Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen rond de opheffing van Jemalin Computers

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van Jemalin Computers en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen, om alles wat met het mogelijke opheffing van Jemalin Computers te maken heeft te bespreken, dit naar aanleiding van een groot aantal surveys in de Shop Survey van deze shop. De shop is niet failliet verklaard is echter wel per 23 augustus 2005 opgeheven.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Jemalin Computers.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Er is een curator aangesteld.
Telefoonnummer curator: 075-6810080

[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2005 15:54 ]

Verwijderd

Hier was ik dus al bang voor.
Het beste is dat wij als gedupeerden met elkaar een front vormen om onze producten terug te krijgen of alsnog een geld bedrag.
Zelfstandige ondernemers als van JeMaLin zijn lijkt mij voor 100% verantwoordelijk voor de gemaakte schulden.

edit:
Ik heb morgen een afspraak bij de politie, kijken wat zij voor mij kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:22 ]

Verwijderd

Ik ben zelf al maanden bezig om geld te krijgen van Jemalin. Van enige reactie van de kant van Jemalin is geen sprake. Heb contact gehad met de eigenaar van het pand waar Jemalin is gevestigd in Zaandam. Blijkt dat er al 4 maanden huurachterstand is. Aangezien Jemalin Computers een CV is, is de eigenares ook privé aan te spreken. Ze denkt kennelijk dat zij onder alle betalingen uitkomt zodra zij de zaak op heft zoals reeds is gebeurd vandaag. Dat is dus niet het geval.
In principe kan er nu met twee vorderingen een faillissement van haar privé aangevraagd worden.

Wellicht is zij nu wel tot rede vatbaar en om een faillisement te voorkomen alle gedupeerden op een of andere manier te vrijwaren.

Hopelijk reageren nog meerdere gedupeerden.

Verwijderd

Ok, ik ben vandaag naar de politie geweest. Na een lang gesprek heeft de verbalisant contact opgenomen met de Officier van Justitie te Groningen.
Deze oordeelde dat er uit mijn verhaal geen strafbaarfeit te halen was. In andere woorden oplichting c.q. verduistering kon niet worden bewezen.
Volgens de officier was hier sprake van een civielrechterlijke zaak. De verbalisant heeft mij toen aangeraden Bureau Rechtshulp Groningen te raad plegen.
Gelijk contact opgenomen, deze heeft geprobeerd contact op te nemen met de Kamer van Koophandel en kon mij mededelen dan het bedrijf was uitgeschreven en er geen gegevens meer beschikbaar waren. Met dank aan Vlinder21 had ik deze gegevens al.
Vervolgens was het advies een aangetekende brief te sturen naar het privé adres van de eigenaresse.
Verder was Bureau Rechtshulp wel van mening dat het hier gewoon om oplichting gaat, en adviseerde dan ook nog als groep aangifte te doen, ik heb nog geen idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken.
Het makkelijkste is als iedereen even een mail naar mij stuurt met zijn/haar verhaal, en dat ik dat doormail naar de verbalisant, om dan af te wachten op een volgende reactie.
De mensen die mij emailen kunnen dan ook gelijk de gegevens krijgen om een aangetekende brief te sturen.

Mvg

S.C. Dijksma

sdijksma (at) home (punt) nl

Mailadres aangepast ivm mail harvester.

[ Voor 9% gewijzigd door Longbeard op 24-08-2005 12:12 ]

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Mijn videokaart (XFX 6600GT) is 3 weken geleden overleden (gekocht in maart) en ik heb al diverse malen contact met ze proberen op te nemen maar krijg ze niet te paken. Nu snap ik dus ook waarom :s

Mijn vraag: hoe krijg ik mijn videokaart nu omgeruild nu zij failliete (?) zijn. Ik neem aan dat die kaart iig 1 jaar normale fabrieksgarantie heeft.

Verwijderd

Ga naar www.xfxsupport.com
Registreer je daar, leg even kort je probleem uit, en ze zullen de kaart omruilen (wanneer deze nog in de garantie periode valt uiteraard.)

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:31:
Registreer je daar, leg even kort je probleem uit, en ze zullen de kaart omruilen (wanneer deze nog in de garantie periode valt uiteraard.)
Ok ik heb xfx gemailed. Hopelijk kunnen ze me aan een nieuwe helpen of deze laten repareren.

Verwijderd

Dit kreeg ik enkele dagen geleden van XFX

[Tony - 23/8/2005 11:05:29] Hi, the shop has the card or you have it? If you have, or can obtain the card, yes, we can handle the returns directly, please let us know. Regards Tony

Moet geen probleem zijn.

Ik ben nog eens op de jemalin site wezen kijken, en ja hoor je kunt nog steeds bestellen:
http://members.home.nl/sdijksma/test.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 20:47 ]

Verwijderd

Hoeveel mensen hebben er al gereageerd?

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 21:25 ]

Verwijderd

Op dit moment vier mensen. Hopelijk worden dit nog wat meer.

Verwijderd

Statusinformatie Datum Locatie
Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 25-08-2005 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending in distributieroute 25-08-2005 Amsterdam , bestelling
Zending in distributieroute 25-08-2005 Amsterdam , bestelling
Zending niet uitgereikt - niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Amsterdam-Tussen Meer) 25-08-2005 Amsterdam-Tussen Meer
En hoe gaat het bij jullie?

Verwijderd

Modbreak:Er is geen relatie, tussen de Jermalin Conmputers en andere computer zaken, te vinden. Dergelijke relatie mogen gemaakt worden, echter dienen zij met bewijzen gestaaft te zijn. Een anoniem mailtje valt daar niet echter niet onder.

[ Voor 98% gewijzigd door Longbeard op 28-08-2005 11:16 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik heb bij hun mijn AMD 64 3200+ Winchester S939 gekocht voor € 169,00 op 02-03-'05 en ik moet zeggen ze waren toen gewoon keihard de goedkoopste in de pricewatch en ze beantwoorden
keurig mijn E-mails toen ik vroeg of het wel echt om een Winnie Core ging.

Denk alleen dat als er dus nu wat met mjn CPU gebeurt dat ik dus
rechtstreeks zaken moet doen met AMD :?

Verwijderd

Inderdaad, het is natuurlijk te hopen dat er niks stuk gaat, maar mocht dat het geval zijn zal het via de fabrikant moeten.
Misschien kun je het product nu alvast registreren, vergemakkelijkt het proces vaak een beetje.

Verwijderd

Ik heb een aantal vragen gehad wat voor bedrijfsvorm Jemalin had en wat dit inhoudt.

Jemalin was een commanditaire vennootschap (C.V.)
De commanditaire vennootschap is te zien als een bijzondere vorm van de VOF. Het verschil met de VOF is dat er twee soorten vennoten worden onderscheiden. Beherende vennoten en commanditaire of stille vennoten. De commanditaire of stille vennoten zijn slechts financieel betrokken. Zij mogen niet namens de CV naar buiten treden.
Aansprakelijkheid:
Beherende vennoten zijn (evenals de vennoten van een VOF) met hun privé- vermogen voor 100% aansprakelijk als de vennootschap haar verplichtingen niet nakomt. Dit betekent dat als de CV failliet gaat, de beherend vennoot ook failliet gaat.

Verwijderd

Ik wou ook maar even reageren,

Ik denk dat jullie mijn shopsurvey allemaal wel hebben gelezen.

Wat mij zo ontzettend tegenvalt, is dat de mevrouw mij plechtig beloofde mij het product te leveren. Akelig gevoel dat er mensen zijn die je zo kunnen besodemieteren. Ik ben van plan om hier (in Enschede) ook aangifte te gaan doen. Het lijkt mij erg mooi (en het zou mevrouw erg sieren) om dit gewoon in de minne te schikken, mensen geld terug en voor mensen met garantie moet ook wel iets te regelen zijn. Het word anders zo ontzettend ingewikkeld, en dan moeten wij, als gedupeerde consument en trouwens ook mevrouw, op de blaren zitten.

Wie weet, ik blijf toch geloven in de goedheid van mensen... *shrugs*

Verwijderd

Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 26-08-2005 Arnhem , sorteren aangetekenden

Zending in distributieroute 26-08-2005 Amsterdam , bestelling

Zending niet uitgereikt - niet thuis; zending naar afhaalkantoor (Amsterdam-Tussen Meer) 26-08-2005 Amsterdam-Tussen Meer

...zelfde verhaal. Afwachten maar.

Verwijderd

Ok, ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar dit lijkt me wel een beetje relevant. Deze zaak lijkt heel veel op wat er bij een andere pc zaak is gebeurd. Aangezien ik las dat ik geen andere shops mag noemen kan ik deze nu dus niet noemen tenzij een mod zecht van het is ok.
Maar in dat geval heeft de eigenaar de bestellingen niet meer uitgeleverd, maar wel geld ontvangen. Nu heb ik dus inmiddels gehoord dat je t beste aangifte kan doen in de woonplaats van de eigenaar.
Dan word er eerder contact ofzo met m opgenomen.
Die andere zaak die ik dus noemde, daar zijn ze inmiddels zo ver dat iedereen die aangifte heeft gedaan in de woonplaats van de eigenaar zijn geld netjes terugheeft gekregen....en op deze manier houd de eigenaar dus geld over van onschuldige mensen aangezien niet iedereeen dat gedaan had.

Verwijderd

Dit is mooi kl*te! :(
Ik heb in januari 2005 mijn cpu, moederbord en geheugen daar gekocht en nu net een paar dagen geleden is mijn moederbord kapot gegaan.
Het is een Epox 9NDA3+ en weet niet wat ik nu moet doen ivm garantie!
Heeft iemand van jullie een idee van hoe ik dit kan oplossen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

makje

Professioneel prutser

Anders lees je de draad ff..
GF schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:50:
Mijn videokaart (XFX 6600GT) is 3 weken geleden overleden (gekocht in maart) en ik heb al diverse malen contact met ze proberen op te nemen maar krijg ze niet te paken. Nu snap ik dus ook waarom :s

Mijn vraag: hoe krijg ik mijn videokaart nu omgeruild nu zij failliete (?) zijn. Ik neem aan dat die kaart iig 1 jaar normale fabrieksgarantie heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:31:
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:39:
Dit kreeg ik enkele dagen geleden van XFX

[Tony - 23/8/2005 11:05:29] Hi, the shop has the card or you have it? If you have, or can obtain the card, yes, we can handle the returns directly, please let us know. Regards Tony

Moet geen probleem zijn.
In jouw geval even contact opnemen met epox dus

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:44:

In jouw geval even contact opnemen met epox dus
Ja zover was ik ook alleen reageren ze niet.( nog niet)
Maar goed ik kan dus de garantie gewoon bij hun regelen :?
Iig bedankt

edit: Iemand die toevallig een telefoon nummer heeft van epox in nl?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 23:57 ]

Verwijderd

www.goudengids.nl

Ons beste resultaat is (1)
1. Epox Europe BV
Noordkd 64, 2741EZ Waddinxveen
Telefoon:
Tel: 0182-633355
Fax: 0182-632744

Wat kan het leven toch makkelijk zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 00:28 ]

Verwijderd

OMG ik moet me hersens eens beter gaan gebruiken :)

Bedankt voor de moeite _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hier nu de verhalen van:

Pascal
Vincent
Jorre
Theo
Michel
Jan
Geoffrey

met mijzelf daarbij is dat 8. Of ben ik nog mensen vergeten

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Ik wil niet stoken of ophitsen, maar een goede tip geven:

ga direct naar een advocaat, leg hem het probleem voor en vraag of hij contact opneemt met de shop-eigenaar: of jullie gaan die persoon failliet verklaren (persoonlijk) of hij komt de schuldeisers tegemoet.

9 van de 10 keer zal optie twee gekozen worden. Kiest de persoon optie één, dan kan de advocaat bij de voorzieningsrechter om faillisment of beslaglegging op de bankrekening of persoonlijke bezittingen van de oud eigenaar vragen. Is jullie vordering hard, dan zal een deurwaarder vrij snel aan de deur van de eigenaar komen te staan. Ook die deurwaarder kost je geld, maar je kan vrij veel kosten verhalen op de eigenaar.

Het klinkt allemaal moeilijk en langdurig, maar overschat het niet. Al krijg je enkele tientjes netto terug, het is vaak een principe kwestie.
Zelf heb ik het ook meegemaakt. Voor een paar honderd aangekocht maar niks geleverd. Nu heb ik enorm veel plezier als ik weet wat er met de oplichter gaat gebeuren. Ik heb zovaak contact met die persoon opgenomen en zoveel tijd erin gestopt dat het mij allang niet meer op het geld gaat.

Succes! :)

Verwijderd

Mogelijk weer een kleine doorbraak?
Iig ik ben het uitreksel van de KvK wezen uitpluisen met de wet ernaast:

Aansprakelijkheid
Beherende vennoten zijn (evenals de vennoten van een VOF) met hun privé- vermogen voor 100% aansprakelijk als de vennootschap haar verplichtingen niet nakomt. Dit betekent dat als de CV failliet gaat, de beherend vennoot ook failliet gaat.

Dit geldt niet voor de commanditaire vennoten. Zij kunnen slechts het bedrag dat zij in de CV hebben gebracht, kwijtraken. Zodra de commanditaire vennoot echter namens de vennootschap naar buiten optreedt, wordt de commanditaire vennoot gezien als beherend vennoot en zo aansprakelijk met zijn gehele privé-vermogen.

(Openbare gegevens uit het uittreksel van de KvK)

Beherende venno(o)t(en):
Naam :Belcamp Worldwide Ltd. ........................
Adres :48 High Ridge Seabrook Hythe, Kent CT21 5TF, ..
Verenigd Koninkrijk ...........................
Toetreding tot vennootschap :02-12-2004 ....................................
----------------------------------------------------------------------------
Gevolmachtigde(n):
De mevrouw die al eerder aan de orde is gekomen.

Gegevens omtrent
commanditaire venno(o)t(en):Aantal : 1 ........................
Inbreng : EUR 250,00 ...............

Het lijkt dus alsof de mevrouw de commanditaire vennoot is, en voor 250 euro ingebracht heeft in de vennootschap, want ik weet niet zeker of mevrouw namens de vennootschap optreedde, al heb ik wel emails ontvangen van een zekere Marianne (moeilijk aan te tonen dat dit dezelfde persoon is).
Maar als ik het goed begrijp zouden we in principe alles van Belcamp Worldwide Ltd. kunnen eisen (als dit tenminste een echt bedrijf is).
Binnenkort maar weer even contact opnemen met bureau rechtshulp, en mogelijk volgende week de casus even voorleggen aan mijn proffesor civiel recht.

edit:
en dat moet deze zijn:
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_faillprofiel.php?id=22923

En dat is sinds:
Faillissementsnr. F 05 0203
Rechtbank Rotterdam
Datum uitspraak 15-03-2005

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 11:27 ]

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Ze heeft het vantevoren al opgezet met het idee dat het wel eens goed mis kon gaan.

Minimale inbreng als commanditaire venoot en een Limited (Belcamp Worldwide Ltd) als risicolopend object.
Wat er nu gebeurt is dat de Limited (Engelse BV, maar dan met zo weinig eisen dat deze zeer populair is bij Nederlandse oplichters) failliet wordt verklaard en mevrouw zelf als commanditaire vennoot per definitie vrijuit gaat.

Helaas pindakaas dus. De kleine doorbraak is dat jullie je geld kwijt zijn en mevrouw wordt beschermd door de wet. Ik kan me voorstellen dat jullie geen Engelse advocaat nemen die mevrouw aan gaat pakken (ervanuitgaand dat de Limited ook op haar naam staat).

Deze vorm van handelen wordt een Euro-BV genoemd. Deze BV is geen echte BV zoals we die in Nederland kennen (beperkte aansprakelijkheid, 18.000 euro inlegkapitaal).
Men neemt een CV zodat er een betrouwbare bedrijfsnaam staat. Men neemt een Limited die in die CV alle risico loopt. De limited kan makkelijk wordt opgericht vanuit Nederland, en ook makkelijk weer failliet gaan. Bovendien is het belastingtechnisch aantrekkelijk. In Nederland vind je momenteel 8 bedrijven die alleen maar Euro-BV's de gehele dag oprichten. Geloof me, dat soort bedrijfjes zijn erg dubieus. Als er problemen zijn ben jij, de klant, altijd degene met de kosten.

Verwijderd

Op het moment heb ik geen idee over hoe nou verder.
Ik kan de curator niet bereiken, en een rechtszaak beginnen tegen een faillietverklaard bedrijf lijkt me doelloos, en vooral geldverspilling.
Ben dus bang dat ik Damorph gelijk moet geven.

Verwijderd

Nou dat veklaard waarom ik m'n Asus mobo maar niet retour krijg van reparatie, ligt er al 3 mnden.
En dat er niet wordt gereageerd op E-mail en telefoon, ik vermoedde het al dus heb inmiddels al een nieuwe mobo gekocht.
Nou ja, via m'n broer wordt er aan gewerkt, dus ik zie het wel.

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Wat wilt je broer dan doen? Incasso starten tegen een failliete lege Engelse BV :P
Als je broer echt iets goeds weet, deel het svp met de rest, hebben de gotters er ook wat aan

Verwijderd

Nee, daar weet Db_85 wel raad mee.

Verwijderd

Hoe bedoel je?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:26:
Nou dat veklaard waarom ik m'n Asus mobo maar niet retour krijg van reparatie, ligt er al 3 mnden.
En dat er niet wordt gereageerd op E-mail en telefoon, ik vermoedde het al dus heb inmiddels al een nieuwe mobo gekocht.
Nou ja, via m'n broer wordt er aan gewerkt, dus ik zie het wel.
Nee, daar weet Db_85 wel raad mee.
Als eerste, welkom op het forum Gathering of Tweakers. :)

GoT is een forum waar de users gezamelijk problemen proberen te beantwoorden cq proberen op te lossen. Aan raadseltjes als "via m'n broer wordt er aan gewerkt" hebben de gedupeerden van de opheffing van Jemalin Computers erg weinig.

Met andere woorden of jij of je broer dragen substantieel bij aan de discussie of je post niet, aangezien je met je bovenstaande posts weinig nuttigs bijdraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 11-09-2005 16:00 ]

Verwijderd

Nou ik maak geen raadseltjes hoor, maar omdat wel duidelijk was dacht ik dat Db_85 hier mee bezig is heb ik dat antwoord gegeven.
Maar voor de duidelijkheid dan, mijn broer heb voor mij wat spulletjes bij die bewuste winkel gekocht en dat is niet goed gegaan zoals ik al vermeld had.
Nou is Db_85 voor mijn broer (en mij) dus bezig om iets tegen ze te beginnen, maar zoals je al heb kunnen lezen wordt dat waarschijnelijk ook geen succes.

Verwijderd

Ik begrijp dat er meer mensen zijn die problemen hebben met Jemalin. Is er een groep van gedupeerden die de handen ineen willen slaan. Zo ja wie zijn dat?

Mijn verhaal: Januarie PC gekocht. * juni pc weggebracht voor reparatie, 17 juni bericht mobo kapot, gaan er een nieuwe in zetten, daarna sturen we hem op. Half juli, terug van vakantie, geen PC. Contact gehad, TPG heeft fout gemaakt. 11 augustus PC gevonden, komt met spoed via Jemalin terug. En nu nog steeds geen PC, 1000 euro weg :( .

Aangetekende brieven verstuurd geen reactie. Ik zoek de eigenaresse verder. Via KvK adres. Zal ook juridische stappen nagaan bij zwager (is officier van justitie). Eerste reactie politie: dit is civiel. Maar de vraag is of dat na opheffing Jemalin nog zo is. Iemand een idee?

Taco Vos

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:40:
Ik begrijp dat er meer mensen zijn die problemen hebben met Jemalin. Is er een groep van gedupeerden die de handen ineen willen slaan. Zo ja wie zijn dat?

Mijn verhaal: Januarie PC gekocht. * juni pc weggebracht voor reparatie, 17 juni bericht mobo kapot, gaan er een nieuwe in zetten, daarna sturen we hem op. Half juli, terug van vakantie, geen PC. Contact gehad, TPG heeft fout gemaakt. 11 augustus PC gevonden, komt met spoed via Jemalin terug. En nu nog steeds geen PC, 1000 euro weg :( .

Aangetekende brieven verstuurd geen reactie. Ik zoek de eigenaresse verder. Via KvK adres. Zal ook juridische stappen nagaan bij zwager (is officier van justitie). Eerste reactie politie: dit is civiel. Maar de vraag is of dat na opheffing Jemalin nog zo is. Iemand een idee?

Taco Vos
We zijn nog bezig, maar we lopen tegen hetzelfde aan. Civielrechterlijk is er niks meer te halen bij Belcamp. Politie stuurt ons weg met het verhaal dat het geen strafrechterlijke zaak is.
Al met al zijn we nu met een stuk of 9 mensen, en er zullen vast nog veel meer mensen zijn die het al lang hebben opgegeven.
Als je nog even met je zwager wilt overleggen graag.

Verwijderd

Ik heb inmiddels navraag gedaan en ik kan aangifte doen van verduistering. Dus strafrechtelijke stappen ondernemen. De redenering is als volgt; Ik heb een goed afgegeven dat ik niet terug heb gekregen. Daarbij kan ik ook aangeven wie het gedaan. Op grond daarvan mag de politie de aangifte niet weigeren. Dat het daarbij om een winkel ging en dat iemand die opheft en dat de winkel mogelijk in bezig was van een Engels bedrijf maakt niet uit. Ik heb mijn pc aan haar gegeven en zij moet hem teruggeven (soms is de wet wel simpel).
Heb je een kapot onderdeel afgegven en niet terug gekregen (al dan niet gerepareerd of nieuw) dan kun je dus aangiifte doen van verduistering. Dit m.b.v. de bovenstaande redenering. Omdat op alle onderdelen garantie zit kun je later alsnog gebruik maken van de fabrieksgarantie.
Mensen die geld hebben overgemaakt maar niets hebben ontvangen kunnen echter niets doen. Oplichting is civiel rechtelijk en moeilijk te bewijzen. Je moet dan namelijk aantonen dat iemand van te voren al van plan was om je te bedriegen. En dat is in dit geval moeilijk.

Ik hoop dat hiermee een aantal mensen geholpen zijn, groet Taco Vos

Ik hou juliie op de hoogte.

Verwijderd

Ik kom nog steeds niet verder bij de politie. En de vraag was of jij nog verder bent gekomen.
Ik zou ook graag nog even het nummer van de verhuurder van het pand willen hebben, mogelijk dat er daar nog een aantal zaken liggen die wij als eigenaren kunnen revindiceren.
Er was namelijk iemand die met deze persoon aan de telefoon had gezeten.

Mvg

Steven

edit:
Grappig trouwens dat de site nog steeds up is, en je nog steeds kunt bestellen.
http://www.jemalincomputers.nl/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 01:18 ]

Verwijderd

Beste Steven (en anderen)

Ik heb een klacht bij de politie liggen omdat ik gewoon aangifte wil doen. Volgens mijn zwager is er sprake van verduistering en is er wel degelijk sprake van een strafzaak. In eerste instantie weigerde de politie mijn aangifte, toen kon het wel en uiteindelijk weer niet. Daarna heb ik een klacht ingedient bij de politie. Deze is nog in behandeling. Voordeel daarvan is dat er een officier van justitie naar moet kijken.
Daarnaast heeft Jemalin zich falliet laten verklaren (eind september pas) waarschijnlijk omdat de grond te heet onder de voeten werd van mevrouw. Curator is meneer de Dood (what's in the name). Deze vindt het een vreemde zaak en probeert bedrog aan te tonen zodat mevrouw wel aansprakelijk is.
Dat is nu de status.

Grt Taco Vos

Topicstart aangepast.
Telefoonnummer curator: 075-6810080

[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 31-10-2005 15:56 ]

Verwijderd

Vriendelijk bedankt Taco,

Ik heb vandaag het kantoor opgebeld.
Erg vreemd alleen dat het klonk alsof ik in een callcenter terecht kwam.
Het voelde echt alsof ik weggewerkt werd. Ik moest er nog om vragen hoe het kantoor heette en hoe ik dan een claim ik kon dienen. "Ja dat kan via email, tot ziens meneer".
Dus ik zoeken naar een site van Koster Advocaten te Zaandam maar niks te vinden.
Wat nog vreemder is dat alle producten verdwenen zijn, het pand werd leeg aangetroffen.
Maar hier wilde de mevrouw aan de lijn ook niks over zeggen verder.
Is dat niet alleen al reden genoeg om verduistering aan te kunnen tonen?
Aansluiten in een rij schuldeisers betekend misschien nog eens een keer 20 euro beuren over 3 jaar, heb ik toch liever het product terug. Het moet toch ergens gebleven zijn.
Naja ik zal het kantoor morgen wel even weer bellen, misschien dat ik dan verder kom.

Mvg Steven

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 22:04
JeMaLin is/was een CV, die kan niet failliet verklaard worden; alleen de beherende vennoten, in dit geval een naar alle waarschijnlijkheid lege Ltd, kunnen failleren.

Een CV is namelijk geen rechtspersoon.

Echter: ook al wordt er een Ltd gebruikt, dan nog is mede het Nederlandse vennootschapsrecht van toepassing en is het dus heel goed mogelijk dat directie van de Ltd (waarschijnlijk weer dezelfde mevrouw) alsnog in privé aansprakelijk is, wanneer er sprake is van wanbeheer.

Aangifte doen heeft geen zin, want je kunt nooit de vereiste opzet van de de betreffende delicten aantonen. Die is er namelijk niet. Er is gewoon sprake van een bedrijf dat niet goed liep en dan moet je dus de route volgen van een niet goed lopend bedrijf.

Trek eerst eens die curator aan zijn jas en vraag van wie of wat hij dan wel curator is ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Voor de persoon die hier 18 pond (ex btw) voor over heeft staan hier alle gegevens van de limited
Documents:
18-10-2005 Notice of change of directors or secretaries or in their particulars. 1 page(s) £18.00
13-10-2005 First notification of strike-off action in London Gazette (Section 652). 1 page(s) £18.00
08-09-2005 Application for striking off. 1 page(s) £18.00
05-01-2005 Change in situation or address of Registered Office. 1 page(s) £18.00
10-12-2004 Notice of change of directors or secretaries or in their particulars. 2 page(s) £18.00
10-12-2004 Notice of change of directors or secretaries or in their particulars. 1 page(s) £18.00
12-10-2004 New Incorporation documents. 7 page(s) £18.00

[ Voor 91% gewijzigd door Stewie! op 07-11-2005 17:04 ]

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb mij als schuldeiser bij de curator aangemeld. Alweer enkele weken geleden. Maar ik heb er nog niets van gehoord. Dat is wel vreemd. Van de politie heb ik ook nog niets vernomen dus ik ben benieuwd wat daar uit komt. Blijf informatie geven hier, dan kan ik dat mogelijk gebruiken.

grt Taco

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:54:
JeMaLin is/was een CV, die kan niet failliet verklaard worden; alleen de beherende vennoten, in dit geval een naar alle waarschijnlijkheid lege Ltd, kunnen failleren.

Een CV is namelijk geen rechtspersoon.

Echter: ook al wordt er een Ltd gebruikt, dan nog is mede het Nederlandse vennootschapsrecht van toepassing en is het dus heel goed mogelijk dat directie van de Ltd (waarschijnlijk weer dezelfde mevrouw) alsnog in privé aansprakelijk is, wanneer er sprake is van wanbeheer.

Aangifte doen heeft geen zin, want je kunt nooit de vereiste opzet van de de betreffende delicten aantonen. Die is er namelijk niet. Er is gewoon sprake van een bedrijf dat niet goed liep en dan moet je dus de route volgen van een niet goed lopend bedrijf.

Trek eerst eens die curator aan zijn jas en vraag van wie of wat hij dan wel curator is ?
Oplichting is inderdaad niet te bewijzen. Echter wanneer je een product ter reparatie inlevert, blijft het in eigendom van degene die het product inlevert.
In dit geval lijkt het mij duidelijk dat er zeker te bewijzen valt dat er sprake is van verduistering.
Het pand is leeg aangetroffen wat inhoudt dat onze producten zijn verdwenen. Het is daarom aan te tonen dat er opzettelijk eigendom is verdwenen, wat weer wederrechtelijkheid impliceert.
Hadden de producten er nog gelegen was het een ander verhaal, en hadden we deze gewoon uit de faillisements boedel kunnen halen (wat nu ook weer een loos verhaal blijkt te zijn?).
Maar hier is het gewoon overduidelijk dat onze producten die in beheer van Jemalin Computers waren opzettelijk zijn verdwenen, en dat er nooit het doel was om deze producten (gemaakt of niet) terug te leveren.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden, en ik snap niet dat de politie zo moeilijk doet. Als je een fiets naar de fietsenmaker brengt, en je komt terug en de fietsenmaker zegt dat hij em nooit heeft ontvangen nemen ze toch ook gewoon een aangifte aan? En dat is nog lastiger te bewijzen ook.

Verwijderd

Ik heb net weer contact opgenomen, en wordt vandaag nog teruggebeld door een advocaat die de zaak behandeld. Ene meneer Biezen/Biesen(?).
Indien dit nog ergens heen gaat, zal ik jullie natuurlijk gelijk weer inlichten.

Verwijderd

Beste mensen,

Ik had een klacht ingedient bij de korpsleiding dat men mijn aangifte niet wou opnemen. En wonder boven wonder ik heb helemaal gelijk. De politie moet mijn (maar ook jullie) aangifte opnemen. Zelfs al zou de zaak civielrechterlijk zijn. Bovendien riekt het wel heel sterk naar oplichting/verduistering. Volgens hen is het een redelijk sterke zaak. Kortom, ik mag aangifte doen (en jullie ook). De politie mag die aangifte niet eens weigeren, ook al probeert men dat blijkbaar nogal eens. Mensen die meer willen weten mogen mij e-mailen (tacovos [AT] hotmail [punt] com).

Grt Taco Vos

[ Voor 2% gewijzigd door Longbeard op 01-12-2005 15:48 ]

Verwijderd

Sorry dat ik even verdwenen was, computerproblemen en een druk leven hebben me even bezig gehouden.
Ben dus ook mijn account hier kwijt geraakt.

In ieder geval heb ik van de politie niks gehoord, en wilde ik ook even zeggen dat het aan de kant van de curator ook angstig stil blijft.
Erg jammer.
Iemand anders nog nieuws?

Mvg Steven.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden van Jemalin Computers en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Jemalin Computers.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.