Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Maar dat wordt een enorme klus, dat voorspel ik je. Het is waarschijnlijk praktisch slecht te doen, maar eigenlijk zou je de foto opnieuw moeten maken, maar dan met een pola.
helaas past mij pola filter niet op mijn 18-70mmkoraks schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:36:
Dit is een hele lastige, ben ik bang. Als ik dit zelf zou moeten doen (maar liever niet), zou ik denk ik een laag eroverheen leggen, daarop curves loslaten om het contrast behoorlijk te verhogen en vervolgens (d.m.v. een layer mask) de correctielaag alleen doordrukken op de plaatsen van de reflecties. Eventuele overblijfselen vervolgens met cloning/healing wegwerken.
Maar dat wordt een enorme klus, dat voorspel ik je. Het is waarschijnlijk praktisch slecht te doen, maar eigenlijk zou je de foto opnieuw moeten maken, maar dan met een pola.
En reflecties in het metaal, zijn niet wegtekrijgen dmv een pola filter
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ook dan zou je nog gewoon door de auto heen de achtergrond zien? Lijkt me persoonlijk (als PS n00b) ook nog even lastig weg te krijgen?koraks schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:36:
maar eigenlijk zou je de foto opnieuw moeten maken, maar dan met een pola.
[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 15-08-2005 18:44 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Da's niet waar. Reflecties zijn reflecties en pola's helpen daartegenThunderNet schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:42:
[...]
En reflecties in het metaal, zijn niet wegtekrijgen dmv een pola filter
Sterker nog, met een pola zie je de achtergrond nóg beterXanderH schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:43:
[...]
Ook dan zou je nog gewoon door de auto heen de achtergrond zien? Lijkt me persoonlijk (als PS n00b) ook nog even lastig weg te krijgen?
Nouja, dan kun je hem nog wel een studio inrijden? Als het ook niet je eigen studio is, zet je op die manier toch een mooie ramkraakGaryu schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:10:
Maar ik vermoed dat het niet je eigen auto is die op die foto staat..
[ Voor 21% gewijzigd door koraks op 15-08-2005 19:11 ]
Is die foto toevallig gemaakt in Lochem?
nee foto's zijn afgelopen weekend gemaakt in Assen, tijdens Classic Car FestivalErasmo schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:58:
offtopic:
Is die foto toevallig gemaakt in Lochem?
Verwijderd
* even een zinloze reactie van iemand die niet snapt dat mensen een vermogen aan camera's uitgeven en dan een polarisatiefiltertje "vergeten", NOFI...
Verder overigens een hele mooie auto, is het een Lotus Exige?
dit is een eliseVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:27:
Gebruik van een polarisatiefilter had je probleem al bij het maken van de foto opgelost. Jammer, nu ben je nog wel even zoet denk ik...
* even een zinloze reactie van iemand die niet snapt dat mensen een vermogen aan camera's uitgeven en dan een polarisatiefiltertje "vergeten", NOFI...
Verder overigens een hele mooie auto, is het een Lotus Exige?
en sorry, vermogen aan camera valt wel mee, en nee sorry, mijn 55mm polafilter past niet op m'n kitlens.
ThunderNet schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:42:
En reflecties in het metaal, zijn niet weg te krijgen dmv een pola filter

Je krijgt er wel een hoop reflecties mee weg. Maar PS-en zul je dan nog steeds moeten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
maargoed
Maar ik ben wel benieuwd hoe Dylan19 het voor elkaar heeft gekregen
Verwijderd
Zo makkelijk als wat en in 5 minuten gedaanThunderNet schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:23:
Valt me nog reuze mee
maargoedenige lens waar mn pola filter oppast is m'n 75-300mm, en daar was daar helaas niet voldoende ruimte voor.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Dylan19 het voor elkaar heeft gekregen
Het is geen proffesionele oplossing maar goed..
Op het achterruitje gewoon het stukje waar nog geen bomen staan de kleur selecteren met je kwast.. en heel simpel alle bomen pixels opvullen met de kwast met blurren (inkleuren)
Het voorraam heb ik een stukje van de rechter kant geselecteerd en 5x geplakt links
En vervolgens wat geblurd er over heen getekent.. Vrij logisch allemaal. Het kan ook nog veel netter maar daar heb ik geen zin in
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
als het enkel metaal zou zijn, dan helpt een pola helaas niet.koraks schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:11:
[...]
Da's niet waar. Reflecties zijn reflecties en pola's helpen daartegen
[...]
De reden dat het bij een auto wel werkt, is het feit dat de laklaag non-metaal is.
te laat:
wat hij zegt dus.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 06:55:
[...]
Is namelijk ook geen weerspiegeling in metaal, maar in lak.
[ Voor 26% gewijzigd door YellowCube op 16-08-2005 11:45 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd