Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] autom. bijwerken mods in FAQ-lijsten

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Topicstarter
Even een intro: In de Algemene FAQ staat o.a. bij de organisatie achter GOT welke mods waar actief zijn, en welke rechten ze hebben.

Nu kan het voorkomen dat de ene mod ermee stopt, en wordt opgevolgd door een andere.

Bestaat de mogelijkheid om dit automatisch bij te werken, op alle plaatsen waar deze "lijsten" staan?

Ik kwam op dit idee, doordat er in de organisatie achter GOT namelijk nog de volgende regels staan:
[...]
HGA Harde Waren : Kaj. (Admin)
Mod PMG : Abbadon (Ban) / BalusC (Ban) / dion_b / W3ird_N3rd
Mod V&B : Pollewob
Mod OM : BalusC (Ban) / W3ird_N3rd
Mod CME : AcouSE / m-m / euss
[...]
m-m is inmiddels vervangen door Sprite_tm.

Nu heb ik laatst een keer ergens gezien dat iemand anders dit zelfde "foutje" ook gezien had, ik kan alleen de betreffende post niet meer vinden. Volgens mij ging dat om de CME-faq, en is het daar inmiddels ook opgelost.

Mijn punt is dus: als dit automatisch kan, scheelt dit een hoop zoek-en-verbeter werk. Vooral omdat deze "lijsten" op diverse plaatsen, verspreid over het forum zijn te vinden.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Hoe denk je zelf dat dat geautomatiseerd kan worden? 'k Denk dat dat alleen goed mogelijk is als je hier een aparte pagina voor schrijft, waar je dan alles op terug kan vinden OF gebruik maakt van images waar de namen in komen te staan.

Een andere manier is vrij onhandig en overbodig om in te bouwen in React, lijkt me :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit lijkt me vrijwel makkelijk niet te automatiseren. Sowieso omdat je verwijst naar de plaatselijke FAQ's, wat gewoon topics zijn. Verder zou er gewoon zoveel bijgeprogrammeerd moeten worden dat handmatig bijwerken gewoon veel makkelijker werkt volgens mij. :)

Maar dan moet degene die dat bijhoudt wel uit zijn ogen kijken. :P <!-- He curry? :P -->

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37

momania

iPhone 30! Bam!

Om dit te automatiseren moet je gaan querien op status, maar daarnaast ook op titel.

Aangezien bij sommige crew meerdere titels staan en titels soms dus een beetje van de standaard afwijken is dit bijna niet te doen. :)

Qua rechten set is iemand geen 'mod CME' bijvoorbeeld, maar heeft een variatie aan rechten sets. Moeilijk automatiseerbaar dus :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
momania schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:33:
Qua rechten set is iemand geen 'mod CME' bijvoorbeeld, maar heeft een variatie aan rechten sets. Moeilijk automatiseerbaar dus :)
Lijkt me niet handig om het uit die data uit te lezen. Daar kom je inderdaad snel uitzonderingen tegen, zoals moderators SA/WOS die stiekem ook hgm of global mod zijn. Dan zou je die mensen overal of nergens zien :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Topicstarter
Als het niet kan, dan kan het niet... :X

iig bedankt voor het mee-denken.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik ben geen genie in programmeren en databases, misschien weet iemand anders nog wat :)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 17-08-2005 22:45 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

sanfranjake schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:45:
Ik ben geen genie in programmeren en databases, misschien weet iemand anders nog wat :)
Mogelijk is het zeker, en het systeem an sich is nog redelijk simpel te maken denk ik. Maar het integreren met React en toepassen op alle plaatsen waar TS aan denkt is een stuk lastiger, zo niet onmogelijk*. Bovendien zinloos, want die paar keer per jaar dat er een mod bijkomt of weggaat is er vast wel iemand die even die FAQ's bij wil werken. :P

* Binnen een tijdsbestek dat het rendabel is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 17-08-2005 22:48 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Statussen en username staan in de database, misschien een aparte page dan maken met React-custom actions, en een querie en een whileloopje :p.

Maar toch echter, de crew beslist :p.

offtopic:
Goh, wat leer je toch een hoop van www.react.nl :P

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 17-08-2005 23:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat dan met al het gegeinponem dat een gewone user een andere status heeft :+ Kan je mooi bijhouden wie er in de zeik wordt genomen :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AW_Bos schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:21:
Statussen en username staan in de database, misschien een aparte page dan maken met React-custom actions, en een querie en een whileloopje :p.

Maar toch echter, de crew beslist :p.

offtopic:
Goh, wat leer je toch een hoop van www.react.nl :P
Even een voorbeeldje: gorgi_19 had modrechten in Webdesign & Graphics. Echter, hij was geen Moderator W&G, maar Moderator P&W. Waar iemand (primair) moderator is kun je AFAIK niet uit de statussen in de database afleiden. :)

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:23:
En wat dan met al het gegeinponem dat een gewone user een andere status heeft [...]
Het ging mij niet zozeer om de status weergave (welke mod-rechten wel of niet) , maar gewoon om het feit of het eventueel mogelijk was dat de namen "automagisch" worden aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door APClll op 17-08-2005 23:34 . Reden: typo ]

Verwijderd

Volgens mij zitten sommige mensen hier te moeilijk te denken.. waarom niet gewoon iets van een tag hiervoor, bv. <MODS /> ofzo. Die gaat gewoon zo de database in, en bij parsen van een pagina wordt <MODS/> vervangen door de namen van de moderatoren van het betreffende forum.

Daarmee is niet de 'algemene' pagina aangepast, maar wel alle FAQ's etc in de subfora.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:36

ripexx

bibs

APClll schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:30:
[...]
Het ging mij niet zozeer om de status weergave, maar gewoon om het feit of het eventueel mogelijk was dat de namen "automagisch" worden aangepast
Is de effort het waard? * ripexx denkt van niet ;)
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:33:
Volgens mij zitten sommige mensen hier te moeilijk te denken.. waarom niet gewoon iets van een tag hiervoor, bv. <MODS /> ofzo. Die gaat gewoon zo de database in, en bij parsen van een pagina wordt <MODS/> vervangen door de namen van de moderatoren van het betreffende forum.

Daarmee is niet de 'algemene' pagina aangepast, maar wel alle FAQ's etc in de subfora.
Volgens mij wordt er namelijk niet database techinsich bijgehouden wie er allemaal mod is, dit is zover ik weet gewoon een text veld in de forum tabel. Daarnaast is het zeer onlogisch om dit via de rechtentabel af te vangen want dan zou elke admin, global mod en ander gespuis ook in deze lijst komen. En dat lijkt me dus niet wenselijk.

[ Voor 57% gewijzigd door ripexx op 17-08-2005 23:37 ]

buit is binnen sukkel

Verwijderd

ripexx schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:34:
Is de effort het waard? * ripexx denkt van niet ;)
Tsja ach.. zo zijn er nog wel meer dingen die de effort niet waard zijn, zoals waarom zoveel smileys, iemand heeft die toch ooit gemaakt. Waarom een signature, waarom verschillende stylesheets, enz.

Allemaal functies die niet strikt noodzakelijk zijn, maaruiteindelijk wel bijdragen aan het soepel werken van een forum in z'n geheel.

Het is totaal niet erg als er in de FAQ van een subforum de naam van een ex-mod staat, maar het staat wel klungelig.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:33:
Volgens mij zitten sommige mensen hier te moeilijk te denken.. waarom niet gewoon iets van een tag hiervoor, bv. ofzo. Die gaat gewoon zo de database in, en bij parsen van een pagina wordt vervangen door de namen van de moderatoren van het betreffende forum.
Dus je wilt bij elk fora wat er in die lijst komt te staan mijn naam en die van BalusC, kees, ACM, crisp, Daniel, LuNaTiC, Xandrios, F_J_K & Curry tegenkomen (to name a few) ? :P

M.a.w.: Leuk idee, en ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht, maar het vergt gewoon zoveel intelligentie van een script dat het niet echt zinvol is om te maken, dan lopen de pics enzo maar eens achter. Als je een ex-mod per ongeluk mailt is hij heus niet te beroerd om je door te verwijzen naar z'n collega's :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• moto-moi

moto-moi

ripexx schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:34:
Volgens mij wordt er namelijk niet database techinsich bijgehouden wie er allemaal mod is, dit is zover ik weet gewoon een text veld in de forum tabel. Daarnaast is het zeer onlogisch om dit via de rechtentabel af te vangen want dan zou elke admin, global mod en ander gespuis ook in deze lijst komen. En dat lijkt me dus niet wenselijk.
Nou, gelukkig denkt Parse iets verder dan jij, wie waar mag modden staat echt in de database, en als je me niet gelooft kun je MyReact downloaden en het zelf bekijken ;)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:36

ripexx

bibs

moto-moi schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:40:
[...]
Nou, gelukkig denkt Parse iets verder dan jij, wie waar mag modden staat echt in de database, en als je me niet gelooft kun je MyReact downloaden en het zelf bekijken ;)
Ik heb MyReact al eens bekeken ;) Maar wat ik bedoel te zeggen si dat je aan de hand van de rechten tabel niet de primaire moderators kan achterhalen, zi ook je eigen post hierover. En dat de namen van de mods zoals deze op de "index" staan gewoon in een text veld in de forum tabel staan.

Verder wel :>

buit is binnen sukkel

Verwijderd

moto-moi schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:39:
Dus je wilt bij elk fora wat er in die lijst komt te staan mijn naam en die van BalusC, kees, ACM, crisp, Daniel, LuNaTiC, Xandrios, F_J_K & Curry tegenkomen (to name a few) ? :P
Nee? Dan zet je in de FAQ wie er allemaal mogen modden. Niet wie de mods zijn.

Ik was er vanuit gegaan dat de namen van mods zoals die in de index staan, niet - heel smerig -gewoon ergens staan, maar voortkwamen uit een koppeling tussen users/fora. Kennelijk niet dus.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:47:
Ik was er vanuit gegaan dat de namen van mods zoals die in de index staan, niet - heel smerig -gewoon ergens staan, maar voortkwamen uit een koppeling tussen users/fora. Kennelijk niet dus.
Helaas is ons rechtenverhaal zo ingewikkeld dat dat niet te doen is, zoals ik hierboven al heb geschetst :)
Die index-entries moet ik met de hand aanpassen, vandaar dat er soms ook afkortingen van modnicks staan omdat ze anders niet passen enzo.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Of je gebruikt een dynamisch plaatje / iframe in de betreffende FAQ en regelt alles met een centrale pagina waar alles in staat forum-wide, dan is het simpel(er), maar vergt nog steeds wat werk.
Veel meer voordeel valt er dus niet uit te halen, misschien dat het er wat makkelijker van wordt gemaakt (en users hoeven het niet meer te melden / bij te houden)

• moto-moi

moto-moi

r0b schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:01:
Of je gebruikt een dynamisch plaatje / iframe in de betreffende FAQ en regelt alles met een centrale pagina waar alles in staat forum-wide, dan is het simpel(er), maar vergt nog steeds wat werk.
Veel meer voordeel valt er dus niet uit te halen, misschien dat het er wat makkelijker van wordt gemaakt (en users hoeven het niet meer te melden / bij te houden)
Volgens mij heb je niks gelezen van wat ik hierboven gezegd heb..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

moto-moi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

Volgens mij heb je niks gelezen van wat ik hierboven gezegd heb..
Juist wel, omdat ik het heb over het handmatig invullen van een pagina'tje / plaatje, en niet over het 'detecteren van de rechten', waardoor dat probleem geskipped wordt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:47:
[...]

Het lijkt me handig dat je het primaire aanspreekpunt voor het forum mailt als je een vraag hebt. WIl je een P&W mod mailen moet dat naar whoami AT tweakers DOT net, en niet naar daniel AT tweakers DOTnet die er volgens zijn reachtenset wel mag modden. Wie er mogen modden is niet handig dus.

[ Voor 2% gewijzigd door P_de_B op 18-08-2005 11:37 . Reden: email adressen anti harvester gemaakt ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zich is uit het Titel veld waarschijnlijk wel te achterhalen wat die persoon doet. 'Moderator SA/OFF/WOS' zegt namelijk gewoon in welke subfora ik modereer. Echter; dit veld is een gewoon tekstveld waar vziw geen regels voor bestaan. Met andere woorden; erop vertrouwen om dergelijke lijsten te genereren is niet 100% correct :) Evenwel zijn moderators en HGA's uit het titelveld goed af te leiden volgens mij :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

crisp

Devver

Pixelated

Technisch moeilijk te realiseren, en kan wmb prima handmatig gedaan blijven worden...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.