A7N8X: 1GB dual channel of 1,5GB single channel?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Ik zit met een kleine issue. Ik heb de search al gebruikt maar zoeken op 1gb en 1.5gb vind de search engine niet zo fijn :o

Ik heb nu 2x 512mb Corsair valueram (PC3200) in Dual channel mode maar aangezien ik steeds meer te maken krijg met programma's en spellen die meer dan 1gb aanspreken wil ik toch er wat bij hebben. Wordt ik er beter van als ik naar 3x512mb ga en dan dual channel opgeef? En kan mijn bord dat wel aan? (A7N8X deluxe rev 2.0)

Ik heb daarvoor op site van Asus gekeken maar wordt er niet veel wijzer van.
Ik kom echt geheugen tekort en heb het een en ander al geprobeerd zoals clean install. Anders partitioneren, ik heb nu 1x 30 GB en 1x 130 GB. en nog een paar kleine dingetjes.
Programma's en spellen waar ik af en toe tekort kom:

- 3dmax
- Battlefield 2
- Doom 3
- F.E.A.R
- Act of War
- Multi programs ( heel veel proggies @ same time )
- Quickpar

Of is bijvoorbeeld een 36gb Raptor een beter idee om als primary disk neer te gooien zodat ie alles sneller aanspreekt? Ik heb nu een half-gare 160gb van Western Digital S-ATA.

Ik heb bijna geen background programma's draaien die veel geheugen eten.

thnx...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ
Hoeveel geheugen heb ik nodig?
RAM FAQ » Invloed van Dual Channel geheugen
RAM FAQ » nForce2 Dual Channel en synchroniteit

Samengevat: dual channel is sowieso overkill voor een K7 systeem. Maar: nForce2 kan dankzij een dubbele geheugencontroller wél 3 geheugenrepen in Dual Channel aansturen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
dit noemen ze toch: kijken met je neus? 8)7

ik zeg: excuus :Z

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik zeg: geaccepteerd :P

(sowieso zijn er al veel soortgelijke vragen voorbijgekomen, de search moet er toch echt vol mee staan :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.