Toon posts:

[DVD speler] Pioneer DV-585A-K of Philips DVP5505S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een dvd speler gaan kopen. Voor vorige week had ik me nog nooit verdiept in standalone dvd spelers, dus mijn zoektocht begon met geen enkel idee wat er op dit moment op de markt verkrijgbaar is. Het budget ligt rond de €150. Na rondsurfen op onder andere de onderstaande sites heb ik mijn keuze kunnen beperken tot de in de topictitel genoemde dvd spelers. Ik heb voornamelijk gekeken naar de voorgangers van deze spelers, aangezien er volgens mij weinig veranderingen zijn en er over de nieuwe spelers nog weinig gebruikerservaringen zijn, respectievelijk de pioneer 575a en de philips 720sa.

Officiële pioneer site: Pioneer.nl
Officiële philips site: Philips.nl
GoT topic: Pioneer DV-575A
GoT topic: Pioneer DV-585A
GoT topic: Philips DVP 720SA
Videohelp: Videohelp.com
Dvd speler compatibiliteit test: Divxtest.com
Forum over firmware: DivXpert
Gebruikerservaringen: Kieskeurig.nl

Pioneer DV-585A-K:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.co.uk/images/products/dvdplayer/pioneer/1119002238662dv585ak_detailpage.jpg
High-Res Image

Philips DVP5505:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/d/dvp5505s_00/dvp5505s_00_tlg_.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/d/dvp5505s_00/dvp5505s_00_rcw_.jpg
High-Res Image

Als je puur naar de specificaties kijkt zie je weinig verschil. De philips kan geen dvd-audio afspelen en heeft geen s-video en geen optische uitgang, maar ondersteunt wel ID3 tags en is makkelijker gratis regiovrij te krijgen. De pioneer behuizing ziet er in mijn ogen goedkoper uit dan die van philips. Deze verschillen zijn niet groot genoeg, en zorgen er niet voor dat ik specifiek voor één kan kiezen. Ze zijn allebei voorbereid op divx 6 en de philips heeft nu ook een display aan de voorkant.

Er zijn zover ik weet nog geen gemodificeerde firmware beschikbaar voor deze spelers. Heeft iemand misschien nog negatieve ervaringen met één of beide spelers? Op het gebied van softwarematige functies, bediening, loopwerk, degelijkheid etc. Er zaten vrij veel onvolkomenheden in de vorige versies, en misschien hebben ze niks of weinig veranderd en enkel of grotendeels bezuinigd op de onderdelen, het zijn immers budget dingen...

Geluid en beeld is persoonlijk, maar als iemand ervaring heeft met beide apparaten of hun voorgangers, graag hier even mededelen. Ik dacht ik koop er gewoon eentje en zie dan wel verder, maar toen dacht ik laat ik toch maar eerst even een topic openen...

Verwijderd

De pioneer is wel makkelijk regio vrij te maken. Althans bij www.tqs.nl doen ze het gratis.
Ik zou voor de pioneer gaan, die wordt toch als referentie klasse getest in de middelklasse. Het enigste nadeel is de behuizing, ziet er wat cheap uit, maar het gaat erom wat erin zit toch?

Verwijderd

Topicstarter
Idd, het gaat erom wat erin zit. Als het maar goed geregeld is en dat je niet hoeft te wachten op gemodificeerde firmware of nieuwe officiële firmware, om gebruik te kunnen maken van de volledige functies of juiste weergave van die functies. Je zou zeggen dat ze geleerd zouden moeten hebben van de vorige versies.

Bijvoorbeeld dat het beeld bij divx na elke 20 minuten niet meer synchroon loopt met het geluid, en dat je dan vooruit of achteruit moet spoelen om het weer synchroon te laten lopen. Of dat er geen goto/tijdzoeker functie aanwezig is bij het kijken van divx. Dit lijkt me een beetje onhandig, wanneer je meteen naar een bepaalde scene wilt.

Ik kan wel wachten op verbeteringen in firmware, maar het liefst heb ik een speler waarvan alle functies straight out of the box volledig te gebruiken zijn.

Btw, ik kan beide merken hier in de buurt halen, de pioneer voor €154 en de philips voor €139 (donkere versie) en €136 (zilveren versie). Woensdag/donderdag zal ik een order plaatsen voor één van deze spelers. Het zijn op zich complete dvd spelers als je kijkt naar de specificaties.