'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
1) Venice 3000+ liep gelocked op z'n mobo.
2) Deze proc vervangen met een Sandiego 4000+
3) Venice proc voor twee weken op bureau laten liggen tussen asbak en muismat
4) Na twee weken z'n Venice weer geinstalleerd...unlocked
ik zou denken dat een van de pinnentjes niet meer goed functioneerd. Pirs geeft wel aan dat ze er nog allemaal opzitten, maar het kan zijn dat er een laagje van iets (lijm, corrosie??) op een van de pinnetjes zit die deze isoleert.
Ben benieuwd wat Pirs nog meer ondekt...
Verwijderd
Ik denk dat als je een bepaald pinnetje weghaald dat hij dan idd unlockt is. Er zit een pinnetje bij dat er vast en zeker voorzorgt dat de multiplier gelockt blijft. Maakt hij geen contact meer met die pin dan is die unlockt. Dus je kan het dan waarschijnlijk gewoon afplakken met een tapeje.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:25:
als je kijkt naar het verloop van gebeurtenissen:
1) Venice 3000+ liep gelocked op z'n mobo.
2) Deze proc vervangen met een Sandiego 4000+
3) Venice proc voor twee weken op bureau laten liggen tussen asbak en muismatniet erg zorgvuldig, maar hier is het waarschijnlijk door gekomen
4) Na twee weken z'n Venice weer geinstalleerd...unlocked![]()
ik zou denken dat een van de pinnentjes niet meer goed functioneerd. Pirs geeft wel aan dat ze er nog allemaal opzitten, maar het kan zijn dat er een laagje van iets (lijm, corrosie??) op een van de pinnetjes zit die deze isoleert.
Ben benieuwd wat Pirs nog meer ondekt...
Weet iemand hoe dit met de socket A die precies zit. Misschien wel het zelfde manier. Of de zelfde manier en andere pinnen...
Volgens mij had hij toch eerder die san diego vervangen voor de venice hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 18-08-2005 16:47 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Stel, er wordt een pinnetje of verbinding van meerdere pinnetjes gevonden die verantwoordelijk blijken te zijn voor het unlocken, dan wordt het nog een hels karwei om deze op je juist manier te verbinden. Een ijzerdraadje om de pinnetjes wikkelen - zoals bij de AXP zo mooi kon - gaat niet meer lukken met de kleine pinnetjes. Tenminste, ik denk niet dat het mij zou lukken om daar iets fatsoenlijk op te krijgen.
Mocht het een kwestie zijn van een pinnetje weghalen is het weliswaar een stuk interessanter, maar met het weghalen van het pinnetje vergooi je ook direct elke kans op garantie. Zeker als ik een duurdere processor koop, zou ik daar tig keer over denken voordat ik het ook werkelijk doe.
Dit is slechts in het hypothetische geval dat de oorzaak gevonden wordt. Gezien de eerdere observaties van een dergelijk fenomeen - waar ook geen oorzaak gevonden is - denk ik niet dat de oorzaak gevonden gaat worden.
Desondanks, erg interessant om te lezen!
solderen misschien ?.....dat moet te doen zijn lijkt me, als het materiaal er zich tenminste voor leentSyzzer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:25:
Erg interessante discussie, ik denk echter niet dat er iets zinvols uit gaat komen.
Stel, er wordt een pinnetje of verbinding van meerdere pinnetjes gevonden die verantwoordelijk blijken te zijn voor het unlocken, dan wordt het nog een hels karwei om deze op je juist manier te verbinden. Een ijzerdraadje om de pinnetjes wikkelen - zoals bij de AXP zo mooi kon - gaat niet meer lukken met de kleine pinnetjes. Tenminste, ik denk niet dat het mij zou lukken om daar iets fatsoenlijk op te krijgen.
!
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-08-2005 17:45 ]
Pin mod zoals bij de AXP moet denk wel te zoen zijn als je heeeeeel voorzichtig te werk gaat.Syzzer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:25:
Erg interessante discussie, ik denk echter niet dat er iets zinvols uit gaat komen.
Mocht het een kwestie zijn van een pinnetje weghalen is het weliswaar een stuk interessanter, maar met het weghalen van het pinnetje vergooi je ook direct elke kans op garantie. Zeker als ik een duurdere processor koop, zou ik daar tig keer over denken voordat ik het ook werkelijk doe.
Dit is slechts in het hypothetische geval dat de oorzaak gevonden wordt. Gezien de eerdere observaties van een dergelijk fenomeen - waar ook geen oorzaak gevonden is - denk ik niet dat de oorzaak gevonden gaat worden.
Als je een heel dun koperdraadje neemt en je doet die in de socket gaatjes van de 2 pinnen die verbonden moeten worden is het te doen, alleen een kwestie van goed tellen en voorzichtig je proc erin.
Ik neem aan dat de pinnetjes er hetzelfde uitzien, zo van de onderzijde. Waarom heb je dat "omcirkeld" ?Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:34:
Hier nog wat fotos van de geunlockte venice.
[afbeelding]
en dit is iets wat bij extremesystems is gezien...
[afbeelding]
ik zal zo nog wat fotos van m'n venice maken als vergelijkingsmateriaal.
mocht dit het geval zijn dat er 1 pin is die daar verantwoordelijk voor is dan is het niet meteen nodig om deze afte breken / verbuigen. als deze doormiddel van een stukje erg dun plastic van de socket geisoleerd kan worden dan behoud je de garantie van de proc ook nog. mocht dat het geval zijn dan is het meer dan het proberen waard.Syzzer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:25:
Dit haal ik van extremesystems: I think your onto something cuz the 2 on the right look connected or burnt or something. The pcb looks a little black.pleasure schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:41:
[...]
Ik neem aan dat de pinnetjes er hetzelfde uitzien, zo van de onderzijde. Waarom heb je dat "omcirkeld" ?
Verwijderd
En dat hij het eerst niet had gemerkt dat dat ding unlocked was...
Uhm: ik ga het ook ff proberen...
Edit:
Geen nut ik heb htt op 600 gekregen (socket754) maar MP gaat echt geen 0,5 of meer omhoog.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 00:10 ]
boven
http://home.student.utwen...assen/venice/IMG_1305.jpg
onder 1
http://home.student.utwen...assen/venice/IMG_1311.jpg
onder 2
http://home.student.utwen...assen/venice/IMG_1318.jpg
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
...is het een nadeel om een 3500+ te hebben ipv een 3000+hellolo schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:14:
Mischien een domme vraag maar zit er ook een nadeel aan het verhogen van je multiplyer?
Wat heb je precies geprobeerd als ik vragen mag?Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:53:[...]
Uhm: ik ga het ook ff proberen...
Edit:
Geen nut ik heb htt op 600 gekregen (socket754) maar MP gaat echt geen 0,5 of meer omhoog.
Overigens bedacht ik me na mijn post pas dat áls er een mod bekend wordt, er vast handige manieren gevonden worden om hem uit te voeren. Bij het voor het eerst lezen van de thread was ik dusdanig sceptisch dat mijn post een iets te negatieve toon gekregen heeft. Indien het verbinden van pootjes voldoende is, is wellicht zelfs zilververf of een potloodstreepje voldoende!
Verwijderd
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
dan zou ik het zo doen: max mp=100sain onez schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:37:
men zit niet meer in de richting van pinnen verbinden te zoeken, maar meer in het kunnen programmeren van registers binnenin de cpu die blijkbaar een max mp bepalen, en deze eventueel via een foutieve programmering in de fabriek, nu tevoorschijn komen.... ( volgens mij, als ik deze hoocus pocus , en ook nog in het engels, een beetje heb kunnen volgen...)
Ja, klopt zo ongeveer wel wat je zegtsain onez schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:37:
men zit niet meer in de richting van pinnen verbinden te zoeken, maar meer in het kunnen programmeren van registers binnenin de cpu die blijkbaar een max mp bepalen, en deze eventueel via een foutieve programmering in de fabriek, nu tevoorschijn komen.... ( volgens mij, als ik deze hoocus pocus , en ook nog in het engels, een beetje heb kunnen volgen...)
offtopic @FnF: pff, keb me wat *.inf max vids en amd/asus ati documentatie/scripts voorbij zien vliegen deze week, niet goed voor me bf2 aim
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
[ Voor 3% gewijzigd door jimbojansen op 19-08-2005 17:17 ]
sain onez schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:53:
[...]
offtopic @FnF: pff, keb me wat *.inf max vids en amd/asus ati documentatie/scripts voorbij zien vliegen deze week, niet goed voor me bf2 aim![]()
Slot 1 : 16MB (PC4600)
Slot 1 Manufacturer : Noname
Slot 2 : 512MB (PC4600)
Slot 2 Manufacturer : Noname
16 mb DDR???
Heeft ook een computer!
DaWaN schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:08:
Bij een A64 zitten de lasercuts onder een laagje Epoxy, wat direct onder de HS zit. Waarschijnlijk is zn core een soort van gecrushed waardoor de lasercut weer dicht gemaakt is. Feit is als we ze willen unlocken dat epoxy moeten weghalen maar dat is onmogelijk zonder de CPU heel te houden
(dit is rechtstreeks overgenomen van een gast van XS maar ik geloof dat dit de waarheid is)
(die dat dat helpt overigens, d'r zit teleurstellend weinig onder
Als je je core crushed dat overlijd je cpu 8/10 keer....
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
pc4600?Bertus schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:40:
effe zo tussendoor, bij de cpuz validator:
Slot 1 : 16MB (PC4600)
Slot 1 Manufacturer : Noname
Slot 2 : 512MB (PC4600)
Slot 2 Manufacturer : Noname
16 mb DDR???
pc 4800 ok, pc 4600?
Ja bleek idd niet te kloppen, mja zag ik op XS dacht dat het zo was, maar blijkt niet zo te zijnRey Nemaattori schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:31:
[...]
Dat epoxy kun je er toch afhalen nadat je de HS eraf hebt?
(die dat dat helpt overigens, d'r zit teleurstellend weinig onder)
Als je je core crushed dat overlijd je cpu 8/10 keer....
If you do not change direction, you may end up where you are heading
ps denk niet dat het grootschalig mogelijk zal worden, dan hadden we er eerder over gehoord
(na ja nog wel met een MP van 11) maar ik weet het zo net nog niet
Mjah, zonder prommy heb je er eigenlijk niet veel aan. Je kunt nog altijd beter de ht overclocken en de mp omlaag gooien..kernel. schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 05:15:
Mocht het allemaal waar zijn heeft die Pirs een prachtig chippie.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
My favorite programming language is solder.
Phase-change koeling!Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 07:23:
wat is een prommy?
Hij wacht natuurlijk eerst tot ie z'n cpu verkocht heeft, anders is hij natuurlijk niet meer zo uniekDeNB3rt schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:50:
die pirs is wel heel zuinig op informatie, en veel wordt er ook al niet meer gepost op XS over die unlock
Dit lijkt mij niet bepaald een hoax. Het kan ook per ongeluk zijn gebeurd.0X55AA schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:43:
Woow als dit zou kunnen. Wel minder voor Amd natuurlijk
. Maarja wie weet is dit gewoon een hoax?
Als ze ooit vinden hoe ze te unlocken doe ik dit zeker :d
Had had eerst de 4000+ san diego in zijn moederbord zitten en de 3000+ venice lag gewoon op ze bureau, dus het kan door ESD geunlocked zijn of door stof. Volgens hem lag de venice tussen ze muismat en de asbak
replace CPUs (4000+ sandy ==> 3000+ venice) and venice have unlocked multipliers to 25x. I tried another CPUs and clear CMOS, but venice is still unlocked. I think, that something was burned inside venice.
nothing, in this time i used 4000+ sandy and venice lay on table between ashtray and mousepad
Ik denk dat er iets interns iets kapot is gegaan waardoor hij nou dus de multiplier is unlockt.
Want je gaat mij niet vertellen dat hij vanaf de fabriek al hoger kon.
Eigenlijk lijk mij dit ook eens leuk om te proberen. Desnoods leg je hem in een laag stof. En dan zien wat er gebeurd. Of met zo`n klik aanstekker met elektrisch vonk erop houd.
Misschien klapt dan die multiplier lock eruit.
Denk dat ik dit wel eens een keer ga proberen als ik een goedkoper cpu kan bemachtigen. Op deze verrote MSI NEO2 plank.
Dus aan ze verhaal kan ik opmaken dat hij heel slordig met ze cpu 3000+ venice is omgegaan.
Ik heb pirs gemaild. Ik ga ze antwoorden beter onderzoeken en ik zal denk ik ook een test gaan doen als ik een goedkopere s939 processor kan krijgen, want ik wil de eerste zijn die er achterkomt hoe dat kreng het makkelijkste is te unlocken.
[ Voor 21% gewijzigd door Robin4 op 22-08-2005 16:58 ]
Verwijderd
Hij heeft de cpu op zijn bureau tussen de asbak en de muis mat laten liggen, noem je dat slordig met een cpu omgaan.Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:33:
[...]
Dus aan ze verhaal kan ik opmaken dat hij heel slordig met ze cpu 3000+ venice is omgegaan.
Maar Coolermaster met dat stof gedoe en al zeker met die aansteker maak je de cpu gegarandeerd kapot, je krijgt hem zo echt niet unlocked (kun je net zo goed zeggen ik leg hem een paar weken op de wc, hopelijk is ie dan geunlocked).

Verwijderd
Door 1 of andere reden is de code voor pir's max multi van 001010 (9x)naar 101010 (25x) verandert.
16 8 4 2 1 0.5 (multi 000000 begint bij 4x)
0 0 1 0 1 0 = 5 + 4 = 9x
1 0 1 0 1 0 = 21 + 4 = 25x
1 bit verschil dus. Niemand weet hoe die max multi word geprogrammeerd door AMD of waar de cpu die waarde vandaan haalt. Meestal is het zo dat deze ergens word uitgelezen bij het opstarten van de cpu. Doordat het maar 1 bit verschil is, is het aannemelijk dat pirs niet uit z'n nek zit te lullen
Even voor de gein kijken.. 11x -4 = 7 dat is dus.. 0 0 1 1 1 0 ook maar 1 bit verschil.
Vroeger met de Athlon-XP gebeurde het programmeren van de multi door bridges. Eerst was er geen lock, en las de XP gewoon de multi van zijn bridges af. Daarna werden ze verder gelocked, maar bij XP mobiles had je nog de L6 bridge, waarin voor het eerst een soort max multi was ingesteld. Het is eigelijk een geleidelijke evolutie geweest van unlocked XP's naar wat we nu hebben met de A64.
De vraag is dus (voor mij iig), waar is de L6 bridge gebleven die ze bij de A-XP hadden?
Ik zit zelf te denken aan een soort fuses binnen in de PCB, of onder de IC's rond de core die door AMD worden doorgebrand, en dat er bij pirs toevallig 1 weer verbinding heeft gemaakt.
Een andere mogelijkheid is dat amd een klein stukje flash geheugen in de core heeft gebouwd, maar zou dat door trillingen ofzo bitjes van 0 naar 1 kunnen laten veranderen?
1 ding is vrijwel zeker, de core gaat op een pcb voordat hij getest en gelocked word. Dus er moet wel toegang zijn tot het mechanisme wat de max multi bepaalt.
Eigelijk is het nog steeds hetzelfde probleem als dat er was met de A-XP, die werd ook gelocked maar er is top op heden niet gevonden hoe deze gelocked is wanneer hij niet als mobile is gemod.
Hij leest het niet van de L6 als hij niet een mobile is, dus waar wel dan?

Misschien dat er hier mensen zijn die hier meer over weten dan ik
Hier meer over XP unlocking: http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
(sorry voor m'n nederlands, ik schrijf het niet zo vaak meer
Wat is er mis met gaatjes vebinden met een u-vormig ijzerdraadje?Syzzer schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:25:
Wel als je betaald hebt alsof het een 4000+ is terwijl ie eigenlijk 3500+ is...Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:21:
...is het een nadeel om een 3500+ te hebben ipv een 3000+
Maakt mij niet uit, maar AMD vast wel
Hi Pirs (i hope you are pirs)
>
> I have a few questions about your unlocked venice 3000+ S939.
> I have follow you topic/ thread on xtreme systems.org . But I think thats
> very intressing topic.
>
> You said on that topic : i had used the 4000+ San diego on the
> motherboard and the 3000+venice laying on your table between mousepad and
> ashtray about 2 weeks.
> Was the venice 3000+ unprotected laying on the table en did it laying in
> de dust or ash from the ashtray.Or other garbage (Was it protect with a
> box or something)
> Did it laying with the pins on the table or did the IHS laying on the
> table?
>
> Can you answere my questions? Thanks alot,
>
> Greetings,
> Robin
Zijn antwoord:
Hi Robin,
my venice was laying on the table packaged in plastic cover.
Greetings,
Pirs
Volgens mij was het gewoon een fabrieksfoutje.....
zo komen we er nooit...
ik maar denken datk erg close bij de oplossing was
Dat stof verhaal geloof ik namelijk niet zo veel in.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
LoL idd gweoon ijzerdraadjes met pin setje in gaatjes doen! veeeeel makkelijkerRey Nemaattori schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:18:
[...]
Wat is er mis met gaatjes vebinden met een u-vormig ijzerdraadje?
[...]
Wel als je betaald hebt alsof het een 4000+ is terwijl ie eigenlijk 3500+ is...
Maakt mij niet uit, maar AMD vast wel
Ik heb overigens ook iets raars met mijn winnie 3500,
voor degene die de IHS eraf gehaald hebben: er zitten 8(of 6 weet niet meer) chippies om de core heen, 1 van die chippies is bij mij eraf!! ja, weg foetsie, hij lag op de tafel, maar had geen zin om te solderen dus heb weg geflikkerd (klein pokke chippie met 6 pootjes dacht ik) dus ik dacht, kut cpu stuk, maarja toch even testen, en jaahoor, ding doet het nog! geen rare 'unlocks' ofzo of andere dingen, maar stabiel wel hoor, gewoon paar uur prime gedraaid....
als je cpu zo houd dat het driehoekje naar rechts-boven wijst, is het het chippie die je als eesrte tegenkomt als je naar beneden gaat...
[ Voor 46% gewijzigd door Mister_X op 23-08-2005 21:18 ]
Kon ut gewoon niet laten.Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:08:
Hi Pirs (i hope you are pirs)
>
> I have a few questions about your unlocked venice 3000+ S939.
> I have followed your topic/ thread on xtreme systems.org . But I think thats
> a very intressing topic.
>
> You said on that topic : i had have used the 4000+ San diego on the
> motherboard and the 3000+venice was laying on your table between mousepad and
> ashtray about 2 weeks.
> Was the venice 3000+ unprotected laying on the table en did and was it laying in
> de_dust the dustor ash from the ashtray.Or other garbage (Was it protected with by a
> box or something)
> Did Was it laying with the pins on the table or did was the IHS laying on the
> table?
>
> Can you answere my questions? Thanks alot,
>
> Greetings,
> Robin
Overigens wel een interessant gebeuren. Ik denk idd dat deze venice vanaf de fabriek niet goed gelocked is geweest of heel magertjes gelocked is geweest(wel gelocked maar heel dicht tegen de grenswaarde aan). In indergeval vinnik dat de kerel dat ding zo snel mogelijk omder een prommie hoort te krijgen of liever nog vloeibaar N2
Iig netjes dat de situatie nu een stuk duidelijker is
ALs je het niet erg vind begin ik nog niet met het slopen van dingetjes van mijn cpu(even afgezien van het feit dat ik nog met een XP rondloop)Mister_X schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:15:
als je cpu zo houd dat het driehoekje naar rechts-boven wijst, is het het chippie die je als eesrte
tegenkomt als je naar beneden gaat...
[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-08-2005 00:41 ]
die lasercuts zijn zo klein dat ze nauwelijks met een ''normale'' camera vast te leggen zijn....laat staan dat je ze zelf kan makenVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:18:
[...]
Als iemand zich geroepen voelt om te proberen, ik wil fotootjes !!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-08-2005 00:24 ]
Als je iets doet, doe het dan goed. Ik kom nog genoeg foutjes tegen.
het is nog allemaal een beetje onduidelijk waar 't nou aan ligt...het gebeurde immers pas na 2 weken ''normaal'' gedraaid te hebben....en lijkt me niet dat een cpu-register ''ineens'' bepaalde waardes veranderd waardoor toevallig de multi omhoog kan (laat staan dat ie 't nog doet als er iets in het register veranderd)sain onez schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:25:
we waren het er al over eens dat het niet over lezer(suf)kutjes ging maar over foutief geprogrammeerde registers in de CPU... scheelt maar een beetje/'bitje'...
Verwijderd
linkje : http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
Dus pc wijsmaken dat er een mobile cpu in zit werkt dit ? Iemand ervaring mee?
dit is voor de athlon xpVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:
En wat met de manier die Gogar aanhaalt ?
linkje : http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
Dus pc wijsmaken dat er een mobile cpu in zit werkt dit ? Iemand ervaring mee?
Hopelijk komt er snel een manier,wil graag wel wat snelheid halen met standaard ram's
Dat heb ik ook gehad met een duron 1000, chippie afgebroken. Draaide ook nog prima, en geunlockt DMV solderen IPV een potlood overleefde hij zelfsMister_X schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:15:
[...]
LoL idd gweoon ijzerdraadjes met pin setje in gaatjes doen! veeeeel makkelijker
Ik heb overigens ook iets raars met mijn winnie 3500,
voor degene die de IHS eraf gehaald hebben: er zitten 8(of 6 weet niet meer) chippies om de core heen, 1 van die chippies is bij mij eraf!! ja, weg foetsie, hij lag op de tafel, maar had geen zin om te solderen dus heb weg geflikkerd (klein pokke chippie met 6 pootjes dacht ik) dus ik dacht, kut cpu stuk, maarja toch even testen, en jaahoor, ding doet het nog! geen rare 'unlocks' ofzo of andere dingen, maar stabiel wel hoor, gewoon paar uur prime gedraaid....
als je cpu zo houd dat het driehoekje naar rechts-boven wijst, is het het chippie die je als eesrte tegenkomt als je naar beneden gaat...
iemand nog ergens achter gekomen ???
hoop echt dat deze ook te unlocken zijn want dan kan ik tenminste eens wat hoger gaan klokken, mn fsb wil om een of andere regen niet hoger
en als niet, erg jammer maar goed nix aan te doen dan( behalve te w88 op de next gen die wel weer te unlocken is )
ik voel me lekkaah !!!

en 6000+ zou wel heel erg mooi zijn, da zou betekenen 3.6 ghz 24/7 te draaien hehehe
maar goed het zou dus wel erg mooi zijn als ie unlocked kon worden( btw ietsjes meer voltage zou ook wel mooi zijn, iemand tips asus a8n sli deluxe )
ik voel me lekkaah !!!
[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 27-08-2005 13:01 ]
Kwil gerust helpen met meezoeken, maar waar moetik beginnen, men cpu op men slordig bureau laten slingeren?in de asbak?tussen bierflesjes? ander afval?
Die gast heeft gewoon geluk. Ik blijf er al bij sinds het begin, die CPU is gewoone een "fabrieksfoutje".
Gooi hem in de ultrasonic cleanerDeNB3rt schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:51:
en toen werd het stil over de unlockte cpu![]()
Kwil gerust helpen met meezoeken, maar waar moetik beginnen, men cpu op men slordig bureau laten slingeren?in de asbak?tussen bierflesjes? ander afval?

Het twas laat en en en en...Benotti schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:48:
[...]
Als je iets doet, doe het dan goed. Ik kom nog genoeg foutjes tegen.
Ik wilde de jongen niet nog verder in verlegenheid brengen
Alle CPU's zijn gelocked muv de FX reeks, maar dies niet tebetalenHeaget schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:53:
Hallo, na dit topic had ik een vraagje. Ik wil deze http://www.alternate.nl/h...rue&artno=HHDA03&#tecData CPU gaan kopen, maar is die ook "gelockt"? Zo ja, kan ik dan nog steeds overklokken?!?!
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
²The__Virus schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:05:
Wrom leggen ze niet gewoon een FX naast een Clawhammer (is daar toch op gebaseerd?) en kijken ze naar de verschillen? Klaar
Verwijderd
Pffff.... Eindelijk een Unlock! Einde van de wereld? (NEE! Eindelijk begint ie pas
ik vraag me wel af hoe hij et heeft geflikt, k zou em wel kunnen mailen? Iemand zn email?
Word wel snelle shit dan, zit je iig niet met je brakke geheugen
Maar kent iemand zn email?
Als je dit topic en ook het topic op XS zou lezen (hint), zou je weten dat ook deze jongen niet weet hoe hij het geflikt heeft. Daarin dit het hem dan ook juist: waarschijnlijk gewoon puur toeval wellicht icm een fabricagefoutje.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:41:
Tsjechen he... Ik ben er ook een (don't hate me)
Pffff.... Eindelijk een Unlock! Einde van de wereld? (NEE! Eindelijk begint ie pas)
ik vraag me wel af hoe hij et heeft geflikt, k zou em wel kunnen mailen? Iemand zn email?
Word wel snelle shit dan, zit je iig niet met je brakke geheugen.
Maar kent iemand zn email?Ik kan et voor jullie vragen
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 10:58 . Reden: te laat :) ]
Verwijderd
MUISMAT: Beweging > Statische electriciteit?Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:33:
[...]
Dit lijkt mij niet bepaald een hoax. Het kan ook per ongeluk zijn gebeurd.
Had had eerst de 4000+ san diego in zijn moederbord zitten en de 3000+ venice lag gewoon op ze bureau, dus het kan door ESD geunlocked zijn of door stof. Volgens hem lag de venice tussen ze muismat en de asbak
replace CPUs (4000+ sandy ==> 3000+ venice) and venice have unlocked multipliers to 25x. I tried another CPUs and clear CMOS, but venice is still unlocked. I think, that something was burned inside venice.
nothing, in this time i used 4000+ sandy and venice lay on table between ashtray and mousepad
Ik denk dat er iets interns iets kapot is gegaan waardoor hij nou dus de multiplier is unlockt.
Want je gaat mij niet vertellen dat hij vanaf de fabriek al hoger kon.
Eigenlijk lijk mij dit ook eens leuk om te proberen. Desnoods leg je hem in een laag stof. En dan zien wat er gebeurd. Of met zo`n klik aanstekker met elektrisch vonk erop houd.
Misschien klapt dan die multiplier lock eruit.![]()
Denk dat ik dit wel eens een keer ga proberen als ik een goedkoper cpu kan bemachtigen. Op deze verrote MSI NEO2 plank.
Ik heb pirs gemaild. Ik ga ze antwoorden beter onderzoeken en ik zal denk ik ook een test gaan doen als ik een goedkopere s939 processor kan krijgen, want ik wil de eerste zijn die er achterkomt hoe dat kreng het makkelijkste is te unlocken.
Asbak: = as Hout > verbrand > kool en word as? Potloden worden van Kool gemaakt?
Met potloodstreepjes verbind je pinnetjes etc?
Word et niet duidelijk?
Of er is een stuk as tussengekomen en heeft de boel besmeurd
Of door de Stat elect is er van binnen idd wat verkloot, je raakt maar net de juiste pinnetjes aan
Verwijderd
Sukkel!Puch-Maxi schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:14:
pirs is van plan hem te verkopen op Ebay

Voor een hoog prijsje?
Multiplier omhoog, verkoop je em onder 3700+
Verwijderd
Slordig gedoe? Pinnetje? 6 aparte pins in gebruik bij de multiplier?Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:09:
In de A64 zit dus een read-only register waarin de max multiplier staat. Het instellen van een multi doe je in een ander register. Probeer je een hogere multi in te stellen dan de max dan neemt hij gewoon de max.
Door 1 of andere reden is de code voor pir's max multi van 001010 (9x)naar 101010 (25x) verandert.
16 8 4 2 1 0.5 (multi 000000 begint bij 4x)
0 0 1 0 1 0 = 5 + 4 = 9x
1 0 1 0 1 0 = 21 + 4 = 25x
1 bit verschil dus. Niemand weet hoe die max multi word geprogrammeerd door AMD of waar de cpu die waarde vandaan haalt. Meestal is het zo dat deze ergens word uitgelezen bij het opstarten van de cpu. Doordat het maar 1 bit verschil is, is het aannemelijk dat pirs niet uit z'n nek zit te lullen, maar dat het echt om een ongelukje gaat. Een ander zij dat hij na het met geweld verwijderen van z'n cpu uit de socket opeens de 11x multi kon gebruiken (ook bij een 3000+ venice).
Even voor de gein kijken.. 11x -4 = 7 dat is dus.. 0 0 1 1 1 0 ook maar 1 bit verschil.
Vroeger met de Athlon-XP gebeurde het programmeren van de multi door bridges. Eerst was er geen lock, en las de XP gewoon de multi van zijn bridges af. Daarna werden ze verder gelocked, maar bij XP mobiles had je nog de L6 bridge, waarin voor het eerst een soort max multi was ingesteld. Het is eigelijk een geleidelijke evolutie geweest van unlocked XP's naar wat we nu hebben met de A64.
De vraag is dus (voor mij iig), waar is de L6 bridge gebleven die ze bij de A-XP hadden?
Ik zit zelf te denken aan een soort fuses binnen in de PCB, of onder de IC's rond de core die door AMD worden doorgebrand, en dat er bij pirs toevallig 1 weer verbinding heeft gemaakt.
Een andere mogelijkheid is dat amd een klein stukje flash geheugen in de core heeft gebouwd, maar zou dat door trillingen ofzo bitjes van 0 naar 1 kunnen laten veranderen?
1 ding is vrijwel zeker, de core gaat op een pcb voordat hij getest en gelocked word. Dus er moet wel toegang zijn tot het mechanisme wat de max multi bepaalt.
Eigelijk is het nog steeds hetzelfde probleem als dat er was met de A-XP, die werd ook gelocked maar er is top op heden niet gevonden hoe deze gelocked is wanneer hij niet als mobile is gemod.
Hij leest het niet van de L6 als hij niet een mobile is, dus waar wel dan?
Misschien dat er hier mensen zijn die hier meer over weten dan ik
Hier meer over XP unlocking: http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
(sorry voor m'n nederlands, ik schrijf het niet zo vaak meer)
Ik denk dat et dan 6 pins zijn

Verwijderd
Nice try, maar neen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:03:
[...]
MUISMAT: Beweging > Statische electriciteit?
Asbak: = as Hout > verbrand > kool en word as? Potloden worden van Kool gemaakt?
Met potloodstreepjes verbind je pinnetjes etc?
Word et niet duidelijk?
Of er is een stuk as tussengekomen en heeft de boel besmeurd
Of door de Stat elect is er van binnen idd wat verkloot, je raakt maar net de juiste pinnetjes aan
als je Pirs antwoord had gelezen had je gezien dat z'n venice verpakt zat en er geen stof, as of gelijk wat op kon gekomen zijn.
enkel is deze gast mss goed op weg:
well i went through each of the SBZ bits in C0010015 with hwdirect (thanks for that btw). i wrote each one to 1, but none of them had any affect on the writeability(sp?) of the bits in C0010041 or C0010042. i did notice something strange about bit 5 in C0010015, though. in amd's guide, it isn't grayed out in the register diagram like the other reserved bits are, and i can't write it back to 0 (all the other SBZ bits went back to 0 fine). might be nothing though.
maybe it has to be done physically like tegflyer's idea. i did see something in another tech doc from amd talking about JTAG pins.
[ Voor 78% gewijzigd door DeNB3rt op 02-09-2005 01:59 ]
Minstens 900, kan ie namelijk een fx-57 halenVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:05:
Sukkel!![]()
Voor een hoog prijsje?500 euri?
Multiplier omhoog, verkoop je em onder 3700+(weet ik, kan niet
)
Hey je hoeft echt geen hele stukken proza over te nemen als je een 3 regelige reply schrijft... Mollen is niet de jusite tern, d'r zit gewoon een rommetje (waarsch een eeprom oid)in die cpu die de mult bij houd, en als die bits niet goed zijn weggeschreven dan kan er een flippen bij statische electiciteit....Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:08:
Slordig gedoe? Pinnetje? 6 aparte pins in gebruik bij de multiplier?
Ik denk dat et dan 6 pins zijn. ik bedoel, WAT WIL JE VAN BINNEN MOLLEN!? LAAT STAAN DAT ET JE LUKT
Van dit topic?Coolmaster schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:02:
In de begin post.
Bl44t
Ill shit
Verwijderd
Mischien kan hij ook proberen om die metalen plaat er af te halen (weet niet meer hoe dat heet)
om te kijken of hier een brug zit of zou wel lagge zijn als hij het dan vind.
of is dit allemaal al gezecht

waarom? hij kon c&q niet meer gebruiken
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Een unlockedte Venice 3000+ en die dan RMA-enerikdeprik schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:52:
tja die gast heeft em ge-rma't![]()
waarom? hij kon c&q niet meer gebruiken

En dat gewoon omdat je CnQ niet meer kunt gebruiken, dit is toch om ter plaatse van dood te vallen.
Had mij gewoon een mailtje mogen sturen en dan had ik hem wel omgeruild voor de mijne !

nahja, heb het even gelezen, CnQ werkte idd neit meer, x64 extenions werden niet uitgelezen, en het was toch al een slechte overklokker, groot gelijk dat ie hem rma'd, is zijn cpu en hij deed het dus toch niet super... dont blame him!Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:24:
[...]
Een unlockedte Venice 3000+ en die dan RMA-en![]()
![]()
![]()
En dat gewoon omdat je CnQ niet meer kunt gebruiken, dit is toch om ter plaatse van dood te vallen.
Had mij gewoon een mailtje mogen sturen en dan had ik hem wel omgeruild voor de mijne !
Anyway ik denk zelf dat die 'ge-unlockte' venices gewoon cpus met productie fout erin, die op 1 of andere manier automagisch getrickerd wordt door 'iets' (bug)...