Hallo tweakers,
Hoe kan ik gebruikers met een constante internet verbinding snel op de hoogte brengen van een gebeurtenis?
Ik zou graag rekening willen houden met de volgende punten:
- server moet niet te zwaar belast worden bij het versturen van het bericht naar de gebruiker
- de gebruiker mag geen de server niet pollen, omdat dat bij meer dan 1000 gebruikers die elke minuut zitten te pollen de server wat zwaar belast.
- opvolgend uit punt 2: de gebruiker mag geen socket connectie open houden.
- het moet mogelijk zijn een paar gebruikers per seconden op de hoogte te stellen van een gebeurtenis.
- bij 1000 gebruikers mag de maximale vertraging (dat een bericht bij de gebruiker aan komt) 2 minuten zijn.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en ben op de volgende middelmatige oplossingen gestoten:
- email, verstuur gewoon een email bij elke gebeurtenis
- icq, een icq berichtje naar de gebruiker (icq heeft iedereen in de doelgroep)
Maar hier hielden de oplossingen op. Heeft iemand nog een idee?
Hoe kan ik gebruikers met een constante internet verbinding snel op de hoogte brengen van een gebeurtenis?
Ik zou graag rekening willen houden met de volgende punten:
- server moet niet te zwaar belast worden bij het versturen van het bericht naar de gebruiker
- de gebruiker mag geen de server niet pollen, omdat dat bij meer dan 1000 gebruikers die elke minuut zitten te pollen de server wat zwaar belast.
- opvolgend uit punt 2: de gebruiker mag geen socket connectie open houden.
- het moet mogelijk zijn een paar gebruikers per seconden op de hoogte te stellen van een gebeurtenis.
- bij 1000 gebruikers mag de maximale vertraging (dat een bericht bij de gebruiker aan komt) 2 minuten zijn.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en ben op de volgende middelmatige oplossingen gestoten:
- email, verstuur gewoon een email bij elke gebeurtenis
- icq, een icq berichtje naar de gebruiker (icq heeft iedereen in de doelgroep)
Maar hier hielden de oplossingen op. Heeft iemand nog een idee?