Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB LCDs ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik ben op zoek naar een leuk LCDtje in mijn case.
Mijn oog viel eerst op de LIS2 Blue Eye, maar dat is toch niet echt wat ik zoek..
Ik zoek eigenlijk een LCDtje waar echt plaatjes op kunnen, en niet alleen characters (daarmee kun je wel plaatjes laten zien dmv custom characters, maar dan zijn die lijnen lelijk)

Ik vroeg me af of iemand zo'n soort LCD ooit heeft gezien, of heeft, en zo ja waar ik hem kan krijgen :P
liefst USB aansluiting :)

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
lijkt me ook wel leuk zoiets, iets waar plaatjes en info op kunnen zonder op je printerpoort te moeten zitten, dan kan je gewoon op je moederbord usb stoppen :Y)

Verwijderd

je wilt gewoon een grafisch lcd? die zijn o.a. te verkrijgen bij www.htvision.com (ja die bedoelde ik) (geheel aangesloten ook) . Alleen hebben zij geen usb's. Had laatst wel nog een andere site gevonden wel met usb maar die ben ik kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 22:06 ]

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 23:03
Ik denk dat je www.htvision.com bedoelt ipv www.ht-vision.nl...

Specs

Verwijderd

een laptop beeldscherm word toch ook lcd genoemd?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:36:
een laptop beeldscherm word toch ook lcd genoemd?
Ja hij zou ook kunnen overwegen om een laptop scherm of om een PS1 scherm te modden voor in z'n case. Beide zijn al gedaan en er zijn ook HowTo's van geschreven. Voor het PS1 scherm zou je deze kunnen lezen.

Het is alleen jammer dat die niet via USB aangesloten kunnen worden. Als je nou gezocht hebt en toch schermen hebt kunnen vinden kijk dan goed of dit geen schermen zijn die touchscreen mogelijkheden hebben want dat gaat ook via USB (of via rs232).

No signature found

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:23

KnOeFz

no comment...

Met LiquidMp3 kun je een grafisch scherm op usb aansluiten. Niet echt een project voor 'beginners', maar wel erg mooi. Wil er zelf altijd nog eens aan beginnen maar weet er op het moment geen tijd voor vrij te maken. 8)

Waarom begin je niet met een grafisch scherm via je lpt poort aangestuurd?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

als er echt vraag is naar usb lcd's moeten we misschien een keer contact met HTvision opnemen?

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Verwijderd

alrighty, daar was ik al lang naar opzoek...

• coorz

coorz

Back to crop!

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:48:
alrighty, daar was ik al lang naar opzoek...
En met jou een hele boel anderen ;)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30

• coorz

coorz

Back to crop!

idd prijs valt reuze mee, en het mooie is dat ie zowel onder LCDinfo en LCDStudio v2 (LCDHype wellicht binnenkort) werkt. Er zijn nog wel andere USB LCD's maar support is beperkt.

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
Earth LCD heeft kleuren LCD's op USB, ze zijn nu volop software aan het ontwikkelen en zodra deze der is zijn die kleine ( 2.7" ) LCD'tjes echt wel machitig ( ik heb er zo eentje liggen, prachitg ding, alleen nog geen software ... )
-Wim

Verwijderd

staat behoorlijk wat over in de faq... dat solderen is echt niet zo moeilijk, en voor de paralelle poort zijn nu nog een stuk meer freeware programmatjes beschikbaar dan voor usb geloof ik. Dus ik zou gewoon voor een grafisch lcd gaan, zelf solderen dat is echt vele malen goedkoper. (Soms wel 10x !)

Verwijderd

Ja da's leuk maar maar de meeste van die faqs ed gaan er vanuit dat je een paralelle poort hebt om de lcd op aan te sluiten. Die heb ik dus niet! Dus ik moet echt een usb versie hebben...
Matrix oribital heeft plenty usb lcds maar geen grafische...
Nou allemaal effe replyen op de post op dat forum zodat henri aan het werk gaat.
Ik wil de lcd op m'n buro in een leuke behuizing zodat ik snel kan zien hoe het met de pc is (die een stuk lager semi verdekt staat opgesteld) en met usb heb je dan maar 1 nette kabel die naar beneden loopt...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:01 ]

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik weet dat http://www.crystalfontz.com/ deze schermpjes heeft. Met wat zoekwerk zul je vast wel uitvinden waar je ze kunt kopen.

Verwijderd

waterkoud schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:04:
ik weet dat http://www.crystalfontz.com/ deze schermpjes heeft. Met wat zoekwerk zul je vast wel uitvinden waar je ze kunt kopen.
daar hebben ze enkel 2 en 4 lijns lcds, de grafische zijn geen usb.
Ik heb ondertussen m'n usb lcd binnen via lcdinfo, ziet er mooi uit, ik ga een houdertje maken zodat ie naast m'n monitor kan staan. ik wou eerst zo'n logitech toetsenbord kopen met ingebouwd lcd maar dit is nog veel leuker omdat je hier alles zelf kunt aanpassen.

Heb nog 1 enkel probleempje, ik weet nog niet hoe je een usb lcd aanstuurt met lcdinfo of lcdstudio2.
Persoonlijk zou ik liefst lcdstudio gebruiken (omdat ik dat gewent ben en ik heb al mooie screens gemaakt enzo) maar lcdstudio lijkt me wat stabieler dus die is ook goed.
Tips zijn welkom.

Verwijderd

waarschijnlijk vind jij net zoveel als wij doen op google...
ik kwam alleen dit tegen, maar dan heb je wel meteen een soort touchscreen, wat je waarschijnlijk niet nodig hebt: http://www.pcconnection.com/ProductDetail?Sku=431002
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:02:
[...]

Persoonlijk zou ik liefst lcdstudio gebruiken (omdat ik dat gewent ben en ik heb al mooie screens gemaakt enzo) maar lcdstudio lijkt me wat stabieler dus die is ook goed.
Tips zijn welkom.
:?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik weet wel dat je een PSone LCD scherm op je graka kan aansluiten, en dan heb je echt een uber schermpje!

• coorz

coorz

Back to crop!

Denk dat je nog de driver moet krijgen van Henri. Ben benieuwd hoe het eruit ziet (lees:hoe snelle animaties met lage CPU load je erop kan krijgen :P )
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:02:
[...]

daar hebben ze enkel 2 en 4 lijns lcds, de grafische zijn geen usb.
Ik heb ondertussen m'n usb lcd binnen via lcdinfo, ziet er mooi uit, ik ga een houdertje maken zodat ie naast m'n monitor kan staan. ik wou eerst zo'n logitech toetsenbord kopen met ingebouwd lcd maar dit is nog veel leuker omdat je hier alles zelf kunt aanpassen.

Heb nog 1 enkel probleempje, ik weet nog niet hoe je een usb lcd aanstuurt met lcdinfo of lcdstudio2.
Tips zijn welkom.

Verwijderd

inderdaad, heb de drivers van Henri gekregen en een en ander wordt duidelijk.
Ik heb ook naar de psone schermen gekeken maar ik heb sli en dan heb je in een spel nog maar 1 vga uitgang die actief is en dan gaat het psone scherm dus op zwart.
Ook moet je gaan solderen en meer van die dingen en daar heb ik geen zin in.
Ik heb meer lcd schermen en dat werkt PERFECT voor wat ik wil (load en temps weergeven, geheugen gebruik en zo terwijl je aan het gamen bent) alleen heeft m'n huidige pc geen lpt poort meer en dit schermpje is dan DE oplossing.
Ik heb geen haast en het schermpje is super dus dit komt allemaal goed.
En voor deze prijs kan ik geeneens een 4x20 usb schermpje kopen van matrixorbital of crystalfontz oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 21:45 ]

Pagina: 1