Al aardig wat info bekend over de Dell Mini Inspiron 1210 hier. Zelfs een nederlander zie zegt hem al in z'n handen te hebben gehad. Helaas wel een 1.8" hdd.
Ik ben ook helemaal tevreden over mijn BG-45, maar de accuduur is wel wat teleurstellend inderdaad, je haalt maar net 2 uur met je brightness op 30% en je voltage omlaag en wifi-aan. Maar verder is het een uber-solide beestje en hij weegt bijna niets (nouja 1,6 kilo dan), toetsenbord en touchpad werken ook zeer fijn (op die rare kleine rechter-shift toets, die rechts naast het omhoog pijltje zit na dan...Dutch_guy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:42:
[...]
Hier nog steeds een tevreden gebruiker!![]()
Langste accuduur, weet het niet precies, maar bij normaal gebruik haal je iets meer dan 2 uur.
Ik denk dat de schijf eenvoudig te vervangen is, maar weet het niet zeker. Zitten 2 verschillende klepjes onder de laptop die je los kan schroeven, zal daar wel onder zitten neem ik aan.
het scherm is van redelijk tot goeie kwaliteit imo, geen dode of luie pixels, start razendsnel op met XP erop...eigenlijk helemaal tevreden dus
Thanks voor de reply. Het zou trouwens wel kunnen dat je onder Vista net iets meer uit de accu haalt. Ik heb dat bij sommige modellen al eerder gezien.
Dat hoor ik inderdaad steeds vanuit meer bronnen, hoewel het dan maar om luttele minuten gaat, maar toch!Philflow schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:38:
Thanks voor de reply. Het zou trouwens wel kunnen dat je onder Vista net iets meer uit de accu haalt. Ik heb dat bij sommige modellen al eerder gezien.
Ik vond mijn BG45 zoals hij geleverd werd met Vista overigens erg log (en dan heb ik het nog niet over het feit dat WiFi niet eens werkte onder vista
WPA2 onder Vista in combinatie met WRT54GS werkte blijkbaar niet fatsoenlijk, onder XP loopt alles prima! Start ook ruim de helft sneller op als onder Vista
Ja ik ben zelf ook een XP fan. Maar als je Vista goed tweakt is het goed te doen. Wel veel uitzetten (aero, indexing en veel andere services). en dat i.c.m. de ECO knop zou misschien 2:30 uur in het meest optimale scenario zijn.
De BG45 loopt hier vlot. Aero uit maakt veel verschil.
Waar is die 6-cell accu te koop? En is er een prijs bekend?
Waar is die 6-cell accu te koop? En is er een prijs bekend?
Laagste prijs die ik tegenkwam was 100 euro in Finland. Maar ik heb niet lang gezocht. In Duitsland en UK hebben ze ze ook.
De 6-cell is ook maar 5200mAh, de originele 4-cell die meegeleverd wordt is 4400mAh
De is dus maar 18% groter en zal dus ook maar 18% langer meegaan, imo niet de moeite waard..dan haal je in plaats van 2 uur en 15 minuten .... 2 uur en 40 minuten
het is maar wat je wil natuurlijk, maar ik vind het voor 100 euro niet echt een verbetering...kan je beter je BG45 verkopen en een 8-cell msi met 6600mAh kopen
De is dus maar 18% groter en zal dus ook maar 18% langer meegaan, imo niet de moeite waard..dan haal je in plaats van 2 uur en 15 minuten .... 2 uur en 40 minuten
het is maar wat je wil natuurlijk, maar ik vind het voor 100 euro niet echt een verbetering...kan je beter je BG45 verkopen en een 8-cell msi met 6600mAh kopen
Ik ben wel benieuwd hoe de Packard Bell bg45 zich verhoud ten opzichte van de MSI PR210-004NL
Liggen in dezelfde prijs klasse (bijna precies)
PB:
C2D T2390
lichter
meer geheugen
MSI:
T64 X2 TL-60
optische drive (vind ik niet heel belangelijk, tis geen desktop vervanger)
beter batterij (2 keer zolang mee lees je wel)
Het geheugen is voor een paar tientjes up te graden dus hoeft geen probleem te zijn (1 dimm van 2gig naast 1 van 1gig is geen probleem dacht ik? of 1 van 4gig naast die van 1 gig?)
Hij is dus wel 400gram zwaarder.
Hoe zal het intel platform zich verhouden tot de amd? Qua snelheid dan vooral want de PB accu kan toch niet op tegen die van de msi.
Voor de rest zie ik weinig verschillen.
Iemand hier ervaringen met de MSI ?
Liggen in dezelfde prijs klasse (bijna precies)
PB:
C2D T2390
lichter
meer geheugen
MSI:
T64 X2 TL-60
optische drive (vind ik niet heel belangelijk, tis geen desktop vervanger)
beter batterij (2 keer zolang mee lees je wel)
Het geheugen is voor een paar tientjes up te graden dus hoeft geen probleem te zijn (1 dimm van 2gig naast 1 van 1gig is geen probleem dacht ik? of 1 van 4gig naast die van 1 gig?)
Hij is dus wel 400gram zwaarder.
Hoe zal het intel platform zich verhouden tot de amd? Qua snelheid dan vooral want de PB accu kan toch niet op tegen die van de msi.
Voor de rest zie ik weinig verschillen.
Iemand hier ervaringen met de MSI ?
Volgens mij is er een thread over de PR210. Misschien kun je daar wat ervaringen vinden.
ja wel van de pr200 idd, maar dat is toch een ander ding. pentium proc bv en een prijsklasse duurder.Philflow schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:04:
Volgens mij is er een thread over de PR210. Misschien kun je daar wat ervaringen vinden.
krijg je bij die PB nog zon sleeve kado oid? kost ook weer 20e namelijk..
of die batterij duur nu echt 'opweegt' tegen die 0,5 kg meer is de vraag waar ik erg mee zit...
ligt eraan of je er veel mee op pad gaat.. en hoeveel batterij duur je nodig hebt onderweg.pietjepuk|IAA schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:08:
[...]
of die batterij duur nu echt 'opweegt' tegen die 0,5 kg meer is de vraag waar ik erg mee zit...
Ik vind de PB wel een stuk mooier qua design. Bij de MSI steekt de batterij flink uit.
Ook het scherm van de PB maakt een erg goede indruk op mij. Behoorlijk fel en goed contrast. MSI scherm heb ik nooit goed gezien, maar is net iets minder verwacht ik (op basis van notebookjournal.de metingen).
De T2390 is geen Core2 Duo maar een Core Duo!
Ga dan meteen voor de BG47 of de BG48.
Pay peanuts get monkeys !
heb de bg45 al gekocht, wel wat omruil dagen om er nog over na te denken, maar met dit soort dingen kan je blijven wachten.Dutch_guy schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:05:
Ga dan meteen voor de BG47 of de BG48.
Maar ik zie idd dat die bg48 wel een vooruit gang zou zijn!
misschien maar terugsturen binnen 7dagen?
had nog niet gezien dat deze eraan kwamen....
Bij de media markt in Rdam centrum issie al te koop voor 599.pietjepuk|IAA schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:23:
[...]
heb de bg45 al gekocht, wel wat omruil dagen om er nog over na te denken, maar met dit soort dingen kan je blijven wachten.
Maar ik zie idd dat die bg48 wel een vooruit gang zou zijn!
misschien maar terugsturen binnen 7dagen?
had nog niet gezien dat deze eraan kwamen....
Leuke aanbieding, dat is zeker.
Maar in die BG48 zit dus een T3200. Nog steeds Dual core en geen core 2 Duo. Wel een snellere video kaart (X4500 vx. X3100).
Hoewel er ook BG48 bestaan met P7350 (link).
Wel opvallend dat ie gelist wordt als 6 cell accu. Dat zou een handige verbetering zijn.
Hoewel er ook BG48 bestaan met P7350 (link).
Wel opvallend dat ie gelist wordt als 6 cell accu. Dat zou een handige verbetering zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 01-11-2008 09:14 ]
12" Netbook van Dell: http://www.youtube.com/watch?v=EzW59yck8sY
Heeft iemand al ervaringen met de MSI EX300? Het is een nieuwe 13 inch notebook met een C2D P7350 en 3450 voor 900 euro.
Het lijkt me wel een prima laptop (specs wise), maar ik heb het nog niet in de winkels kunnen vinden. En voor een aankoop van 900 euro wil je het toch eerst met eigen ogen zien hoe degelijk het is
Het lijkt me wel een prima laptop (specs wise), maar ik heb het nog niet in de winkels kunnen vinden. En voor een aankoop van 900 euro wil je het toch eerst met eigen ogen zien hoe degelijk het is
Wazaa?
Nog leuker zijn de afmetingen
Misschien is het nu aangepast(?), maar op de msi site had de EX300 dezelfde afmetingen als zijn 12" broertje (PX200).
Ik heb ook nergens informatie over deze laptop kunnen vinden, wat ik wel raar vindt, want de specs zijn zeer ok.
Ik heb ook nergens informatie over deze laptop kunnen vinden, wat ik wel raar vindt, want de specs zijn zeer ok.
Verwijderd
De 12 inch Packard Bell is er nu ook in het mooie Apple grijs/wit

ik vind 'em erg mooi en hij kost maar 599 euro.
ik vind 'em erg mooi en hij kost maar 599 euro.
Zier er goed uit en heeft ook goede specs voor het geld. Ik zou alleen wel die 'chocolade' bruine zijkanten bijwerken.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:41:
De 12 inch Packard Bell is er nu ook in het mooie Apple grijs/wit
Is ook nog niet leverbaar, exacte datum weet ik je niet te vertellen. Ik zal een mailtje de deur uit doen richting MSI m.b.t tot nieuwe roadmap en productlist.Hot Pixel schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:07:
Nog leuker zijn de afmetingenMisschien is het nu aangepast(?), maar op de msi site had de EX300 dezelfde afmetingen als zijn 12" broertje (PX200).
Eind september stond de EX300 wel op de roadmap, maar niet op de productlist (prijzen, launchdatum etc.).
Verwijderd
Ik denk dat dat een foutje is van de Wehkamp, zal wel gewoon zilver zijn. Kijk hier naar het zwarte model:Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:45:
[...]
Zier er goed uit en heeft ook goede specs voor het geld. Ik zou alleen wel die 'chocolade' bruine zijkanten bijwerken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 23:53 ]
Wellicht dat de webshops het fout doorgeven aan de naar de pricewatch, maar als het wel correct is is de EX300 en EX310 volop leverbaar:DaMarcus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:48:
[...]
Is ook nog niet leverbaar, exacte datum weet ik je niet te vertellen. Ik zal een mailtje de deur uit doen richting MSI m.b.t tot nieuwe roadmap en productlist.
Eind september stond de EX300 wel op de roadmap, maar niet op de productlist (prijzen, launchdatum etc.).
pricewatch: MSI EX310-009NL
pricewatch: MSI EX300-006NL
Wat betreft de formaten is deze inderdaad zowat gelijk aan een 12" laptopje.
Nee ik vrees van niet. Dat woord 'chocolade bruin' heb ik zelfs uit promotie materiaal van PBVerwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:41:
[...]
Ik denk dat dat een foutje is van de Wehkamp, zal wel gewoon zilver zijn. Kijk hier naar het zwarte model:
Ik heb al het een en ander na zitten zoeken, qua specs is het prima: T3200 2.0Ghz en Intel X4500. Helaas geen HDMI en beperkte accu duur, zo'n 2.5 uur. Qua modelnamen is het wat onderdoorzichtig, BG45,BG46, BG47, BG48, in wisselende kleuren.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 23:47 ]
Verwijderd
Op deze foto is de zijkant overigens groen..Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:46:
[...]
Nee ik vrees van niet. Dat woord 'chocolade bruin' heb ik zelfs uit promotie materiaal van PB
Ik heb al het een en ander na zitten zoeken, qua specs is het prima: T3200 2.0Ghz en Intel X4500. Helaas geen HDMI en beperkte accu duur, zo'n 2.5 uur. Qua modelnamen is het wat onderdoorzichtig, BG45,BG46, BG47, BG48, in wisselende kleuren.

Ja das weer een ander modelletje. 3 stylings dus: zilver/groen, zilver/bruin, zwart/zilver. Voor zover ik weet.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:53:
[...]
Op deze foto is de zijkant overigens groen..
[afbeelding]
Er jammer van de beperkte accu duur. Als PB 2.5 uur aangeeft is het vaak 1.5 uur bij normale gebruik. Veel te weinig voor een 12 inc laptop. Ook jammer dat het geen HDMI heeft. Anders was het een prachtige laptop.Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:46:
[...]
Nee ik vrees van niet. Dat woord 'chocolade bruin' heb ik zelfs uit promotie materiaal van PB
Foto's van de 3 versies
[ Voor 8% gewijzigd door Lisadr op 13-11-2008 09:51 ]
GoT, You have to love it!
Ok dat maakt het totaal dus op 4 want er is ook nog de zwarte versie. Eerder in deze thread zijn er wat gebruikers die wel 2,5 uur halen dus geloof wel dat het realistisch is.
Er is ook nog een 6 cell te koop waarmee 3,5 uur mogelijk moet zijn.
De 12" Mini Inspiron is bestelbaar op de Dell UK website:
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=en&s=dhs&ref=homepg
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=en&s=dhs&ref=homepg
Verwijderd
Ik heb deze donderdag ook aangeschaft, zal later wat foto's schieten. Hoe krijg jij het scrollen aan via de touchpad? Kan de optie nergens vinden.Dutch_guy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:38:
[...]
Scrollen met de touchpad werkt gewoon, even de juiste positie vinden. Zoveel rotzooi stond er niet op bij de Vista installatie, ik draai dus nog steeds Vista, werkt primta.
Ben nog steeds zeer tevreden met de laptop.
Interessant. Ben benieuwd naar je ervaringen en de foto's.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 08:54:
[...]
Ik heb deze donderdag ook aangeschaft, zal later wat foto's schieten. Hoe krijg jij het scrollen aan via de touchpad? Kan de optie nergens vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 10:13 ]
Verwijderd
Hier dan de pica's van mijn PB 12 inch notebook.

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 16:03 ]
Ziet er strak uit. De bruine rand valt niet echt op zo.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:51:
Hier dan de pica's van mijn PB 12 inch notebook.
Kun je wat verdere indrukken beschijven?
Verwijderd
Ok. Ik heb nu nog een Mac Mini en heb ook een 1st generation MacBook gehad. Die heb ik verkocht omdat ik iets kleiners wou hebben. Het liefste had ik een nieuwe 12 inch PowerBook gekocht maar die worden niet meer gemaakt. Jammer dat Apple geen 11 of 12 inch maakt want anders had ik die gekocht. De MacBook Air is een schitterende machine maar veel te duur, 1700 euro is veel te veel geld voor een computertje zonder cd rom of floppy drivePhilflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:03:
[...]
Ziet er strak uit. De bruine rand valt niet echt op zo.
Kun je wat verdere indrukken beschijven?
Wat dan? Een 9 inch EEE PC maar die is toch iets te klein voor normaal gebruik. Handig voor even snel tussendoor maar als laptop niet serieus genoeg. Probleem is dat ik geen mooie laptops zie. Ja, de Toshiba Protege van 1 kilo, maar ook daarvoor betaal je de hoofdprijs. Het is wel bijna net zo mooi als een Apple maar toch. Ik zag een paar maanden geleden al de zwarte 12 inch PB en vond hem al meteen erg mooi, maar ik prefereer wit/ zilver als het om computers gaat. Toen ik van de week dus de wit/zilveren PB zag was ik meteen verkocht.
De machine is klein. Lekker compact. Eigenlijk precies goed voor een laptop. Kleiner dan de MacBook en groter dan de (te) kleine 11 inch Sony Vaio. Als je 'em dicht klapt is die niet zo mooi als een Apple, ik vind het PB logo op de cover niet mooi. Daarnaast lopen er twee "strepen" op de cover omdat ie blijkbaar uit drie delen bestaat, dus geen Apple design. Maar als je de laptop open klapt en de stickers verwijderd hebt (een heeft lijm, je bent dus ff bezig) dan is het werkelijk een plaatje om naar te kijken. Schitterend scherm, mooi weggewerkte webcam en een hele mooie combinatie van wit tobo met zilveren behuizing. Ook een erg prachtig rond touchpad.
Op de laptop staat Vista, duurt een minuut om op te starten. Er staat veel troep op maar via uninstall heb ik veel weggegooid en nu heb ik het gevoel een redelijke basis Vista te hebben. Aero uitgezet, XP Classic looks en het werkt prima. Niet te traag en als die uit sleep komt start ie lekker vlot op.
Als je de batterij aangesloten hebt en je wrijft over de Pc dan voel je de stroom lopen, is bij alle 12 inch PB's het geval. Geen last verder van. De batterijduur is ca 2,5 uur als het inschat. Niet lang maar ook niet veel korter dan mijn MacBook die het nog geen 3 uur volhield. Hij is niet zo stil als de MacBook, in een stille kamer hoor je de fan van de processor. Even wennen maar prima te doen. Als die warm wordt en dat duurt echt wel een tijdje, dan komt de andere fan erbij en dat hoor je wel.
Ik ben tot nu toe erg tevreden met de aankoop. 600 euro is geen geld voor een design 12 inch laptop. Bij Apple betaak je voor een leuke zilverkleurige laptop meer dan het dubbele. De laptop is lekker licht, lekker klein maar niet zo klein als een netbook en echt compact en bruikbaar. Als je hem open hebt is die nog mooier dan een Apple, zo goed gelukt is het design! Wat ook erg mooi is, is de verlichting. Het touchpad licht aan de zijkant op als je 'em aanraakt (met voeding aangesloten) en de aan/uit knop is ook wit verlicht als die aan is. Handig zijn de twee touch knoppen wifi (aan/uit) en touchpad (aan/uit). Ook die touchknoppen zijn verlicht als ze geactiveerd zijn, erg mooi.
Waardering 9/10.
Bedankt voor de review! Ik vind zelf de vaio 11" ook net te klein, vandaar mijn interesse in de 12". PB levert een hoop value for money met deze. Als ik het goed begrijp is de jouwe BG48 metT3200 en X4500?
En waar heb je hem gekocht?
[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 23:57 ]
Verwijderd
Ja, BG48, met T3200. De grafische kaart is weer beter dan de BG45 dacht ik maar op de Dixons site lees ik X3100. Ik las het eerder hier op het forum en net als diegene had ik ook nooit eerder gedacht dat ik een Packard Bell zou kopen bij de Dixons, maar daar heb ik 'em dus ook gehaald. Het is de prijs echt waard, alleen MSI heeft een goedkopere 12", die is een paar tientjes goedkoper.Tip: bestel 'em via Dixons online, kun je 'em na een week retour zenden als die niet bevalt. http://www.dixons.nl/De_o...+wit.7109849/default.aspxPhilflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:56:
Bedankt voor de review! Ik vind zelf de vaio 11" ook net te klein, vandaar mijn interesse in de 12". PB levert een hoop value for money met deze. Als ik het goed begrijp is de jouwe BG48 metT3200 en X4500?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 00:18 ]
Ik ga er vanuit dat dat een fout is op de dixons site. BG48 met T3200 heeft op alle andere sites X4500. Dat is wel lekker want die geeft veel lagere CPU belasting bij het afspelen van 720p.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:13:
[...]
Ja, BG48, met T3200. De grafische kaart is weer beter dan de BG45 dacht ik maar op de Dixons site lees ik X3100.
Ik ben ook in het bezig van de bg48 > erg tevreden.StraightOn.NL schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:16:
[...]
Nou na een paar dagen spelen bevalt mij de laptop nog steeds erg goed, alles draait stabiel op een voltage van 0,9500v op 800MHz tot en met 1,86GHz. De cpu word nu onder idle niet warmer dan 40,3 graden bij kamertemperatuur (20-22 graden). Het fanprobleem, lijkt opgelost...ofja opgelost...hij gaat gewoon erg snel op maximum draaien...de kritieke temperatuur voor het aanslaan van de fan ligt volgens mij ergens tussen 25-30 graden. Dus vandaar dat het "leek" alsof hij altijd aan staat. Wellicht is het aan te passen met fanspeed, maar ik ben er inmiddels aan gewend en ik zie het niet meer als een probleem!
Wel vraag ik mij af of het mogelijk is het voltage nog lager te krijgen dan 0,9500v...dit is namelijk het laagste voltage dat RMClock weergeeft, (wat ik dus kan instellen)...maar ik zou graag willen zien of er nog wat meer marge in zit!
Tevens vraag ik mij af of er een soortgelijk programma bestaat, waarmee ik ook het videocore (GMA X3100) voltage omlaag kan brengen?
duurde wel even voordat ik xp erop geinstalleerd kreeg, (sata controller drivers zitten niet in xp dus die moet je slipstreamen met een prog als nlite) maar alles draait heerlijk. Vista draaide ook best prima maar kwacht daar liever nog mee. de oude vertrouwde (verkleinde) xp is toch fijner vind ik.
Ik vroeg me af wat voor opties je nog meer geprobeerd heb in rmclock, en hoe het beviel? Ben nu zelf een beetje aant experimenteren, post mn bevindingen later...
Verwijderd
Werkt alles onder XP, ook de Fn toetsen, wifi touch button, geluid, scrollen etc etc? Wat vind je zelf qua design van deze wit/zilveren 12 inch?pietjepuk|IAA schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:24:
[...]
Ik ben ook in het bezig van de bg48 > erg tevreden.
duurde wel even voordat ik xp erop geinstalleerd kreeg, (sata controller drivers zitten niet in xp dus die moet je slipstreamen met een prog als nlite) maar alles draait heerlijk. Vista draaide ook best prima maar kwacht daar liever nog mee. de oude vertrouwde (verkleinde) xp is toch fijner vind ik.
Ik vroeg me af wat voor opties je nog meer geprobeerd heb in rmclock, en hoe het beviel? Ben nu zelf een beetje aant experimenteren, post mn bevindingen later...
ja alles werkt prima, alleen de scroll van het mousepad nog niet. maar gebruik eigenlijk altijd een muis dus heb nog niet echt moeite ingestopt in het vinden van een driver.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:49:
[...]
Werkt alles onder XP, ook de Fn toetsen, wifi touch button, geluid, scrollen etc etc? Wat vind je zelf qua design van deze wit/zilveren 12 inch?
Vind hem er top uitzien verder, maar dat is subjectief natuurlijk.
Verwijderd
ik zit jullie topic ook ff mee te bekijken maar kwam de asus u6 nog niet tegen, wat vinden jullie hiervan?
http://nl.asus.com/produc...27&l1=5&l2=75&l3=589&l4=0
http://nl.asus.com/produc...27&l1=5&l2=75&l3=589&l4=0
Mooi dingetje, maar een wat minder mooie prijs.
Wel mooie specs voor zo'n klein ding: Core2Duo P8600, 9300M GS, 320GB.
Ik heb deze geloof ik een aantal keren in het echt gezien (of het was de kleinere U2), en ik werd helemaal verliefd. Dat (nep)leer, metalen accenten, strak scherm.
Maar er schijnt wel nogal veel mee mis te zijn, dus ik zou even wat ervaringen opzoeken. Volgens mij met de warmteontwikkeling en de kwaliteit van het chassis.
Wel mooie specs voor zo'n klein ding: Core2Duo P8600, 9300M GS, 320GB.
Ik heb deze geloof ik een aantal keren in het echt gezien (of het was de kleinere U2), en ik werd helemaal verliefd. Dat (nep)leer, metalen accenten, strak scherm.
Maar er schijnt wel nogal veel mee mis te zijn, dus ik zou even wat ervaringen opzoeken. Volgens mij met de warmteontwikkeling en de kwaliteit van het chassis.
Probleem van de U6S is volgens mij ook de batterij duur. Standaard een 3 cell. Met 6 cell een stuk zwaarder. Qua prijs zit ie ook hoog, duurder dan een Sony SR bijvoorbeeld. Maar zoals RnB zegt zoek het even op. Notebookreview zal veel info hebben in de forums.
Verwijderd
Ik heb Vista erop gelaten met de "XP-looks" en dat werkt prima. 3GB is natuurlijk niet weinig geheugen.pietjepuk|IAA schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:47:
[...]
ja alles werkt prima, alleen de scroll van het mousepad nog niet. maar gebruik eigenlijk altijd een muis dus heb nog niet echt moeite ingestopt in het vinden van een driver.
Vind hem er top uitzien verder, maar dat is subjectief natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat de laptop er schitterend uitziet, vooral als die opengeklapt is. Heel erg mooi rustgevend en overzichtelijk. Ik vind persoonlijk jammer dan - als die dichtgeklapt is - dat de buitenkant niet uit een mooi geheel bestaat maar uit drie delen. Dat had beter gekund. Nogmaals 599 euro is een schijntje voor zo'n mooie 12 inch laptop.
In de UK kost een iets oudere variant van het zwarte model maar 320 pond, 385 euro bij Dixons.
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe E4200 van Dell? Ik kan weinig reviews vinden.
Hier een review: http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030092,49298856,00.htmLisadr schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:29:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe E4200 van Dell? Ik kan weinig reviews vinden.
En hier ervaringen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=306454
De prijzen in UK zijn erg interessant tegenwoordig. Lijkt me steeds aantekkelijker om daar te bestellenVerwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:21:
[...]
In de UK kost een iets oudere variant van het zwarte model maar 320 pond, 385 euro bij Dixons.
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 19-11-2008 09:54 ]
Mijn vriendin heeft de Packard Bell BG45. Hij loopt eigenlijk te vaak vast.
Vista heb ik redelijk gestript, alle PB software eraf gegooid, Aero uitgezet. Verder Office 2003 erop gezet.
Zijn er meer hier bij wie hij niet soepel loopt?
Vista heb ik redelijk gestript, alle PB software eraf gegooid, Aero uitgezet. Verder Office 2003 erop gezet.
Verwijderd
Heb 'em bijna een week en hij loopt soepel. Geen enkele vastloper gehad. Alle troep eraf gegooid, alles van PB etc. Nu nog 118 van de 137 GB over. Vind dat er weinig van overblijft van de 160 GB. Aero ook uitgezet. Heb je al een re-install overwogen?kjiratsiekoedel schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:23:
Mijn vriendin heeft de Packard Bell BG45. Hij loopt eigenlijk te vaak vast.
Misschien system restore die nog aanstaat, die vreet GBs.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:55:
[...]
Vind dat er weinig van overblijft van de 160 GB. Aero ook uitgezet.
Bedankt, ik zit heel erg te twijfelen. Ik mag voor 1000 euro ex BTW een nieuwe laptop uitzoeken. De E4200 lijkt me prachtig, maar zoals ik hem wil is die 1400 ex BTW, dus zelf 400 bijbetalen. Een alternatief is de 12 inch Packard Bell, maar het is net niet wat ik zoek. Jammer dat er geen kleine en vooral lichte laptop is, die rond de 1000 euro zit.Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:46:
[...]
Hier een review: http://reviews.cnet.co.uk/laptops/0,39030092,49298856,00.htm
En hier ervaringen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=306454
[...]
Er zijn veel opties, maar ze zijn vaak zwaarder dan 1.6KG of dikker dan 3cm.
Re-install kan altijd. Maar dat is vanaf de recovery partitie en ik zal vervolgens dezelfde software erop zetten op dezelfde manier. Zoveel is er ook nog niet mee gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:55:
[...]
Heb 'em bijna een week en hij loopt soepel. Geen enkele vastloper gehad. Alle troep eraf gegooid, alles van PB etc. Nu nog 118 van de 137 GB over. Vind dat er weinig van overblijft van de 160 GB. Aero ook uitgezet. Heb je al een re-install overwogen?
ja dr is een onzichtbaar partitie van pb met restore info.Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:11:
[...]
Misschien system restore die nog aanstaat, die vreet GBs.
op mn bg48 nog geen vastloper gehad, maar draai dus ook xp sp3.
iemand al met notebook hardware control gewerkt? wel een mooi programma, geeft ook aan hoeveel stroom je verbruikt op accu. wifi aan of uit lijkt gek genoeg niet heel veel uit te maken...terug clocken wel
moet nog even uitzoeken hoe het undervolten hiermee werkt maar terugklokken gaat vrij eenvoudig.
misschien ook interessant: pricewatch: Sony Vaio VGN-TZ11MN/NLisadr schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:19:
[...]
Of Macbook Air voor 1299 bij Polectro.
Verwijderd
Ik heb al die PB shit en alle onnodige software vewijderd, allemaal netjes via uninstall. Is het handig om die onzichtbare partitie te houden? Dat is toch voor een soort "fabrieksinstall"?pietjepuk|IAA schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:52:
[...]
ja dr is een onzichtbaar partitie van pb met restore info.
op mn bg48 nog geen vastloper gehad, maar draai dus ook xp sp3.
iemand al met notebook hardware control gewerkt? wel een mooi programma, geeft ook aan hoeveel stroom je verbruikt op accu. wifi aan of uit lijkt gek genoeg niet heel veel uit te maken...terug clocken wel
moet nog even uitzoeken hoe het undervolten hiermee werkt maar terugklokken gaat vrij eenvoudig.
Verwijderd
Deze is 200 euro duurder dan je budget maar het is wel de mooiste laptop, 12 inch, 1 kilo...Lisadr schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:19:
[...]
Bedankt, ik zit heel erg te twijfelen. Ik mag voor 1000 euro ex BTW een nieuwe laptop uitzoeken. De E4200 lijkt me prachtig, maar zoals ik hem wil is die 1400 ex BTW, dus zelf 400 bijbetalen. Een alternatief is de 12 inch Packard Bell, maar het is net niet wat ik zoek. Jammer dat er geen kleine en vooral lichte laptop is, die rond de 1000 euro zit.
pricewatch: Toshiba Portégé R500-11Z

@Philflow
Die van Sony is net iets te klein en is te duur voor wat er allemaal in zit. Hetzelfde voor de Macboor Air.
@davidgilmour
Lijkt inderdaad een leuke alternatief, maar voor 200 euro extra heb je veel meer met de E4200.
Die van Sony is net iets te klein en is te duur voor wat er allemaal in zit. Hetzelfde voor de Macboor Air.
@davidgilmour
Lijkt inderdaad een leuke alternatief, maar voor 200 euro extra heb je veel meer met de E4200.
Heel leuk laptopje vooral door het gewicht... maar mooi? In het echt ziet ie er erg saai uit vind ik zelf, dan vind ik jouw PB mooier.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:58:
[...]
Deze is 200 euro duurder dan je budget maar het is wel de mooiste laptop, 12 inch, 1 kilo...
Iemand op de hoogte van de verschillen tussen de Packard Bell BG45 of BG47/48.
Alle sites die ik bekijk geven hier andere info over.
Volgens tweakers zit er een DVD station in de BG47/48 maar volgens bol.com niet.
Verschillen leken mij
X3100 vs X4500
geen media vs DVD brander
T2390 vs T3200
Kan iemand mij uitsluitsel geven over de 3 bovenstaande vragen?
Zijn de laptops verder intern en extern identiek (zelfde chipset, en dus ook verbruik ed.)
Alle sites die ik bekijk geven hier andere info over.
Volgens tweakers zit er een DVD station in de BG47/48 maar volgens bol.com niet.
Verschillen leken mij
X3100 vs X4500
geen media vs DVD brander
T2390 vs T3200
Kan iemand mij uitsluitsel geven over de 3 bovenstaande vragen?
Zijn de laptops verder intern en extern identiek (zelfde chipset, en dus ook verbruik ed.)
In geen enkele zit een DVD station. En de andere verschillen heb je goed volgens mij. (voor zover ik weet)
[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 19-11-2008 21:00 ]
Ik zie ook nog een verschil in garantie termijn en type.
1jaar carry in of 3jaar pick-up en return.
Groot verschil lijkt mij
1jaar carry in of 3jaar pick-up en return.
Groot verschil lijkt mij
Op de website van PB wordt gezegd 1 jaar drop in standaard, en 3 jaar pickup als optie.
Edit: wel vreemd dat die nieuwe modellen niet staan vernoemd.
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 19-11-2008 21:07 ]
Heb liever zelf ook geen packard bell, maar dit is wel echt een koopjePhilflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:07:
Op de website van PB wordt gezegd 1 jaar drop in standaard, en 3 jaar pickup als optie.

Ik vind de Macbook Air ook nog steeds te duur, pas als ie rond de 1000 a 1100 euro wordt (oude model dan) wil ik erover nadenken... Tot die tijd ga ik toch echt voor de HP TX2650 (wat een laptop
)
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
Ik vind de MacBook Air mooi, maar iets te groot. 12 inch is de maximum size voor een compacte laptop. De mooiste 12 inch aller tijden vind ik niet mijn PB maar een andere PB. De Apple Powerbook.Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:58:
[...]
Heel leuk laptopje vooral door het gewicht... maar mooi? In het echt ziet ie er erg saai uit vind ik zelf, dan vind ik jouw PB mooier.

Ik heb een paar jaar geleden in dit topic ook een 11 inch Amoi gepost, zonder DVD:

De Toshiba is een mix tussen de Amoi en de PowerBook. Als die onder de 1.000 euro was had ik de Toshiba erg verleidelijk gevonden. Gelukkig is die 1.400 euro+. Dat maakt het verschil met de 12 inch Packard Bell enorm. En ik ben echt tevreden met mijn PB, werkelijk een mooi ding voor zo'n schappelijke prijs.
ja zoiets is het. ik heb xp draaien dus geen behoefte aan een extra partitie met vista shitVerwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:54:
[...]
Ik heb al die PB shit en alle onnodige software vewijderd, allemaal netjes via uninstall. Is het handig om die onzichtbare partitie te houden? Dat is toch voor een soort "fabrieksinstall"?
Ook maar de al eerder genoemden PB gekocht, en wel de BG47.
Op het eerste gezicht echt ontzettend mooi inderdaad.
Maar wat een troep installeerd PB er standaard op.
Ik las over de BG45 dat mensen het over de ECO knop hadden, ik kan hem niet echt ontdekken eigenlijk.
Of is die weg bij de nieuwere types.
Verder zat er slechts een 4-cell 2600mAh batterij bij en niet de eerder genoemde mAh4400 batterij, dan levert een 6-cell 5200mAh batterij misschien toch nog wat op.
Hij was 570 bij de BCC en ze hadden alleen de zwarte.
de winkels die de BG45 trouwens verkochten, hadden hem of in de aanbieding (549) of het was het laatste model (525).
Ik denk dat deze uitgefaseerd word, en dat de BG47/48 de vervanging is voor de BG45.
Ik las over de BG45 dat mensen het over de ECO knop hadden, ik kan hem niet echt ontdekken eigenlijk.
Verder zat er slechts een 4-cell 2600mAh batterij bij en niet de eerder genoemde mAh4400 batterij, dan levert een 6-cell 5200mAh batterij misschien toch nog wat op.
de winkels die de BG45 trouwens verkochten, hadden hem of in de aanbieding (549) of het was het laatste model (525).
Ik denk dat deze uitgefaseerd word, en dat de BG47/48 de vervanging is voor de BG45.
[ Voor 16% gewijzigd door Sinned123 op 20-11-2008 22:44 ]
Weet iemand wat de maximale resolutie is die de Packard Bell BG45 aankan op een externe monitor ?
Ik draai nu met een externe monitor op 1680x1050, maar wil misschien gaan naar 1920x1200.
Ik draai nu met een externe monitor op 1680x1050, maar wil misschien gaan naar 1920x1200.
Ik heb de BG47 even voor je getest.Dutch_guy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:34:
Weet iemand wat de maximale resolutie is die de Packard Bell BG45 aankan op een externe monitor ?
Pakt gewoon 1920x1200.
Het is natuurlijk een andere videokaart, maar ik verwacht gewoon dat de X3100 het ook kan.
Vond echter wel dat er een lichte wazige gloed eroverheen lag, die ik niet heb met dvi vanaf mijn desktop.
Erg jammer dat er een 4-cell 2600mAh in zit. Het staat namenlijk niet op de website van BCC.DNS666 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:41:
Ook maar de al eerder genoemden PB gekocht, en wel de BG47.
Heb je nog foto's van je easynote?
Hoe lang gaat je battery mee bij normale gebruik?
[ Voor 2% gewijzigd door Lisadr op 22-11-2008 12:47 . Reden: vraag over battery ]
Ik heb zelf geen foto's gemaakt de laptop.Lisadr schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:44:
[...]
Erg jammer dat er een 4-cell 2600mAh in zit. Het staat namenlijk niet op de website van BCC.
Heb je nog foto's van je easynote?
Hoe lang gaat je battery mee bij normale gebruik?
Maar hij ziet er indentiek uit als de BG45, weinig zin dus om foto's te maken.
Verder geenft vista iets meer dan 2uur aan voor een volle batterij.
Heb niet geklokt, maar heb wel het gevoel dat de aangegeven tijd klopt.
Dit is nog met alles standaard.
Zou met een paar kleine aanpassingen wel naar 2 1/2 uur getilt kunnen worden denk ik.
Verwijderd
Mijn PB BG48 heeft een batterij van 2400mAh, geeft BatteryMon aan. Kan er ongeveer 2,5 uur mee doen.
Dan gaat die 60-cell van 5200 wel veel uitmaken denk ik? Wie heeft deze batterij al gekocht?
Dan gaat die 60-cell van 5200 wel veel uitmaken denk ik? Wie heeft deze batterij al gekocht?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 13:21 ]
@davidgilmour
Volgens de website van PB zijn er twee opties:
4cell-2600mAh met een batterijduur van +- 2 uur
6cell-5200mAh met een batterijduur van +- 3.5 uur
Volgens de website van PB zijn er twee opties:
Tijdje geleden had iemand het over de MSI PR210, maar heb er niets meer over gelezen. Lijkt me een mooie laptop voor de prijs, maar ik heb zo mijn twijfels erover.
Vooral de kwaliteit ervan lijkt me maar niets, maarja.. het zijn ook maar gevoelens, MSI richt deze wel op de zakelijke markt.
Diegene die deze toen wilde kopen, heb je hem gekocht en wat zijn je ervaringen?
Vooral de kwaliteit ervan lijkt me maar niets, maarja.. het zijn ook maar gevoelens, MSI richt deze wel op de zakelijke markt.
Diegene die deze toen wilde kopen, heb je hem gekocht en wat zijn je ervaringen?
Maar in principe moet die 5200mAh gewoon 2x zo lang meegaan. zo'n 5 uur dan.Lisadr schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:00:
Begrijp ik, ik denk dat ze gewoon voorzichtig zijn. Net als de standaard 4 cell daar kun je eigenlijk 2,5 uur mee halen.Lisadr schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:49:
Het staat echt zo op de PB website
Jij tochVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:05:
[...]
Ok, wie gaat er eentje kopen en echt testen
[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 27-11-2008 23:20 ]
Wie o wie heeft er een MSI EX 300 aangeschaft en wil zijn ervaringen op dit forum delen? Ik kan helaas weinig vinden over dit mooie apparaat op internet (testen, reviews e.d.)
[ Voor 27% gewijzigd door pcmistral op 30-11-2008 17:20 ]
Verwijderd
Wat dacht je van de MSI PR 210?Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:58:
[...]
Deze is 200 euro duurder dan je budget maar het is wel de mooiste laptop, 12 inch, 1 kilo...
pricewatch: Toshiba Portégé R500-11Z
[afbeelding]

Heb er zelf één, snel lekker licht en niet duur.
Rond de 700 euro heb je er één.
Doet ongeveer 5 uur en 20 min op een batterij.
Wie heeft er ook met zijn Packard Bell BG45 dat Wifi er opeens mee stopt (ook helemaal weg uit de hardwarelijst) en de enige oplossing is om de laptop uit te zetten, batterij eruit te halen en weer aan te zetten ?
Heb dit eigenlijk al vanaf het begin, nu ik erover nadenk. Best irritant en ook heel vreemd.
Heb dit eigenlijk al vanaf het begin, nu ik erover nadenk. Best irritant en ook heel vreemd.
@ Dutch_guy ik heb geen PB, maar lees weleens dat de nieuwste driver zo'n probleem kan oplossen. Even rechtstreeks van Intel/Atheros ofzo downloaden.
Help deze jongen dan even op weg:Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:22:
[...]
Wat dacht je van de MSI PR 210?
Heb er zelf één, snel lekker licht en niet duur.
Rond de 700 euro heb je er één.
Doet ongeveer 5 uur en 20 min op een batterij.
RnB schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:03:
Tijdje geleden had iemand het over de MSI PR210, maar heb er niets meer over gelezen. Lijkt me een mooie laptop voor de prijs, maar ik heb zo mijn twijfels erover.
Wil binnenkort een Packard Bell BG47 aanschaffen. Ik vraag me echter af hoe de videochip (GMA 4500MHD) in dit systeem performed. Ik heb wel benchmarks gezien, en weet dat het een low end chip is, niet bedoeld voor gamen, maar heb de ontwikkelingen op dit gebied enkele jaren niet meer gevolgd, en kan dus niet echt inschatten wat ie nu echt aankan.
Concreet vraag ik mij af of enkele oudere games op dit systeem kunnen draaien:
- C&C Generals
- LOTR: Battle for Middle Earth 2
- Company of Heroes
Iemand hiermee ervaring?
- C&C Generals
- Company of Heroes
Iemand hiermee ervaring?
Ach no sweat, heb al een Lenovo SL300 gekocht.
Maar toch bedankt.
Echt veel kan je er niet mee nee, maar wat oudere games als UT2004 en ouder en games die op de Half Life 2 engine draaien moeten prima draaien erop. Ik zal het zelf wel even testen.reynard80 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:10:
Wil binnenkort een Packard Bell BG47 aanschaffen. Ik vraag me echter af hoe de videochip (GMA 4500MHD) in dit systeem performed. Ik heb wel benchmarks gezien, en weet dat het een low end chip is, niet bedoeld voor gamen, maar heb de ontwikkelingen op dit gebied enkele jaren niet meer gevolgd, en kan dus niet echt inschatten wat ie nu echt aankan.
- C&C Generals
- Company of Heroes
Iemand hiermee ervaring?
[ Voor 63% gewijzigd door RnB op 05-12-2008 10:47 ]
Verwijderd
Ik kan alleen vertellen dat Half Life 2 prima draait op mijn BG48. Ziet er erg indrukwekkend uit!reynard80 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:10:
- C&C Generals
- Company of Heroes
Iemand hiermee ervaring?
Ik heb nu al een paar dagen een Lenovo Thinkpad x200s in huis (http://www5.pc.ibm.com/eu...p/_NS45Hxx?OpenDocument):
- Core 2 Duo SL9400 (1.8GHz)
- Intel x4500MHD
- 2GB DDR3
- 160GB 7200rpm SATA schijf
- 12" scherm met LED backlit, resolutie van 1440x900
- WiFi (Intel 5300) + Bluetooth
- Fingerprint reader
- 6-cell accu
- 1.2kg
Eerste indruk:
Bevalt hardstikke goed, hij is verassend licht en zoals je van een Thinkpad kan verwachten ook hardstikke degelijk. De accu haalt bij gewoon gebruik met het scherm op 1/4 en WiFi aan zeker 8 uur, erg netjes dus, als je de 9-cell zou hebben ga je dik over de 10 uur heen lijkt mij.
Hij is ook ietsje kleiner dan mijn vorige laptop, dat was ook een 12", een MSI S262.
Het scherm is redelijk, maar de helderheid is echt fantastisch, als hij helemaal vol staat doet het gewoon pijn aan je ogen (en nee, ik zit niet in het donker
)
Qua snelheid ook niets op aan te merken, er draait Vista Business op, alles opent vlot, afspelen van een filmpje op 1080p gaat ook zonder problemen, qua spelletjes heb ik alleen nog Trackmania Nations Forever geprobeerd maar dat ging op medium quality ook prima.
- Intel x4500MHD
- 2GB DDR3
- Fingerprint reader
- 6-cell accu
- 1.2kg
Eerste indruk:
Bevalt hardstikke goed, hij is verassend licht en zoals je van een Thinkpad kan verwachten ook hardstikke degelijk. De accu haalt bij gewoon gebruik met het scherm op 1/4 en WiFi aan zeker 8 uur, erg netjes dus, als je de 9-cell zou hebben ga je dik over de 10 uur heen lijkt mij.
Hij is ook ietsje kleiner dan mijn vorige laptop, dat was ook een 12", een MSI S262.
Het scherm is redelijk, maar de helderheid is echt fantastisch, als hij helemaal vol staat doet het gewoon pijn aan je ogen (en nee, ik zit niet in het donker
Qua snelheid ook niets op aan te merken, er draait Vista Business op, alles opent vlot, afspelen van een filmpje op 1080p gaat ook zonder problemen, qua spelletjes heb ik alleen nog Trackmania Nations Forever geprobeerd maar dat ging op medium quality ook prima.
[ Voor 12% gewijzigd door Lex_brugman op 07-12-2008 01:36 ]
Nog even een update over de Packard Bell BG45 gekocht op 4 oktober 2008.
De 'a' toets doet het niet meer goed. Hij moet hard worden ingedrukt voordat de 'a' ook daadwerkelijk verschijnt. Deze week maar even naar de mediamarkt.
Verder loopt hij met enige regelmaat vast. Dit is vast alleen een softwareprobleem, maar niet erg handig. Maargoed, moet nog eens een schone installatie doen (voor zover dat mogelijk is met de recovery partitie).
De accuduur is iets minder dan 2 uur.
De 'a' toets doet het niet meer goed. Hij moet hard worden ingedrukt voordat de 'a' ook daadwerkelijk verschijnt. Deze week maar even naar de mediamarkt.
Verder loopt hij met enige regelmaat vast. Dit is vast alleen een softwareprobleem, maar niet erg handig. Maargoed, moet nog eens een schone installatie doen (voor zover dat mogelijk is met de recovery partitie).
De accuduur is iets minder dan 2 uur.
Klinkt alsof er stof of ander vuil tussen de toetsen is gevallen. Waarschijnlijk kun je de toetsen eraf klikken en even schoonmaken.kjiratsiekoedel schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:23:
De 'a' toets doet het niet meer goed. Hij moet hard worden ingedrukt voordat de 'a' ook daadwerkelijk verschijnt.
Als het nieuw is, en toetsen werken al niet goed, dan mag je op garantie aanspreken.
Zelf herstellen met knoppen eraf: wees voorzichtig met plastic mechaniek eronder. Bij verkeerd eruit wippen kan er wat breken. Een toetsenbord waar 1 knop niet werkt is gelijk al defect. Want zo kun je niet mee werken.
Zelf herstellen met knoppen eraf: wees voorzichtig met plastic mechaniek eronder. Bij verkeerd eruit wippen kan er wat breken. Een toetsenbord waar 1 knop niet werkt is gelijk al defect. Want zo kun je niet mee werken.
Het (acer) repaircenter mag 't lekker zelf uitzoeken. Ik ga inderdaad geen toetsen lopen wippen van een 2 maanden oude laptop.
Heb dit weekend een PB BG47 gekocht. Mooi en fijn dingetje. Maar een probleempje: er lijkt spanning op het metalen deel van behuizing te staan (rond het toetsenbord en touchpad). Ik voel namelijk een lichte trilling als ik het metaal aanraak. Het is alleen als ik op netspanning werk.
Is dit een bekend probleem? Is hiervoor een oplossing?
[ Voor 18% gewijzigd door reynard80 op 08-12-2008 21:59 ]
Verwijderd
Het is een feature. Zit op elke PB 45/46/47/48....reynard80 schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:58:
Heb dit weekend een PB BG47 gekocht. Mooi en fijn dingetje. Maar een probleempje: er lijkt spanning op het metalen deel van behuizing te staan (rond het toetsenbord en touchpad). Ik voel namelijk een lichte trilling als ik het metaal aanraak. Het is alleen als ik op netspanning werk.
Serieus? Das niet zo relaxed. Werkt niet echt fijn als je op netspanning werkt (wat ik meestal doe).
Geen oplossing hiervoor? Fixen ze dit niet onder garantie?
[ Voor 22% gewijzigd door reynard80 op 08-12-2008 22:21 ]
Wow dit is echt de perfecte 12 inch laptop! Helaas nog ietsje aan de dure kant. Een paar honder euro goedkoper en ik had deze ingeruild voor mijn huidige laptop!Lex_brugman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:38:
Ik heb nu al een paar dagen een Lenovo Thinkpad x200s in huis (http://www5.pc.ibm.com/eu...p/_NS45Hxx?OpenDocument):
- Intel x4500MHD
- 2GB DDR3
- Fingerprint reader
- 6-cell accu
- 1.2kg
Eerste indruk:
Het scherm is redelijk, maar de helderheid is echt fantastisch, als hij helemaal vol staat doet het gewoon pijn aan je ogen (en nee, ik zit niet in het donker)
Is het allemaal goed te lezen met zo een resolutie op zo een klein scherm ?Lex_brugman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:38:
- Intel x4500MHD
- 2GB DDR3
- Fingerprint reader
- 6-cell accu
- 1.2kg
Eerste indruk:
Het scherm is redelijk, maar de helderheid is echt fantastisch, als hij helemaal vol staat doet het gewoon pijn aan je ogen (en nee, ik zit niet in het donker)
Je kan dan ook nog even naar de Thinkpad x200 (niet s) kijken, die heeft alleen geen LED backlit, een resolutie van 1280x800, is ietsje zwaarder (200 gram ofzo volgens mij), gaat ook wat minder lang op de accu mee (met de 9-cell nog steeds dik 8 uur als het goed is), maar is wel verkrijgbaar met snellere processoren en is goedkoper.silmaril8 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:55:
[...]
Wow dit is echt de perfecte 12 inch laptop! Helaas nog ietsje aan de dure kant. Een paar honder euro goedkoper en ik had deze ingeruild voor mijn huidige laptop!
x200 review: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4497
x200s review: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4718
Voor mij in ieder geval geen probleem.Dutch_guy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:08:
[...]
Is het allemaal goed te lezen met zo een resolutie op zo een klein scherm ?
[ Voor 62% gewijzigd door Lex_brugman op 09-12-2008 10:18 ]
Dit topic is gesloten.