Ik heb me nu toch een raar probleem! Ik wil mijn oude server bestaande uit de volgende onderdelen installeren voor mijn schoonouders en kom er nu echt niet meer uit. In mijn cariere heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
- Asus P4G8X de luxe moederbord
- Intel P4/533MHz Northwood processor
- 2 x 512Mb 266MHz DDR Kingston geheugen
- Club3d Ati 9800 Pro 128Mb
- AOpen 350W voeding
Na installatie van Windows XP Pro NL met SP2 heb ik netjes alle hardware drivers geinstalleerd van de hardware die niet standaard herkend wordt. Onder andere zijn dat de netwerkkaart drivers (een intel 1Gb) en de geluidskaart.
Na een herstart werkt alles naar behoren.
Vervolgens installeer ik mijn virusscanner McAfee 7.10 NL en updat de dat files via de netwerkkaart die op mijn ADSL router/switch zit aangesloten.
Ook activeer ik de Windows nog via het netwerk.
De netwerkkaart heeft dus gewerkt!
Na een nieuwe herstart heb ik opeens geen netwerkaarten meer, niet de Intel netwerkkaart maar ook de 1394 drivers die als een netwerkkaart bekend zijn in apparaatbeheer, zijn foetsie. Op dat moment realiseerde ik me opeens dat ook de SATA RAID mogelijkheid niet meer aanwezig was als onbekend apparaat. Die driver wilde ik nog installeren, maar heb ik in het geheel nog niet gezien.
Dit systeem heeft tot vorige week perfect zijn werk gedaan als servertje, en nooit problemen opgeleverd.
Wat heb ik allemaal geprobeerd tot op heden zonder resultaat:
- Herstelpunt terugzetten tot voor installatie McAfee
- Herstelpunt terugzetten tot voor installatie drivers
- Bios Update (nu met de nieuwste versie 1006g, maar was dat ook al)
- Herinstallatie van Windows XP (echt volledig opnieuw geinstalleerd, geen herstel of bijwerken of zo)
- Opstarten in 'Laatst bekende werkende configuratie'
- Opstarten in veilige modus, maar daar waren ze ook al niet meer
- Verwijderen van PCI Bridge uit apparaat beheer waardoor alles opnieuw herkend zou worden
- Toevoegen van een 3Com PCI netwerkkaart (wordt ook niet herkend)
- Toevoegen van een Conceptronic 1394 netwerkkaart (wordt ook niet herkend)
- PC rechtop zetten
, pc neerleggen 
Zoals jullie zien aan de laatste actie, ik ben echt radeloos. Wat kan dit zijn? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Alle acties die ik hierboven gedaan heb, zijn volledig nutteloos geweest, aangezien ik na geen een actie de netwerkkaart, 1394 verbinding en SATA Raid adapter terug heb gezien.
Je zou denken een hardware fout (iets kapot), maar wat is dan de verklaring dat zowel de netwerkkaart, 1394 en SATA RAID 'apparaten' allemaal niet meer herkend worden? Ze worden dus al niet eens weergegeven als 'Onbekend apparaat'
HELP! Wie kan hier wat licht in de duisternis brengen?
(Een Advance 2941UW SCSI kaart voor de eerste wie me hier het oplossende antwoord aandraagt! - Zo desperate ben ik dus!)
- Asus P4G8X de luxe moederbord
- Intel P4/533MHz Northwood processor
- 2 x 512Mb 266MHz DDR Kingston geheugen
- Club3d Ati 9800 Pro 128Mb
- AOpen 350W voeding
Na installatie van Windows XP Pro NL met SP2 heb ik netjes alle hardware drivers geinstalleerd van de hardware die niet standaard herkend wordt. Onder andere zijn dat de netwerkkaart drivers (een intel 1Gb) en de geluidskaart.
Na een herstart werkt alles naar behoren.
Vervolgens installeer ik mijn virusscanner McAfee 7.10 NL en updat de dat files via de netwerkkaart die op mijn ADSL router/switch zit aangesloten.
Ook activeer ik de Windows nog via het netwerk.
De netwerkkaart heeft dus gewerkt!
Na een nieuwe herstart heb ik opeens geen netwerkaarten meer, niet de Intel netwerkkaart maar ook de 1394 drivers die als een netwerkkaart bekend zijn in apparaatbeheer, zijn foetsie. Op dat moment realiseerde ik me opeens dat ook de SATA RAID mogelijkheid niet meer aanwezig was als onbekend apparaat. Die driver wilde ik nog installeren, maar heb ik in het geheel nog niet gezien.
Dit systeem heeft tot vorige week perfect zijn werk gedaan als servertje, en nooit problemen opgeleverd.
Wat heb ik allemaal geprobeerd tot op heden zonder resultaat:
- Herstelpunt terugzetten tot voor installatie McAfee
- Herstelpunt terugzetten tot voor installatie drivers
- Bios Update (nu met de nieuwste versie 1006g, maar was dat ook al)
- Herinstallatie van Windows XP (echt volledig opnieuw geinstalleerd, geen herstel of bijwerken of zo)
- Opstarten in 'Laatst bekende werkende configuratie'
- Opstarten in veilige modus, maar daar waren ze ook al niet meer
- Verwijderen van PCI Bridge uit apparaat beheer waardoor alles opnieuw herkend zou worden
- Toevoegen van een 3Com PCI netwerkkaart (wordt ook niet herkend)
- Toevoegen van een Conceptronic 1394 netwerkkaart (wordt ook niet herkend)
- PC rechtop zetten
Zoals jullie zien aan de laatste actie, ik ben echt radeloos. Wat kan dit zijn? Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Alle acties die ik hierboven gedaan heb, zijn volledig nutteloos geweest, aangezien ik na geen een actie de netwerkkaart, 1394 verbinding en SATA Raid adapter terug heb gezien.
Je zou denken een hardware fout (iets kapot), maar wat is dan de verklaring dat zowel de netwerkkaart, 1394 en SATA RAID 'apparaten' allemaal niet meer herkend worden? Ze worden dus al niet eens weergegeven als 'Onbekend apparaat'
HELP! Wie kan hier wat licht in de duisternis brengen?
(Een Advance 2941UW SCSI kaart voor de eerste wie me hier het oplossende antwoord aandraagt! - Zo desperate ben ik dus!)
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2004 22:47 . Reden: Enkele verduidelijkingen in opmaak en uitleg. ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!