Toon posts:

[OC] Unlocked Venice 3000+

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

yeah so, dat is wel de bedoeling :Y) >:)
en 6000+ zou wel heel erg mooi zijn, da zou betekenen 3.6 ghz 24/7 te draaien hehehe :D
maar goed het zou dus wel erg mooi zijn als ie unlocked kon worden( btw ietsjes meer voltage zou ook wel mooi zijn, iemand tips asus a8n sli deluxe )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
Hallo, na dit topic had ik een vraagje. Ik wil deze http://www.alternate.nl/h...rue&artno=HHDA03&#tecData CPU gaan kopen, maar is die ook "gelockt"? Zo ja, kan ik dan nog steeds overklokken?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Van de Athlon64 is de multiplier gelocked naar boven toe. Dus van 3000+ kan je de multiplier 9x en lager gebruiken. Overclocken doe je dan door de HTT hoger te zetten. Dat is wat iedereen doet. Ik raad je aan de verschillende topics hierover te lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 27-08-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
oke bedankt, ik ben alleen nog maar bekend met de "oude" generatie CPU's van AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is even wennen maar dat komt snel in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
en toen werd het stil over de unlockte cpu :'(

Kwil gerust helpen met meezoeken, maar waar moetik beginnen, men cpu op men slordig bureau laten slingeren?in de asbak?tussen bierflesjes? ander afval? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Leg hem eens in de microgolfoven? Rijd er eens over met de wagen? :+
Die gast heeft gewoon geluk. Ik blijf er al bij sinds het begin, die CPU is gewoone een "fabrieksfoutje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 13:19
DeNB3rt schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:51:
en toen werd het stil over de unlockte cpu :'(

Kwil gerust helpen met meezoeken, maar waar moetik beginnen, men cpu op men slordig bureau laten slingeren?in de asbak?tussen bierflesjes? ander afval? >:)
Gooi hem in de ultrasonic cleaner :D

Afbeeldingslocatie: http://www.firstphoneshop.co.uk/2004-images/ultrasonic_cleaner.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Benotti schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:48:
[...]

Als je iets doet, doe het dan goed. Ik kom nog genoeg foutjes tegen.
Het twas laat en en en en...

Ik wilde de jongen niet nog verder in verlegenheid brengen :+
Heaget schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:53:
Hallo, na dit topic had ik een vraagje. Ik wil deze http://www.alternate.nl/h...rue&artno=HHDA03&#tecData CPU gaan kopen, maar is die ook "gelockt"? Zo ja, kan ik dan nog steeds overklokken?!?!
Alle CPU's zijn gelocked muv de FX reeks, maar dies niet tebetalen :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
kunnen we niet iemand bij amd omkopen,om te vragen hoe het zit met die lock :Y)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 21:10
jah ik vind het eigenlijk wel raar wrm AMD niet zegt hoe die moet geunlocked worden.. aangezien ze laatst van pro-overclockers zijn geworden... :? maybe in time >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:48
Wrom leggen ze niet gewoon een FX naast een Clawhammer (is daar toch op gebaseerd?) en kijken ze naar de verschillen? Klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
The__Virus schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:05:
Wrom leggen ze niet gewoon een FX naast een Clawhammer (is daar toch op gebaseerd?) en kijken ze naar de verschillen? Klaar :+
²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjechen he... Ik ben er ook een (don't hate me :P )
Pffff.... Eindelijk een Unlock! Einde van de wereld? (NEE! Eindelijk begint ie pas :P)

ik vraag me wel af hoe hij et heeft geflikt, k zou em wel kunnen mailen? Iemand zn email? :P
Word wel snelle shit dan, zit je iig niet met je brakke geheugen :P.
Maar kent iemand zn email? :? Ik kan et voor jullie vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:41:
Tsjechen he... Ik ben er ook een (don't hate me :P )
Pffff.... Eindelijk een Unlock! Einde van de wereld? (NEE! Eindelijk begint ie pas :P)

ik vraag me wel af hoe hij et heeft geflikt, k zou em wel kunnen mailen? Iemand zn email? :P
Word wel snelle shit dan, zit je iig niet met je brakke geheugen :P.
Maar kent iemand zn email? :? Ik kan et voor jullie vragen 8)
Als je dit topic en ook het topic op XS zou lezen (hint), zou je weten dat ook deze jongen niet weet hoe hij het geflikt heeft. Daarin dit het hem dan ook juist: waarschijnlijk gewoon puur toeval wellicht icm een fabricagefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, kijk eens enkele pagina's terug... Iemand heeft het al gevraagd, en zoals we ondertussen wel vaker gehoord hebben, weet Pirs zelf niet hoe alles in elkaar zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 10:58 . Reden: te laat :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:33:
[...]

Dit lijkt mij niet bepaald een hoax. Het kan ook per ongeluk zijn gebeurd.

Had had eerst de 4000+ san diego in zijn moederbord zitten en de 3000+ venice lag gewoon op ze bureau, dus het kan door ESD geunlocked zijn of door stof. Volgens hem lag de venice tussen ze muismat en de asbak

replace CPUs (4000+ sandy ==> 3000+ venice) and venice have unlocked multipliers to 25x. I tried another CPUs and clear CMOS, but venice is still unlocked. I think, that something was burned inside venice.

nothing, in this time i used 4000+ sandy and venice lay on table between ashtray and mousepad

Ik denk dat er iets interns iets kapot is gegaan waardoor hij nou dus de multiplier is unlockt.
Want je gaat mij niet vertellen dat hij vanaf de fabriek al hoger kon.

Eigenlijk lijk mij dit ook eens leuk om te proberen. Desnoods leg je hem in een laag stof. En dan zien wat er gebeurd. Of met zo`n klik aanstekker met elektrisch vonk erop houd.
Misschien klapt dan die multiplier lock eruit. :)
Denk dat ik dit wel eens een keer ga proberen als ik een goedkoper cpu kan bemachtigen. Op deze verrote MSI NEO2 plank. :*)

Dus aan ze verhaal kan ik opmaken dat hij heel slordig met ze cpu 3000+ venice is omgegaan.

Ik heb pirs gemaild. Ik ga ze antwoorden beter onderzoeken en ik zal denk ik ook een test gaan doen als ik een goedkopere s939 processor kan krijgen, want ik wil de eerste zijn die er achterkomt hoe dat kreng het makkelijkste is te unlocken. :*)
MUISMAT: Beweging > Statische electriciteit? :)
Asbak: = as Hout > verbrand > kool en word as? Potloden worden van Kool gemaakt?
Met potloodstreepjes verbind je pinnetjes etc?

Word et niet duidelijk? :D
Of er is een stuk as tussengekomen en heeft de boel besmeurd
Of door de Stat elect is er van binnen idd wat verkloot, je raakt maar net de juiste pinnetjes aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:14:
pirs is van plan hem te verkopen op Ebay
Sukkel! :X
Voor een hoog prijsje? :P 500 euri? :P
Multiplier omhoog, verkoop je em onder 3700+ :Y) (weet ik, kan niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:09:
In de A64 zit dus een read-only register waarin de max multiplier staat. Het instellen van een multi doe je in een ander register. Probeer je een hogere multi in te stellen dan de max dan neemt hij gewoon de max.
Door 1 of andere reden is de code voor pir's max multi van 001010 (9x)naar 101010 (25x) verandert.

16 8 4 2 1 0.5 (multi 000000 begint bij 4x)
0 0 1 0 1 0 = 5 + 4 = 9x
1 0 1 0 1 0 = 21 + 4 = 25x

1 bit verschil dus. Niemand weet hoe die max multi word geprogrammeerd door AMD of waar de cpu die waarde vandaan haalt. Meestal is het zo dat deze ergens word uitgelezen bij het opstarten van de cpu. Doordat het maar 1 bit verschil is, is het aannemelijk dat pirs niet uit z'n nek zit te lullen ;), maar dat het echt om een ongelukje gaat. Een ander zij dat hij na het met geweld verwijderen van z'n cpu uit de socket opeens de 11x multi kon gebruiken (ook bij een 3000+ venice).
Even voor de gein kijken.. 11x -4 = 7 dat is dus.. 0 0 1 1 1 0 ook maar 1 bit verschil.

Vroeger met de Athlon-XP gebeurde het programmeren van de multi door bridges. Eerst was er geen lock, en las de XP gewoon de multi van zijn bridges af. Daarna werden ze verder gelocked, maar bij XP mobiles had je nog de L6 bridge, waarin voor het eerst een soort max multi was ingesteld. Het is eigelijk een geleidelijke evolutie geweest van unlocked XP's naar wat we nu hebben met de A64.

De vraag is dus (voor mij iig), waar is de L6 bridge gebleven die ze bij de A-XP hadden?

Ik zit zelf te denken aan een soort fuses binnen in de PCB, of onder de IC's rond de core die door AMD worden doorgebrand, en dat er bij pirs toevallig 1 weer verbinding heeft gemaakt.
Een andere mogelijkheid is dat amd een klein stukje flash geheugen in de core heeft gebouwd, maar zou dat door trillingen ofzo bitjes van 0 naar 1 kunnen laten veranderen?

1 ding is vrijwel zeker, de core gaat op een pcb voordat hij getest en gelocked word. Dus er moet wel toegang zijn tot het mechanisme wat de max multi bepaalt.

Eigelijk is het nog steeds hetzelfde probleem als dat er was met de A-XP, die werd ook gelocked maar er is top op heden niet gevonden hoe deze gelocked is wanneer hij niet als mobile is gemod.
Hij leest het niet van de L6 als hij niet een mobile is, dus waar wel dan? 8)7
Misschien dat er hier mensen zijn die hier meer over weten dan ik :)
Hier meer over XP unlocking: http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
(sorry voor m'n nederlands, ik schrijf het niet zo vaak meer ;) )
Slordig gedoe? Pinnetje? 6 aparte pins in gebruik bij de multiplier?
Ik denk dat et dan 6 pins zijn 8)7. ik bedoel, WAT WIL JE VAN BINNEN MOLLEN!? LAAT STAAN DAT ET JE LUKT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:03:
[...]

MUISMAT: Beweging > Statische electriciteit? :)
Asbak: = as Hout > verbrand > kool en word as? Potloden worden van Kool gemaakt?
Met potloodstreepjes verbind je pinnetjes etc?

Word et niet duidelijk? :D
Of er is een stuk as tussengekomen en heeft de boel besmeurd
Of door de Stat elect is er van binnen idd wat verkloot, je raakt maar net de juiste pinnetjes aan
Nice try, maar neen.

als je Pirs antwoord had gelezen had je gezien dat z'n venice verpakt zat en er geen stof, as of gelijk wat op kon gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
idd,heeft niets te maken met zijn bureau, en ondertussen is het ook wel stil geworden op XS :(

enkel is deze gast mss goed op weg:
well i went through each of the SBZ bits in C0010015 with hwdirect (thanks for that btw). i wrote each one to 1, but none of them had any affect on the writeability(sp?) of the bits in C0010041 or C0010042. i did notice something strange about bit 5 in C0010015, though. in amd's guide, it isn't grayed out in the register diagram like the other reserved bits are, and i can't write it back to 0 (all the other SBZ bits went back to 0 fine). might be nothing though.

maybe it has to be done physically like tegflyer's idea. i did see something in another tech doc from amd talking about JTAG pins.

[ Voor 78% gewijzigd door DeNB3rt op 02-09-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:05:
Sukkel! :X
Voor een hoog prijsje? :P 500 euri? :P
Multiplier omhoog, verkoop je em onder 3700+ :Y) (weet ik, kan niet :P )
Minstens 900, kan ie namelijk een fx-57 halen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:08:
Slordig gedoe? Pinnetje? 6 aparte pins in gebruik bij de multiplier?
Ik denk dat et dan 6 pins zijn 8)7. ik bedoel, WAT WIL JE VAN BINNEN MOLLEN!? LAAT STAAN DAT ET JE LUKT :9
Hey je hoeft echt geen hele stukken proza over te nemen als je een 3 regelige reply schrijft... Mollen is niet de jusite tern, d'r zit gewoon een rommetje (waarsch een eeprom oid)in die cpu die de mult bij houd, en als die bits niet goed zijn weggeschreven dan kan er een flippen bij statische electiciteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Er is al een 2e geval die zijn cpu ook al unlocked heeft. Gaat lekker zo :9

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar? Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
In de begin post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Van dit topic? :? Ik kan niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:59

OcGuru

Giulietta Qv

Ik denk dat hij deze Reply bedoelt ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Is er een tweede chip zoals die van pirs???
Ill shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat wil ik ook wel maar kan die niet zoeken op zijn cpu of ergens een brug zit??

Mischien kan hij ook proberen om die metalen plaat er af te halen (weet niet meer hoe dat heet)
om te kijken of hier een brug zit of zou wel lagge zijn als hij het dan vind.

of is dit allemaal al gezecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 13-09 17:10
Dat is inderdaad al redelijk gezegt, zeker in het topic met Pirs. Zou wel zeer vet zijn als ze erachterkomen hoe, m'n Venice 3000 heb ik nu stabiel @ 2,2ghz met 36graden stressed, dat kan natuurlijk veel hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
tja die gast heeft em ge-rma't 8)7
waarom? hij kon c&q niet meer gebruiken
;(

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeprik schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:52:
tja die gast heeft em ge-rma't 8)7
waarom? hij kon c&q niet meer gebruiken
;(
Een unlockedte Venice 3000+ en die dan RMA-en |:( |:( |:(
En dat gewoon omdat je CnQ niet meer kunt gebruiken, dit is toch om ter plaatse van dood te vallen.
Had mij gewoon een mailtje mogen sturen en dan had ik hem wel omgeruild voor de mijne ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Die krengen zijn goud waard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:24:
[...]

Een unlockedte Venice 3000+ en die dan RMA-en |:( |:( |:(
En dat gewoon omdat je CnQ niet meer kunt gebruiken, dit is toch om ter plaatse van dood te vallen.
Had mij gewoon een mailtje mogen sturen en dan had ik hem wel omgeruild voor de mijne ! :)
nahja, heb het even gelezen, CnQ werkte idd neit meer, x64 extenions werden niet uitgelezen, en het was toch al een slechte overklokker, groot gelijk dat ie hem rma'd, is zijn cpu en hij deed het dus toch niet super... dont blame him!

Anyway ik denk zelf dat die 'ge-unlockte' venices gewoon cpus met productie fout erin, die op 1 of andere manier automagisch getrickerd wordt door 'iets' (bug)...
Pagina: 1 2 Laatste