Toon posts:

cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik wil een nieuwe processor kopen maar ik weet ni welke.
ik zit te twijfelen tussen die 2:

AMD Athlon64 3500+ S939 Clawhammer
en
AMD Athlon64 3500+ S939 Venice

welke raad u mij aan om te kopen?

Verwijderd

zoek eens wat benchmarks?

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

FTL

Welkom op GOT aqurry.
Er zijn een paar regeltjes op dit forum: ik zou je aanraden eerst de FAQ en Beleid van dit forum te lezen, daar staan een paar tips en regels.

[ Voor 31% gewijzigd door FTL op 21-08-2005 10:01 ]

• Blade_357
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 12:31
In dit geval zou ik gaan voor de Venice, dit is namelijk een nieuwere core dan de ClawHammer.
Wel even controleren of je moederbord deze ondersteund.

Verder is de L2 cache vand eze processors gelijk, maar de Venice heeft dacht ik SSE3 support en de ClawHammer niet.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens hier op GoT gezocht, om te kijken wat de ervaringen zijn? Er lopen zo ontzettend veel topics over de A64 en al zijn varianten. De Venice is de nieuwste van de 2, verbruikt minder energie, is dus koeler, en kan dus stiller gekoeld worden.
Je geeft er echter totaal niet bij aan wat je met de PC gaat doen. Waarschijnlijk voldoen ze beide voor je doeleinden, dus koop dan gewoon de goedkoopste, tenzij je perse een stille PC wilt. Dan moet je voor de Venice gaan mijns inziens.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Venice. Nieuwste core, en schijnt ook het tolerantst te zijn tegenover geheugen (verbeterde controller die standaard ook 4x 512 MB DDR400 ondersteunt).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar dit is echt niet de manier om van GoT gebruik te maken ;)

We kunnen namelijk op geen enkele manier uit je topicstart opmaken wat je allemaal wel niet met behulp van de op het Internet beschikbare naslagwerken hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet danwel voorlopig geconcludeerd met betrekking tot de vraagstelling. Je had bijvoorbeeld even in de FAQ van dit subforum kunnen kijken: PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?

Karige topictitel, gebrek aan aantoonbare inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis, topic gaat dus dicht.

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog rustig en aandachtig te doornemen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Hierna zullen we alleen maar meer plezier en profijt aan elkaar hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 21-08-2005 10:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.