Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Verwijderd
@home ondersteund nu multiple IP
Je kunt 2 extra adressen aanvragen voor 25 gulden per stuk en 9,95 in de maand per stuk.
dan hang je het modem in de uplink en voila.
Je kunt 2 extra adressen aanvragen voor 25 gulden per stuk en 9,95 in de maand per stuk.
Als je dat er niet voor over hebt, kun je altijd nog in 1 pc 2 netwerkkaarten zetten en dan de Com21 en de HUB in die pc douwen, en dan de clients in die HUB.
En lekker het internet delen!
En lekker het internet delen!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
maar dat moet er nog altijd de server computer aanstaan als iemand wil internetten!
OHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.... dat mag niet 
Like I care
Like I care

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105703
Hiermee kun je dus je Kabelmodem delen, ook als je maar 1 IP hebt...
Hiermee kun je dus je Kabelmodem delen, ook als je maar 1 IP hebt...
Verwijderd
Ik heb com21 direkt op de hub.
Even nadenken met cross of gewone cable, maar werkt prima. Wel een servertje (Linux ofcourse) als gateway en firewall natuurlijk.
groeten,
Jeroen
Even nadenken met cross of gewone cable, maar werkt prima. Wel een servertje (Linux ofcourse) als gateway en firewall natuurlijk.
groeten,
Jeroen
hoevel nics heeft deze server en hoe heb je het precies gedaan? Je mag het me ook mailen, markvs@Home.nl!
Verwijderd
Je kunt ook gewoon dat ding aande hub hangen en een aantal extra ip-adressen jatten. Heb je @home niet voor nodig. je kunt ook gewoon je ip-adres veranderen. Zorg ff dat niemand anders erop zit, door bv aantal x op verschillende tijden dat ip-nummer te pingen, en dan neem jij em in je bezit.
Niet dus..... vroeger voor de tij van multiple IP was je IP gekoppeld aan het macadres van je Com21. Nu gaat het niet meer en is het gekoppeld aan je netbiosnaamOp Saturday 17 March 2001 09:45 schreef om3ega het volgende:
IP hi-jacking? Ik dacht dat @home op zijn minst wel een MAC->IP controle uitvoerde?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ja het MAc adres van je COm21 modem, maar daarachter kunnen ze volgens mij niet direct een check doen... anders zou je zelf niet zomaar een andere netwerkkaart kunnen nemen...Op Saturday 17 March 2001 09:45 schreef om3ega het volgende:
IP hi-jacking? Ik dacht dat @home op zijn minst wel een MAC->IP controle uitvoerde?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Klopt helemaal. je kunt zoveel ip's in beslag nemen als je wilt, kan je buurman internet niet meer op, omdat de DHCP server het adres niet kan uitgeven 
Kennis van mij heeft een x stuk of 50 ip-adressen in gebruik gehad. Hij had zijn DHCP server verkeerd ingesteld
Kennis van mij heeft een x stuk of 50 ip-adressen in gebruik gehad. Hij had zijn DHCP server verkeerd ingesteld
Verwijderd
mmm, @home is zo bagger de laatste tijd dat ik ze zeker dat geld niet gun.Op zondag 14 januari 2001 22:58 schreef Nephilium het volgende:
@home ondersteund nu multiple IP
Gewoon een router ertussen pleuren. Een 486 met 8 MB voldoet prima (trekt 10Mbit). Linux uiteraard :-) Voordeel is natuurlijk ook zeker dat dat meteen een ijzersterke firewall is.
----
@home (iedereen) kan overigens het mac adress van de kaart controleren. (echter je kunt ze ook foppen, door bijv. in je /etc/dhcpcd.config file een regeltje "send client-id 1:23-56-23-43-je-mac-ad-dr-es" te zetten. (zoiets iig)
@home doet dat ook (maar niet hier geloof ik)
is het dan niet zo dat als een clientje gaat broadcasten ze dat bij chello kunnen zien?Op maandag 15 januari 2001 01:12 schreef j_k het volgende:
Ik heb com21 direkt op de hub.
groeten,
Jeroen
want die dingen hebben dan ook toegang tot het modem (alleen geen inet)
...
Gewoon n 486 / p75 pakken
2 nic's erin
hd eruit slopen , alle fans eraf
(gaat best de mijne heeft zonder cooling ook al 120 dgn uptime)
Linux-op-een-flop distro regelen ...
zooi configureren
486 ergens achter de kast pleuren , zonder monitor / keyb , natuurlijk wel ssh erop , kun je m makkelijk remote beheren ...
klaar
2 nic's erin
hd eruit slopen , alle fans eraf
(gaat best de mijne heeft zonder cooling ook al 120 dgn uptime)
Linux-op-een-flop distro regelen ...
zooi configureren
486 ergens achter de kast pleuren , zonder monitor / keyb , natuurlijk wel ssh erop , kun je m makkelijk remote beheren ...
klaar
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Pagina: 1