Toon posts:

opstart LOGO "energy" veranderen?!?!?!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ik heb dus ook geprobeerd het logo te veranderen... weinig succes overigens, ik kreeg allemaal rare strepen oven mijn opstartscherm heen, dus of ik heb bij cbrom iets fout gedaan (dit heb ik gedaan: cbrom bios.bin /epa plaatje.epa) of ik heb een bios versie lager dan 4.51. maar iemand enig id waar ik dit kan zien?
in de bios zelf staat het niet en op het opstartscherm staat ergens revision 1.0a, maar dat is het niet toch??

btw ik heb een Asus P2B

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op dinsdag 16 januari 2001 22:16 schreef henri het volgende:
Waarom lukt het bij mij nou niet????/
GEtver derrie!!
als ik dat proggie: BMPtoEPa open, en ik klik op load BMP file, dan laad ik dus een filtje, met naar mijn inzien de goede eigenschappen , zegt ie: Error....
Staat er boven: file size: 1744 bytes. Maar hij moet eigenlijk 1742 zijn!!!
Hoe krijg ik nu die 2 bytes eraf?
WAt doe ik nu fout?????????? !!!!!!!!!!!!
Ik wordt hier echt heel pist van!!!

O ja kan het niet aan Adobe 5.5 liggen ??

systeem specs

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 22:43 schreef henri het volgende:

[..]
O ja kan het niet aan Adobe 5.5 liggen ??
kwete niet.. bij mij scheelde het ook 2bytes.. :( teveens gemaakt met PS 5.5 .. dus het zou misschien kunnen

ennuh nog iets.. ik heb nu een eigen logo in me bios gezet, de epa moet ik nog doen...
http://mafiososcasemod.cjb.net/anders/bios-logo1.JPG

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

werkt dit ook met een Compaq Computer?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 19:43
Dudes, gebruik gewoon paint en dan opslaan als monochroom bitmap. werkt perfect bij mij: geen foutmeldingen.

Verwijderd

zou iemand weten of dit ook met een american megatrends bios kan? (AMI dus)? :?

Verwijderd

Vergeet niet om een bitmap van 1 bit te maken

Verwijderd

Bij vir-h staat ook een how-to voor winlogo's, daarbij zit een tekenprogramma (een link dan). Moet je effe op de site kijken. (is wel 30mb:()

Verwijderd

Yo Mafioso-real1,

Toffe Bios. Hoe hebbie dat gedaan ??

Verwijderd

Ik heb een phoenixbios met een fulscreen pic kan ik die ook veranderen

zo ja zijn er mensen die dat al gedaan hebben ??? >:)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 13:47 schreef TokkeTokke het volgende:
Yo Mafioso-real1,

Toffe Bios. Hoe hebbie dat gedaan ??
Thx !..

dit heb ik op de volgende manier gedaan :
1. maak een 640x480 bmp file * (16 kleuren.. dus niet 16bit maar 4bit).. maar hoe minder hoe beter.. omdat je bios maar een max aantal kb kan bevatten..
2. gebruik cbrom, op de volgende manier : "cbrom biosfile.bin /logo jelogo.bmp"
3. weer ff lekker flashen met awdflash

* Die zin onderaan ("Press TAB to show POST screen, DEL to enter SETUP") hoef je niet in je plaatje te zetten, bij mij kwam die r vanzelf onder :)

edit:
hier is nog ff een wat scherpere foto:
Afbeeldingslocatie: http://mafiososcasemod.cjb.net/anders/bios-logo2.JPG

Verwijderd

Dat gaan we maar eens ff proberen.... Thanxx... 8-)

Verwijderd

------[WIE KAN MIJ HELPEN ??]------

Ik heb een Aopen AX6BC mamaplank met een award bios (iets van 4.? ofzo).. en de bios versie van Aopen (2.55) zit een hele "balk" ipv zo'n energy-star geval (zie foto 1).
Ik heb toen eens ff met cbrom gekeken wat voor'n file daar in me bios zit, epa leek me beetje vreemd.. (cbrom back-up.bin /D).. en toen zag ik dus dat r een bmp file voor in zat (zie foto 2).

Nu is me vraag .."weet iemand hoe ik zo hele blak in me bios krijg"..
Of kan ik die bmp file "uit" me bios copieëren zodat ik dan kan zien hoeveel kleuren, en hoe groot dat ding moet zijn:?

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mafioso.s_case-mod/anders/hoekendit1.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mafioso.s_case-mod/anders/hoekendit1.gif

Verwijderd

mijn vraag blijft nog steeds:
hoe backup ik mijn bios?????

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 17 januari 2001 16:23 schreef Mafioso-real1 het volgende:
------[WIE KAN MIJ HELPEN ??]------

Ik heb een Aopen AX6BC mamaplank met een award bios (iets van 4.? ofzo).. en de bios versie van Aopen (2.55) zit een hele "balk" ipv zo'n energy-star geval (zie foto 1).
Ik heb toen eens ff met cbrom gekeken wat voor'n file daar in me bios zit, epa leek me beetje vreemd.. (cbrom back-up.bin /D).. en toen zag ik dus dat r een bmp file voor in zat (zie foto 2).

Nu is me vraag .."weet iemand hoe ik zo hele blak in me bios krijg"..
Of kan ik die bmp file "uit" me bios copieëren zodat ik dan kan zien hoeveel kleuren, en hoe groot dat ding moet zijn:?

Foto 1:
[afbeelding]

Foto 2:
[afbeelding]
Maffi » Werkt dat met ALLE AWARD BIOSSEN¿
Ik heb een MSI MS 6163 PRO, weet iemand of ik daarbij ook zo'n scehrmvullend LOGO kan hebben¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

kan volgens mij gewoon met alle mobo's met award bios...

ik heb nl. net bij mijn ouwe asus p2b ook z'n mooi schremvullend logo gemaakt.. :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als het fout gaat en hij niks meer doet kan je een bootdisk maken met een autoexec.bat met de nieuwe BIOS flash en dan te booten.

Weet iemand hoe dit exzact moet want de site van MSI is niet echt duidelijk.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 16:51 schreef masterwill het volgende:
mijn vraag blijft nog steeds:
hoe backup ik mijn bios?????
als je awdflash gebruikt vraagt hij of je een back-up wilt maken.. toets [Y], en voer dan een bestandsnaam in (bv back-up.bin) ... KLAAR

zo.. weer een vraag bewantwoord... :)...
KAN R NU IEMAND MIJ HELPEN ?>:)
(zie mij vorige post)

Verwijderd

Mafioso-real1: kijk eens bij deze topic: gathering.tweakers.net/showtopic/106879

Hier heb ik m'n oplossing gepost

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 18:22 schreef Lynx666 het volgende:
Mafioso-real1: kijk eens bij deze topic: gathering.tweakers.net/showtopic/106879

Hier heb ik m'n oplossing gepost
THX !!!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Is er ook een util die dat watermerk (unregistered) niet geeft?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 17 januari 2001 18:07 schreef -=!ME!=- het volgende:
Als het fout gaat en hij niks meer doet kan je een bootdisk maken met een autoexec.bat met de nieuwe BIOS flash en dan te booten.

Weet iemand hoe dit exzact moet want de site van MSI is niet echt duidelijk.
Niemand¿

\o/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/mafioso.s_case-mod/anders/hoekendit1.gif

Ik zie op deze plaat dat er ook een Symbios SCSI BIOS wordt geflashed. Is het mogelijk dat ding te vervangen?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/logo.bmp

Hijs cool uh¿ ;)
Weet iemand of een Award 4.51PG rev1.10 ook GROTERE logos aankan¿ [Zoals zon grote balk zoals sommige andere BIOSSEN]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 17 januari 2001 22:07 schreef _JGC_ het volgende:
[afbeelding]

Ik zie op deze plaat dat er ook een Symbios SCSI BIOS wordt geflashed. Is het mogelijk dat ding te vervangen?
Waar zie je dat dan¿

\o/

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik heb ook een bmp logo in me bios geflashed maar ik zie m niet :-( ik herinner me nog dat in vroegere bios-en er een optie stond "Enable fullscreen logo". Zal dit de oorzaak zijn???

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ben ook aan het proberen maar bij mij geeft ie elke keer aan
''can't open pentiumIII.EPA file''
Wat ook anders is is dat mijn bios file geen .BIN is Er staat geen extensie achter zoiets 1013.007 en normaal van de asus site is het 1012.AWD iedergeval geen .bin

• Macaco
Het is gelukkerd :) gewoon vanuit windowsME met het Asus flashtooltje.Alleen het pentiumIII.EPA wilde niet en een ander weer wel bigquake.EPA bijvoorbeeld alleen ik vindt hem niet zo mooi veel te hakerig als die nou mooi strak en glanzend was. FF kijken of ik nog andere leuke .EPA files kan scooren :)

Verwijderd

Newbie, je kan geen lange bestandsnamen gebruiken. 8 lang met extensie van 3
pentiumIII.EPA is dus gewoon te lang.
Maak er p3.epa van of zo :)

• Macaco
Op vrijdag 19 januari 2001 01:18 schreef Hooi het volgende:
Newbie, je kan geen lange bestandsnamen gebruiken. 8 lang met extensie van 3
pentiumIII.EPA is dus gewoon te lang.
Maak er p3.epa van of zo :)
THX inderdaad renamen naar p3.EPA en flashen vanaf je bureaublad in WindowsME haaha :)
geen gezeik meer met dat Aflash.exe :)

Verwijderd

:P

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 09:00
Ik heb een MSI-KT7Pro
Alle iemand met deze mobo geprobeerd?
Als het fout gaat, kun je dan gewoon een flasupdate van je mobo er overheen gooien?

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op vrijdag 19 januari 2001 11:53 schreef itdinges het volgende:
Ik heb een MSI-KT7Pro
Alle iemand met deze mobo geprobeerd?
Als het fout gaat, kun je dan gewoon een flasupdate van je mobo er overheen gooien?
Volgens mij kan dat altijd......
Als ie vreemd doet gewoon ff de oude bios eroverheen pleuren, als je bios het plaatje niet kan weergeven, loopt ie niet vast, maar zie wat ***** in je scherm :):)

systeem specs

• LaborGardens
  • Laatst online: 21:16
Mijn hele mobo ging naar de tering toen ik een full-screen logo erin wilde zetten!!!! :(:(:(:(
Dus bedenk goed wat je wil!

Verwijderd

Je hele mobo????

Lijkt me sterk, probeer je award chip eens met origineel bios te flashen op een identiek mobo en dan weer terug zetten op je oude mobo.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Is het iemand al gelukt om een Award v6 BIOS op een ABIT BE6-2 aan te passen?? Ik krijg alleen maar gekke tekentjes op m'n scherm... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Award v6 bios logo moet hetzelfde te modden zijn als de v4.6 award bios
dus met cbrom bios /epa logo.bmp

• LaborGardens
Op dinsdag 23 januari 2001 18:38 schreef Lynx666 het volgende:
Je hele mobo????

Lijkt me sterk, probeer je award chip eens met origineel bios te flashen op een identiek mobo en dan weer terug zetten op je oude mobo.
Hij kwam tijdens het opstarten niet verder dan Pentium III at_
De _ stelt een knipperende cursor voor, meer deed ie niet meer:(:'(:(:'(
Heb bovendien al een nieuw mobo gehad!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Lynx666, dat werkte dus ook niet... :( Weer allemaal rare gekleurde tekentjes op mijn bootscherm... maar gauw weer m'n origineel BIOS terug gezet.

Het moet toch kunnen om mijn Award v6 BIOS een nieuw logootje mee te geven????

Verwijderd

Wat krijg je te zien bij 'EPA pattern' als je met je originele bios cbrom.exe <jouwbios.ext> /D doet?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CBROM BIOS.BIN /D

4. EPA pattern 00642h(1.56K) 002A0h(0.66K) AWARDEPA.BIN

Verwijderd

*grmbl*

.BIN, daar word ik ook niet veel wijzer mee :(

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is: Probeer eens v2 EPA logo's...

op deze site vind je zulke logos (andere sites heb ik niet kunnen vinden..HEEL moeilijk te vinden :()

Met mijn V4.6 bios kreeg ik ook troep op de plek waar het logo zou moeten staan, en kwam er later achter dat ie geen v1 EPA logos ondersteunde
In m'n bios zag ik dat het originele logo een BMP was ipv EPA dus probeerde ik BMPs te flashen en dat lukte wel voor mij
Maar als dat ook niet lukt bij v6 bioses blijft v2 EPA over...

Suc6

edit:

Euh..edit toch niet nodig :)

Verwijderd

Heb ook een probleem, krijg dat logo er toch echt niet in:

De logo.bmp is op 16 kleuren +/- 150 KB en is op z/w +/- 38 KB.

Wanneer ik nu een van beide bmps dmv cbrom bios.bin /logo logo.bmp erin flash en daarna kijk met cbrom bios.bin /D dan zie ik het volgende:

Bij het plaatje van 38 KB:

Afbeeldingslocatie: http://www.lordnikon.f2s.com/images/command_1.jpg

Bij het plaatje van 150 KB:

Afbeeldingslocatie: http://www.lordnikon.f2s.com/images/command_2.jpg

Er staat dus bij original size 150 KB, ik weet niet ofdat dit normaal is. Maar goed.

Mijn vraag heeft iemand enig idee waarom het niet werkt. Ik krijg geen gekke schermen in het begin gewoon helemaal niets, ik heb een Abit KT7 zie signature voor meer detail.

thnx

Verwijderd

Met helemaal niets bedoel je zwart scherm ipv POST scherm of je krijgt wel een POST scherm zonder logo in linkerbovenhoek?

Misschien staat er 150Kb bij je z/w plaatje omdat ie um zelf opwaardeert naar 16 kleuren? Ik weet niet of het zo is maar dat zou het wel verklaren...

Probeer iets kleiners dan 150Kb te maken en probeer dat dan te flashen als logo; Als ie dan wel iets laat zien is 150Kb gewoon te veel...

Ik neem aan dat jouw bios ook v6 is, daar heb ik dus geen ervaring mee en weet ook niet of ie zulke fullscreen logos ondersteunt.

Lukt het wel om een EPA logo goed te flashen?

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik heb precies hetzelfde als Lord Nikon....bij het opstarten gaat alles op zwart, hij start wel normaal op , maar zonder enig beeld. De enige mogelijkheid die ik toen had was Alt+F2 in bios en terugflashen.....

En oja, ik heb dus een Award 6.00PG bios....zelfde als de KT7 blijkbaar

EPA erin zetten gaat prima ;)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Euh..
misschien stom vraagje maareu..

ik heb een AMI-bios (lach niet) en daar kan ik dus ECHT nx over vinden op i-net.

heeft iemand dat al gedaan?
of heeft iemand een URL??
thanx

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Heb net een 640x480 256 kleuren BMP als logo geflashed... Helaas, doet niks. Ik krijg gewoon een normaal bootscherm, dus geen beeldvullend logo...

Ik ga zometeen eens een BMPtje als EPA flashen. Kijken of m'n Award v6.00PG dan zin heeft... :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 25 januari 2001 00:27 schreef Brian Dickens het volgende:
Heb net een 640x480 256 kleuren BMP als logo geflashed... Helaas, doet niks. Ik krijg gewoon een normaal bootscherm, dus geen beeldvullend logo...

Ik ga zometeen eens een BMPtje als EPA flashen. Kijken of m'n Award v6.00PG dan zin heeft... :)
MOET 16 kleuren zijn, maar hij maakt van de laatste 4 kleuren zwart. Dus om het werkend te krijgen:

Stap 1: Maak een BMP [640x480]
Stap 2: Maak er een 12 kleuren BMP van [PSP7 » COLORS > DECREASE COLOR DEPTH >X COLORS > VUL 12 KLEUREN IN]
Stap 3A: Maar er een 256 kleuren BMP van.
Stap 3B: Maar er een 16 kleuren BMP van
Stap 4: CBROM
Stap 5: Flashuh!
Stap 6: Patsen met je nieuwe fullscreen bootlogo!

\o/

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

[quote[Stap 2: Maak er een 12 kleuren BMP van [PSP7 » COLORS > DECREASE COLOR DEPTH X COLORS > VUL 12 KLEUREN IN]
Stap 3: Maar er een 16 kleuren BMP van.[/quote]

Kan je er niet meteen 16 kleuren van maken?
Van 12 kleuren naar 16 kleuren gaat namelijk niet.
en ja, ik heb PSP 7.01 (vandaag versie 7 naar 7.01 gepatched)
Ok, ik geef eerlijk toe dat mijn BMP geen 640x480 was.

Niet?
[Specs]

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Ja dat heb ik ook een tijdje gedaan. Het logo dat je onder mijn naam ziet heb ik als boot-logo. Is wel vet cool om dat te veranderen :P Ik heb ook eens iemand gehoord over dat je bij het opstarten van je pc een logo over het gehele scherm kunt laten zien. 640x480 neem ik aan. Weet iemand hier iets van? Dit moet dan voor de geheugeninfo komen, etc... En kun je misschien ook meerdere logo's laten weergeven onderelkaar in plaats van 1 :?

Out of order...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor iedereen die er nog niet achter is hoe ze een bestaand mini- of fullscreen logo uit hun BIOS-file kunnen extracten:

Mini-logo: CBROM [biosfile] /EPA EXTRACT
Fullscreen: CBROM [biosfile] /LOGO EXTRACT

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 25 januari 2001 01:34 schreef SiGNe het volgende:
[...]
Kan je er niet meteen 16 kleuren van maken?
Van 12 kleuren naar 16 kleuren gaat namelijk niet.
en ja, ik heb PSP 7.01 (vandaag versie 7 naar 7.01 gepatched)
Ok, ik geef eerlijk toe dat mijn BMP geen 640x480 was.
Correctie
Stap 2: Maak er een 12 kleuren BMP van [PSP7 » COLORS > DECREASE COLOR DEPTH X COLORS > VUL 12 KLEUREN IN]
Stap 3A: Maar er een 256 kleuren BMP van.
Stap 3B: Maar er een 16 kleuren BMP van.

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 25 januari 2001 01:43 schreef Da_Killah het volgende:
Ja dat heb ik ook een tijdje gedaan. Het logo dat je onder mijn naam ziet heb ik als boot-logo. Is wel vet cool om dat te veranderen :P Ik heb ook eens iemand gehoord over dat je bij het opstarten van je pc een logo over het gehele scherm kunt laten zien. 640x480 neem ik aan. Weet iemand hier iets van? Dit moet dan voor de geheugeninfo komen, etc... En kun je misschien ook meerdere logo's laten weergeven onderelkaar in plaats van 1 :?
Da killah > lees de post 2 boven je jouwe [die van mij, daarin leg ik uit HOE dat moet] ;)

\o/

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zojuist het originele EPAtje uit m'n Award v6.00 gerukt. Volgens BMP2EPA is het toch echt een v2 EPA. Maar waarom kan ik het logo dan niet vervangen? Ik heb al geprobeerd een BMPtje van 136x126 pixels in 4-bits kleur te flashen... No luck. BMPtje naar EPA v2 omgezet... No luck. Fullscreen logo flashen (640x480x16-bits)... No luck.

Argh!!!!

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 17:12 schreef Lynx666 het volgende:
Met helemaal niets bedoel je zwart scherm ipv POST scherm of je krijgt wel een POST scherm zonder logo in linkerbovenhoek?

Misschien staat er 150Kb bij je z/w plaatje omdat ie um zelf opwaardeert naar 16 kleuren? Ik weet niet of het zo is maar dat zou het wel verklaren...

Probeer iets kleiners dan 150Kb te maken en probeer dat dan te flashen als logo; Als ie dan wel iets laat zien is 150Kb gewoon te veel...

Ik neem aan dat jouw bios ook v6 is, daar heb ik dus geen ervaring mee en weet ook niet of ie zulke fullscreen logos ondersteunt.

Lukt het wel om een EPA logo goed te flashen?
Late reactie maar hier is hij:

Epa flashen gaat wel, heb alleen versie 1 geprobeerd maar deze deed het. Mijn versie is inderdaad 6.0.

Met helemaal niets bedoel ik een normaal postscherm, dus niet niets, maar gewoon een normaal venster.

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 16:19 schreef nielo1 het volgende:
kan het ook met een msi 6199 moeder dekje tafeltje :z
Hoezo, eet jij altijd op zo'n bord??

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eindelijk! Het flashen van een klein logootje is nu gelukt. Mijn Award v6.00PG BIOS pikt blijkbaar toch geen v2 EPA's maar alleen v1. Raar maar waar.

Maar nu blijkt dit BIOS ook fullscreen logo's te kunnen weergeven. Dit is mij tot nu toe echter niet gelukt. Hoe doe ik dat dan precies?? (ja, ik heb daarvoor de /LOGO switch van CBROM gebruikt)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Op donderdag 25 januari 2001 21:54 schreef Brian Dickens het volgende:
Eindelijk! Het flashen van een klein logootje is nu gelukt. Mijn Award v6.00PG BIOS pikt blijkbaar toch geen v2 EPA's maar alleen v1. Raar maar waar.

Maar nu blijkt dit BIOS ook fullscreen logo's te kunnen weergeven. Dit is mij tot nu toe echter niet gelukt. Hoe doe ik dat dan precies?? (ja, ik heb daarvoor de /LOGO switch van CBROM gebruikt)
hmmm ik heb ook 6.00PG bios...
ik kan GEEN ENKELE EPA flashen :(

ik kan daarentegen WEL BMP's flashen :P

GROOOOOOOOT voordeel

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja... voor een normaal logootje kan ik alleen v1 EPA's gebruiken blijkbaar. Maar een fullscreen logo, wat met mijn Award v6.00PG BIOS toch mogelijk moet zijn, wil maar niet lukken...

Is er dan niemand met een ABIT BE6-2 en Award v6.00PG die ook aan het tweaken is geslagen????

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Misschien ten overvloede, maar zou iemand een *duidelijke* stap-voor-stap handleiding willen geven voor het aanbrengen van een fullscreen-logo in een Award v6.00PG BIOS???

Het wil me tot nu toe maar niet lukken... :'(

Verwijderd

En ook een voor een Abit KT7(a) (RAID)?

Of is het uberhaupt wel mogelijk om een fullscreen logo in de bios van dit moederbord te zetten.

Verwijderd

Het is mij na heel wat wikken en wegen gelukt om beide manieren van logos in een Award Bios v6.0 te zetten!! YEAHAH :)

Maar goed om ff te zeggen hoe ik dat heb gedaan...

Voor klein logotje; EPA, moet je ten eerste een epa v1 logo hebben!!!
Ik adviseer om BMP2EPA v1.5 te gebruiken want die is nog freeware en ondersteund alleen maar EPA v1. EPAtje of wel zelf maken uit zwart wit bmptje of van iemand anders gebruiken (wel EPA v1 dus :P) /veranderen; want in v1.5 kan je gewoon EPA2BMP doen *D
Dan cbrom bios.bin /epa logo.epa en flashen.

Toen ik een full screen logo wou ging ik ook weer ff testen :) Heb een bmptje genomen op 640x480 eerst in 256 kleuren maar toen vond cbrom hem te groot :( ik hem in 16 kleuren gezet en cbrom bios.bin /logo logo.bmp dat slikte die wel, weer flashen; zag er niet zo mooi uit en ging veel te snel, zag hem misschien 3ms (maar dat komt misschien omdat ik mijn p3 550 op 808 draai :P)

Na ja in ieder geval suc6 ;9

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dat werkte dus ook niet hier... volgens mij is het gewoon om de een of andere reden niet mogelijk met mijn Award v6.00PG BIOS.

Eigenlijk wel jammer. Een klein v1 EPAtje in het bootscherm wil gelukkig wel lukken...

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 30-05 14:58
heeft iemand dit al met aan AMIBIOS geprobeerd??

• DiSiLLUSiON
ik kan echt nergens info over het flashen bij een AMIBIOS vinden. damn dan zal het zeker niet kunnen ;(

• DiSiLLUSiON
nah het kan blijkbaar niet. Fijn, zo'n asus :(:(:(

Verwijderd

dit is zeer koel
thnx

ik ga denk ik een rc5 koe maken als logo :)

• DiSiLLUSiON
ow voor diegene die ik al eerder in deze thread zag met een AMIBIOS.. het blijkt dat cbrom je mobo verneukt en je AMI bios development tool oid moet hebben. ben ik nu naar op zoek.

• DiSiLLUSiON
Post op T.Net:
Gepost door Jan de Groot Zaterdag 7 Oktober 2000 - 17:16 Score: 3 (Informatief)

Ik heb em inderdaad op een CD uit 1995 staan. Overigens flikt Packard HELL je hetzelfde met een AMI BIOS. Krijg je een fullscreen logo te zien, die je weg kunt halen met ESC. Is overigens wel leuk voor mij: sinds ik een SCSI cd-rom heb, moet mijn mobo wachten op mijn harddisk, dus lijkt het wachten extra lang.
Dus dan moet het wel mogelijk zijn, zelfs zo'n fullscreen logo. Nog wat harder zoeken DiS!

• DiSiLLUSiON
AMISCRN Utility- Allows Creation of Customizable OEM Logo screen for Boot, Zero Volt Suspend and Zero Volt Resume
Okay, dat is al iets..

• DiSiLLUSiON
Okay, het gaat dus met AMISCRN.

HIER issie te downloaden.

Je moet een PCX maken, maximal 640x480 met 16bits kleuren, en maximaal 64kb groot.

Daarna bootflop, je bios backuppen en dan

AMISCRN LOGO.PCX LOGO.BIN /l

ik kan nog niet zeggen of het werkt, ik moet eerst ff een flop zien te vinden (gebruik ze nooit) :P

iig, bedankt voor de help die ik (niet) gekregen heb! :D

Hopelijk hebben diegenen met een AMIBIOS hier nu wat aan..

Ik ben ff weg, flop zoeken..

• DiSiLLUSiON
ben slapuh, k ben benieuwd of iemand anders met een amibios de kans heeft dit te testen?

• DiSiLLUSiON
nee dus. fijn. :(

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 22:29
WTF, had ik net een mooie .epa geflashed, staat er met }:O-letters UNREGISTERD onder.
Da's mooi...

• Daan
  • Laatst online: 21:48
Op zaterdag 27 januari 2001 20:14 schreef Cochrane het volgende:WTF, had ik net een mooie .epa geflashed, staat er met }:O-letters UNREGISTERD onder.
Da's mooi...
Tja dan moet je ook maar versie 1.5 van BMP2EPa gebruiken :P.
Weet niet waar je die kunt neerhalen maar wat je ook kunt doen is die BMP2EPA util van Award zelf onder DOS gebruiken. Werkt hier ook perfect.

Verwijderd

BMPtoEPA v1.5 kun je hier neerhalen

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb nu zelf een logo gemaakt, in 16 kleuren, maar nouw zei 1 van jullie dat je het eerst in 12 kleuren moet omzetten, en daarna naar 16 kleuren omdat grijs in je bios zwart wordt, maar hoe doe je dat.
Ik heb photoshop, maar ik kon nergens reduce colors vinden of id.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr065/amdbymy.jpg
als je dit ziet zou je niet zeggen dat ik 11 ben (toch???)

Klik hier om hem te downloaden.

P.S: Jpeg voorbeeld is slechte kwaliteit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:37 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Gangsteroe, kan jij mij zeggen hoe je een van een bmp filetje een epa filetje maakt. Op mijn a7v lukt het niet om een gewoon bmp filetje in te voegen (krijg je vaag beeld). En BmptoEpa 2.5 doet het in kleur alleen geregistreerd :(.

Verwijderd

die link van drmbs is echt het ook voor leuke logo's trouwens check ff de eigenschappen en hopla!!!
:p

Verwijderd

dit is echt goed maar hoe je die logo verandert???
en waar die epa bestanden staan??

Verwijderd

je hebt echt maar drie dingen nodig en
dat is
-bmp2epa
-cbrom
-awdflash
beter progies dus echt top!!!

• dr snuggles
  • Niet online
Ja, bmptoepa, maar dan wel een goeie versie. Eentje die 16 kleuren aankan: 2.5 en dan nog registreren :(...
Waarom doet cbrom.exe /epa plaatje.bmp het niet bij mij?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 22:29
Zoek je huidige bios op
zet 'm in dezelfde dir als je .epa en cbrom.exe
en vervolgens prop je met 'cbrom naambios.bin /epa naamepa.epa' het plaatje in het bios-bestand. En daarna flash je je bios met het nieuwe bestand. Klaar :)

• Avenger84
  • Laatst online: 25-05 14:00
Mijn bios file eindigt op .18 is dat een probleem, want bij mij werkt het namelijk ook niet.

en kan ik met dezelfde opdracht, ook een .bmp file erin zetten?

Verwijderd

Extensie maakt niet uit, zolang het maar een AWARD bios is (en CBROM is van AWARD, dus niet met AMI BIOS gebruiken >:))

en met /epa kun je ook een .BMP in je bios flashen, maar je hebt kans dat ie dat niet ondersteunt. Award bios v4.6 ondersteunt het wel (bij mij doetie het tenminste :)), maar bij andere versies schijnen er problemen te zijn

Ik heb trouwes nu een nieuw Abit KT7A-RAID mobo, met een Award bios v6. Is er iemand in geslaagd een BMP als logo te flashen met v6?
(Ik heb nog nix kunnen proberen want hij zit nog in de doos :))

edit:

stom draadloos toetsenbord hapert :(

Verwijderd

Lees is een paar berichties boven je :P
Staat een stap voor stap beschrijving voor Award v6.0:

Toen ik een full screen logo wou ging ik ook weer ff testen Heb een bmptje genomen op 640x480 eerst in 256 kleuren maar toen vond cbrom hem te groot ik hem in 16 kleuren gezet en cbrom bios.bin /logo logo.bmp dat slikte die wel, weer flashen; zag er niet zo mooi uit en ging veel te snel, zag hem misschien 3ms (maar dat komt misschien omdat ik mijn p3 550 op 808 draai)

Verwijderd

Ik heb op mijn a7v met succes een bmpeetje in de bios geflashed, en dat is dus award v6.0 Alleen doe ie altijd ful-screen, en dat betekend dat het plaatje er tig keer op staat:(

Verwijderd

Tip, doe dit op een super langzame:Z computer, dan zie je het nog even:)

• Avenger84
Shit man, ik proberen he, met dat ëvil inside"logo-tje

ging perfect, maar ik wilde natuurlijk meer, ik een mooi bmp-tje gemaakt...
ingevoerd, gelukt
geflashed, ook gelukt
reboot, hij doet helemaal geen zak meer, blijft maar knipperen die cursor PIII at 500 mhz bovenin 2 gekleurde vakjes, mar verder doet tie niets meer.

Een nieuwe bios kost 200 piek, volgens het bedrijf waar ik hem gekocht heb....

iemand sugesties???

Verwijderd

hehe, ik denk maar niet dat ik dit ga proberen

Verwijderd

Ik bedoelde dus met het BMPtje flashen in een v6 bios _niet_ zo'n fullscreen logo, maar zo'n logo rechtsboven. Is iemand dit gelukt (bmp) of kan ik alleen EPAs ervoor gebruiken?

• LaborGardens
Op donderdag 01 februari 2001 11:25 schreef -Avenger- het volgende:

ingevoerd, gelukt
geflashed, ook gelukt
reboot, hij doet helemaal geen zak meer, blijft maar knipperen die cursor PIII at 500 mhz bovenin 2 gekleurde vakjes, mar verder doet tie niets meer.

iemand sugesties???
Had ik ook :(:(:(
Heb toen een nieuw mobo in m'n comp gekregen;)

• ThunderStorm
  • Laatst online: 23-08 15:24
Op donderdag 01 februari 2001 11:25 schreef -Avenger- het volgende:

ingevoerd, gelukt
geflashed, ook gelukt

iemand sugesties???
bullshit! van die 200 piek dan. Gewoon geflashte chip bestellen bij je mobo boer (abit doet het gratis) en erin rammen. Klaar ben je.

Hot flashen kan ook, moet je iemand zoeken met precies zo'n mobo. Wil je meer weten? meel me ofzo, geen zin om alles uit te tikken als je het straks toch niet wilt weten.

• Avenger84
Het is ondertussen al gelukt.

Ik heb bij een vriend ge-hotflashed..
eerst op een stuk of 3 andere boarden gepobeert, maar dat werkte niet. Daarna op die gast z'n eigen (beste) board. dat werkte in eerste instantie niet. Maar later belde hij op dat het gelukt was.. pretty kewl huh?? scheelt me toch weer 200 piek.
Die epa was dus prima gelukt, maar ik denk voortaan wel 4 keer na voordat ik weer iets met die bios ga doen....
kan iemand me nog 1 keer het fullscreen principe uitleggen, misschien zat het daarnin. ( ik denk het in ieder geval wel)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ja, is er nou wel iemand die het gelukt is in een Award v6.00 BIOS een fullscreen-logo te flashen? Mij wil het namelijk maar niet lukken...

Alleen EPA v1 logootjes kan ik gebruiken, dus nu heb ik een Evil Inside logootje rechtsboven tijdens het booten... maar ik wil ook een fullscreen logo!!!

• ThunderStorm
  • Laatst online: 23-08 15:24
Ik ben ook "slachtoffer" met een 6.00PG bios. Het is mij ook niet gelukt een full screen logo te krijgen...
Als je je bmp logo trouwens als epa erin stopt krijg je wel leuke bagger over je scherm :+

Verwijderd

als ik met cbrom die epa in de bios flash
dan kapt bij 26.5 % al dus wat nu hij werkt dan wel door maar blijft op 26.5% staan dus klote kan dit wel bij een asus slot a K7m
:P
Km1009.bin

• dillhole
  • Laatst online: 25-08 14:14
Ok ik heb net deze oude topic ff gelezen maar eh ik zie niet staan dat iemand het met AWARD-bios (zit volgens mij toch op een kt7raid kweet het niet zeker) heeft gedaan dat fullscreen-logo, is er als nog iemand die weet of dit werkt bij AWARD???

oops didn't see pagina 1-7
Pagina: 1 2 Laatste