Nieuwe versterker + boxen...

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:11

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Onlangs is mijn Creative 6700 (6.1) set gesneuveld. Eigenlijk vind ik dit niet zo heel erg, maar nu kan ik geen muziek meer luisteren (op boxen) en dat is wat minder.

Dit voorval heeft mij dus aangezet tot nadenken, ik heb namelijk geen zin meer om "computerboxen" te kopen vanwege het matige geluid. Ik wil graag 2 "normale" boxen en een versterker aan gaan schaffen. Helaas ben ik door de bomen het bos een beetje kwijtgeraakt en vraag ik me nu af hoe ik dit aan moet pakken.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af of er bepaalde versterkers en/of boxen (sets) aan te raden zijn vanwege een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik wil graag een 2.1 opstelling creeeren waarop ik ook mijn koptelefoon kan aansluiten. Ook ben ik erg benieuwd naar winkels die dit soort apparatuur verkopen... (Ik hoorde een vriend van me al "de koopjeskelder van Correct" noemen.)

Mijn budget is wel redelijk variabel, maar voor de goede orde hou ik het op een euro of 500-750 voor een versterker + 2 boxen.

Ik snap dat dit ongelooflijk algemeen is en dat merken en smaken verschillen, maar ik hoopte er toch een beetje op dat hier iets uit zou komen :) Ik heb nog niet echt een poging ondernomen om naar een winkel te gaan, omdat ik niet echt weet welke en omdat ik liever gericht zoek...

Alvast bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door Shapeshifter op 20-08-2005 00:33 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
En je gaat 'm alleen voor je computer gebruiken? Moet de handel op je bureau :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Nee, ook voor mijn mp3 speler. Ruimte is geen probleem, daar verzin ik wel wat op.

Mijn grootste probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen... Merk, prijs, typen, dat soort dingen...

(Mocht het belangrijk zijn: Ik luister vooral metal en trance)

[ Voor 15% gewijzigd door Shapeshifter op 20-08-2005 00:45 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 08:50
Ga eerst eens luisteren bij wilbert audio in utrecht. Die verkoopt in principe alleen hele dure spullen maar heeft ook koopjeskelder.. Deze kerel heeft echt verstand van audio, je kunt daar via email een luisterafspraak maken http://www.wilbert.nl/ . Dan krijg je een idee van zuiver geluid en de herrie die een keukenradio van sony of philips produceert.. Staffhorst in utrecht is een hele grote winkel waar je uitstekende luister-ruimtes hebt.. daar kun je zonder afspraak gaan luisteren. Harman Kardon levert een goede prijs/kwaliteit verhouding. Staffhorst zijn koopjeskelder is een kompleet nieuwe winkel geworden met de wat goedkopere modellen.. Demo-modellen enzovoort..

Je kunt niet zeggen: dure versterker + dure speakers = goed geluid.. laat je adviseren door zo een winkel, zij hebben er lol in en jij uiteindelijk ook.. Neem bijv.. Metallica symphony orchestra mee.. krijg je een goed klankbeeld..

Als je toch bij staffhorst bent, kijk dan voor de gein even op zolder.. daar is de speciale ruimte met installaties van 10.000 tot een ton, erg mooi allemaal..

Afijn, als je alleen mp3 luistert haal dan een set speakers bij Blokker of kruidvat. Heb je een beetje cd-verzameling zorg dan dat je hifi het waard is.. Denk ook eens aan 2dehands, bij www.hear.nl hebben ze een rubriek 2dehands. De adverteerders daar hebben hun hifi vaak beter onderhouden dan vrouw en kinderen, speakers is lastiger. Die moet je echt horen i.c.m. versterker..

Succes...

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Topicstarter
Ontzettend bedankt. Ik zal morgen of maandag eens gaan kijken in Utrecht. Ik weet toevallig waar Staffhorst zit en ik zal eens proberen een afspraak te regelen met Wilbert.

Dat ik een mp3-speler heb wil niet zeggen dat ik alleen maar mp3 luister ;) Dat is voor op de fiets. Thuis luister ik vrijwel alleen maar naar APE, dus dat zit wel goed.

Ik hoop in ieder geval wat wijzer te worden in Utrecht en dan kom ik wel met suggestie voor een mooie set :) Nogmaals bedankt.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik had een paar jaar geleden hetzelfde idee. Ik had een oudere Sony 2x160watt amp staan, die nu zijn werk nog goed doet.

Op aanraden van anderen heb ik toen op marktplaats een paar B&W Dm220's gekocht. Jou budget ligt veel hoger zie ik maar het is misschien iets om over na te denken. Je kan ook B&w Dm330 nemen, want een fatsoenlijke amp kost al €300, heb je mooi €200 voor de B&W's die mij echt heel goed bevallen. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Ik heb hier 2x 300watt boxjes staan ... van DAP werken egt superb. voor 150 euro ... versterker van 150 euro er tegen aan knallen en je heb egt prachtig geluid waar je hele buurt van mag genieten ... gigantische subwoofer erin ... met een beetje versterker doe je bass naar zn peak :) maar 500-600 euro is best veel :) met ongeveer 350 euro kom je al behoorlijk ver... vriend van me heeft 300 euro voor 800watt boxjes .... die dingen wil je niet in huis hebben .. zijn party boxen ..

Verwijderd

Tja, ik snap precies in welke fase je, je nu bevind, echter op het forum beginnen is geen goede oplossing. Aan een droge opsomming van combinaties heb je helemaal geen zak, iedereen houd net van een wat andere klank, dus wetmatigheden zijn er niet.

Ga naar een fatsoenlijke audiozaak en beluister wat er binnen je budget te krijgen is. Dan leer je meteen hoe jouw smaak is en kun je een betere keus maken. Koop niet meteen, zoiets heeft tijd nodig.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.