Toon posts:

[Olidata/Nvidia] Beeld op zwart bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 17 mei dit jaar deze gloednieuwe PC van Olidata (Pentium 4 3.2 GhZ) met een Nvidia Geforce 6600. Nu is het zo dat ik (misschien bij toeval) na het installeren van nieuwe drivers (dus updates) zie dat het scherm even op zwart gaat (stanby lampje brand heel even) en daarna weer terugkomt. Dit is tot nu toe 3× gebeurd na een update van drivers maargoed vannochtend deed alles het prima en ik zette de PC even uit en ging boodschappen doen en toen ik terugkwam en mijn PC wilde aanzetten had ik geen beeld en lampje was oranje (dus stanby) maar BIOS ging gewoon door en er waren ook geen foutpiepjes van het BIOS te horen dus nu vroeg ik me af hoe ik kan traceren waar het probleem eventueel ligt.

Oja, ik heb gelukkig nog bijna 3 jaar garantie maar omdat dit probleem niet altijd voorkomt (en dat ik geen beeld heb was vandaag de eerste keer) kan ik niet zelf de PC openmaken om te kijken want dan vervalt mijn garantie, ik mag dat alleen laten doen door een service medewerker van "IRS" (Dat is de reparatie service van Olidata) maar omdat het probleem zich niet altijd voordoet is het erg lastig om iemand ernaar te laten kijken mochten ze niets kunnen vinden.

Zoals ik al zei was vandaag de eerste keer dat bij het aanzetten van de PC er geen beeld was dus ik zette hem uit en opnieuw weer aan en toen deed ie het weer wel, wat ik opzich wel vreemd vind natuurlijk. :)

Ik heb de FAQ doorgekeken maar ik kan in mijn BIOS niets instellen zoals AGP etc. omdat ik een PCI-express kaart heb (denk ik) of het moederbord ondersteund het niet. (dat is namelijk een ASUS P5GD1)

Kortom: misschien is er iemand die hier ook ervaring mee heeft gehad en me kan vertellen wat de mogelijke oorzaak kan zijn voordat ik eventueel bel naar die servicedienst, want ze willen natuurlijk eerst duidelijk kunnen zien wat het probleem is voordat ze de kast openmaken denk ik. :)

Verwijderd

Je mag deze pc gewoon openmaken zolang je er maar geen rotzooi van maakt is het geen probleem.

De pc is namelijk ook niet verzegeld ;)