Ondertiteling meerippen met DVD Decrypter

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Met DVD Decrypter is het heel simpel om DVD's naar je HDD te kopieren. Ik heb dit gelezen in de "Tips&Tricks" van juli/augustus. Opzich werkt het perfect, alleen lukt het me niet de ondertiteling mee te kopieren.

Automatisch selecteerd DVD Decrypter al de standaard juiste file's vanaf de DVD die gekopieerd moeten worden. Zelf kan ik die nog extra aanpassen. Echter, ik zou niet weten welke dat moeten zijn, en of dat wel nodig is. Volgens mij namelijk niet. Ik kan wel voor de makkelijkheid alle file's selecteren, en dus de volledige DVD kopieren, maar dan krijg 'k weer problemen met het omzetten naar een Xvid. Ik wil dus enkel de juiste filmfile's (die DVD Decrypter al netjes aanwijst) en de daarbij horende subtitles.

Iemand enig idee?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
De ondertitels op een DVD staan, net als het geluid, in een apart spoor bij de video. Simpel gezegd: ze zitten gewoon in de *.VOB bestanden en wat DVDDec. selecteert is alles wat je nodig hebt. Misschien is het niet onverstandig je eens in te lezen over de structuur van een DVD.
De ondertitels kan je er vervolgens wel uit rippen. Dit kan naar zowel een tekst als naar een bitmap formaat.

Natuurlijk is het het leukst om het helemaal zelf te doen, maar als het je puur om het resultaat gaat, kan je net zo goed AutoGK gebruiken. Hiermee kan je in een paar klikken een volledige back-up maken, al dan niet inclusief ondertitels.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Als je Mode aanklikt en dan de IFO mode doet, dan zie je de chapters en dergelijke, en kan je ook bij 'Stream Processing' de audio/video streams, en de subtitles aanklikken.

De .vob files rippen werkt prima, alleen krijg ik ook maar niet die subtitles meegeript. Ik kan ze wel apart krijgen, maar dit wil ik niet. Ik wil gewoon de film inclusief de subtitles branden, dus niet omzetten naar avi ofzo.

Iemand een idee hoe ik dus de subtitles in de .vob files krijg die ik dan kan branden?

• DeeD2k2
Je wilt dus een gewone back-up van een DVD maken? Daarvoor kan je het beste even in het topic dar daarover gaat terecht. In jou geval raad ik je DVDShrink aan. In de Re-author mode van dit programma kan je er namelijk voor kiezen allen de hoofdfilm te houden. Als het nodig is kan er dan zelfs nog wat compressie toegepast worden, maar het belangrijkste is dat er een structuur overblijft die geschikt is voor DVD-video. Dat is iets wat DVDDec. in de IFO mode zeker niet doet.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Ja, ik wil een gewone backup maken van een dvd. Als ik de dvd in mijn pc doe, dan speelt ie prima af met ondertiteling.
Maar als ik de .vob bestanden rip dan zijn deze zonder ondertiteling. Deze zullen dan wel apart staan, maar een manier om ze allemaal in een vob bestand te krijgen heb ik nog niet gevonden. Ik heb wel de ondertiteling als los bestand.

De losse filmbestanden rippen lukt wel, ik wil alleen die ondertiteling erbij hebben :P
De audiotracks zijn namelijk alleen maar in het Frans en daar hebben we dus weinig aan zonder ondertiteling...

• DeeD2k2
Waarschijnlijk moet je de ondertitels handmatig aanzetten. In de IFO mode wordt de structuur van de DVD namelijk niet behouden waardoor ook de instellingen (zoals de standaard ondertitel) verloren kunnen gaan.
De ondertitels staan overigens altijd in het zelfde VOB bestand als het beeld. Net als het geluid. Als je dus niets bijzonders aanvinkt, zullen deze gewoon in het VOB bestand blijven staan. Ook in jou vela lijkt het me niet onverstandig eens wat te lezen over de structuur en opbouw van een DVD. Dit hoeft helemaal niet diep te gaan, maar je komt er wel achter waar je wat kan vinden. (En dat, wat jij zegt, helemaal niet kan...)

Wat ik met mijn vorige post duidelijk wilde maken, is dat het geen zin heeft je DVD zo te rippen, als je het daarna weer op een DVD wilt branden en in een standalone speler af wilt spelen. Dat zal namelijk niet werken omdat de structuur verdwenen is. Dan moet je een andere rip methode gebruiken. Anders is het maar net wat je er wel mee wilt doen.

Verwijderd

Bedankt voor je reacties DeeD2k2.
Wat ik met mijn vorige post duidelijk wilde maken, is dat het geen zin heeft je DVD zo te rippen, als je het daarna weer op een DVD wilt branden en in een standalone speler af wilt spelen. Dat zal namelijk niet werken omdat de structuur verdwenen is.
Oke, dit is wel handig om te weten. Dit is namelijk precies de manier waarop ik het wil doen.
Veel programma en tutorials gaan over het rippen en om het daarna om te zetten naar .avi ofzo. Ik wil het gewoon weer op een dvd branden.
Ik ben een beetje in de war door al die verschillende programma's. Welke zou jij aanraden om puur de standaard film bestanden plus de ondertiteling te krijgen en zo te kunnen branden? Alvast bedankt :)

• DeeD2k2
Wat ik in mijn bericht van 21 augustus heb gezegd, is eigenlijk wat ik je ook aanraad. Helemaal gezien je er nog niet veel van afweet en aangeeft de weg nu al bijna kwijt te zijn. Met DVDShrink maak je niet de ultieme back-up maar het is wel erg eenvoudig.
Wil je meer weten over dergelijke back-ups, lees dan ook even DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]. In de opening wordt wat structuur gegeven aan het enorme scala aan programma's en leg ik globaal uit wat de verschillen tussen de verschillende technieken zijn...

Verwijderd

Bedankt. Ik had het dvd's backuppen topic al doorgelezen, maar zal het nu een keer grondig doen.
Ook DVDShrink zal ik proberen.
Pagina: 1