Is er een mogelijkheid een zwarte/grijze lijst in te stellen waarin wordt afgeraden bij enkele shops te kopen.
Hoe een shop zich gedraagt en handelt kun je in de Shop Survey zien. Een zwarte of grijze lijst zullen we dan ook niet opstellen.
fair enough.
Misschien een mogelijkheid om gedupeerden zich wat makkelijker kunnen verenigen (behalve reacties in de shopsurvey).
Misschien een mogelijkheid om gedupeerden zich wat makkelijker kunnen verenigen (behalve reacties in de shopsurvey).
Een dergelijke mogelijkheid bieden we via Buyers Zone. Echter alleen in die gevallen waar de crew van Tweakers.net een dergelijk topic van belang vind, hierbij is te denken aan sureance van betaling of faillisement van een shop. In dergelijke gevallen zal de crew een topic openen in Buyers Zone.
Zie bijvoorbeeld:
Problemen rond De Laptopper en
Over Bend Systems Computers
Zie bijvoorbeeld:
Problemen rond De Laptopper en
Over Bend Systems Computers
Heb ik misschien nog een mooi voorbeeld:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714
Mijn geval:
Sinds april problemen met mijn grafische kaart, nieuwe gekregen binnen een week.
Hier bleek de koeling van kapot, tientallen mails geschreven, gebeld. Geen reactie tot ergens in Juni.
Kaart teruggestuurd en ik wacht nu al 3,5 week op een vervangende.
Telefoon lijkt afgesloten en op emails wordt niet meer geantwoord.
Kans is groot dat mijn kaart naar de fabrikant is gestuurd en de vervangende mogelijk verkocht.
In ieder geval het bedrijf lijkt in grote problemen te verkeren en het is misschien een idee om voor alsnog deze winkel niet meer mee te nemen in de Pricewatch.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714
Mijn geval:
Sinds april problemen met mijn grafische kaart, nieuwe gekregen binnen een week.
Hier bleek de koeling van kapot, tientallen mails geschreven, gebeld. Geen reactie tot ergens in Juni.
Kaart teruggestuurd en ik wacht nu al 3,5 week op een vervangende.
Telefoon lijkt afgesloten en op emails wordt niet meer geantwoord.
Kans is groot dat mijn kaart naar de fabrikant is gestuurd en de vervangende mogelijk verkocht.
In ieder geval het bedrijf lijkt in grote problemen te verkeren en het is misschien een idee om voor alsnog deze winkel niet meer mee te nemen in de Pricewatch.
Tweakers.net verwijderd een bedrijf uit de Shop Survey, wanneer we uit officieele bron vernemen dat het bedrijf failliet is.
[update]
De Shop is niet failliet echter wel per vandaag opgeheven. Echter gezien de reacties in de Shop Survey komt er een topic voor de gedupeerden.
Problemen rond de opheffing van Jemalin Computers
[update]
De Shop is niet failliet echter wel per vandaag opgeheven. Echter gezien de reacties in de Shop Survey komt er een topic voor de gedupeerden.
Problemen rond de opheffing van Jemalin Computers
[ Voor 57% gewijzigd door Longbeard op 23-08-2005 13:52 ]
Verwijderd
Kunnen wij als consument er ook invloed op hebben ? Wil namelijk www.powerline.nl een zeer slechte review geven....Longbeard schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:38:
Hoe een shop zich gedraagt en handelt kun je in de Shop Survey zien. Een zwarte of grijze lijst zullen we dan ook niet opstellen.
Dat kun je hier doen.
Hoewel ik zelf bij sommige shopsurveys het idee krijg dat een zwarte lijst (of schandpaal) een uitstekend idee is kan ik me toch ook voorstellen dat dit teveel gedoe zal opleveren voor de tweakers bemanning.
Aan de andere kant zou een soort van categorieindeling/ranking voor de gebruikers wel handig zijn om snel een eerste schifting te maken in het geval dat bijvoorbeeld er minimaal prijsverschil uit de pricewatch komt.
In wezen is deze informatie al beschikbaar middels de "blokjes" in de shopsurvey maar om vanuit de pricewatch deze info te laten meewegen vergt nogal wat klik- en zoekwerk.
Aan de andere kant zou een soort van categorieindeling/ranking voor de gebruikers wel handig zijn om snel een eerste schifting te maken in het geval dat bijvoorbeeld er minimaal prijsverschil uit de pricewatch komt.
In wezen is deze informatie al beschikbaar middels de "blokjes" in de shopsurvey maar om vanuit de pricewatch deze info te laten meewegen vergt nogal wat klik- en zoekwerk.
Je hebt in de Pricewatch duimpjes voor de shopnamen staan waaraan je kan zien wat de waardering is. In Pricewatch 1.5 is dit iets verder uitgewerkt en is de beoordeling vanuit de ShS nadrukkelijker en duidelijker aanwezig in de PW.
Verdraaid:) Dat in de tooltip ook nog een inhoudelijke beoordeling zit was niet bij me blijven hangen. Ik beschouwde het slechts als een aanduiding van wel/geen shopsurvey aanwezig.
Maar wat is Pricewatch 1.5 ?
Maar wat is Pricewatch 1.5 ?
De kleur van de duimpjes verandert als de beoordeling in de Shop Survey wijzigt.
De huidige versie van de Pricewatch is 1.0. Pricewatch 1.5 zal een aantal verbeteringen bevatten op onder meer lay-outgebied, zodat meer informatie (uitgebreidere ShS-informatie en verzendkosten bijvoorbeeld) kan worden weergegeven. Bij Pricewatch 2.0 gaat ook de complete database en manier van opslaan van data op de schop en dat is met name 'onder het oppervlak' een enorme verandering, die vanzelfsprekend ook zijn positieve gevolgen zal hebben voor het zoeken naar een product.
De huidige versie van de Pricewatch is 1.0. Pricewatch 1.5 zal een aantal verbeteringen bevatten op onder meer lay-outgebied, zodat meer informatie (uitgebreidere ShS-informatie en verzendkosten bijvoorbeeld) kan worden weergegeven. Bij Pricewatch 2.0 gaat ook de complete database en manier van opslaan van data op de schop en dat is met name 'onder het oppervlak' een enorme verandering, die vanzelfsprekend ook zijn positieve gevolgen zal hebben voor het zoeken naar een product.
Pagina: 1