Gisterenavond is spijtig genoeg 1 van mijn hdd's gecrashed. Ik had 1 hdd voor winxp en programma's enzo, en de andere was voor data.
Sinds ik nu mijn nieuw moederbord heb heb ik maar meteen een SATA schijfje gekocht. Ik had die alleen aangekoppeld en daar winxp op gezet. Dat werkt perfect, maar als ik nu mijn 2de IDE schijf terug aankoppel, wordt hij niet herkend in windows. Wel wordt alles goed herkent in het bios.
Alles is op deze manier aangesloten:
-ide0 : 120gb dataschijf
-ide1 : DVD-writer (werkt wel)
-SATA1 : nieuwe 200gb
En nog een probleempje, de 200gb schijf wordt in windows gezien als 127gb terwijl het in de bios gezien wordt als een 200gb schijf.
Type mobo is trouwens MSI K8N Neo2 Platinum met nForce 3
En in het bios heb ik al alle mogelijke opties omtrent ide/sata uitgeprobeert en niks helpt. De jumpers staan trouwens ook goed.
Weet iemand een oplossing?
Sinds ik nu mijn nieuw moederbord heb heb ik maar meteen een SATA schijfje gekocht. Ik had die alleen aangekoppeld en daar winxp op gezet. Dat werkt perfect, maar als ik nu mijn 2de IDE schijf terug aankoppel, wordt hij niet herkend in windows. Wel wordt alles goed herkent in het bios.
Alles is op deze manier aangesloten:
-ide0 : 120gb dataschijf
-ide1 : DVD-writer (werkt wel)
-SATA1 : nieuwe 200gb
En nog een probleempje, de 200gb schijf wordt in windows gezien als 127gb terwijl het in de bios gezien wordt als een 200gb schijf.
Type mobo is trouwens MSI K8N Neo2 Platinum met nForce 3
En in het bios heb ik al alle mogelijke opties omtrent ide/sata uitgeprobeert en niks helpt. De jumpers staan trouwens ook goed.
Weet iemand een oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 24-08-2005 18:27 ]