Toon posts:

Topic start maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldje:
Cooler Master Ammo 533 discussie topic
->deze mooie topic start met allerhande info over de desbetreffende kast... en er zijn nog vele topics waarin zulke topic starts zijn met algemene info over het onderwerp van dat topic.
Nu vraag ik mij af: stel dat ik een topic wil openen over een bepaald onderwerp, waarvoor ik ook graag zo'n topic start maak met fotootjes en een leuke lay-out,
1)mag ik dat dan zomaar doen zonder toestemming?
2)hoe begin ik eraan om zo'n mooie lay-out te maken, fotootjes te integreren, en dit dan te posten zonder dat er iets van de lay-out en de 'grafische schil' verloren gaat of verspringt ofzo??
Is er ergens een stickie of een FAQ ofzo waarin er uitleg staat om dit te doen? heb al een paar FAQ's doorlezen, maar zou niet weten waar ik dit kan vinden.
Kwestie van een bijdrage te kunnen zijn tot dit forum ;) (hoop trouwens ook dat deze vraag in het juiste subforum staat, verplaats anders aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Hier kan je alle info die je nodig hebt om te weten hoe het bouwen van een layout werkt, maar makkelijker is gewoon spieken bij een andere te kijken (Naar beneden scrollen) :) .

En het openen van een topic mag in principe zolang hij aan de policy, AV en subforumpolicy voldoet, maar vragen aan een moderator (mailadres staat in de FAQ van het desbetreffende subforum) kan natuurlijk nooit kwaad :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 20-08-2005 17:54 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:12:
Dat is vaak snel genoeg duidelijk. Als een (actief) topic na 1000 posts gesloten wordt, mag er een nieuwe aangemaakt worden. Als jij dat wilt doen met een mooie openings post, dan mag dat dus ook.
Wil je een topic beginnen over een nieuw onderwerp en dat meteen goed aanpakken (met een mooie O.P.), dan kan je hem het beste eerst even in SEM posten (evt. na contact met een mod via e-mail). Zo kunnen alle mods hem zien, beoordelen en feedback geven. De mods van het forum waar het thuis hoort kunnen bepalen of ze hem welkom vinden.
2)hoe begin ik eraan om zo'n mooie lay-out te maken, fotootjes te integreren, en dit dan te posten zonder dat er iets van de lay-out en de 'grafische schil' verloren gaat of verspringt ofzo??
Is er ergens een stickie of een FAQ ofzo waarin er uitleg staat om dit te doen? heb al een paar FAQ's doorlezen, maar zou niet weten waar ik dit kan vinden.
Het is niet meer dan HTML tabellen met ['s i.p.v. <'s. Je kunt hem bij wijze van spreken eerst in je favoriete (WYSIWYG) HTML-editor maken en vervolgens met kladblok alle <'s automatisch vervangen door ['s (en >'s door ]'s). De hoogte e breedte van de tabel kan je het beste aanpassen met spacer-gif's. Een klein (2x2) transparant gif plaatje in een cel zetten e deze oprekken tot de gewenste grote verkregen is. Ook voor gradiënten in de achtergrond gebruik je plaatjes. (Kortom, alles wat je in een HTML bestand beter niet kunt doen... :P )
En, zoals JHS al aangeeft, met afkijken kom je ook een heel eind. De tabbellen zijn tenslotte allemaal ongeveer gelijk...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:12:
Niet alle fora zijn echt blij met "grote" topics - dus ja een topic openen mag in principe altijd, maar een groot topic openen kan soms "ongewenst" zijn. Afhankelijk van in welk forum je hem wilt openen kan je even de policy scannen of er iets over instaat of even een mod aanschieten als je het zeker wilt weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er was ook een klein programmaatje dat html omzette naar tags, waarvan ik al weer de naam van ben vergeten. SmartDodo of die andere met die dubbele naam weet er iets meer van, stond iets in het topic 'Wat voor programma zou jij willen hebben' ofzo...

En rip/bekijk een paar mooie startposts hoe ze zijn opgebouwd en je komt al een eind :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |