. Tot nu toe is het enige wat mij is tegengevallen het geluidsniveau, alhoewel het niet zo erg is als in het filmpje, ik heb daar namelijk allebei de fans op standje 3 van 3 staan. Ik heb nog geen passieve koelingen geinstalleerd en ik ben ook nog niet begonnen met o/c'en maar dit komt omdat ik het liefst dit jaar nog een geheel nieuw systeem ga kopen wat (hopelijk) mij wel de opties geeft om normaal te overclocken. Zelfs met de huidige koeling haal ik al temperaturen die rond waterkoelingsniveau zitten. Mijn processor temp is constant precies 1 graad hoger dan de casetemp... :9 en mijn videokaart haalt na een geautomatiseerde o/c 411 mhz core en 724 memory, wat aardig is voor een 5900xt (bijna 300 mhz meer op het memory!). Voor de rest hebben we tijdens het bouwen nog een beetje lopen shoppen voor ccfl's, led's, schakelaars, plexi, sleeving en dat soort rommel }) . Daarvan is het resultaat ook wel te zien :9~ .

De TT Howto :P

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/%20PICT2270.JPG

Dit is de basis van TT, een 18 inch (44,1 cm) x 1,20 m airco pijp, hier nog niet in gemonteerd. Daar achter staat een 20" ventilator als een van de 2 toekomstige fannetjes voor het systeem (5 bladige effectiviteitsbladen = meer lucht, minder geluid dan de conventionele 3 blader.)

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2286.jpg

Venster weggeslepen, Neok hier op de foto :)

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2295%20(Medium)%20(Small).JPG

Neokje de beugels uit de fancase aan het slijpen, we hadden besloten dat deze beugels het snelste en stevigste resultaat gingen geven, aangezien de fans hier eerst ook aan hingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2316%20(Medium)%20(Small).JPG

Fans losgemaakt en met ons busje chroomverf gespoten, gaf een heel mooi resultaat. Later hebben we met deze bus in feite alles gespoten waarvan de kleur niet beviel.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2322%20(Medium)%20(Small).JPG

Hier zie je hoe we TT op de net geverfde spaanplaten ringen monteren, op deze manier hadden we de beste zekerheid dat de pijp in elke omstandigheid rond zou blijven (lees: geen onderdelen plet) en de fans niet zouden gaan aanlopen. Ook kan je zien dat ze niet symmetrisch zitten, dat is om rekening te houden met de fans die we op de schijven gingen monteren. Het was niet mogelijk de fans om te draaien ivm de effectiviteitsbladen, die hebben een ronding en dus als je ze omdraait krijg je een herriemakende ineffectieve fan.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2321%20(Medium)%20(Small).JPG

Hier zie je de schroeven die door het metaal heen in het hout gezet zijn, zit stevig genoeg en is een leuk detail. Geeft m een wat ruige, industriele look.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2328%20(Medium)%20(Small).JPG

De eerste fan gemonteerd, hier zuigt hij naar binnen en dit is dus de achterkant, geloof ik niet in het filmpje te zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2330%20(Medium)%20(Small).JPG

Voeding sleeven, alles blauw met zilver dus blauwe sleeving uiteraard. Neok is volledig verantwoordelijk voor het sleeven.. thx m8 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2332%20(Medium)%20(Small).JPG

Uit een stuk plexi en hout een moboplank. Op de 4 voorste schroeven komt het mobo, aan de achterkant van de plaat de voeding (verborgen dus >:) ) en op de plank erachter harde schijven, die in een rack op het klitteband worden gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2336%20(Medium)%20(Small).JPG

Enkele harde waren. Deze komen lekker vrij te hangen. Hopen dat ze niet afbreken of dat soort gekke dingen gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2340%20(Medium)%20(Small).JPG

Zie hier het enorme retail blok van mijn proc. (zilver) later toch maar weer de fan gemonteerd want hij was toch niet zo geschikt om passief te koelen. Later komt er wel een grotere passieve koeler op als ik toch een nieuw systeem erin ga bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2352%20(Medium)%20(Small).JPG

Hier een van de eerste testruns, hier draait hij perfect maar we hebben regelmatig nog stukjes ban de uiteinden van het blad moeten halen door miniscule vervormingen s'nachts. Bij deze runs bleek ook dattie bij voorkeur kranten eet en een zeer snelle verbranding heeft (ong. 0,5 seconden) De mobo plaat zat er nog niet in dus er zat niks in de weg. Over vervormingen s'nachts gesproken.. De dag na deze runs waren de eerste vijf schroeven aan elke kant losgeknalt, hiervoor hebben we dus eerst een paar beugeltjes gemaakt om de pijp aan de achterkant bij elkaar te houden.

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2359%20(Medium)%20(Small).JPG

Na een hele dag bouwen waaring we geen foto's hebben gemaakt zijn we aangekomen bij de eerste volledige run. Voor de gelegenheid licht mijn dvd-drive op mijn oude case om windows te installen. Deze word later misschien ook nog ingebouwd. Maar ik gebruik hem zelden. Hooguit om WoW te installen ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2361%20(Medium)%20(Small).JPG

Zie je wel windows doet ook lekker mee met het thema, heel fijn programma enzo heel interactief (tijdens het installeren van de harde schijven in de case is op een of andere manier de windows beschadigt geraakt, dus herinstallen :( , gelukkig liep hij niet elke keer volledig vast dus heb ik nog een aardige back-up weten te maken)

Nu nog 3 pics van het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2761%20(Medium)%20(Small).JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2762%20(Medium)%20(Small).JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/jorenvonk/TubePics/PICT2763%20(Medium)%20(Small).JPG

We hebben alle knoppen en ledjes op een plexi plaat gemaakt die zo ook de hardware beschermt van grijpgrage handjes. Helaas was dit onder wat tijdsdruk dus geen aparte pics hiervan :'( .

Je kan zien dat de draadjes van de ledjes ietwat in de weg zitten maar uiteraard gaat dat nog veranderen. Je kan ook heel goed de flick switches zien die ik gebruikt heb, in het filmpje hoor je wat voor een heerlijk geluid ze maken. De meest linkse is voor de uv ccfl's, die daarnaast voor de blauwe ccfl's, de middelste is om de HD-Vu meter aan/uit te zetten, die daarnaast de aan/uit voor de voeding, en de meest rechtse is voor de pc aan/uit. De laatste is een manueel momentcontact: oftewel handmatig snel achtermekaar aan/uit klikken. Ik moet zeggen dat dit een zeer tof gevoel geeft >:) .

De ledjes die op een rijtje zitten zal ik ook even uitleggen,
De eerste (links) zit tegen de aan/uit switch aan en is daarom den aan/uit led, de negen leds daarnaast zijn (worden) HD- Vu meter en de laatse is voor de DVD+/-RW die er nog in komt.

De plaatjes moeten nog clickable worden maar ik moet eerst wat webspace vinden :X (heb nog 3 kb over }) )

Het Systeem: (vrij onbelangrijk, komt asap een nieuwe in)

Een onmodbaar FiC AM39L mobo (wel goede timings)
Athlon 3000+ Barton
1 gig rommelram @ PC 2700
Point of View fx5900XT
Creative Soundblaster LS
Maxtor 120 GB IDE
420 W rommelvoeding (was in vorige case vrij instabiel, nu niet meer :9~ )
MAD DOG dual layer DVD-/+RW (als ik hem inplug)

Nogmaals: Dit is niet het systeem waarmee ik wil gaan oc'en.

Ode aan:

Neok (voor 49% van de arbeid verantwoordelijk voor TT }) , het filmpje en El Cheapo)
Die man van de aircopijp (is een groothandelaar dus ben blij dak pijpie heb mogen kopen)

Ik begrijp best dat jullie vragen hebben dus kom maar op B) Neok kan ze trouwens waarschijnlijk net zo goed beantwoorden.

Commentaar graag :D

Disclaimer:

1. Steek je hand er niet in - ik heb je gewaarschuwd }) .
2. Ik ben niet verantwoordelijk voor iets wat je zelf probeert tijdens het bouwen of modificeren van een Tube :P , wel ben ik uiteraard mede verantwoordelijk voor het eindresultaat :+
3. Ik heb nooit ergens anders gelezen, gezien of gehoord van een project als deze. In de miniscule kans dat er toch zoiets bestaat alvast mijn verontschuldigingen en het was niet de bedoeling je na te apen :Y) .

Edit - antwoorden op FAQ's

Ja ik ga er nog een betere koeling inzetten, maar ik laat deze erop zitten totdat ik genoeg geld heb voor een beter systeem, en uiteraard komen dan de vinnen in de lengte.

Het geluid valt eigenlijk best mee, voor het filmpje hebben we de fans op zn hardst gezet om het wat ruiger te laten zijn :+ maar op standje 1 / 1 maakt hij minder geluid dan mijn oude pc (waarin 6 fans zaten) het geluid is nu veel lager en valt daarom veel minder op.

De temperaturen:

Bij stand 1 (laagst)

Processor:
Oude case: +/- 50 C TT: 36 C

Case:
Oude case: +/-45 C TT: 30 C

Andere standen meet ik de volgende keer dat ik tijd heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:14 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze mag wat mij betreft ook zo de boeken in. Kom d'r maar op :P

Nice one!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:20

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

en hoe zit het nou met de Temps? *lijkt me wel het belangrijkst van dit project

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Ik kan er niks anders over zeggen dan: Waanzinnig! _/-\o_ Gaaf! En waarschijnlijk erg KOEL! :9

Nice work!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

iig orgineel :) wel een erg "ruige" industrial look mod ;)

ook een filmpje ervan hoe snel ie een krant opeet ? >:)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wow, vet mooi :*) . ga je er nog fangrills voor maken?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Erg leuk bedacht!

Misschien leuk om er details op te maken om er een vliegtuigmotor-thema van te maken (dus een neuskegel op de intake-fan, het geheel een stuk afronden, airline logo's erop)?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarschijnlijk heb je nu de intelligentste papierversnipperaar. :9 leuke, originele, gabe mod :9~

Verwijderd

Topicstarter
Nu de onderdelen erin zitten ga ik uiteraard geen kranten meer versnipperen :P Maar een goed idee, En inderdaad, voor de volgende mod zou een vliegtuigthema wel gaaf kunnen zijn - maar deze blijft zo :Y)

6 posts in 5 minuten >:)

edit: Ik ga als de airco weer werkt }) voor jullie de temps checken, is nu niet helemaal eerlijk als het in huis al 30 graden is 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 21:37 ]

Verwijderd

Wow, ik had ooit bijna zo'n exact hetzelfde idee :)

Maar mooie mod, wat zijn je temps ?

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Dit ziet er wel beestig uit _/-\o_ Maar dat lawaai dat het maakt, das wel heel erg luid. Je ziet de buis ook meeresoneren op het filmpje. Maar de look ervan is :9~ .

offtopic:
je filmpje is verkeerd gerenderd, het moet in 16:9 vehouding zijn, maar het is als 4:3 gerenderd.

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
erg orginele mod, alleen niet erg praktisch lijkt me :)

Verwijderd

hm boven op de todo lijst toch maar zeten: make 2 HUGE fangrills^^ enkel voor de veiligheid alleen al, enneh maak er eenbeetjuh een vliegtuig engine thema rond zoals hierboven al werd gezegt, zou erg ten goede komen denkik, voor derest puik :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Vette mod, zou wel mooier zijn moest het plexi mee gebogen zijn en dan aan de tube gemonteerd worden :)

Een beetje verlies heb je altijd...

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
PeGys schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:35:
Vette mod, zou wel mooier zijn moest het plexi mee gebogen zijn en dan aan de tube gemonteerd worden :)
Dit zorgt ook weer voor beter lucht verplaatsing omdat nu toch een boel langs dat plexi naar buiten gaat

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Rddr schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Dit zorgt ook weer voor beter lucht verplaatsing omdat nu toch een boel langs dat plexi naar buiten gaat
De lucht die langs daar passeert zal nog steeds langs daar passeren als het plexiglas gebogen zou zijn.+ de lucht die langs daar weggaat heeft helemaal geen functie, er zitten daar geen koelblokken oid in die luchtstroom. Iets wat wel efficiënter zou zijn is het plexiglas recht laten, maar de randen afsluiten met een een stuk plexiglas (maw je hebt dan een U-achtige vorm), dat wil zeggen dat er dan geen luchtstroom meer boven het plexi zal passeren, maar dat de lucht die normaal langs daar zou gaan, door het overblijvende stuk buis zal moeten passeren. Er zal dus meer lucht over de koelblokken gaan=efficienter, hoewel me er nu toch al een overload aan luchtdebiet lijkt aanwezig te zijn :Y).
edit: die U-plexiglasvorm zou wel een bulderend effect kunnen opwekken, maar er is nu al zoveel geluid dat dat weinig zou uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 25-08-2005 00:07 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 16:05

Khaine

Python liefhebber

Heeerlijke mod dit ! :D
Origineel id ook ! Ik had het iig nog nooit gezien ! Wat is eigenlijk hetverbruik van die beest ? En hoeveel decibel maakt het wel niet ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Heel erg vet, mooi filmpje ook!
Maareuh, is een zwarte kleur niet wat mooier? :D
Verder petje af voor het filmpje, heel mooi gemaakt.
Dit is een van de betere casemods! :D

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
buigen dat plexi !

Een plaat in de oven leggen en hem omkiepen / buigen over een mal

Repareren doe je zo.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
erg mooie mod geworden, maar ik vind wel dat ie teveel ruimte in beslag neemt

verder mooi filmpje is ook wel tijd in gestoken.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:09:
hm boven op de todo lijst toch maar zeten: make 2 HUGE fangrills^^ enkel voor de veiligheid alleen al, enneh maak er eenbeetjuh een vliegtuig engine thema rond zoals hierboven al werd gezegt, zou erg ten goede komen denkik, voor derest puik :)
2 huge grills idd... my thoughts exactly :)
van 5mm gaas ofzo...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ten eerste wil ik graag ff Joren (Jack) bedanken voor zijn uitdrukkelijke vermelding van mij -- overigens terecht als je de helft van je vakantie ervoor opoffert :*) -- maar ook gelijk gevolgd door mijn tweede punt waarin ik hem wil bedanken, aangezien het toch wel een gaaf karweitje was.
offtopic:
Je bent wel vergeten mijn naam bij het filmpje te zetten, bedankt alvast he ;)

Nog ff 2 vraagjes beantwoorden:
Fanguard
Zomaar een fanguard is natuurlijk niet te bestellen, en om het homemade, lekker industrieel en zilver te houden gebruiken we een soort kippengaas met een grotere dichtheid.
Dit moet nog geknipt worden waar geen tijd voor was, dus vandaar dat dat er nog niet op stond.

Verloren lucht bij controlpannel
Hier komen inderdaad nog 2 stukken u-vormig plexi aan de zijkant ervan zodat een heleboel lucht die nu verloren gaat alsnog de volledige route door de pijp, sorry Jack ;), The Tube zal volgen.

Eigenlijk heb je bij fanstands 1-1 (van de 3-3) al een leuk gekoeld systeempje, te vergelijken met iets van 4 effectieve hardblazende fans. Zet je hem echter op 3-3 dan heb je een overkill aan lucht 8) , maar ook wat teveel aan geluid :+

Hoe dan ook, origineel om te doen -ik heb het zelf ook nog nooit gezien- en ik heb nu weer wat CMcredits opgebouwd bij Jack zodat bij een volgende/lopende CIP zijn handjes een behoorlijk aantal uurtjes kan inzetten >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Neok_ op 25-08-2005 02:56 . Reden: ot ]

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:46:
buigen dat plexi !

Een plaat in de oven leggen en hem omkiepen / buigen over een mal
Thx voor de tip ;) Nu jullie het (allemaal) zeggen lijkt mij het buigen ook een goeden optie, en mss heb ik ook nog wel een plaat die groot genoeg is.

Ik heb de temperaturen geupdate in SP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 03:31 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

just a thought hoor, maar kan als de heatsink in de lengterichting van de pijp zijn vinnen heeft zitten, kan je dan niet gewoon de fan van de heatsink af halen? :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Leuke case!

Komt er ook nog een filmpje waarin we de shredder-power van de tube te zien krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Gody op 25-08-2005 11:35 ]

• 418O2
  • Laatst online: 22-11 12:05
putveurdeuri. Verdomd goed uitgevoerde mod!

Krijgen we nu ook een Tubegirl ? ;)

• Neok_
  • Niet online
Dat plaatje heb ik iig nog niet in mn hoofd zitten...
Misschien jij wel ;) ?

//edit: mmm ik ga maar eens :z

[ Voor 19% gewijzigd door Neok_ op 25-08-2005 05:55 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Zomaar een fanguard is natuurlijk niet te bestellen
Hoezo niet? Bij de meeste electronicaboeren kun je in alle soorten en maten van die ronde metalen grills krijgen voor basspeakers. die zijn natuurlijk ook voor fans geschikt. Maar goed t is dan niet echt homemade.

Afbeeldingslocatie: http://www.20six.co.uk/pub/KneppaH/BLACK_BIO.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.20six.co.uk/pub/KneppaH/round_grill.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.20six.co.uk/pub/KneppaH/G1540T.jpg

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Omg, hij is zo eng! :D
Volgens mij kun je hem ook zo als torpedo gebruiken als je hem te water laat, lekker koel ook ;)

[CM] Flightcase Mod

• Neok_
  • Niet online
KneppaH schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 07:18:
[...]

Hoezo niet? Bij de meeste electronicaboeren kun je in alle soorten en maten van die ronde metalen grills krijgen voor basspeakers. die zijn natuurlijk ook voor fans geschikt. Maar goed t is dan niet echt homemade.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mmm goed idee :) Alleen is het budget nu zo'n beetje op dacht ik... die buizen zijn niet gratis :r

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10 18:39
Gnuitenjong schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:11:
Omg, hij is zo eng! :D
Volgens mij kun je hem ook zo als torpedo gebruiken als je hem te water laat, lekker koel ook ;)
Torpedo, papierversnipperaar en compu in 1 :D

Die plexiglasplaat is niet rond he? Dat is het enige minpuntje. En de fan grils dan. Maarja. Als je een zusje hebt is het wel stoer. Leert ze meteen er af te blijven :D

• Neok_
  • Niet online
R-Adioactive schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:29:
[...]

Torpedo, papierversnipperaar en compu in 1 :D

Die plexiglasplaat is niet rond he? Dat is het enige minpuntje. En de fan grils dan. Maarja. Als je een zusje hebt is het wel stoer. Leert ze meteen er af te blijven :D
haha.. eigenlijk alleen nog de behuizing met een switch onder stroom kunnen zetten en klaar ;)

Verwijderd

echt mooi _/-\o_

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Kost die tube dan zoveel? (de buis zelf) ?

en vanwaar komen die fans eigg?
Want zo'n mod zou ik graag ook eens doen voor men Dual Xeon server :D

Zalig stabiele server dan voor thuis :D

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heel vette mod! Dat idee van dat vliegtuig motor zou echt zalig zijn (beetje battlefield2 achtig).

Helaas moet ik je toch melden dat er al een tube bestaat. Weliswaar totaal anders dan de jouwe, zij hadden een bom gemaakt (met zo een rode lcd bovenaan enzow). Kan hem niet direct vinden om het net, maar hij had dezelfde kwaliteit van afwerking als de Orac³ :9~

Aah dit topic geeft me weer de mod kriebels :)
Dit word zeker een vet ding!

Deze is gebookmarked

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
'k Heb even een mirror van het filmpje gemaakt: http://www.tuxion.nl/xxxx...y_Jack_Boone__TheTube.wmv _/-\o_
mooi spul

[ Voor 7% gewijzigd door BARO op 25-08-2005 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx!! de link zal nu hiervandaan lopen om mn webspace te ontlasten ( heb een of andere policy ben bang zat ze me heel binnenkort afsluiten. in 2 dagen 2gig verzonden worden ze niet blij van)

Jmmr dat er al een tube bestaat, maar gelukkig idd heel anders :D

Totaal hebben alle spullen ( behalve het systeem ) nu 240 euro's gekost, dus het is idd niet gratis maar zeker niet een van de duurste mods. En als je toch een nieuwe gaat maken (lees: als je me voor ben) maak m dan wat kleiner :) met wat beter ruimtemanagement weet ik zeker dat ik hem 2x zo klein kan maken.

De fans zijn doodgewone 20" fans, die ene die van die halve rondjes draait en je dus maar de helft van de tijd in je gezicht blaast... zoo eentje alleen dan een heel groot broertje }) ik wou dat ik iets had om cfm te meten... volgens de man van de airco zit ik op standje 1 rond de 1500 cfm.. op standje 3 zegt hij 3500.. ja Neok daar ga je dan met je papst fannetjes 8)

Moge god mij behoeden om ooit nog naar dat niveau af te dalen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:21 ]

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

blaat

ja Neok daar ga je dan met je papst fannetjes 8)

Moge god mij behoeden om ooit nog naar dat niveau af te dalen O-)
ja Jack daar ga je dan met je 20" boeing fannetjes + bijbehorend geluid ;)

• Corpse2
  • Laatst online: 07-01-2023
Neok_ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

ja Jack daar ga je dan met je 20" boeing fannetjes + bijbehorend geluid ;)
een stel vleugels eraan en hij stijgt bijna op :+

[ Voor 3% gewijzigd door Corpse2 op 26-08-2005 15:14 ]

keep trying...

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
hahaha van dat filmpje moest ik wel lachen :) :)
coole mod >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ligt t aan mij of is dit topic ubersnel doodgebloed... als je negatief commentaar heb mag je het ook zeggen.

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:39:
Ligt t aan mij of is dit topic ubersnel doodgebloed... als je negatief commentaar heb mag je het ook zeggen.
Mooie casemod, echt heel apart. Alleen het lijkt me niet echt fijn om als PC te gebruiken |:(
In het filmpje lijkt het alsof ie een enorm lawaai maakt... 8)7

Voor de rest petje af, ik zou het zelf niet kunnen maken :9

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
wel minder als jeje vingers erin kwijt kunt raken :Y)

• martieadams
  • Laatst online: 03-03 10:55
Ik vind em echt 1337. Hoe zwaar is tie eigenlijk. Lijkt me bes wreed op een lanparty aan komen O+ ,met zo'n computertje.

Learn to forget...

• FiXeR.nl
  • Niet online
Eigenlijk er 1 grote radiator van maken voor een watercool setje })

En dan nog ff peltier coolen! En je hebt een uber cooler!

Verwijderd

als je er een biertje in zet en zorgt dat ie nat blijft zodat er verdamping plaats kan vinden, blijft ie ook lekker koud, lijkt wel plaats voor een sixpack ofzo :P

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 08:35

Mombasa

The Funky Drummer

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:05:
als je er een biertje in zet en zorgt dat ie nat blijft zodat er verdamping plaats kan vinden, blijft ie ook lekker koud, lijkt wel plaats voor een sixpack ofzo :P
Hij zal toch niet kouder worden dan de lucht die naar binnen wordt geblazen.

• Neok_
  • Niet online
DeNB3rt schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:12:
Hij hakt wel kranten, maar vingers...
De bladen zijn bot dus dat scheelt nogal voor je gezondheid mocht het ertussen komen ;)
martieadams schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:38:
Ik vind em echt 1337. Hoe zwaar is tie eigenlijk. Lijkt me bes wreed op een lanparty aan komen O+ ,met zo'n computertje.
Op 'haar' eerste lanparty waren er mensen die last hadden van kouwe benen door de luchtstroom :P
Ik denk dat ze een kilootje of 10 weegt, including de zooi binnenin. Op de fiets gaat dus niet lukken (iig niet in je eentje, mocht je een manier uitvinden het met zn tweeen te kunnen doen)
FiXeR.nl schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:17:
Eigenlijk er 1 grote radiator van maken voor een watercool setje })
En dan nog ff peltier coolen! En je hebt een uber cooler!
Mocht je ooit aan een geschikte rad komen, dan moet je natuurlijk ook nog een pomp kunnen vinden die het een beetje leuk kan rondpompen he ;)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:05:
:X
Verdamping + Computerstuff = Not Done

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DeNB3rt schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:12:
Ik hoop ook dat hij geen kat heeft :P

Ik vind het echt wel een originele mod maar de echte uitdaging is nu om een stil systeem te verkrijgen. Hoewel dit natuurlijk ook wel cool is maar toch niet om constant te gebruiken :)

Verwijderd

Heheh wat vet, maar is er niet heel veel ruimte over in die buis? Volgens mij kan je dr nog makkelijk 3 systemen in kwijt :Y)

Pas btw maar op voor terroristische aanslagen :P

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:26:
Heheh wat vet, maar is er niet heel veel ruimte over in die buis? Volgens mij kan je dr nog makkelijk 3 systemen in kwijt :Y)
Er is inderdaad nog heel wat ruimte over, en 3 systemen zouden er opzich wel inpassen: links als rechts van het bestaande ingebouwde systeem.
Pas btw maar op voor terroristische aanslagen :P
Er is dus nog plaats voor luchtafweergeschut >:)

Verwijderd

Topicstarter
De hele buis is gebouwd in 7 dagen, en daarbij hoort al het onderzoek en het ontwerpen van het uiteindelijke model. Dat betekent in dit geval dat hij veel kleiner gebouwd zou kunnen zijn, en zeker door wat ik allemaal geleerd heb door deze buis weet ik zeker dat ik een pc zou kunnen bouwen met een veel betere omvang dan deze en waarschijnlijk ook minder geluid bij dezelfde koelresultaten... verwacht dus nog een keer een TT2 >:)

En het hele project ging om de luchtkoeling en passieve koelers, waterkoeling zou hetzelfde zijn als een waterstof auto uitrusten met een benzinemotor voor als je haast heb... (want dan heeft iedereen toch ineens haast)

Zelfs bij een aanslag... waarschijnlijk zal de explosie door de luchtdruk buiten de case plaatsvinden 8)

School is hier weer gestart |:( dus ben nu weer druk druk druk. Waarschijnlijk heb ik vaak wat beters te doen dan Neokje heel de dag surfen :P. Uiteraard antwoord ik nog maar nie altijd a la minute :+

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Gaaf hoor. Ik vind alleen de opening / 'window' niet zo mooi maar verder, cool, vooral die fans :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Deze is zeer mooi mag in de boekjes en idd de fans zijn heel mooi gedaan.

• Neok_
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:42:
Gaaf hoor. Ik vind alleen de opening / 'window' niet zo mooi maar verder, cool, vooral die fans :)
Nog suggesties daarvoor dan? Gepland is wel om hem te buigen in de oven, waardoor een mooie afsluiting onstaat.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:28:
blaat

School is hier weer gestart |:( dus ben nu weer druk druk druk. Waarschijnlijk heb ik vaak wat beters te doen dan Neokje heel de dag surfen :P. Uiteraard antwoord ik nog maar nie altijd a la minute :+
Hee!! Ik heb nu ook weer school (gister al).. maar aangezien dat een TI opleiding is zijn er genoeg computers te vinden om af en toe ff op GoT te surfen :>

Daarnaast wil ik een Tube2 gaan maken.. heb al een aantal goede ideeen/verbeteringen... nu ik er aan denk wordt het waarschijnlijk geen echte Tube meer. IIg een mooie casemod -- 2b continued 8)

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Het zou wel cool zijn als je er een soort jet motor van maakte, en hem dan ophangt midde in je kamer :P, dan neemtie meteen nie zoveel ruimte in beslag en het ziet er stoer uit.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
wat als je 2 tubes bouwt en er dan nog eens een straaljager aanvast maakt :P
Respect.!

"Stilte, een gat in het geluid...."

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Flapietoetoe schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:21:
wat als je 2 tubes bouwt en er dan nog eens een straaljager aanvast maakt :P
Respect.!
dan heb je meteen boordcomputers voor je straaljager :+
kannie op de automatische piloot vliegen :P artificial stupidity intelligence enzo :P

Verwijderd

Hij is zeer gaaf!! Alleen bij snachts gebruik (downloaden o.i.d.) zou ik hem toch ergens anders dan waar je slaapt plaatsen.
Leuk filmpje ook!
Geen negatieve feedback, sorry! Ziet er in mijn ogen 100% top uit!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Neok_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:18:
[...]

Nog suggesties daarvoor dan? Gepland is wel om hem te buigen in de oven, waardoor een mooie afsluiting onstaat.

[...]
Lastig. Misschien wat rubberen strips voor de afwerking? En dat buigen lijkt me idd ook mooier :)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu zilveren molding.. En het is idd de boedoeling dat de plexi gebogen gaat worden, alleen het is nu zo druk op school dat ik w8 tot de volgende vakantie.

En neok.. mss moeten we even afspreken wie dan tube2 en wie tube3 heeft =P

Die van mij blijft iig een tube ;) jammer alleen dat ik zoiezo eerst w8 op nieuwe hardware voordat ik daaraan ga beginnen. Dus sorry trouwe volgers =) nog ffies wachten he.

Verwijderd

D Mombasa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:16:
[...]

Het was ook niet heel serieus bedoeld, maar: als je de flesjes vochtig houdt zal er verdamping plaatsvinden, bij verdamping wordt er energie in de vorm van warmte onttrokken (zoals bij zweten). Dus het zou volgens mij wel degelijk kouders zijn dan de lucht die er door blaast.
Verdamping + Computerstuff = Not Done
Ik neem dat de fans allebei de zelfde richting op blazen, dus stel als ze van links naar rechts blazen zet je de biertjes toch rechts van de hardware, dan wordt het vocht meteen naar buiten geblazen :*)

Anyway, beetje nutteloos aangezien het toch een loze opmerking van mij was :P

Verwijderd

Uber! :D
RESPECT! _/-\o_

Verwijderd

Allereerst: Broer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En al die gasten met commentaar :X :Z . Doe het dan maar zelf na als je het zo goed weet.... toch?

Over dat plexiglas buigen ben ik het niet helemaal eens. Namelijk hebben mijn aerodynamica lessen mij geleerd de volgende formules:

A*v = FI en A1*v1 = A2*v2,
A = de oppervlakte (lees doorsneden van de pijp) respectievelijk op plaats 1 of 2
v = de snelheid (lees luchtsnelheid) op plaats 1 of 2
FI = het volumedebiet

Het zou dus beter zijn het plexiglas NIET te buigen, maar af te sluiten met de eerder genoemde U-vormige plaatjes (of hoe noemen jullie die dingen). Zo vorm je een soort venturi (niet helemaal perfect gevormd, dus meer herrie en minder effectieviteit but who cares!!!!!) op de plaats waar je je te koelen hardware hebt. De werking van de venturi is dus dat je A (doorsnede Tube) kleiner wordt op de plek waar je wil koelen. Het volumedebiet blijft gelijk (want A1*v1 = A2*v2), dus stijgt je luchtsnelheid (v)op die plek. Meer luchtsnelheid is meer afvoer van warmte!! Ja jongens hier is het harde bewijs daar kunnen jullie niet omheen :Y)

Dus laat je niet opnaaien door iedereen die het beter weet. Ik ben trots op je!!!! Vind het cool dat je dit gemaakt hebt

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:01:
En al die gasten met commentaar :X :Z . Doe het dan maar zelf na als je het zo goed weet.... toch?

Over dat plexiglas buigen ben ik het niet helemaal eens. Namelijk hebben mijn aerodynamica lessen mij geleerd de volgende formules:

*berekening van iemand die er blijkbaar een btje verstand van heeft*

Dus laat je niet opnaaien door iedereen die het beter weet. Ik ben trots op je!!!! Vind het cool dat je dit gemaakt hebt
offtopic:
Veel over je gehoord :) -- alleen positief hoor ;)
/edit geblaat van mij:
enorm geblaat :X weet zelf amper waar ik het over heb 8)7
TheTube2 by Neok_ (..and Jack) >:)

[ Voor 73% gewijzigd door Neok_ op 06-09-2005 22:06 . Reden: blabla ]

Verwijderd

Topicstarter
thx bro _/-\o_

nu heb ik idd bewijs! Voor de volgende zal ik denk ik luchtleiders gebruiken.. soort luchthappers van plexi die gericht zijn op de koeler. Zal een zelfde toename in luchtsnelheid tot gevolg hebben maar over een lange afstand, dus minder geluid (toch?) Aangezien ik voor TT3 (als Neok egt TT2 wil ;) ) wat meer tijd heb zal ik genoeg tijd hebben om plexi mooi aan mekaar te maken = tijdrovend.

Misschien komt TT3 (of TT2) eerder dan gepland, als ik hardware sponsors kan krijgen.

offtopic:
Ik ga waarschijnlijk aan het einde van het jaar een website lanceren met een applicatie gebaseerd op java, heb jij nog steeds een beetje java skills willar? Ben trouwens ook serieus aan het kijken naar een golf 1 cabrio, wat denk je van een gifgroene met een zwarte streep over het dak, dikke zwarte velgen en een zwart dakie? Ben bezig met mn rijbw

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 22:57 ]

Verwijderd

he Jack

Seeq the Seeqer here:P

mooie mod man. Stel je wilt die u-gevallen plakken, gebruik dan wel speciale modelbouw lijm. Daardoor krijg je niet zo'n lelijke waas over je glas. Je kan dat krijgen van Bison. Dat zullen ze daar toch vast wel verkopen, aangezien ze daar ooit hebben geleefd:P Mocht dat nou niet zo zijn, bezoekje aan de van der toorn waard:P

latur Cees

P.S. Sorry voor de reclame ;)

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:25:
he Jack

Seeq the Seeqer here:P

mooie mod man. Stel je wilt die u-gevallen plakken, gebruik dan wel speciale modelbouw lijm. Daardoor krijg je niet zo'n lelijke waas over je glas. Je kan dat krijgen van Bison. Dat zullen ze daar toch vast wel verkopen, aangezien ze daar ooit hebben geleefd:P Mocht dat nou niet zo zijn, bezoekje aan de van der toorn waard:P

latur Cees

P.S. Sorry voor de reclame ;)
[ot]
Bij de Doeland zijn ze goedkoper hoor ;) [/ot]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ge-wel-dig :)
Denk dat velen over een dergelijke mod hebben gefantaseerd, maar het nooit hebben gedaan omdat het natuurlijk hartstikke belachelijk en over-done is :P

Maar hij is erg netjes. Maar voor 2 fan-grils zou ik echt nog even wat budget vrijmaken.
De optie om roosters van een subwoofer te gebruiken vind ik een erg goeie!
Kijkshop heeft al een dergelijke subwoofer voor €25,-. Ik weet niet welke diameter je buis heeft?
Maar anders vouw je er toch een stuk kippengaas over? :P

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18

Creesch

bla bla!

erg vette casemod :D
D Mombasa schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:16:
[...]

klopt niet, er zijn ook koelkasten die gebasseerd zijn op het princiepe van verdamping...

Voor de verdamping van vocht is energie nodig en deze wordt als warmte onttrokken van het object wat vochtig is. Als de lucht met meer snelheid over het natte oppervlakte stroomt, zoals hier dus, wordt het verdampingsproces versneld en koelt het alleen maar sneller af.

Dat is ook waarom we zweten...afkoelen door verdamping

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
maar wij zijn dan ook weer warmer dan de lucht, maar je hebt wel gelijk hoor :)

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Hoe zit dat met het vastschroeven? Of hebben jullie dat ding al gelanceerd >:)
Volgens mij zijn wel al je pics dood :?

Maar goed, 10 voor het idee en een 8 voor de uitvoering :)
Je snapt zelf ook wel dat iedere natuurkunde noob dat berekeken kan...bij gelijke lucht doorvoer stroomt de lucht 2x zosnel als je de zaak voor de helft dicht timmert ;)

En da's ook precies mijn punt: Er stroomt nu heel veel lucht achter het mobo langs en dat doet dus eigenlijk niks, mischiem dat je dat kan afsluiten met plexi, op een paar cm van het mobo af.(Achterzijde mobo word ook warm namelijk) liefst een beetje een aerodynamische afsluiting,, dus geen plexiplaat 90' op de tunnelwand, maar meer een soort van drempel, dit voorkomt turbulentie.....)

Je zult wel een paar m²/h kwijt raken, maar dat staat niet in verhouding met de enorme snelheids winsten die de luchtstroom boekt...

Misschien is het ook aan te raden de het mobo zo te plaatsen(of je koelblok modden & draaien) dat de koelvinnen van je cpu blok parallel aan de luchtstroom staan = beter efficientie....
craze_ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:50:
klopt niet, er zijn ook koelkasten die gebasseerd zijn op het princiepe van verdamping...

Voor de verdamping van vocht is energie nodig en deze wordt als warmte onttrokken van het object wat vochtig is. Als de lucht met meer snelheid over het natte oppervlakte stroomt, zoals hier dus, wordt het verdampingsproces versneld en koelt het alleen maar sneller af.

Dat is ook waarom we zweten...afkoelen door verdamping
Klopt wel degelijk, wil je verdamping gebruiken zul je een niet geleidende vleoistof op de pc moeten spuiten, evenveel als dat er verdampt, dat veranderd het concept van deze O2 koeler, alsmede voegt nog een paar probleempjes toe, waardoor het een wezenlijk ander koelsysteem is....

Met alleen blazen krijg je heb niet onder lucht temp .

[ Voor 39% gewijzigd door Rey Nemaattori op 13-09-2005 15:37 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Allereerst: Broer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ie geen commentaar had gewild dan had ie dit topic niet moeten openen :X

Verwijderd

Haha idd =) Bedankt craze_ voor de onderbouwing :)

En Willar vonk, wat jij zegt geldt wel voor een afgesloten buis water bijvoorbeeld. Maar omdat het hier om lucht door een ventilator gaat, wordt de snelheid van de lucht in het midden echt niet recht evenredig groter met de factor van versmalling (verkleining van A). Je kan namelijk nooit met een fan zo'n groot drukverschil opbouwen tussen links en rechts van de fan. (uiteindelijk zou de lucht tegen de blaasrichting in door de fan gaan)

Mwa, kunnen we er dus toch omheen :7

Verwijderd

Topicstarter
Haha tijdje geleden dat ik hier gekeken heb zeg. Mijn thuissituatie is dermate veranderd dat ik niet zomaar weer aan het modden ga en ik ook niet meer in het bezit ben van mijn mod, maar thx voor alle reacties =)

Mijn volgende project word denk ik een 80 mm buis door een normale (ja hij zei "normale") kast heen te bouwen. Zelfde principe alleen dan iets "normaler" ;)
Pagina: 1