Toon posts:

[Asus V8170] Beeldscherm gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een heel vreemd probleem. Ik heb net een nieuw moederbord ingebouwd en nu gaat het beeldscherm telkens niet aan als je de computer opstart. Als je dan op reset drukt gaat de monitor ineens wel aan als die opstart. Ik heb bij mijn vorige mobo (Abit KX7-333) ook wel eens gehad dat af en toe met het opstarten de monitor niet aanging maar niet constant, meer eens in de paar weken.
Mijn config is:
Asus A7N8X Deluxe 2.0
AMD Athlon XP2500+ Barthon
512MB PC3200 + 256MB PC2700 DDR-SDRAM
Asus V8170 Magic 64 MB Videokaart
Iiyama Vision Master 1403
300 watt voeding (wordt morgen al vervangen)

Ik heb het idee dat de problemen zijn begonnen sinds ik een keer de cpu wat had overgeklokt. Gewoon even om te kijken hoe dat ging bij dit mobo. Hij draait nu gewoon weer normaal.
Ik geloof dat het aan de videokaart ligt maar ik heb geen idee hoe ik dat kan controleren, heb ook geen andere videokaart die ik zou kunnen testen. Dus tips zijn welkom :)

Verwijderd

Grappig, ik heb min of meer hetzelfde probleem, kijk maar in de topic list van VB alleen heb ik een ASUS P5GD1 :) dus ik kan je helaas ook niet helpen maar we zitten wel in hetzelfde schuitje, behalve dat ik mijn comp niet heb overgeclocked :)

=-Edit-= [rml][ Olidata/Nvidia] Beeld op zwart bij boot[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 18:59 . Reden: Linkje ingevoegd :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:58:
Grappig, ik heb min of meer hetzelfde probleem, kijk maar in de topic list van VB alleen heb ik een ASUS P5GD1 :) dus ik kan je helaas ook niet helpen maar we zitten wel in hetzelfde schuitje, behalve dat ik mijn comp niet heb overgeclocked :)

=-Edit-= [rml][ Olidata/Nvidia] Beeld op zwart bij boot[/rml]
Ik had vanochtend nog zitten zoeken of er meer mensen met hetzelfde problemen waren maar niks gevonden :P Maar dan maar hopen dat iemand ook de oplossing heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmidels opgelost. Ik heb de voeding vervangen en nu werkt alles perfect :)