Verdwenen fotobestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Wij zitten hier met een nogal vaag probleem. Aan de hand van foto's en videobeelden hebben we een compilatie gemaakt in windows movie maker. Dit is een aaneenlopende serie van foto's en video's die in verschillende mappen gevonden worden.

Het probleem is begonnen toen wij de complete serie foto's (en video's) wilden overzetten naar een andere harde schijf (geen partitie, maar fysiek). Dit mislukte met een error halverwege en het proces werd toen afgebroken. Toen we daarna naar de windows movie file keken zagen we waar bepaalde plaatjes hoorden te staan rode kruizen. Deze foto's zijn zomaar verdwenen :/ ...

Echter houdt het probleem hier niet op. Windows movie maker laat ook foto's zien die in een bepaalde map zitten. Echter kunnen wij die map niet meer in. De map geeft aan dat hij 0kb groot is en toch worden er foto's in het miniafbeeldingkje weergegeven. Ook kan windows movie maker deze prima uitlezen.

Dus wij dachten, we kijken in die map om het probleem op te zoeken ... maar dit werd verhinderd door de (erg vreemde :/ ) boodschap met de vraag of wij de eerste harde schijf ( C: ) wilden formateren? Ik heb een foto bijgevoegd om het duidelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8NCX0GZR0T6P

Hopelijk kunnen jullie ons helpen want de foto's zijn erg belangrijk (foto's van Afrika) en die willen we niet kwijt raken.

Met vriendelijke groet :) .

De meeste mensen deugen!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e actie; meteen backup naar andere schijf toedraaien; liefst met een imageprogramma vanaf een bootable medium zodat je iig een backup hebt mocht er iets foutgaan.

2e actie: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien, heel misschien dat je het verplaatsen ongedaan kunt maken en het probleem daarme is opgelost.

Zelf verplaats ik zelden bestanden maar doe een copy/paste.

ARME AOW’er

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^ Dat ongedaan proberen te maken lijkt me eigenlijk geen veilige optie. Als het bestandssysteem corrupt is lijkt verder schrijven me niet handig - * - is niet altijd + ;)

Dus toch die stappen, aangevuld met naast de in de FAQ genoemde zaken een "gewone" chkdsk nadat alle data veilig is gesteld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

marzzman schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:17:
Echter houdt het probleem hier niet op. Windows movie maker laat ook foto's zien die in een bepaalde map zitten. Echter kunnen wij die map niet meer in. De map geeft aan dat hij 0kb groot is en toch worden er foto's in het miniafbeeldingkje weergegeven. Ook kan windows movie maker deze prima uitlezen.
Dat mini afbeeldinkje wordt ergens anders opgeslagen, en wil niet zeggen dat de orignelen er nog zijn. Mocht je dadwerkelijk met moviemaker wel kunnen openen zou je ze uiteraard met met moviemaker kunnen recoveren, maar dan blijft de regel geleden: zo weinig mogelijk(read-only, liever helemaal niets) op die harde schijf doen als je data nog wil benarderen met recovery programma's

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik hoop serieus dt je flash memory nog wel de orginele foto's bezit :?

Verplaatsen is altijd riskant, ik copy altijd foto's, ik kan ze maar beter dubbel hebben dan helemaal niet meer. Zodra ze in het foto album staan worden ze gebackupt naar een andere locatie in huis.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1