Toon posts:

[PC][Racesim] GT Legends

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 10.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zamorano
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
The Mother II is nog lang niet ui, ook voor rFactor niet.

The Mother I wel voor beide.

• Zamorano
  • Niet online
Er is een shortcut fix uit voor The Mother.
Nu hoef je geen 10 minuten extra te rijden voor een outlap maar kun je gewoon de shortcut gebruiken bij de Nordkehre (de bocht na het rechte stuk achter het pitgebouw langs).

Link naar post op RSC

• Zamorano
  • Niet online
Ik blijf maar gewoon doorposten in m'n eentje. :|

Na een training video van Imola in een Pantera gereden door Dom Duhan, heeft Team Redline nu ook een filmpje uitgebracht van Greger Huttu die de Nordschleife doet met een Porsche 906 (in 8:16:5).

Erg nuttig om de Ring te leren of nog net wat extra's uit te halen.

Download page

• Judge80
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-08-2011
Bedankt!

Ik wachte al op zijn volgende video, en dan al direct de Ring :)

Trouwens weet er iemand een competitie voor GTL die binnenkort van start gaat ofzo?

Ik heb de indruk dat meer mensen liever GTR in competitie rijden en GTL maar voor de fun rijden, is dit zo?

http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04:18
GTR wordt inderdaad meer binnen competitieverband gereden. Bij simracing.nl worden er wel af en toe losse GTL races gereden. Misschien dat je daar eens mee wilt doen?

Mooi filmpje van teamredline. Behoorlijk nette tijd en erg strak gereden. Je hebt nooit het idee dat hij hard rijdt, maar hij doet het wel. Damon Hill idee :). Altijd mooi als je zo makkelijk snel kan gaan.

Ik moest ook erg hard lachen toen die commentaar Greger Huttu even nadeed: 'This is where Greger would say "Maxium Attack".. Heerlijk accentje plaatst hij er dan bij.

• Zamorano
  • Niet online
Ik denk dat het met GTL lastiger is omdat er meer en grotere verschillen tussen de wagens zitten. Dat betekent toch minder close racen.

Dat "Maximum Attack" deed Dom idd wel leuk na idd. :)

• Frank155
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:29
Zamorano schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:55:
Er is een shortcut fix uit voor The Mother.
Nu hoef je geen 10 minuten extra te rijden voor een outlap maar kun je gewoon de shortcut gebruiken bij de Nordkehre (de bocht na het rechte stuk achter het pitgebouw langs).

Link naar post op RSC
bij gebruik van de shortcut krijg ik steeds "warning: cut track lap will not count" :'(

wat doe ik fout?

• Quickshifter
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-08 15:43
Zamorano schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:05:
Ik denk dat het met GTL lastiger is omdat er meer en grotere verschillen tussen de wagens zitten. Dat betekent toch minder close racen.

Dat "Maximum Attack" deed Dom idd wel leuk na idd. :)
Daarom is het met gtl leuker om te racen in cupverband >:) Met simracing een hele gave ''mini only'' race gereden. Gewoon het gehele veld na een ronde of 6 nog redelijk dicht bijmekaar, veel groepjes ook. erg gaaf :)

• Zamorano
  • Niet online
Frank155 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:50:
[...]

bij gebruik van de shortcut krijg ik steeds "warning: cut track lap will not count" :'(

wat doe ik fout?
Hmm, die melding kreeg ik niet eens voor ik de fix had geinstalleerd.
Misschien even de hele TheMother map verwijderen en opnieuw alles uitpakken/installeren.

Ik neem aan dat je de juiste shortcut gebruikt, volgens mij zijn er geen andere. :)

• Tracker
  • Laatst online: 05-09-2011
wat doe ik fout?
Niets... :P
Da's gedaan zodat je shortcut-rondje niet wordt geregistreerd als geldige lap.
(zou wel erg snel zijn he 8) )
Na deze melding rij je gewoon over start-finish en begint de klok te lopen voor je volle ronde.

[Voor 5% gewijzigd door Tracker op 03-02-2006 21:58]

> P4P800-deluxe | P4 2.8 @ 3.4 | ATI X800XTpe | 4x512mb pc3200 | Audigy 2 ZS | logitech MOMO racing | Saitek X45 <

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Tracker schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:58:
[...]

Niets... :P
Da's gedaan zodat je shortcut-rondje niet wordt geregistreerd als geldige lap.
(zou wel erg snel zijn he 8) )
Na deze melding rij je gewoon over start-finish en begint de klok te lopen voor je volle ronde.
Daar zat ik dus ook aan te denken maar dacht dat ik het wel mis zou hebben :P
Hey Zamo, bedankt voor de fix, het werkt :)

Only fools are enslaved by time and space.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-11 19:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb zojuist even de Demo gedownload, geluidje van de corvette is supervet!

ok ik ben niet zo "into" racesims van mij mag het arcade gehalte wel wat hoger (zoals bij DTM race driver 2) maar ik heb net een paar rondjes gereden op de demotrack... dman dat valt echt niet meer zlefs op het laagste niveau vlieg ik nog regelmatig de bocht uit!

heb het wel met het toetsenbord gespeeld... waar spelen jullie liever (lees wat is gemakkelijker te besturen) mee TB of stuurtje?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:20:
ik heb zojuist even de Demo gedownload, geluidje van de corvette is supervet!

ok ik ben niet zo "into" racesims van mij mag het arcade gehalte wel wat hoger (zoals bij DTM race driver 2) maar ik heb net een paar rondjes gereden op de demotrack... dman dat valt echt niet meer zlefs op het laagste niveau vlieg ik nog regelmatig de bocht uit!

heb het wel met het toetsenbord gespeeld... waar spelen jullie liever (lees wat is gemakkelijker te besturen) mee TB of stuurtje?
Stuurtje he. Veel meer pressisie

• Zamorano
  • Niet online
TB is verre van ideaal.
Een stuur en goede pedalen is een must voor dit soort sims IMHO.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok probleem 2:

ik heb mijn Logitech WingMan FF weer eens aangelsoten (ook altijd gebruikt met DTM racedriver.)

in windows het stuurtje ff geconfigureerd... en alles werkt. maar in het spel werken de gas en rem niet! reageerd gewoon totaal niet. ook als ik in het optie scherm zit en met het stuurtje heen en weer ga dan zie ik dat aan de oranje balkjes maar gas en rem doen niets.

balen :?

• Zamorano
  • Niet online
Logitech software draaien? Zoniet, wel doen.
Worden de pedalen in Windows wel gedetecteerd?
Gecombineerde pedalen aan staan (altijd uit zetten)?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik heb de logitech drivers jah,

als ik in windows naar game controllers ga krijg ik daar ook het logitech stuurtje te zien, en door op knopjes te drukken krijg ik een demo van de FF etc.

in windows werkt alles, stuur en epdalen,

wat bedoel je met gecombineerde pedalen?

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2006 14:47]

• Zamorano
  • Niet online
Dat is een instelling in de Logitech software bij Options > Global Device Settings > Report combined pedals.
Dat vinkje moet uit staan, maar dan zou ie het eigenlijk toch al moeten doen.

Ik neem trouwens aan dat je je controls in GTL gewoon geconfigureerd hebt, maar ik vraag het voor de zekerheid toch even. :7

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah die link pedals stond dus aan, daardoor werkte het niet,

stuurtje werkt nu verders prima B)

racen gaat zo idd eens tuk beter! heb nog wel eens de neigin om te hard een bocht in te gaan... lfinke overstuur enzo. Zojuist ook ff een race gedaan alleen werdt ik halverwege een lap ineens gediscwalliseerd :? geen id waarom eigenlijk.

• LoneRanger
  • Niet online
Ik blijf me echt verbazen over de sfeer die in het spel zit.
Vanmiddag even een raceje gedaan op Zolder om wat nieuwe Porche en BMW skins uit te proberen.
De starttijd van de race was 18:00 en bij het uitkomen van de derde bocht had ik vol een laaghangende zon in m'n ogen.
Tja bepaal dan nog maar eens je rempunt. 8)
Echt super die stralen, ik zat echt te knipperen met m'n ogen.
2 rondjes later was de zon achter de bomen gezakt maar de lucht bleef er wel lichter als op andere delen van het circuit.
Ook schaduwen die zich langzaam verplaatsen waardoor je je rempunt[en] moet gaan verleggen.
Noodgedwongen kan ik alleen maar spelen met een resolutie van 1024x768 zonder fratsen [aa, aaf] en low/medium details.
Dan nog ziet het er prima uit hoewel dat mischien gewenning is.

Opzich is bovenstaande natuurlijk een bekend verhaal maar als ik weer eens een uurtje of 2 achter elkaar heb kunnen Gtl'en ben ik gewoon weer super enthousiast! :P

• LoneRanger
  • Niet online
Ga ik toch even leker door met in m'n eentje posten. B)

Maar wel met een leuk nieuwtje:
Nordschleife GTL beta 0.9
===================================================
Sorry for the delay some things have proven more difficult than I thought especially the AI, we have run identical AI races on 2 different machines 1 crashed at the end of lap 1 and the other ran the distance :S

In this release are Fully working start and pitlights, no sparkles on road or grass, some nice new objects, shadowcasters on most objects, shortcut fully working, partial AI fix (still havent quite sussed it) and alternate tree textures.

Thanks to Monocosmos, Ghengis99, flobo, HeavyRightFoot, Gunja, CrothRocket and AvidRider for all their contributions.

===================================================
dowload links:
http://rapidshare.de/files/12727186/...a_0.9.rar.html

http://files.filefront.com/Nordschle.../fileinfo.html

Meer info:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=242682

• kutkip
  • Laatst online: 27-11 16:25

• Zamorano
  • Niet online
Er schijnen nog wat flinke bugs in deze 0.9 beta te zitten. Binnenkort komt er een fix, daarvandaan dat ik 'm hier ook nog niet gepost had.

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb het gelezen maar aangezien er voor de meeste bugs al oplossing waren gepost leek het me het proberen wel waard.
Net dus ook even 3 rondjes gereden en geen [grote] problemen gevonden.
Alleen lijkt het wel alsof er minder grip is als voorheen.
Het ziet er allemaal weer een stukje mooier uit.
Straks nog even kijken hoe de AI is.

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-11 17:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

Even een ontzettend domme vraag, kan iemand mij het tussenstandsbord uitleggen? (Dat bord dat rechts in je scherm verschijnt met 3 nummers erop als je over de startlijn gaat)

• LoneRanger
  • Niet online
RMB schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:01:
Even een ontzettend domme vraag, kan iemand mij het tussenstandsbord uitleggen? (Dat bord dat rechts in je scherm verschijnt met 3 nummers erop als je over de startlijn gaat)
Sorry, had even gemist dat er een nieuwe post was.
Het pitbord geeft drie dingen aan, je positie, je achterstand op je voorganger en je voorsprong op diegene achter je.
vb:
P 4 [positie]
- 4 [achterstand op P3]
+2 [voorsprong op P5]

• Snoes
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-11 13:30

Snoes

marcel

Gisteren eindelijk weer eens een paar lekkere races gereden met GTL.
De laatste tijd kwam je nog niet 1 ronde door, wat het spel plezier behoorlijk bederft.

In prof. mode, 8 rondjes. Lekker fair racen. Niet duwen maar wachten op een foutje van de tegenstander. Foutjes worden er altijd gemaakt, ik schakel op monza 2 man uit door mijn rempunt compleet te missen. Bad luck. Maar buiten deze misser heb ik toch een aantal races kunnen genieten van mooie gevechten.

Wou ik toch even kwijt hier.

• Quickshifter
  • Laatst online: 20-08 15:43
echte aanrader qua auto is trouwens toch wel de detomaso pantera. daar kan je echt hard mee als je m kunt temmen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik heb sidns een week het volledige spel,

ben nu pas met de 2'de cup bezig, maar het is wel errug gaaf! ik vind de Lotus (ik weet het type ff niet die ene die je al vrij snel krijgt) erg goed rijden, kheb ook de Jaguar gekocht maar dat ding heeft een erg brakke wegligging in verhouding met de Lotus... daarmee heb ik nog alle races kunnen winnen.

kunje auto's eignelijk ook verkopen? kheb nu die jaguar... maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet! :+

• Zamorano
  • Niet online
Ja, bij My Garage kun je gewoon je auto's weer verkopen, voor de originele verkoopprijs zelfs. :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zamorano schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:23:
Ja, bij My Garage kun je gewoon je auto's weer verkopen, voor de originele verkoopprijs zelfs. :)
hmm kon de optie de laatste keer zo niet vinden.. toch maar es in de handleiding kijken :+

vanavond weer lekker rondjes scheuren in de Lotus.

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-11 17:01

RMB

Nee, geen right mouse button!

net een potje online geracet, krijg een beetje "the hang of it" :D
Heel leuk allemaal, vooral als je de 911 met de achterwielen glijdend de bocht indoet, en dan eruit accelereert alsof het doodgewoon is :D (helaas ben ik nog n00b genoeg dat dit me maag 5 van de 10 keer lukt zonder de vangrail te raken :P)

Op het rechte stuk online, ik helemaal in mijn rol... drukte ik het gaspedal van de DFP wat hard in... hoekje gebroken :X geplakt natuurlijk... nu even een nachtje niet racen :P

• B-lennium
  • Laatst online: 21-11 00:00

B-lennium

Volvo 164 1975!

zijn er al nieuwe circuits?

tijdens de paasraces op zand voort kreeg ik toch erg de drang om ook op zandvoort te racen!!
(historische GT race) ben helemaal verliefd op de ford mustang, vond het ook heel erg dat er eentje met rook in de pits stond!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• aph3x
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-11 19:56
Een overzicht van alle released tracks vind je hier (erg handig en overzichtelijk)
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=241728

Downloaden doe je hier:
http://www.no-grip.net/
Of hier
http://www.kwk-clan.de/kwklegends/downloads.html

En zandvoort is onderweg :)

• kNarf_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-04 15:56
Wordt dat dan weer een conversie van de aloude SCGT/F1-200x Zandvoort? Naja, is in ieder geval beter dan niks. Ik was ook bij de paasraces en het was inderdaad een feest van herkenning voor wat betreft de GTL wagens in die historische race. Alleen gingen die oude mannen er niet echt hard mee :P

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb je die blauwe mustang door de tarzanbocht zien gaan? jemig wat een onderstuur zn hele wiel stond haaks onder de auto :P

op veel website's vind ik mensen die graag oude circuits racen met GTL, maar de race gaat toch juist over oude auto's op nieuwe circuits? wat vinden jullie?

ik zou graag op le mans rijden (kan) en op zandvoort dan vind ik het mooi genoeg!

• LoneRanger
  • Niet online
B-lennium schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:00:
op veel website's vind ik mensen die graag oude circuits racen met GTL, maar de race gaat toch juist over oude auto's op nieuwe circuits? wat vinden jullie?
Ik blijf het raar vinden, Legends en dan nieuwe circuits of nieuwste versies daarvan.
Doet mij iig vermoeden dat die circuits mede ontworpen zijn voor GTR 2.
Wat jij bedoelt kan trouwens ook wel maar dan slaat legends alleen op de auto's.

Als je dan toch in die oude auto's rijdt rij ik dan toch liefst op de circuits van die tijd zoals ze toen waren.
Ik ben dus zo'n persoon die liefst op oude circuits raced met dit spel. ;)

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:38

Fuelke

Forza Ferrari

GT Legends is gebaseerd op de huidige FIA Historic Racing Championships (FIA-GTC-TC), races worden dus verreden op hedendaagse circuits, met de auto's van toen.

http://www.fia.com/sport/...ndary/2006/hist_race.html

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Zamorano
  • Niet online
Voor deze bestaande serie(s) was makkelijk een licentie te krijgen, en bovendien is er veel meer data beschikbaar van bestaande circuits om ze zo realistisch mogelijk na te maken.

Ik zou ook het liefst de oudere versies zien, zonder allerlei belachelijke chicanes e.d.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

mijn gebeden zijn verhoord.

Zandvoort http://www.no-grip.net/index.php?categoryid=2&filenr=934

heb het circuit nog niet gereden..

• aph3x
Compleet nieuwe versie (RD3 Conversie) :P Rijd erg goed en heeft 2 layouts (ook het nationale circuit)

Track komt zeer waarheidsgetrouw over, hobbels op de juiste plekken en ligging van de bochten :D

• kNarf_
  • Laatst online: 24-04 15:56
Ik vind 'm redelijk. Het Scheivlak klopt alleen voor geen meter, en verder mis ik wat details zoals het scorebord voor de Tarzanbocht en de meterbordjes. Maar ja, Codemasters he... hopelijk maakt ooit nog eens iemand een écht goede versie, tot die tijd voldoet deze wel aardig :)

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

mis ook de reclame borden in de tarzan, schijvak is inderdaad vreemt :P

• frogger3d
  • Laatst online: 14-05 12:17

frogger3d

Morbo demands more comments!

Na 10 dagen wachten heb ik GT Legends eindelijk binnen, wat een gaaf spel zeg :) Die auto's liggen me veel meer dan de GTR monsters.

Wat ik me afvroeg: wat is het beste punt om te schakelen? De mini heeft een handig alarmlicht, maar de standaard lotus die je krijgt heeft een teller. Moet je schakelen ergens in het rode gedeelte of net ervoor of op het eind?

Als je op '5' drukt krijg je on screen te zien in welke versnelling je zit met een rood lampje dat gaat branden als de toerenteller erdoorheen zit.

Bij GTR had ik dat ook al, de standaard toerenteller is zwartwit dus daar schakelde ik gewoon als ie bijna vol was.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten :)

je moet niet wachten totdat de motor niet harder meer kan , trap het gas maar in als je in neutraal staat. dat geluid is niet goed :P
ik schakel puur op het geluid, en dat is meestal niet iets onder het rode lampje heb ik gemerkt.
als het goed is moet je het ook kunnen merken in ronde tijden wat sneller is, op monza bv

• frogger3d

frogger3d

Ik doe het wel een beetje op de gok :)

Ik heb nog een raar probleempje, soms doet mn stuurtje het helemaal niet en soms doet mn force feedback het maar half. Erg irritant als je online gaat racen en je force feedback doet t niet.. :/ Iemand een ideetje om t te fixen? Ik heb het niet in GTR.

Edit: met Alt-F kun je ingame je FFB resetten. Nu nog het probleem dat ie het helemaal niet doet soms...

[Voor 16% gewijzigd door frogger3d op 04-05-2006 15:44]

• frogger3d

frogger3d

Ik heb bij GT Legends hetzelfde probleem als bij GTR (post hier).. Een framerate drop van rond de 40 naar 20 af en toe en dan weer terug, heel erg irritant. Ik ben dit tegengekomen ergens anders:
New entry on stutters (for ATI card owner not sure for Nvidia)

14. Change this entry in your player file: Compressed Textures="1" to "0" zero. Set the Catalist AI to off (using ATI Tool)
Maar het heeft niet mogen helpen.. Iemand anders een idee? Mijn laptop heeft een 1.5 centrino cpu, 1gb ram en een ati mobility firegl t2 (9600 met 128mb ram).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04:18
Dat is gewoon vrij traag voor GT Legends. Enige wat je kan doen is de details of resolutie sterk naar beneden schroeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Het gekke is dat ik het ook heb op 640x480 en low. Framerate is dan superhoog maar nog steeds af en toe framerate drops..

• frogger3d

frogger3d

Ten eerste: sorry voor het spammen van dit forum (waarom post niemand hier? GTR heeft al 9 topics vol terwijl het kennelijk geen succes was)

Ik vroeg me af waarom op gtlrank en in het spel alle corvettes bij elkaar worden gerekend. Het is toch niet zo dat de oude (duurdere) corvettes uit 65 even snel gaan als die van 76?
Wat rijdt dat ding trouwens verschrikkelijk. Beetje teveel remmen en de achterkant glibbert weg, heeft het zin de braking balance meer naar voren te zetten?

• kutkip
  • Laatst online: 27-11 16:25
Heb je net zoals ik dat het lijkt alsof iedere seconde het beeld eventjes vastloopt?

• frogger3d

frogger3d

Soms heb ik dat mijn framerate tijdelijk even heel erg laag is. Ik heb er ook een post op rscnet over gemaakt. Sinds ik enditall2 gebruik is het al een stuk minder frequent gelukkig. Het is helaas payware dus ik kan je geen link geven.

• The_Core
  • Laatst online: 27-08-2006
Hey mensen, lange tijd dat ik niet gepost heb maar nu zit ik met een vraagje. Ik wil namelijk dit spel eens wat serieuzer gaan spelen (nog niet zo serieus dat ik helemaal aparte shifters ga halen etc, maar gewoon 'goed') en daarvoor moet ik dus écht mijn rig upgraden. Ik zit nu namelijk achter dit systeem:

AMD AthlonXP 2400+
512MB Ram @ 400mhz
GeForce 2 GTS

Je ziet het waarschijnlijk al, best verouderde hardware maar het trekt het meeste wat ik wil doen. Alleen nu wil ik ook wel wat grafische pracht erbij zonder al te veel geld eraan uit te geven, en als ik zo de recommended specs zie dan zit ik op ongeveer 200 euro aan upgrades. Waar ik zelf aan dacht is een extra geheugenlatje van 512MB (voor de recommended 1gb) en een GeForce 6600GT 256MB. Nou is m'n vraag, is de videokaart niet iets té snel voor de game? dwz dat ik daarop wel graag wat euro's wil besparen door misschien voor een gewone 6600 te gaan als het kan. En als ik dan een een wat mindere kaart neem, zoals dus de 6600 wat moet ik dan missen? Het spelen op high-res vind ik opzich niet echt zéér belangrijk maar wel graag met veel detail. De resolutie 800x600 vind ik al prima en het maximum wat m'n scherm ondersteund is 1280x1024 dus :).

Waarom ik wat geld wil besparen? Omdat ik maar een student ben zonder een groot inkomen en hier ook nog een Logitech Racing Wheel Driving Force Pro (GT4 ding) bij wil halen :).

• L-rens
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-09-2006
Hallo allemaal.
Zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum.

Ik wil GT Legends of GTR2 gaan kopen.
Maar voor mij is er een ding dat er op moet zitten: DE NORDSCHLEIFE.
Kunnen jullie mij vertellen of deze 'standaard' op een van deze spellen zit?
Of anders dat je hem ergens kan downloaden?

Ik las op een ander forum dat die spellen ongeveer 20 euro kosten. Nu kosten ze bij Freerecordshop € 50,-. :/ Waar is ie het goedkoopst?

Alvast bedankt.
Grtz,
Laurens

-

• Zamorano
  • Niet online
L-rens schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:48:
Hallo allemaal.
Zoals jullie zien ben ik nieuw op dit forum.

Ik wil GT Legends of GTR2 gaan kopen.
Maar voor mij is er een ding dat er op moet zitten: DE NORDSCHLEIFE.
Kunnen jullie mij vertellen of deze 'standaard' op een van deze spellen zit?
Of anders dat je hem ergens kan downloaden?

Ik las op een ander forum dat die spellen ongeveer 20 euro kosten. Nu kosten ze bij Freerecordshop € 50,-. :/ Waar is ie het goedkoopst?

Alvast bedankt.
Grtz,
Laurens
De Nordschleife zit er bij geen van beide bij, maar er is wel een versie te downloaden voor GTL, alhoewel dat een opgepoetste conversie van een conversie van een versie die al niet erg nauwkeurig is. :) Maar, hij is er dus wel.

Voor GTR2 zal er ook ongetwijfeld een conversie komen. En gezien de modbaarheid van de GTR2 demo, zou ik daar even op wachten voor je je keuze maakt. Maar GTR2 zal zeker €50 euro kosten bij de release en GTL is vast wel ergens voor minder te krijgen, €16 bij Play.com als ik me niet vergis. Als het type auto je niet uitmaakt kun je trouwens beter voor rFactor kiezen, dan heb je veel meer keuze en waar voor je geld IMHO.

• L-rens
Zamorano schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:35:
[...]

De Nordschleife zit er bij geen van beide bij, maar er is wel een versie te downloaden voor GTL, alhoewel dat een opgepoetste conversie van een conversie van een versie die al niet erg nauwkeurig is. :) Maar, hij is er dus wel.

Voor GTR2 zal er ook ongetwijfeld een conversie komen. En gezien de modbaarheid van de GTR2 demo, zou ik daar even op wachten voor je je keuze maakt. Maar GTR2 zal zeker €50 euro kosten bij de release en GTL is vast wel ergens voor minder te krijgen, €16 bij Play.com als ik me niet vergis. Als het type auto je niet uitmaakt kun je trouwens beter voor rFactor kiezen, dan heb je veel meer keuze en waar voor je geld IMHO.
Oké, thanks voor je bericht.

Is er trouwens nog een ander spel met de Nordschleife erop? Volgens mij niet, toch. Terwijl erg veel mensen een goede versie hiervan willen hebben.. :P

-

• Zamorano
  • Niet online
L-rens schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:05:
[...]

Oké, thanks voor je bericht.

Is er trouwens nog een ander spel met de Nordschleife erop? Volgens mij niet, toch. Terwijl erg veel mensen een goede versie hiervan willen hebben.. :P
rFactor, GTL en GTR(2) hebben dus een conversie, maar er is ook een scratch-built versie in de maak. GPL heeft een oude versie (waar die conversie vanaf stamt). Voor nKpro is een nieuwe versie in de maak, maar dat zal nog wel even duren.

Dat is het wat betreft de echte sims, spellen als GT en PGR hebben natuurlijk ook een versie van de Ring.

• L-rens
Oke, dus als ik over 2 maanden GTR2 zou kopen, kan ik ergens een concversie downloaden zodat ik op de Nordschleife kan racen?

Hoe is de kwaliteit dan? Is die minder dan de normale circuits in dat spel etc?
Wel goed of niet?

-

• Zamorano
  • Niet online
L-rens schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:18:
Oke, dus als ik over 2 maanden GTR2 zou kopen, kan ik ergens een concversie downloaden zodat ik op de Nordschleife kan racen?

Hoe is de kwaliteit dan? Is die minder dan de normale circuits in dat spel etc?
Wel goed of niet?
Dat die conversie uiteindelijk komt lijkt me bijna zeker, maar of ie meteen bij de release ook te downloaden is is niet zeker.

Er zijn nu mensen bezig met een conversie die er grafisch heel goed uit ziet, alleen de layout klopt niet overal 100%. Deze conversie is in principe voor rFactor en zou ook naar GTL/GTR gepoort kunnen worden.

Filmpje van 'The Mother II'

• aph3x
Gelukkig is dat niet the mother maar de 24h zurich versie ;) The Mother II ziet er gelukkig wel wat beter uit, en verwacht binnenkort ook voor de 24h track ook maar een briljante grafische update :P

• Zamorano
  • Niet online
aph3x schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:37:
[...]

Gelukkig is dat niet the mother maar de 24h zurich versie ;) The Mother II ziet er gelukkig wel wat beter uit, en verwacht binnenkort ook voor de 24h track ook maar een briljante grafische update :P
Ah gelukkig, ik vond het al gek dat The Mother II een conversie ging zijn, terwijl het toch eerst om een scratch-built track zou gaan. Het is ook wel een beetje een zootje nu, bij het filmpje stond namelijk ook The Mother II en de website van de makers daarvan.

Desalniettemin ziet dit er helemaal niet zo slecht uit, iig een flinke verbetering op The Mother I.

• L-rens
Vandaag doet de demo van GTR2 het opeens niet meer goed.:S
Als ik op Time Trial of Race Weekend klik, wordt het beeld zwart en zegt ie dat er een fout is opgetreden en dat het programma moet worden afgesloten. PC opnieuw opstarten helpt niet.
Iemand dit pobleem ook al gehad? Weet iemand wat je nu moet doen?
Grtz.

http://img151.imageshack.us/img151/8973/naamloos1kh7.jpg

[Voor 17% gewijzigd door L-rens op 17-08-2006 09:27]

-

• aph3x
De vraag nogmaals in 't GTR2 topic stellen? ;)
GTL heeft soms bij mij dezelfde kuren of weigert alle dienst, wat ik dan doe is naar mn /.../Userdata gaan en mn profiel map ff naar een andere map slepen. Game opnieuw opstarten zodat ie alles opnieuw initialiseert. Game afsluiten, Map weer terug pleuren, game starten ff juiste profiel weer selecteren en klaaro......

• L-rens
Hey.

Ik heb vandaag eens in de winkels gekeken voor GT Legends.
Ik schrok me kapot, bij de Freerecordshop kostte hij nog 50 euro!
Ook op internet is hij nog overal 50 euro ongeveer.
En op play.com weet ik al die gegevens niet, van creditcard enzo...
Wie weet waar hij ook goedkoop te bestellen is, en hoe the fuck kan het dat de prijs zo verschilt..
Grtz,

L-rens

PS: Zamorano, volgens mij bedoel jij GP Legends, of niet?

[Voor 7% gewijzigd door L-rens op 01-09-2006 17:07]

-

• Sander H
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:35

• RonaldMcDonald
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-11 16:34
op ebay UK staan ze ook voor 12-15 pond.

heb paar keer geprobeerd te bestellen daar maar nooit aangekomen :?

uiteindelijk toch maar bij de Mediamarkt gehaald voor 45 euro :'(

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zamorano schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:27:
... met koppeling en H-shifter speelt ben je niet sneller maar het is wel een stuk leuker.
Het is een oude quote maar goed...Ik zocht mensen met verstand van GPL en clutchen.
Ik zoek de goeie instellingen voor de pedalen en stuur.
Hier even zoals ik het heb ingesteld en waar ik nog aan wil sleutelen:
Ik heb het stuur op ongeveer 235 graden ingesteld dan draait het stuur ongeveer evenveel als op het scherm. De snelheidsafhankelijke hulp heb ik uitgezet.
De pedalen kan staan gewoon standaard. De gas en rem zijn goed wat mij betreft.
Ik gebruik als koppelingspedaal de rem van een DFP(heb er 2). Het plateau staat als het ware op de achterkant op de kop, zo zit het rempendaal dichtbij, en beweegt het als een echt koppelingspendaal. Dit zit wel snor.
Alleen de instellingen voor het koppelingspedaal, lukt me niet echt. Ik heb een soort deadzone nodig, maar dan aan het einde. Het probleem is namelijk dat zodra ik het pedaal maar een mm los laat gaat de wagen al rijden. Ook het terug schakelen lukt zo niet.
Nu kun je nergens een dergelijke deadzone instellen. Het fijnste zou zijn zoals je het stuur en pedalen in kan stellen als bij NFSporsche (maybee this rings a bell). Hier kon je heel makkelijk het bereik en deadzone instellen zowel aan het begin als aan het einde.

Als jullie echt niet begrijpen wat ik loop te zwetsen kan ik het misschien verduidelijken met plaatjes?

[Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-09-2006 00:05]

• aph3x

• theboyofrace
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01-10-2006
Hallo

ik heb net het spel GTL legends gekocht.
nu heb ik het spel geinstaleerd.
zodra ik heb spel had opgestart ben ik op een probleem gestuut.
als ik in het eerste menu ook maar wat aanklik dan slaat het spel totaal vast en moet ik de hele pc opnieuwe opstarten omdat hij op ctrl alt del niet reageert.
nu heb ik gekeken of er een software update was en die heb ik ook gevonden.
na de instalatie van update 1.1.0.0 heb ik hetspel wederom opgestart maar ben ik tot conclusie gekomen dat het spel nog steeds vast loopt op het zelfde punt.

wie heeft dit probleem ook en kan mij vertellen wat ik aan dit probleem kan doen.
of wie kan mij helpen met dit probleem.

zelf heb ik de balle verstand van een computer dus ik heb wel iemand nodig die me persies uitlegt wat ik moet doen.

Hopelijk reageren julie snel.
julie kunnen me ook mailen via (modelcorally@hotmail.com)

Groeten timo

theboyofrace

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
RonaldMcDonald schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:16:
op ebay UK staan ze ook voor 12-15 pond.

heb paar keer geprobeerd te bestellen daar maar nooit aangekomen :?

uiteindelijk toch maar bij de Mediamarkt gehaald voor 45 euro :'(
Apart, ik heb em vorige week gekocht bij de MediaMarkt in Eindhoven voor 14 euro.

• antonyv
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-04 22:07
Tom schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Apart, ik heb em vorige week gekocht bij de MediaMarkt in Eindhoven voor 14 euro.
OH ik MOET hem ook kopen.... vanmiddag nog....
hahahaha

Ben zeer benieuwd naar The Ring met een vette racebak.

(gisteren gekart in de regen (bedrijfscompetitie), dat was pas kicken en ik verwacht hetzelfde bij GTL)

Simbin, make my day :*)

there's no place like cloudbase

• antonyv
antonyv schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

OH ik MOET hem ook kopen.... vanmiddag nog....
hahahaha

Ben zeer benieuwd naar The Ring met een vette racebak.

(gisteren gekart in de regen (bedrijfscompetitie), dat was pas kicken en ik verwacht hetzelfde bij GTL)

Simbin, make my day :*)
Inmiddels heb ik het een aantal dagen in huis (Dynabite 22,50euro) en heb mijn eerste online race niet eens verloren.

Mijn menig: GTL is echt kicken zeg.

Ik moet welliswaar nog veel unlocken en prefereer dat te doen door gewoon alles te doorlopen.
Vandaag ook maar eens The Mother installeren :-)

Oh en het was een vergissing, ik meende echt dat ik in de regen kon rijden maar ik heb het gewoon niet goed gelezen op dit forum.
Wel jammer!

Echter ik heb wel een bug "ontdekt": :|

Soms als je de setup veranderd en op wilt slaan, (in career/cup mode) wil soms het spel ineens op accelerated time springen.
Heeft iemand daar ook last van?
(ik heb versie 1.1.0.0)

groetjes Antony

[Voor 1% gewijzigd door antonyv op 09-10-2006 16:21. Reden: typo]

• antonyv
Alweer een bericht van mij, sorry....

Even over The Ring.

Heeft iemand een link naar de betere versie?

Ik heb gelezen op RSCnet dat iemand bezig is een GTR2 conversie te maken maar dat die ook al bestond voor GTL.

Heeft iemand een link voor me waar ik de beste Nordschleiffe kan downloaden?

(feitelijk was dat de reden dat ik GTL kocht vorige week)

groetjes,
Antony

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:16:
Alweer een bericht van mij, sorry....

Even over The Ring.

Heeft iemand een link naar de betere versie?

Ik heb gelezen op RSCnet dat iemand bezig is een GTR2 conversie te maken maar dat die ook al bestond voor GTL.

Heeft iemand een link voor me waar ik de beste Nordschleiffe kan downloaden?

(feitelijk was dat de reden dat ik GTL kocht vorige week)

groetjes,
Antony
Er staan er hier 2, volgens mij is die van Stoneytone (The Mother) de betere.

Sowieso is die site een goede plek om GTL banen en wagens te vinden.

• antonyv
Zamorano schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

Er staan er hier 2, volgens mij is die van Stoneytone (The Mother) de betere.

Sowieso is die site een goede plek om GTL banen en wagens te vinden.
Dankje Zamorano

• aph3x
Binnenkort kun je een briljante conversie van DutchDevil verwachten van deze :)
http://www.rf-nordschleife.de/

En hier alvast een preview movie http://datenklo.net/file....0F6fc8ADA40cE702500a23Eac(wel gtr2, maar track is hetzelfde, op t weer na ;))

[Voor 41% gewijzigd door aph3x op 09-10-2006 18:43]

• antonyv
aph3x schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:24:
Binnenkort kun je een briljante conversie van DutchDevil verwachten van deze :)
http://www.rf-nordschleife.de/

En hier alvast een preview movie http://datenklo.net/file....0F6fc8ADA40cE702500a23Eac(wel gtr2, maar track is hetzelfde, op t weer na ;))
Ah je had het hier ook gepost.
Ziet er inderdaad spannend uit zeg.

Laat maar komen.

De huidige versie, Stoneytone (The Mother), heeft bij mij een vertraging.
Als ik het stuur draai dan loopt de sim achter.
Ik denk dat de vertraging 1/20 of 1/25 seconde bedraagt.(te veel dus)
Met alle andere tracks is dat bij mij slechts een veel kleinere fractie van een seconde en niet meer storend.
Heeft iemand anders dit ook?

specs: Athlon64/3200+ / 1 GB / Asus EN6600GT 256MB

[Voor 3% gewijzigd door antonyv op 10-10-2006 10:49. Reden: vergeten item]

• dudok12
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-02 16:44
Heb GTL gekocht dit weekend en ben lekker aan het leren racen als amateur. Heeeeel anders/ veel leuker dan NFS ed.

Noob vraag: ik zie hier en daar car setup bestanden voor GTL. In welke subdir moet ik deze plaatsen? Heb gezocht naar een FAQ waar dit in staat, maar helaas...

• Zamorano
  • Niet online
dudok12 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:06:
Heb GTL gekocht dit weekend en ben lekker aan het leren racen als amateur. Heeeeel anders/ veel leuker dan NFS ed.

Noob vraag: ik zie hier en daar car setup bestanden voor GTL. In welke subdir moet ik deze plaatsen? Heb gezocht naar een FAQ waar dit in staat, maar helaas...
Als je kijkt in ...\GTL\User Data\"profielnaam"\Settings\, dan zie je allemaal mapjes met de namen van de circuits. Je kunt dus daar je setups in plaatsen.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:30
Mja hier een stukje TheMother door mij gereden..
http://video.google.nl/vi...1508145131604099338&hl=nl

Detail hadk erg klaag staan, anders kon mn cpu het niet aan door fraps :P. Daarnaast heeft Windows movie maker de film verder verneukt :')

Maargoed, dikke blunder dus zoals je ziet.. te laat remmen, en te snel terugschakelen, waardoor onbalans ontstaat :)
Gereden op professional :) zoals ik altijd doe.. anders vind ik er niks aan

[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 17-10-2006 00:42]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• DopdeDouwer
  • Niet online
Netjes, speel jij met koppelingspedaal?
En welke wagen was het eigenlijk...

• GAIAjohan
DopdeDouwer schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:32:
Netjes, speel jij met koppelingspedaal?
En welke wagen was het eigenlijk...
Ik rijd niet met koppelingspedaal, de auto waar ik mee race is een Ford Escort RS met BANANIA sponsoring. Deze is te vinden op www.no-grip.net . Het is dus gewoon een standalone car met dezelfde physics als de gewone Escort :)
Het enige wat ik kut vind, is dat ik in de knoei zat met de versnellingen, omdat ik op de nordschleife reed had ik de versnellingsverhouding zo snel mogelijk gezet, en daardoor was de 1 erg lang geworden. (anders had ik een keuze dat 1 van de andere versnellingen te lang zou zijn). Hierdoor ging het in die langzame bocht ook mis, waarbij ik terugschakel, opschakel en weer terugschakel... (tsja ik ken al die bochten daar echt niet :P )

[Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 17-10-2006 15:56]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• antonyv
Weet iemand welk circuit dit is?

Zou het Hitchin Track kunnen zijn?

• DopdeDouwer
  • Niet online
antonyv schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:45:
[...]

Ah je had het hier ook gepost.
Ziet er inderdaad spannend uit zeg.

Laat maar komen.

De huidige versie, Stoneytone (The Mother), heeft bij mij een vertraging.
Als ik het stuur draai dan loopt de sim achter.
Ik denk dat de vertraging 1/20 of 1/25 seconde bedraagt.(te veel dus)
Met alle andere tracks is dat bij mij slechts een veel kleinere fractie van een seconde en niet meer storend.
Heeft iemand anders dit ook?

specs: Athlon64/3200+ / 1 GB / Asus EN6600GT 256MB
Ik speelde eerst een andere versie van GTL, maar ik heb vandaag de officiele versie geinstalleerd en ook meteen de update gedownload. Ook alle tracks heb ik weer geinstalleerd maar bij the mother heb ik nu inderdaad ook een vertraging in het sturen. Het gas lijkt wel goed te reageren. Bij andere track is er geen vertraging merkbaar.

Ik heb de bomen die problemen schijnen te geven weer verwijderd, maar dit helpt ook niet. Ik heb het probleem bij zowel "the mother", "wintermother " en "Mother bij Brakesman" Die laatste is overigens erg mooi.

Ik heb eerder deze track op dezelfde pc gedraaid en toen was er niets aan de hand. Dus aan de specs zal het niet liggen (zijn overigens zelfde als Antonyv, alleen met 6800GT)

• antonyv
DopdeDouwer schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

Ik speelde eerst een andere versie van GTL, maar ik heb vandaag de officiele versie geinstalleerd en ook meteen de update gedownload. Ook alle tracks heb ik weer geinstalleerd maar bij the mother heb ik nu inderdaad ook een vertraging in het sturen. Het gas lijkt wel goed te reageren. Bij andere track is er geen vertraging merkbaar.

Ik heb de bomen die problemen schijnen te geven weer verwijderd, maar dit helpt ook niet. Ik heb het probleem bij zowel "the mother", "wintermother " en "Mother bij Brakesman" Die laatste is overigens erg mooi.

Ik heb eerder deze track op dezelfde pc gedraaid en toen was er niets aan de hand. Dus aan de specs zal het niet liggen (zijn overigens zelfde als Antonyv, alleen met 6800GT)
Nou ik heb inmiddels ook de Brakesman versie gedownload en geinstalleerd en hij doet het goed= hoge fun factor.
Wel vind ik dat je wel behoorlijk veel grip hebt. Heb alleen nog maar met de Cobra gereden en die heeft normaal een "heavy tail" maar hier valt het (te veel) mee.

Maar hij is inderdaad mooi hoor die versie.
Weet nog niet hoe het met de AI zit.

Oh ja, de reden van deze reactie: Ik nauwelijks vertraging bij deze versie van The Mother.
Alleen wat flikkerende bomen.

Aanrader voor de GTL newbees.

[Voor 0% gewijzigd door antonyv op 24-10-2006 10:18. Reden: typo]

• antonyv
:O
Leeft er nog iemand hier?
Het lijkt wel uitgestorven. Allemaal aan de GTR2 zeker :)

By the way, ik weet inmiddels welke track het is waar ik een aantla posts geleden om vroeg, die met die porsche. Het is inderdaad Hitchin. EN het is een leuke nonsense baan waar je lekker door een stadje (hitchin) kunt jakkeren. Niet te serieus nemen maar als je gewoon wat wilt scheuren dan is dit wel leuk.

Ook heb ik Monaco2002 gedownload maar daar zit een aantal bugs in en is niet de moeite waard vind ik.
Sorry voor de "makers".

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:23:
Ik moet even een goede manier vinden om mijn H-shifter te monteren, dan ga ik GTL ook weer eens uit de kast halen. :)

Maar verder vermaak ik me prima met nKpro en een paar rFactor mods.

• dudok12
Ik kijk iedere dag ff of er nieuws is. Ben savonds aan het oefenen als amateur op Monza junior in een GT40 of in de RSR: machtig mooi! Tis echt veel leuker dan die need for speed spellekes. Ik vlieg alleen wel nogaleens van de baan, maar het wordt al minder...

Gister ook rfactor als demo gespeeld: ook errug leuk om in die F1 BMW te scheuren... Wordt de volgende aankoop!

• antonyv
dudok12 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:27:
[...]

Ik kijk iedere dag ff of er nieuws is. Ben savonds aan het oefenen als amateur op Monza junior in een GT40 of in de RSR: machtig mooi! Tis echt veel leuker dan die need for speed spellekes. Ik vlieg alleen wel nogaleens van de baan, maar het wordt al minder...

Gister ook rfactor als demo gespeeld: ook errug leuk om in die F1 BMW te scheuren... Wordt de volgende aankoop!
Als je steeds de baan uitvliegt is alleen maar goed. Dan rij je tenminste op je eigen limiet en daar leer je weer van.
Ik sta er zelf steeds weer versteld van waar ik de extra paar seconden weer vandaan haal.
Ik ben nog rookie bij GTL en doe de Cup uitdagingen van GTL.
Ik ben nu bijna op 30% en heb nog veel te leren.
Op dit moment heb ik nog maar net de Cobra gekocht. En de Ford GT rijdt me nog om de oren omdat ie toch wel een stuk lichter is. Toch nog een keer gewonnen, op Spa.

Ik vind GTL ook echt geweldig. Lekker rauw en puur en soms kan ik herhaaldelijk naar mijn eigen herhalingen kijken.

rFactor nog nooit gedaan.
Is dat niet die ene sim waar je steeds extra updates moet kopen?
Of was dat weer iets anders?

Mijn volgende aankoop, pas als ik GTL zat ben, wordt GTR2. Ik heb zeg maar de "demo" versie maar daarmee kun je niet online.

groet

• dudok12
Gister weer op monza junior als amateur met de rsr en de 906 gereden. Wat is die bocht na het rechte eind toch moeilijk! het komt zou nauw om precies op tijd en precies genoeg te remmen... Hoe vaak ik daar niet van de baan ben gevlogen of als een slak de bocht ben ingegaan... Verder blijft de parabolica met die autos een uitdaging: iets te hard of te veel naar links erin en hup! de zandbak in richting muur.

Gister wel weer 1 sec sneller uiteindelijk dan mijn PR. :)

Daarna nog ff rFactor F1 scheuren: heel anders maar erg leuk: ineens veel grip, snoeihard, super remmen. Je merkt wel dat je veel leert in GTL; ik was anders nooit zo netjes en snel gaan rijden...

(OT: rFactor kun je alleen online downloaden en kopen voor 35 euri. Demo is 600+ MB en heeft 2 autos en 2 circuits. Met een gekochte code kun je het spel unlocken en kun je ontzettend veel mods downloaden, meestal voor noppus)

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:08:

rFactor nog nooit gedaan.
Is dat niet die ene sim waar je steeds extra updates moet kopen?
Of was dat weer iets anders?

Mijn volgende aankoop, pas als ik GTL zat ben, wordt GTR2. Ik heb zeg maar de "demo" versie maar daarmee kun je niet online.

groet
Nee, dan bedoel je LFS denk ik.
rFactor is ook zoiets, maar je betaalt in 1x het hele bedrag (€35 idd) en er komen regelmatig gratis updates uit. En er zijn ontzettend veel gratis mods voor uit, toegegeven, daar zit ook veel matig spul tussen maar ook enkele pareltjes die niet onder doen voor een commercieel product.

Ik zou die ook wel overwegen voor je GTR2 koopt.
Officiële site. waar ook een demo te vinden is.
rFactor topique

• antonyv
Weet iemand wat de Shadows (of shades?) inhoudt in het Options menu bij Graphics?

Ik had het op Full staan en heb het op medium gezet m.a.g. dat de framerates bij Lienz 24H (prachtig road-track overigens) van ongeveer 10FPS !! naar 50-60 FPS.

Dat werd ook aanbevolen.
Maar wat houdt het nu in?
Gaan er een aantal schaduwen van objecten naast de baan uit of is gewoon de kwaliteit minder?

Of heeft het puur te maken met de shadertoestand van de grafische kaart?

Ik merkte niet echt verschil direct.

Weet iemand dat?

groeten

• dudok12
Volgens mij zijn de shadows de schaduwen van niet alleen je auto, maar ook van andere zaken op en naast de baan. Als de zon laag staat, hebben je CPU/GPU het erg druk met het netjes renderen van die schaduwen op de weg enzo...

Op een lagere stand hebben schaduwen karteltjes, maar dat stoort me niet. Ik merkte ook een verschil in fps op mijn pc (e6600, 7600GT)

• antonyv
Ooh, ik voel me belazerd.... ;)

Ik doe de Cups en op het moment ben ik bezig met de vierde regel, weet de naam niet precies.
Maar nu is het zo dat ik momenteel de circuits Imola en ik geloof ook Spa moet rijden.
De auto welke ik KAN kiezen is of de Porsche 914 of de Ford Escort RS.

Dan verschijn ik in het circus en dan staan er allemaal snellere auto's tegenover me, Porsche 906, 911 RSR, DeThomaso, Ford Capri RS en nog iets.

Is dat een bug?? :?

Daar kan men toch niet tegen racen... ze rijden stuk voor stuk 'onmeunig' hard weg bij je na elke
bocht.
Ik heb mijn setup van de Escort dus, flink getweakt en het is een lekker gooi en smijtbalkkie geworden. En ook al race ik "like hell", ik kan ze nooit bijhouden. Alleen de nummer 8/8 hou ik achter me.

:'(

Ik merkte het ook al eens eerder in de cupronde, het gebeurde dus al eerder.

Hebben jullie dat ook allemaal gehad?

ps. Ik race op professional en zonder hulp aan dus. Soms weet ik een race wel te winnen, ook als de snelste auto dan net een iets betere is, maar dit.....

• GAIAjohan
antonyv schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:39:
Ooh, ik voel me belazerd.... ;)

Ik doe de Cups en op het moment ben ik bezig met de vierde regel, weet de naam niet precies.
Maar nu is het zo dat ik momenteel de circuits Imola en ik geloof ook Spa moet rijden.
De auto welke ik KAN kiezen is of de Porsche 914 of de Ford Escort RS.

Dan verschijn ik in het circus en dan staan er allemaal snellere auto's tegenover me, Porsche 906, 911 RSR, DeThomaso, Ford Capri RS en nog iets.

Is dat een bug?? :?

Daar kan men toch niet tegen racen... ze rijden stuk voor stuk 'onmeunig' hard weg bij je na elke
bocht.
Ik heb mijn setup van de Escort dus, flink getweakt en het is een lekker gooi en smijtbalkkie geworden. En ook al race ik "like hell", ik kan ze nooit bijhouden. Alleen de nummer 8/8 hou ik achter me.

:'(

Ik merkte het ook al eens eerder in de cupronde, het gebeurde dus al eerder.

Hebben jullie dat ook allemaal gehad?

ps. Ik race op professional en zonder hulp aan dus. Soms weet ik een race wel te winnen, ook als de snelste auto dan net een iets betere is, maar dit.....
Dat is heel normaal in GTL :) Is dus geen bug

• antonyv
GAIAjohan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:06:
[...]

Dat is heel normaal in GTL :) Is dus geen bug
Oh, oke, maar is er dan iemand die het gehaald heeft? Alle cups minimaal een gouden beker?

Maar oke, dan lukt het me gewoon niet met die ene serie. Ik heb tot drie keer toe Imola en Spa gereden en ik kom niet verder dan op het eind een vijfde plaats. Vervolgens slaat hij het niet op.

Of is het zo dat je minimaal derde moet worden (goud dus) om de cup afgerond te hebben?

(waar zijn dan de plastic, bronzen en zilveren bekers voor?)

Oke anders dan, kan iemand mij zijn recordtijd doorgeven met een Ford Escort RS op Imola en op Spa?

• GAIAjohan
antonyv schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:42:
[...]

Oh, oke, maar is er dan iemand die het gehaald heeft? Alle cups minimaal een gouden beker?

Maar oke, dan lukt het me gewoon niet met die ene serie. Ik heb tot drie keer toe Imola en Spa gereden en ik kom niet verder dan op het eind een vijfde plaats. Vervolgens slaat hij het niet op.

Of is het zo dat je minimaal derde moet worden (goud dus) om de cup afgerond te hebben?

(waar zijn dan de plastic, bronzen en zilveren bekers voor?)

Oke anders dan, kan iemand mij zijn recordtijd doorgeven met een Ford Escort RS op Imola en op Spa?
Het staat allemaal in de handleiding ;)
Professional niveau:
1. Diamond
2. Platinum
3. Gold

Semi-pro:
1. Platinum
2. Gold
3. Silver

Amateur:
1. Gold
2. Silver
3. Bronze

Novice:
1. Silver
2. Bronze
3. Glass

Beginner:
1. Bronze
2. Glass
3. Plastic

Dus het hangt af van je moeilijkheidsniveau.
AI is op lager niveau ook makkelijker te pakken ;)

• antonyv
GAIAjohan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:44:
[...]

Het staat allemaal in de handleiding ;)
.....
Dus het hangt af van je moeilijkheidsniveau.
AI is op lager niveau ook makkelijker te pakken ;)
Ah, ik begrijp het, ik s*ck op Imola met een Escort RS...... 8)7

Wat ik dan doe is telkens opnieuw beginnen op Imola en dan presteer ik het om derde te worden met veel geluk, vooral de een na laatste chicane :) , maar dan moet Spa....

Er is geen beginnen aan. Die andere bakken zijn gewoon echt te snel op de lange stukken. Eraf beuken van de AI is ook geen makkie/optie 8)

• antonyv
Schiet me ineens te binnen:

Als ik zeg maar die ene, ik geloof David en Goliath(?), D-cup op Semi doe, zal ik dan nog wel dezelfde wagens kunnen unlocken als bij Pro?
En is dat ook nog zo bij Amateur?

Dan moet ik maar toegeven aan mijn eigen mankement.

Edit: Ah, kijk ik heb inmiddels mijn setup weer wat aangepast en ben weer een seconde sneller.
Ook heb ik dus op semipro gereden en dat scheelt!!
Ik rij nu de anderen om de oren. Wat een verschil. Ik wil niet eens weten wat voor nivo amateur is of zelfs beginner :)

Maar ik heb de platinumcup binnen, en de DeThomaso.

(kicken spel)

[Voor 40% gewijzigd door antonyv op 31-10-2006 08:43]

• dotagamer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-01-2009
Ja zeker leeft dit spel nog! Ik speel het bijvoorbeeld nog bijna dagelijks online. Ik denk dat de meesten te druk zijn met racen :9
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee