Ik heb een raar probleem met het geinstalleerd krijgen van een netwerkkaart op mijn pc (WinXP, sp2, athlon 1 ghz, 256mb ram)
Na het installeren van SP2 was ineens mijn netwerkkaart uit Apparaatbeheer verdwenen. Nadat ik de kaart uit mijn pc had gehaald, opnieuw had opgestart en vervolgens hem er weer in had geprikt, verwachtte ik eigenlijk dat hij automatisch herkend zou worden. Niet dus. Met nieuwe hardware toevoegen werd de kaart wel herkend en geinstalleerd. Als ik vervolgens bij apparaatbeheer kijk ontbreekt hij echter. En bij het instellen van netwerkverbindingen geeft windows de melding dat een netwerkapparaat ontbreekt. Windows is het blijkbaar weer vergeten
. Als ik met SiSoft Sandra mijn apparaatgegevens opvraag staat de netwerkcontroler er wel bij, maar windows kan er niks mee. Na dit proces enige malen herhaald te hebben op verschillende pci-sloten (ook met een nieuwe Gbit-lan kaart) begin ik het een beetje zat te worden.Ik vermoed dat het probleem is ontstaan door een mogelijke fout bij het upgraden naar sp2. Ik zie een volledige herinstallatie niet zo zitten omdat ik alle software dan ook weer opnieuw moet installeren en instellen.
Na enig zoeken in oude topics heb ik twee dergelijke problemen gevonden, maar daar werd geen oplossing aangedragen.
[rml][ P4G8X De Luxe] Raar prob met onboard netwerkkaart en 1394[/rml]
Netwerkkaart niet te installeren *
Wie kan mij helpen?
Na het installeren van SP2 was ineens mijn netwerkkaart uit Apparaatbeheer verdwenen. Nadat ik de kaart uit mijn pc had gehaald, opnieuw had opgestart en vervolgens hem er weer in had geprikt, verwachtte ik eigenlijk dat hij automatisch herkend zou worden. Niet dus. Met nieuwe hardware toevoegen werd de kaart wel herkend en geinstalleerd. Als ik vervolgens bij apparaatbeheer kijk ontbreekt hij echter. En bij het instellen van netwerkverbindingen geeft windows de melding dat een netwerkapparaat ontbreekt. Windows is het blijkbaar weer vergeten
Na enig zoeken in oude topics heb ik twee dergelijke problemen gevonden, maar daar werd geen oplossing aangedragen.
[rml][ P4G8X De Luxe] Raar prob met onboard netwerkkaart en 1394[/rml]
Netwerkkaart niet te installeren *
Wie kan mij helpen?