Toon posts:

HTML doet raar, PART 2

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jammergenoeg is het topic net gesloten, maar het werkt toch niet helemaal naar behoren. Alle tekst die ik tussen de repeater_cell.gif'ses tables plaats, wordt gecentreerd. Wat is er mis met deze code?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<title>Graaf Jansloft</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<center>
<table id="Table_01" width="702" height="309" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
        <td colspan="2">
            [img]"images/header.gif"[/img]</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            [img]"images/header_navigation.gif"[/img]</td>
        <td>
            [img]"images/header_content.gif"[/img]</td>
    </tr>
    <tr>
        <td style="background:url('images/repeater_cell_navigation.gif');background-repeat:repeat-y;" width="175" height="1">

</td>
        <td style="background:url('images/repeater_cell_content.gif');background-repeat:repeat-y;" width="527" height="1">

</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            [img]"images/footer_navigation.gif"[/img]</td>
        <td>
            [img]"images/footer_content.gif"[/img]</td>
    </tr>
</table>
</center
</body>
</html>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lees curry's post in je vorige topic nog eens. :) Verder: lees eens wat over CSS en alignments.

[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 20-08-2005 23:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het daarmee kan, maar de webhost ondersteunt alleen standaard HTML, en geen andere foefjes.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:01:
Ik weet dat het daarmee kan, maar de webhost ondersteunt alleen standaard HTML, en geen andere foefjes.
:X

Weet je wel wat CSS is dan? CSS heeft niets maar dan ook niets met je host te maken, alleen met de client. En ik ken maar heel weinig clients die niet met CSS overweg kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Pfffft. Ik probeer het zo simpel mogelijk te houden. Ik kan wel grafisch mooie dingen maken, maar ik vind het erg moeilijk om te coderen. Kun je me niet helpen?

Verwijderd

offtopic:
Nee, dat doen ze hier niet. Ik waag het ook niet om hier een hulp topic te openen hoor. Wellicht vinden sommige mensen het interessant om alles geheel kloppend te maken en hun pagina op te maken doormiddel van css en dergelijke, maar een eenvoudige site oplossing vragen wordt altijd zo gedraaid dat je (als het aan de posters hier ligt) een paar dagen je lam kan tikken om het allemaal volgens de regeltjes te doen. Mijn tip, bezoek met eenvoudige zaken een ander forum dan GoT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info :). Weet jij het misschien?

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Als je alleen grafisch mooie dingen wil kunnen maken kan je beter een schildersezel kopen. Een goede webdeveloper ontwerpt met de realisatie in zn achterhoofd.
Als je helemaal niets van css weet kan je het beste beginnen met de css lessen van de w3schools: http://www.w3schools.com/css/css_intro.asp
Let wel dat dit serieuze inzet vergt.

Vooral proberen wat er gebeurt als je kleine dingetjes aanpast is de beste manier om er goed in te worden. CSS is clientside dus je hoeft niets te regelen met ingewikkelde hosting maar kan op je eigen pc het testen en ermee spelen.

p.s. doe voor dit probleem eens iets met "text-align" in een css

larixk

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jbroeders: GoT is een forum van niveau, dat wil zeggen dat we hier per definitie volgens standaarden werken, en op hoog niveau. Als dat te hoog gegrepen is, dan kun je inderdaad misschien maar beter een ander forum opzoeken. :z

Vegitto: het hoeft niet uitgebreid, het hoeft niet lastig en het is al helemaal niet veel werk. Optimaal is natuurlijk om je hele site met CSS te stylen, maar je komt er hier ook wel vanaf met een style="text-align: left" of desnoods met een align="left" op de betreffende cel. En dat was best te vinden als je even gegoogled had op de twee woorden die ik noemde in mijn eerste post. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 21-08-2005 00:22 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 10:06

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:16:
offtopic:
Nee, dat doen ze hier niet. Ik waag het ook niet om hier een hulp topic te openen hoor. Wellicht vinden sommige mensen het interessant om alles geheel kloppend te maken en hun pagina op te maken doormiddel van css en dergelijke, maar een eenvoudige site oplossing vragen wordt altijd zo gedraaid dat je (als het aan de posters hier ligt) een paar dagen je lam kan tikken om het allemaal volgens de regeltjes te doen. Mijn tip, bezoek met eenvoudige zaken een ander forum dan GoT
Waarom waag je het niet om een hulptopic te openen hier? Zeker, als je zoals dit topic enkel een lap code neertieft en "help help help" roept gaat je topic op slot, maar dit is dan ook een forum en geen helpdesk. Als je een helpdesk zoekt waar ze graag simpele probleempjes oplossen verwijs ik je graag door naar het relevante topic op Fok!-forum. Op GoT ga je echter bij registratie expliciet akkoord met de volgende voorwaarde:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Als jij in je topicstart laat zien dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd, dat je moeite doet om je eigen probleem te doorgronden en niet alleen een copy/paste oplossing komt afhalen dan garandeer ik je dat je op Gathering of Tweakers de beste, snelste, correct functionerende en meest standards-compliant oplossing voor je probleem krijgt geboden. Als jij die inzet niet wil tonen steken wij geen inzet in jou en wens ik je veel plezier om op Beginnersweb of op Fok-forum een vrijwel gegarandeerd inferieure en minder charmante hap-snap-klaar oplossing te komen halen waar je zelf geen bal van leert zodat je 2 dagen, 2 weken, 2 maanden en 2 jaar later wederom met hetzelfde probleem zal komen aankloppen. En omdat dit topic nul komma nul inzet uitstraalt en m'n sluitpost uit het vorige topic totaal negeert gaat deze dus ook schluss.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 21-08-2005 01:48 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.