Sony versterker + Kef Cresta 30's

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:11

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
In vervolg op mijn eerdere Versterker + boxen topic heb ik het volgende geslecteerd:

- Een Sony versterker
Goedkoop van een kennis, stond nog bij hem op zolder en hij is haast nooit gebruikt... Ik zou als het goed is morgen het typenummer door moeten krijgen. Als deze mij niet bevalt kan ik altijd nog een andere uitkiezen...

- 2x Kef Cresta 30 = 2x €179
Ik vond deze best goed geluid produceren voor een best redelijke prijs. Ten opzichte van de Kefs vond ik de B&W's (weet type helaas niet) een beetje "dof" klinken. Verder stond er nog een Q-serie van Kef, deze vond ik heel erg dimensiloos klinken, alsof het geluid begrensd werd door onzichtbare wanden :P Daarnaast stonden er nog andere sets waarvan het geluid niet kon tippen aan de prijs en kwaliteit van de Kefs. Over het algemeen vind ik de Kefs zeer goed gebalanceerd.

Tot zover de lofprijs over de Kefs :) Ik ben van plan deze bij Staffhorst te gaan kopen en uiteraard zal ik proberen om nog wat van de prijs af te krijgen. Ik hoop het "setje" boxen voor €325 aan te schaffen. Weet iemand of dit veel is voor de Kefs en zoja, waar zou ik een goedkopere winkel kunnen vinden?

- Bekabeling
Ik heb van verschillende sites en ook op GoT begrepen dat bekabeling ook erg belangrijk is. Ik vroeg me af of er een bepaald merk valt aan te raden en wat voor rol het nu precies speelt in de kwaliteit van het geluid.

Zoals het er nu uitziet gaat het ruim binnen het eerder verzonnen budget vallen (€500-€750:) Dus ik ben al redelijk tevreden... Ik vraag me alleen af of het wat gaat worden met die versterker. Als dit niets word, denk ik dat ik ga zoeken voor een Yamaha of misschien zelfs Danon versterker...

Commentaar en antwoorden op vragen is zeer welkom :) Alvast bedankt.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25

Jag

Wat de rol van bekabeling is, is een zeer controversieel onderwerp to put it mildy :). Als je het vraagt in de Staffhorst zullen ze ongetwijfeld vertellen dat het heel belangrijk is. Ik zou me er niet teveel in laten meeslepen en vooral zelf luisteren. Het is op zijn minst goed om te realiseren dat er veel marge op kabels zit, al was het alleen maar voor het afdingen. Wat overigens vrij lastig is is de Staffhorst weet ik uit ervaring.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Shapeshifter schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:43:
- Bekabeling
Ik heb van verschillende sites en ook op GoT begrepen dat bekabeling ook erg belangrijk is. Ik vroeg me af of er een bepaald merk valt aan te raden en wat voor rol het nu precies speelt in de kwaliteit van het geluid.
Duck & cover. DUCK & COVER! :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Koop gewoon een stel ixos of oehlibach kabels ofzo, op speakers in deze prijsklasse ga je echt het verschil niet horen, en zeker geen honderden euro's uitgeven. Of kijk eens tweedehands, op htforum.nl staan een aantal qed silver anniversary kabel of een heel stuk oehliback te koop, heb je goed spul voor een net prijsje.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga eerst maar even in de winkel luisteren naar een normale kabel en een dure kabel en laat iemand de kabels wisselen zonder dat jij weet welke kabel aangesloten is. Als je dan verschil hoort, moet je dure kabels kopen. Ik als relatief sterk audio zeikerd hoor er overigens geen verschil in en ik heb die meuk zelfs verkocht (Raf H'sum, zelfde soort winkel 7 jaar geleden alweer :P).

Ik heb zelf uit degelijkheid overwegingen de allergoedkoopste kabels van Ixos gebruikt, omdat het er wat netter uitziet enzo.
Ik vraag me alleen af of het wat gaat worden met die versterker. Als dit niets word, denk ik dat ik ga zoeken voor een Yamaha of misschien zelfs Danon versterker...
Verschillen tussen versterkers zijn wel aanwezig, maar zijn ontzettend subtiel. Zeker als je net van een inspire setje afstapt en de verschillen tussen verschillende speakersets hebt geluisterd, dan zal je verbaasd zijn hoe grof die verschillen eigenlijk wel niet zijn ten opzichte van de veel verfijndere verschillen tussen versterkers (je zou ze met enig controverse zelfs verwaarloosbaar kunnen noemen :o).

Neem je versterker gewoon mee naar de winkel en sluit die kefjes er op aan en beluister het. Of sleep die kefjes mee naar huis en luister of het bij jou thuis ook lekker klinkt (nog veel beter, akoestiek heeft VEEL meer invloed op het geluid dan de apparatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 23-08-2005 20:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:11

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Ik kreeg zojuist het type door van de Sony versterker. Het gaat hier om de Sony STR-DE135, ik heb wat specificaties opgezocht:

Key Features
Number of Channels - 2 Channels
THX Certification - No

Inputs / Outputs
Rear Input Connectors - RCA (2 Audio Channels) x 4 • Composite (Video) x 2
Rear Output Connectors - Composite (Video) x 1
Front A/V Connections - Headphones x 1
Surround Analog Inputs - 5.1 Channels x 1

Convenience
Tuner Presets - 30 Channels
Tone Controls - Bass & Treble

Op het eerste gezicht is het een degelijk apparaat dat met zijn 2x 100 Watt (Op kieskeurig beweren ze dat dit maar 60 Watt is, zijn er misschien verschillende soorten van dit type uitgebracht?) mijn boxen goed zou moeten kunnen aandrijven. Aangezien dit mijn eerste versterker wordt denk ik dat het best een leuk instapmodel is. Bovendien zal hij niet veel meer dan €50,- moeten gaan kosten... Dus ik denk dat ik tot koop over ga.

Wat de kabels betreft heb ik misschien de plank wat misgelagen :P Dus daar zal ik verder niet op in gaan ;) Mocht ik weldegelijk verschil horen, dan kan ik altijd nog overwegen om andere te kopen.

Vrijwel al het commentaar sloeg op de bekabeling :p Dus ik gok dat ik over de rest mij geen zorgen hoef te maken :) Nog bedankt allemaal...

[ Voor 5% gewijzigd door Shapeshifter op 24-08-2005 21:07 . Reden: :? ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Pagina: 1